Olen ostanut tontin ja en ole rakentanut sinne vielä mitään, voinko kieltää läpi kulkemisen tontin lävitse? En puuttuisi muuten toistaiseksi asiaan, mutta olen nauhalla merkinnyt rajatolpasta toiseen rajatolppaan ja joku sankari repinyt rajatolpat nauhoineen päivineen.
Tontin läpi kulkemisen kieltäminen?
11
1560
Vastaukset
- jestapax
no jaa, toki tonttisi on sinun, eikä yleinen tie. Tuskimpa haluat, siinä vaiheessa kun siinä talo on, että ihmiset vaeltavat pihassasi. Joten iske läpikulku kielletty kyltit nyt ekaksi.
- Äläkiellä
Rakentamattomalle tontille ei saa pystyttää läpikulkukielto kylttiä. Yleiset järjestyssäännöt kieltävät sen. Voit saada sakon jos ominpäin pystytät kyltin.
- kärsi_ja_kierrä
Kyllä tonttinsa saa aidata vaikka 2m korkealla verkkoaidalla.
- siinäseki
Voit kieltää. Ongelma vain kusipäät jotka omaa vartioivat kuin hyeenat.
- vanhakuano
Yksityisalue, läpikulku kielletty.. jne, TOTTAKAI voit kulkemisen kieltää.
- NickNailer
Riippu monesta tekijästä. Ensinnäkin pitää tietää, onko tontilla tierasitteita. Jos on, kieltäminen on tehotonta. Seuraava asia on se, onko tontti rakentamaton, jos on, kieltäminen on tehotonta. Jokamiehen oikeudella tontillasi saa kävellä muttei ajaa autolla (ellei ole tierasitusta). Kylttejä voi toki pystytellä, jos siltä tuntuu.
Aitaaminen taas riippuu kunnan rakennusjärjestyksestä. Kaupungeissa tuppaa olemaan aidan suhteen rajoituksia, joita noudatetaan vaihtelevasti. Yleensä aidan korkeus on määritelty rakennusjärjestyksessä. Tyypillisesti aita saa olla maks. 1,6 metriä korkea pois lukien pensasaita. Korkein näkemäni "pensasaita" oli parikymmentä metriä korkea.
Halvin aita on muovinen "rakennustyömaan aita". Iloisen värisenä se tuppaa herättämään naapureissa "tunnetiloja". - kurakoura
Ilimankos NICK ääliöi taas.. olisihan siinä hyvänen aika tie, eikä siihen olisi silloin talon paikkaa paalutettu.. mene sinä nyt oikeesti vittuun täältä, kun et mistään mitään ymmärrä.
- NickNailer
Harjoittele lukemista ja kertaa alkuperäinen teksti 30 kertaan. Sen jälkeen katsot peiliin ja toteat sen, minkä me muut olemme jo havainneet.
Koska meillä muilla on "kyvyistäsi" varsin selkeä näkemys, olen pakotettu avustamaan seuraavalla: etsi alkuperäisestä kohteesta sana "talon", "paikka" ja "paalutettu".
On luonnollisesti täysin ylivoimaista vaatia, että ymmärtäisit rasitteen käsitteen (tai juuri mitään muutakaan, kun ei edes tuo luetun ymmärtäminen onnistu), joten sitä en edes yritä selittää.
- benitohabaneero
suksi ääliö vittuun pätemästä. sinä kyrpäjooseppi et ymmärrä rakentamisesta, tai yleensä yhtään mistään mitään, arvon NICK älykääpiö.
- Selfff
Ei kannata hermostua, joskus lapset touhuaa tommosia lippusiimojen repimisiä, mutta niin kaun kuin et mitään tontilla tee niin joku saattaa retkeillä vanhasta tottumuksesta, kuten minä aikanaan pikku poikana, mutta kun alkoi ilmaantua talonpohjaa ja muuta lopetin oikomisen ja matka piteni varmasn viisikymmentä metriä. Toki aina mahdollusta että kyseessä joku laajennetun jokamiesoikeuden noudattaja joka ei ymmärrä että hyviin tapoihin ei kuulu kulkea toisen pihan läpi eikä poimia naapurin pihalta marjoja ja sieniä., sitten voi tulla ongelmia , mutta silloinkaan ei pidä itse hermostua vaan antaa viranomaisten hermostua puolestasi.
- perästroikaa
Laita kyltti:
Kaivostoiminta-alue. Alueella liikkuminen ehdottomasti kielletty. Ahtium Oy.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999