Korvessa on aurinko noussut taivaanrantaan. Pakkasta sopivasti, hanget hohtavat valkoisina.
Ihana rauha jouluaaton ja joulupäivän hulinat ovat vaijenneet. Nukuin kellon ympäri, nousin laiskasti ylös nauttimaan kiireetöntä aamiaista. Kuopus matkusti jo Kuopioon lähteäkseen kaverinsa ja tämän äidin kanssa Ruotsin risteilylle.
Esikoinen vaimoineen viihtyy Korvessa koko viikon, uuden vuoden yli. Käyvät Rukalla pari päivää laskettelemassa, mutta mikä kivintä kaikki palavat uudenvuoden viettoon luokseni.
Olin ollut kiltti ja minua muistettiin. Koin ihanan yllätyksen ja hämmennyksen avatessasi suurta lahjapakettia. Tunne oli voimakkaan utelias, sellaisen, jonka olin kokenut ennekin, lapsena.
Paketista paljastui pöytätietokone. Kuopus opiskelee IT-alaa ja oli koonnut tämän ihanuuden kaikilla mausteilla äidille. Mikäpä tässä on naputella kun ei tarvitse tuijottaa kännytkän tai tabletin pientä ruutua ja yhdellä sormella seikkailla näppäimistöllä. Kymmensormijärjestelmä on huomattavasti käytännöllisempi.
Pakkaseeni miniä toi kotoaan lähetettyjä hirvenlihoja. Esikoinen muisti perinteisesti rahalahjalla ja P:ltä sain lämpimät suomalaiset pitopohjaiset nahkaiset talvikengät lampaan turkisvuorella.
Ystäviltä sain korttteja ja joulukukkia.
Olinhan toki itsekin muistanut rakkaitani. Suurin työ oli jouluruokien valmistelu, mutta jokainen sai myös lahjakassin, joihin olin sujauttanut tekemääni keramiikkaa, villasukkia, viinupullot ja muuta pientä hyvää.
Miten sinulla, bloggaa tunnelmiasi?
Ihana joulunaika-blogi
119
928
Vastaukset
- salanikki
Täällä taiva spilvessä ja pakkaslunta satelee. Ikkunastani näkyy talitiaisia, niitä on paljon liikkeellä, ja pari närheä ruokailupaikalla.
Joulu on mennyt rauhallisesti kotioloissa koiran kanssa . Eilen kävi vieraita tervehtimässsä.
Tänään paistoin tämän joulun ensimmäiset tortut. Torttukahveita on ollut niin runsaasti tarjolla monessa paikassa ettei ole tarvinnut torttuja itse paistaa. Tuli taikanapaketti ostettua niin ajattelin että kait niitä täytynee pakastimen täytöstä muutama poiskin syödä.
Ihana pakkaspäivä, vaikka pilvinen. Voisi ajan kulksi käydä vaikka lenkillä. Hiihtämiseenkin lumi riittäisi.- salanikki
...taivas pilvessä.. tahtoo tuo kipeä käsi tehdä tepposia..
- Salanikki
Nikki on menetetty. Minä en puhuisi tortuista.
Se alkuperäinen.- salanikki
Miten niin menetetty? Alkuperäinen on ollut minulla käytössä jo pidemmän aikaa.
Jeeee, sinähän taidat ollakki se kuuluisa nikkivaras.
- henrjii
Jaa ostiko PEE,, JIIIT
- mitääh
Pitikö tämän olla huumoria vai sitä tavanomaista paskan jauhamistasi?
mitääh kirjoitti:
Pitikö tämän olla huumoria vai sitä tavanomaista paskan jauhamistasi?
En minäkään ymmärtänyt vaan haitanneeko tuo.
- henrjii
Että ostiko Petteri Janitat
- Oikein.mukavasti
Kävin illalla lenkillä, maailman 8.ihme, että kaatumatta, niin oli liukasta ja pimeää. Nytkin aion lähteä, muuten lösähtää. Jouluaattona oli parasta perheen kanssa, nyt tässä kahdestaan vietetään kuin mitä tahansa päivää. Lahjaksi sain yhden kukan ja se on riittävä. Tykkään itse ostaa tarpeellisen. Kortteja tietenkin paljon, se on ilahduttavaa, toki niitä lähetinkin. En ole mässääjä, joten ruokailu on ollut kohtuullista, ihan kuten muinakin päivinä. Marblea on katsottu.
Minä en jaksa katsoa TV:tä. Mieluummin luen tai puuhastelen jotain. Marble tosin on yksi suosikkini, mutta Agathan tarinat olen jo niin monesti nähnyt, että tiedän kuka on murhaaja..
"korpikirjailija"
Olen ollut huomaavinani että 70 palstalta puuttuu jotakin?
Rekisteröity nimmarisi loistaa poissa-olollaan.
Miksi niin.
Tämä palstahan on nuorille.
Onko rehellisyytesi kadonnut?
H.- ihanata.lempeä
Käykö nimimerkki hunksz 70 palstalla korpikirjailijaa etsimässä ja kyttäämässä?
Aaahhh sitä rakkauden määrää 😍😍 ihanata.lempeä kirjoitti:
Käykö nimimerkki hunksz 70 palstalla korpikirjailijaa etsimässä ja kyttäämässä?
Aaahhh sitä rakkauden määrää 😍😍"ihanata.lempeä"
Palsta on ikä-ihmisten.
Mitä ikää sitten ollaankin.
-
Kyllä minä olen ajan-hermolla.
En etsien erityisesti.
Ainoastaan todeten.
H.hunksz kirjoitti:
"ihanata.lempeä"
Palsta on ikä-ihmisten.
Mitä ikää sitten ollaankin.
-
Kyllä minä olen ajan-hermolla.
En etsien erityisesti.
Ainoastaan todeten.
H.Virolainen naislääkäri katseli papereitani ja sanoi. Näissä papereissa lukee, että olet 70-vuotias. Ei voi olla totta hän jatkoi tuijottsen minua.
Minäpä siihen, että näkisitpä poikaystäväni hän on 13-vuotta minua vanhempi.
Olemme saaneet hyvän elämän moni on jo joutunut sängyn pohjalle tai päätynyt tuonpuoleiseen.
Joten usko sinäkin jo kun lääkärikin asian epikseksi sinua kohtaan totesi.korppis kirjoitti:
Virolainen naislääkäri katseli papereitani ja sanoi. Näissä papereissa lukee, että olet 70-vuotias. Ei voi olla totta hän jatkoi tuijottsen minua.
Minäpä siihen, että näkisitpä poikaystäväni hän on 13-vuotta minua vanhempi.
Olemme saaneet hyvän elämän moni on jo joutunut sängyn pohjalle tai päätynyt tuonpuoleiseen.
Joten usko sinäkin jo kun lääkärikin asian epikseksi sinua kohtaan totesi.Sovit paljon paremmin tänne kuin 70 palstalle korppis.
Me muut, paitsi tuo yksi, halutaan että pysyt palstalla.
Olet nuorekkaampi kuin moni viisikymppinen.mielikki.mummo kirjoitti:
Sovit paljon paremmin tänne kuin 70 palstalle korppis.
Me muut, paitsi tuo yksi, halutaan että pysyt palstalla.
Olet nuorekkaampi kuin moni viisikymppinen.Tiedän, olen sekä ulkoisesti, että sisäisesti korkeintaan viiskymppinen. 😉.Se nyt vaan on näin.
En minä minnekään ole lähdössä voi olla, että kirjoittelen vielä kymmenen vuoden päästä tällä palstalla.
Niin tai voin siirtyä sitten kun kaikki muut kivat kirjoittajat jättävät palstan nuoremmille.
- Upea-Joulun-Glögi
Pilvessä on ollut, auringosta ei tietoakaan. Sää mitä lienee, maat mustana ja verhot ikkunoissa pitämässä raakuutta loitolla.
Karsea rauhaton, jouluaaton ja joulupäivän hulinat ovat vaijenneet. En nukkunut silmällistäkään ellei torkkumista tietokoneen ääressä lasketa? Kiireesti hörpin kahvitkin ja puraisin viikon vanhaa luumupitkoa.
Kukaan ei matkustanut savoon kun kukaan ei käynyt sitä ilmaisemassa. Eikä minulla ole savossa vihamiehiäkään joiden syliin olisin sukuni usuttanut. Risteilykään ei ole laiskojen hommaa, etenkään virikkeetön Ruotsin risteily.
Monikaan ei ole viihtynyt tälläisissa maisemissa, eikä viihdy edes uuden vuoden yli. Massapsykoottiset käyvät Rukalla pari päivää laskettelemassa, mutta mikä kivointa, kaikki ajavat ojaan kesärenkaillaan palatessaan kotikonnuilleen etelämmäksi elämään vetelämmäksi.
Olin ollut sietämättömän älytön, minua ei muistettu pahemmin. Koin järkyttävän yllätyksen ja hämmennyksen kun en saanutkaan suurta pakettia josta olisi paljastunut Applen uusin tietokone. Itse olen saanut hankkia kaiken. Siksipä mikään tunne ei ollut voimakkaan utelias, sellaisen, jonka olin kokenut ennekin, lapsena. Valtavan pettymyksen kun paketeista paljastui villasukkia, lapasia ja joku puujuna tai auto. Missä pyssyt!
Kukaan suvustani ei opiskele IT-alaa, hyvä että osaavat tietokoneen ja älykännykän avata. Ja niitä sitten naputella ja tuijottaa pientä ruutua ja yhdellä sormella seikkailla näppäimistöllä. Kenelläkään suvustani ei ole kymmentä sormea vaan peukalot jossain mihin päivä ei paista. Niinpä joudun neuvomaan milloin ketäkin joskus hyvin yksinkertaisissakin asioissa, kuten kertomaan, mikä on windows ja mikä anroid.
Pakastimessani ei ole edes lauantaimakkaraa. Jos lihaa olisi, se varmaan olisi Hirveä(ä), unohtunut sinne ties milloin. Pakastimessani on jäätä kyllä kyllin riittävästi.
Lapseni ovat niin pers aukisia, että heiltä on turha odottaa edes kahden euron kolikkoa. Olisi llut kiva saada lämpimät suomalaiset pitopohjaiset nahkaiset talvikengät lampaan turkisvuorella ja poron ja karhun taljoilla. Nimittäin aattona olin pukkina ja liukastelin nastattomilla jääketjuttomilla kengilläni tuolla hiekoittamattomilla sivukaduilla.
Kaksi kertaa otin pers asennon ja kolmannella melkein nurin kerralla meinasin tunkea pukki listani lähimpään postilaatikkoon ja kirota, pitäkää partaturpanne. Tusinassa huushollissa kävin kuitenkin ja saihan siitä rahaakin vaikka raha ei tuonut onnea persukkani ja kyljen mustelmille.
Joitakin kortteja sain, mutta olivat niin rumia, etten viitsinyt lukea keiltä ne olivat? Pistin ne laatikkoon, josko ensi jouluna lähettäisin takaisin reklamaation kera.
Sukuni ja läheiset eivät ole niin rakkaita, että olisin alkanut heitä hehkuttamaan. Tekstiviestejäkään en tuhlannut "hyvää joulua alma sinne vaivaistaloon, oliko kuusi hyvää ja kinkku koristeltu".
Pienin työ oli jouluruokien valmistelu, en ostanut yhtäkään. Lahjakassissani siwan muovipussissa oli kertymä, mitä olin saanut: kutisevat villasukat jotka lähetin UFF laatikkoon, vähän suklaata ja karkkipussi ja kolme pulloa viiniä jotka kiikutin oitis huusholliin missä ne taatusti menivät ns parempiin suihin alta aattoillan. Niinpä jouluglögini oli muki kahvia, lasillinen maitoa ja pullon suusta fantaa.
Keramiikkaa minulla on liedessä ja mökkiuunissani.Ikävä, että sinulle sattui työtapaturma jouluaatton. Olisit hautonut kipeitä paikkoja lämpimillä villasukilla. Tiedän henkilön, joka ei ymmärrä ilmaiseksi saatujen lämpimien asusteiden perään vaan kulkee iänikuisissa vanhoissa kuohtanoissaan.
Jouluglögiä ei meilläkään juotu. En perusta, mutta punaviini lämmitti kivasti.
Tapasin lenkillä tuttavani, jota turvotti ja ähkyä valitti. Annoin neuvon ota pari lasia punaviiniä illalla jo vain aamulla vatsa toimii. Pullollisella suoli tyhjelee vielä paremmin.
Minäkin siirryin jo eksoottisimpiin ruokiin. Ensi jouluna jos luoja suo ajattelin kansainvälisiä sapuskoja kokata. Oikeesti tuntuu, että kinkku on nyt out.Aika paljon samoin meni minunkin jouluni. Oikeastaan nautin kun sain olla yksin, lasten porukat olivat mökillä, käväisin siellä, annoin rahaa pienimmille ja vein ison kassillisen ruokaa.
Läksin pois kun kaikkiin, paitsi yhteen oli noussut kuumetta. Kai se minuunkin tarttui, ei vielä ole oireita.
Kaveri tulee tänä iltana, tulkoon, ei hänestä haittaakaan ole.
Taidan minäkin tulla sairaaksi kun olen valmiiksi äreä ja on viluinen olo.mielikki.mummo kirjoitti:
Aika paljon samoin meni minunkin jouluni. Oikeastaan nautin kun sain olla yksin, lasten porukat olivat mökillä, käväisin siellä, annoin rahaa pienimmille ja vein ison kassillisen ruokaa.
Läksin pois kun kaikkiin, paitsi yhteen oli noussut kuumetta. Kai se minuunkin tarttui, ei vielä ole oireita.
Kaveri tulee tänä iltana, tulkoon, ei hänestä haittaakaan ole.
Taidan minäkin tulla sairaaksi kun olen valmiiksi äreä ja on viluinen olo.Minä otin eka kertaa tänä vuonna flunssarokotteen. Katsotaan, terveenä olen toistaiseksi pysynyt.
- Vältän-aspiriiniakin
korppis kirjoitti:
Minä otin eka kertaa tänä vuonna flunssarokotteen. Katsotaan, terveenä olen toistaiseksi pysynyt.
Juurikin joulun alla uutisoitiin, että kuluneen syksyn flunssaokote ei ole tepsivää laatua, koska virus muuttaa muotoaan joka vuosi ja etukäteen ei ole tietoa, minkä tyyppinen sarjanumeroltaan on seuraava lenssu.
Hyvin pärjättiin ennen vanhaan yskimällä, vaan eipä ollut silloin muuttuvia tekijöitä kuten on nyt maailma alkaen AIDsista tämän päivän superviruksiin pöpöistä puhumattakaan.
- yeyw
Sanoisin, että kaikkein kivointa kun joulu on ohitettu.
Iltapäivää@
Tein kävelylenkin uusilla kengilläni, pito oli hyvä ja varpaat pysyivät lämpiminä.. Käväisin kaupassa, ostin sushiriisiä ja merilevää.
Jääkaapissa tekeytyy nyt erilaisia sushisuupaloja. Odottelen josko saisin kaksi pikkuneitiä vieraakseni nukketalomaailmaani ihastelemaan. Heille tarjoilen makeita herkkuja. Aikuiset yllätän sushiherkuilla.
Tapanipäivä kalistuu iltaan.Tapaninpäivä hämärtymässä Daalajoen alajuoksulla; koko päivän on satanut lunta hiljalleen jäätyneeseen kaljamaan ja tiet ja polut ovat kuoleman ansoja varomattomalle. Tyttärenpojat ja poika ovat matkalla junalla tänne Pohjois-Uplantiin ja vanhempi pojista aikoo nyt opetella junanvaihdon Uppsalassa että alkavat sitten käymään täällä omin neuvoin.
Aatto meni vanhan kaavan mukaan tyttären luona: oli glögit ja eggnogit, ja lasi viiniä ennen Kalle Ankkaa ja perhepotretti facebookiin suvulle ja tutuille. Lapset odottelivat jo tilaisuutta saada lahjansa. Joulupöytä notkui runsauttaan, snapsit olivat terävät (annoin omani pois), kinkut ja janssonit, laatikot ja rosollit, karjalanpaisti ja lämminsavulohi ja kaikki lisukkeet....nyt oli kaikenlaista joulumarkkinaleikettä: riistamakkaroita ja poroa ja hirveä, sitten tietysti pakollinen viherkasvi eli brysselinkaali ja keitetyt perunat: jälkiruuaksi hedelmäsalaatti ananaksessa, tähtitorttua ja jouluista omenapiirakkaa. Lapset ja kuskit joivat joululimsaa ja mehua ja aikuiset kahvia.
Ihana joulupukki tuli sillä oli mukana pieni tonttu joka auttoi lukemaan nimilappuja ja riimejä (ruotsalaisten paketeissa on päällä riimi) ja veljentytär ehti jo ihan Amerikoista saakka huomauttaa että pukilla oli poromiehen silmät ihan kuin hänen jo edesmenneellä isällään ja oliskohan ihan sukua....jotenkin tää spontaani yhteydenpito muihin sukulaisiin illan aikana facen, whatsappin ja puhelimen välityksellä nosti tunnelmaa ja tiivisti yhteisöllisyyttä. Kymmeneen mennessä illalla pakettivuori oli selvitetty ja sitten vain seurusteltiin kunnes joskus puolenyön jälkeen lastasimme lahjamme, ruoka-astiamme ja puolinukuksissa olleen Paloman joka oli ihan sippi kun päikkäritkin oli jääneet väliin, autoon ja ajeltiin tyhjiä teitä Stokiksen liepeiltä Pohjoiseen.
Eilen oli huilipäivä ja nyt kohta tulee pojat ja laitan heille illallisen.
Aamiaiseksi eilen laiton aivan taivaallista gotlantilaista sahramipannukakkua valmiista riisipuurosta. Kolme neljästä amarylliksestäni ovat täydessä kukassa ja vimppa avautuu uudeksivuodeksi.Touhua on riittämiin sinullakin. Tuo hulina ympärillä kyllä sen kestää, mutta se vaatii kyllä huilaamista välillä. Eilen illalla kun kuopus oli lähtenyt ja esikoinen meni vaimonsa vanhempien kotiin nautin hiljaisuudesta. Menin nukkumaan ilta yhdeksältä ja nousin ylös puoli yhdeltätoista tänä aamuna. Nyt taas jaksaa.
korppis kirjoitti:
Touhua on riittämiin sinullakin. Tuo hulina ympärillä kyllä sen kestää, mutta se vaatii kyllä huilaamista välillä. Eilen illalla kun kuopus oli lähtenyt ja esikoinen meni vaimonsa vanhempien kotiin nautin hiljaisuudesta. Menin nukkumaan ilta yhdeksältä ja nousin ylös puoli yhdeltätoista tänä aamuna. Nyt taas jaksaa.
Ostin tyttärelle crock-potin joululahjaksi ja tänään siinä on jo porissut lihapata. Varmasti tulee käyttöä kiireiselle kokopäivätyössä käyvälle koululaisten äidille. Ostin myös huonekuusen hänelle. Siihen ihastuin aikoinaan anoppilassa Kolumbiassa.
https://www.blomsterlandet.se/bl/media/T2016_1418_Rumsgran_IMG_2402/T2016_1418_Rumsgran_IMG_2402.jpg?w=600&h=630&mode=crop&quality=65
- donddu
Taas tuli ostettua liikaa jouluruokia. Laatikot ostin valmiina, rosollin silppusin itse. Tänään vielä syön niitä mutta huomisesta siirryn tavallisiin ruokiin. voisikin käydä vaikka pitsalla .
Jouluaatto meni rauhallisesti vuoroin telkkaria katsoen vuoroin radiota taustalla kuunnellen. Olikohan se sitten aaton kohokohta se saunassa käynti?
Sitä kun yksin joulunsa viettää niin jää lahjat saamatta ja ostamatta.Minäkin tein mielestäni liikaa jouluruokia, mutta nyt kun jaoimme niitä P:n kanssa koska hänen lapsensa saapuivat nyt tapanina papan iloksi ei niitä nyt yli taida jäädäkään. Susheja tein jouluruuista. Graavi-ja savulohesta, porkkanoista ja kaalisuikaleista sekä kinkku -ja luumusuikaleista jne.
- henrjii
Jaa minkä merkkiset töppöset tämä Petteri antoi lahjaksi
henrjii kirjoitti:
Jaa minkä merkkiset töppöset tämä Petteri antoi lahjaksi
Piqant grip by solepex pohjilla.
- tulkoikävä
Eikös korppis kesällä jo soittanut ??
tulkoikävä kirjoitti:
Eikös korppis kesällä jo soittanut ??
Olen aikasti hukassa Androidin kanssa.
Nyt varmaan osaan vastata.
H.- Elikkä.niin
hunksz kirjoitti:
H.Korppis paljasteli palstalla mistä juttelitte.
- Elikkä.niin
hunksz kirjoitti:
Noh.
Sinun vuorosi.
H.en ole ikään jutellu sun kaa.
- eipä.kinosta
hunksz kirjoitti:
Noh.
Sinun vuorosi.
H.Eipä kinosta.
- niinsemuuttuu
hunksz kirjoitti:
H.Oot sä melkoinen pelle hunksi, palstalla nakerrat mustia nikkejä epärehellisii ja niin edelleen ja kuitenki anelet näitä miljoonanikkei soittaan sulle ;DD kun hätä on suuri kelpaa mikä ja kuka vaan :DDD
niinsemuuttuu kirjoitti:
Oot sä melkoinen pelle hunksi, palstalla nakerrat mustia nikkejä epärehellisii ja niin edelleen ja kuitenki anelet näitä miljoonanikkei soittaan sulle ;DD kun hätä on suuri kelpaa mikä ja kuka vaan :DDD
"niinsemuuttuu"
Noinkin asiaa voi ajatella.
Vaan on toisen-laisiakin tapoja.
Anna elämällesi tilaisuus edes kerran.
H.- niinsemuuttuu
hunksz kirjoitti:
"niinsemuuttuu"
Noinkin asiaa voi ajatella.
Vaan on toisen-laisiakin tapoja.
Anna elämällesi tilaisuus edes kerran.
H.Sähän sitä tilaisuutta haet :D mun elämäni on täynnä niitä.
niinsemuuttuu kirjoitti:
Sähän sitä tilaisuutta haet :D mun elämäni on täynnä niitä.
"niinsemuuttuu"
Ei yksi lisää pahaa tee...
H.- niinsemuuttuu
hunksz kirjoitti:
"niinsemuuttuu"
Ei yksi lisää pahaa tee...
H.Sori mut se et ole sä.
- haiskahtaa.sumutus
hunksz kirjoitti:
H.hahhahhaa... seli seli. et vastaa vaan urkit soittajien numerot.jos erehtyvät omalla numerollaan soittaa saat soittajien nimetkiii.urkkija olet.ties mihin tietoja käytät.
Ihan mukava Tapaninpäivä. Kinkkun oli hyvää, ja taatusti (yli) kypsää. Paistomittari rikki.
Ensin oli aattoyön yli pienellä lämmöllä, ei mittari kohonnut tarpeeksi. Sitten uuninlämpöä kohottaen kuusi tuntia. Taisi olla uuninlämpö jo viimein parisataa. Ei sittenkään mittari seitsemääkymmentä.
Mutta kinkku on mureaa, näin se pitää paistaa tulevina Jouluna.
Tapaninpäivä oli hieno päivä. Kävin verkoilla. Ei tullut yhtään kalaa. Palatessa juutuin lumihankeen.
Yhtään liioittelematta kaksi tuntia lapiohommia. Huonosti valmistautunut talveen. Vastaisuudessa pitää varautua, pitkä, vahva köysi, talja, hiekkasanko, ja lumiketjut takapyöriin.- henrjii
kookoo on kuallu, onko sulla linia enkelien maahan
- kiinnostavaaaa
henrjii kirjoitti:
kookoo on kuallu, onko sulla linia enkelien maahan
Mistä sää tiedät että k/k olis kuollut?
- henrjii
täälä on kerottu, mutta pidä omana tietona
- varanumero
henrjii kirjoitti:
täälä on kerottu, mutta pidä omana tietona
Satuja ja tarinoita palsta on tulvillaan.
Hiljentykäämme!
Niihän tuo jo taas nukuttas. Syyvä rouskutan karkkeja suklaata, marmelaadikarkkeja ja muuta ihanaa, pitää lopettaa. Sushit olivat hyviä. Täytyy lopettaa nautiskelu sillä huomenna menemme lounaalle ravintolaan. Mitähän sitä tämän yltäkylläisyyden keskellä tilaisi syötäväksi. No katsotaan.
Yötä❤- maistiaisia
Silakkapihvit olivat hyviä eilen.
maistiaisia kirjoitti:
Silakkapihvit olivat hyviä eilen.
Joulupöydän silakkarullat eivät olleet haluttuja, joten jäänevät syömättä. Silakkapihvit ovat hyviä pitääpä tehdä joku päivä.
Huomenta@
Löysin eilen kevyen ihanan vaihtoehdon ravintolan ruokalistalta. Jättikatkarapujarisottoa. Tuunasin vielä makuelämystä.salaattipöydän maa-artisokalla, että oli hyvää.
Eilinen oli päivä paikasta toiseen siirtymistä. Illalla sauna ja rauhoittuminen. Nyt on välipäivä, esikoinen lähti Rukalle ja kuopus on Tukholmassa, Belgiasta tulleet ystävämme jo Helsingissä. P. nuorin poika ja miniä koirineen ovat vielä papan ilona. Minä makoilen vielä autuaallisesti sängyssä.
Jouluruoat aijon tänään mennä läpi. Pakastan minkä voin ja mietin jatkokäsittelyn ruuille, mitkä eivät sovi pakkaseen.
Sushit olivat mielestäni hyviä, mutta esikoinen antoi ohjeita kuinka voin vielä niitä parantaa, joten uuden vuoden illan istujaisiin teen uuden satsin susheja ehkäpä myös katkarapusalaatin tai risoton.Huomenta korpeen ja korven kaupunkiin ja kaikille muillekin Daalan alajuoksulta jossa olemme jään vankeina. Tappavan kaljaman päälle satoi eilen pikkiriikkisen lunta, nyt sataa hissukseen selvää vettä. Pitäisi päästä pyykkituvalle. Pienet vieraat ovat tuoneet vähän vaihtovaatteita ja luottavat että mormor pesee kyllä. Niinhän se on aina mennyt, paitsi että nyt mormor saa taiteilla ulos verannan ja nurmikon kautta ja sekään ei ole ihan yksinkertainen juttu.
Tosta sushista vaan: tytär on tuonut minullekin sushin valmistusaineet, mutta ei ole tullut tehtyä. Sushiriisit ja etikat odottaa kaapissa kun laiska emäntä joskus alkaisi näpertämään. Tykkään vain avokado-, lohi ja katkarapususheista, mutta kai niitä voi tehdä muistakin aineista.
Oletko kokeilut tehdä sashimia?
Katselin joulunalla teppanayaki- pöytägrilliä kaupoissa oli jo sopuhintaisia jos tykkää aasialaisesta ruuanlaitosta- Saga.Kabinetti
Paloma, Sinulla on kaunis kampaus. Sopii Sinulle todella hyvin. Siinäs näette kuinka kauniita naisia on palstalla.
"Paloma.se.co"
Miksi kasvosi eivät näy kokonaan?
-
Ostin ennen Joulua 4kpl. äitien leipomia Kaali-Kääryleitä Prismasta.
Sekä ison tuubin Meiran mietoa Sinappia.
Taitaa alkaa olla korkea aika syödä kääryleet pois.
-
Saattaisi olla maa-ilman-sensaatio, jos Japanilaiset alkaisivat myydä Suomessa tehtyjen Kaali-Kääryleitten viipaleita Shusiensa joukossa?
Liha ei pahene niin nopeasti kuin kala.
H.Saga.Kabinetti kirjoitti:
Paloma, Sinulla on kaunis kampaus. Sopii Sinulle todella hyvin. Siinäs näette kuinka kauniita naisia on palstalla.
Voi kiitos! Minä olin kauhean pettynyt kun tulin kampaajalta muutama viikko sitten en olisi millään halunnut bobbia (takaa lyhyt, edestä pitkä) mutta kampaajani sai jotenkin minut mukaan tähän tekeleeseen. Nyt tykkään että se on ihan ok ja etenkin valokuvissa pukeva. Tytär kävi myös leikkauttamassa pitkän tukkansa ja sille leikattiin myös bob, joka teki meidät sitten todella samannäköiseksi mutta sopii hänelle vielä paremmin.
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Miksi kasvosi eivät näy kokonaan?
-
Ostin ennen Joulua 4kpl. äitien leipomia Kaali-Kääryleitä Prismasta.
Sekä ison tuubin Meiran mietoa Sinappia.
Taitaa alkaa olla korkea aika syödä kääryleet pois.
-
Saattaisi olla maa-ilman-sensaatio, jos Japanilaiset alkaisivat myydä Suomessa tehtyjen Kaali-Kääryleitten viipaleita Shusiensa joukossa?
Liha ei pahene niin nopeasti kuin kala.
H.Näkyy han riittävästi. Toinen puoli on ihan samannäköinen. :)
- Saga.Kabinetti
Paloma.se.co kirjoitti:
Voi kiitos! Minä olin kauhean pettynyt kun tulin kampaajalta muutama viikko sitten en olisi millään halunnut bobbia (takaa lyhyt, edestä pitkä) mutta kampaajani sai jotenkin minut mukaan tähän tekeleeseen. Nyt tykkään että se on ihan ok ja etenkin valokuvissa pukeva. Tytär kävi myös leikkauttamassa pitkän tukkansa ja sille leikattiin myös bob, joka teki meidät sitten todella samannäköiseksi mutta sopii hänelle vielä paremmin.
En tiennyt, että kampauksella on nimi :) Minusta väri ja leikkaus sopii kasvoihisi hyvin ja tuo kasvojenpiirteet hyvin esiin. Hyvä kampaaja on aarre, ainakin naisille.
Sashimi sana oli uusi joten googlasin. Japanilainen ystäväni teki kerran raaasta kalasta siivuja, joita söimme riisin ja soijan kera. Ei ollut hyvää, mutta koska olin nälkäinen menihän se. Sushina jutun sisäistin, mutta taisi olla juuri tätä sashimia.
Hän reakoi eilen sushi-kuvaani facessa kysyen, teitkö itse 😊Saga.Kabinetti kirjoitti:
En tiennyt, että kampauksella on nimi :) Minusta väri ja leikkaus sopii kasvoihisi hyvin ja tuo kasvojenpiirteet hyvin esiin. Hyvä kampaaja on aarre, ainakin naisille.
Heh, nyt tiedän että se on suomeksi polkkatukka.
- Taikuritässä
Joulujutuista jäi tuubi-buumi.
Purin ja kudoin uudestaan ja tuunasin mustan pipon siihen sopivaksi.
Valmista tuli. Jos noin pitäisi leipänsä ansaitseman, kovin kapea se olisi.
Sitten lankalaatikosta löysin lankaa ja toinen tuubi puikoilla. Arvion mukaan se valmistuu huomenna. Uutta jo suunnittelen.
En tiedä onko tuubi enää in, mut ihan sama. Eri takkeihin ja neuleisiin sopivia olen neulonut. Sitten yksi isompi rästityö pitäisi saattaa loppuun - neuletakki.
Alkunysä on ajalta miekka ja kirves, mutta selkämys ja toinen etupuolisko on jo valmiina, joten toinen puolisko ja hihat, niin senkin saisi valmiiksi.
Hiuksista: ensi viikolla restaurointiin. Enpä taida mitään radi- kaalia haluta, kunhan siistitään ja freesataan raidat.
Tuo sun frisyyri on kiva ja sopii sulle.
Mulla on sivutukka eli yhtä pitkä kauttaaltaan, niskasta vähän lyhyempi.
Eräs tässä ehdotti otsatukkaa, mutta kun mulla oli n. 15 v sellainen ja pikkutyttösenä se hervoton nailonrusetti ja se sojottava suihkulähde, mitä pinneillä ristiin yritettiin pitää paikoillaan ja ettei rusetti liu pois, niin toistaiseksi nej, inte ännu. Taikuritässä kirjoitti:
Joulujutuista jäi tuubi-buumi.
Purin ja kudoin uudestaan ja tuunasin mustan pipon siihen sopivaksi.
Valmista tuli. Jos noin pitäisi leipänsä ansaitseman, kovin kapea se olisi.
Sitten lankalaatikosta löysin lankaa ja toinen tuubi puikoilla. Arvion mukaan se valmistuu huomenna. Uutta jo suunnittelen.
En tiedä onko tuubi enää in, mut ihan sama. Eri takkeihin ja neuleisiin sopivia olen neulonut. Sitten yksi isompi rästityö pitäisi saattaa loppuun - neuletakki.
Alkunysä on ajalta miekka ja kirves, mutta selkämys ja toinen etupuolisko on jo valmiina, joten toinen puolisko ja hihat, niin senkin saisi valmiiksi.
Hiuksista: ensi viikolla restaurointiin. Enpä taida mitään radi- kaalia haluta, kunhan siistitään ja freesataan raidat.
Tuo sun frisyyri on kiva ja sopii sulle.
Mulla on sivutukka eli yhtä pitkä kauttaaltaan, niskasta vähän lyhyempi.
Eräs tässä ehdotti otsatukkaa, mutta kun mulla oli n. 15 v sellainen ja pikkutyttösenä se hervoton nailonrusetti ja se sojottava suihkulähde, mitä pinneillä ristiin yritettiin pitää paikoillaan ja ettei rusetti liu pois, niin toistaiseksi nej, inte ännu.Käytän pääsääntöisesti oranssia tuubia (ihoystävällistä kangasta) ja oranssia huulipunaa. Minun jokapäiväinen "meikkini" sopii minulle ja antaa väriä kasvoilleni.
korppis kirjoitti:
Käytän pääsääntöisesti oranssia tuubia (ihoystävällistä kangasta) ja oranssia huulipunaa. Minun jokapäiväinen "meikkini" sopii minulle ja antaa väriä kasvoilleni.
Tuubi on siis kaulahuivi ?
Olen lopettanut kokonaan huulipunan käytön ja nykyisin käytän vain hiukkasen bb-voidetta tasoittamaan ihonväriä ja mascaraa
Meikit kovettaa ja vanhentaa piirteitäni.Paloma.se.co kirjoitti:
Tuubi on siis kaulahuivi ?
Olen lopettanut kokonaan huulipunan käytön ja nykyisin käytän vain hiukkasen bb-voidetta tasoittamaan ihonväriä ja mascaraa
Meikit kovettaa ja vanhentaa piirteitäni.Huvitti kun minun tuubini herätti pahan olon yhdelle lukijalle.
Oranssi tuubi ja samaan sävyyn huulipuna. Se on muuten hyvä yhdistelmä vaaleaveriköille.
Meikistä sen verran, että sotamaalaus ei sovi minullekaan. Kovin vähäistä on ehostukseni. Kesällä kun kasvot saa väriä en käytä sitäkään vähää mitä talvella.
Talvella kulmiin hiukka väriä, sipaus valoa silmien ympärille (valokynällä) ja huulipunaa.
Se on sitten siinä☺- Lempitonttu
Eilen yhdeltätoista tuubi nro 2 valmis. Paksusta langasta kudottuna tuli sadokkaasti valmista. On muuten säihky punainen, vähän meleerattu. Neuletakkiaihion kimppuun siis on käytävä seuraavaksi.
Langat eivät ole valitsemiani, vaan erään tuttavan. Kait siksi vähän tökkinyt koko tekele. Voi olla, että on kevät, kun voi sillä hehkuttaa tai voip mennä kättelyssä lähetyskirppikselle, jos ei tyydytä.
Ohimennen: äiti on opettanut neulomaan. Niillä ohjeilla kaikki neulomiset.
Häntä voin kiittää.
- OnneksiMeniJoJoulu
Arkea tässä ootelin, että sais käydä taas Hurstilla.
Katselin ja ihmettelen missäs ovat syyrialaiset nuoret miehet kun eivät näy tuolla joulukirkossa ,
https://youtu.be/4nVpyGJGUow
Naisetko siellä sotii, pian kai tuo tyyli on myös täällä. - Saga.Kabinetti
Oikean kyljen pitkä lihas on ärsyyntynyt. Ei tykkää, kun nostelen tavaroita.
Nuo tuubihuivit ovat käteviä, kun ei tuuli pääse kieputuksista läpi. Minulla on tekeillä uusi pipo, josko vielä pakastuisi ja pääsisi kevätpuolella aurinkoisille jäille.
Hiukset ovat kasvaneet mallistaan ulos, mutta saavat odottaa tammikuun puolelle.
Alkoi tekemään mieli sushia, muttei ole tarveaineita joten tyytyminen on mitä kaapeista löytyy.- Lempitonttu
Sushi, hyvä sushi vie kielen mennessään. Ikuna en ole itse tehnyt: muurahaisen munat eli riisit rapisisi ties minne, levät olisi levällään ja savulohi uisi suuhun ennen aikojaan. Ennuste: ei onnaa. Jos ei ole koskaan maistanut, voi sushi ruokalasta ostaa kotiin mukaansa. Nam.
- Saga.Kabinetti
Minulla on niin vesi kielellä, että ajattelin mennä lounasbuffettiin syömään sushia sun muuta. Vajaa 11 €. Kauppareissulla. On sellainen tunne, että olen sushini ansainnut. Niin paljo kaikkee on tullut uurastettua. Niin ja misokeittoa alkuruuaksi. Kahvit jälkkäriksi ja jaksaa taas.
Ai niin, tyttären kanssa ollaan joskus väkerretty. Hän rullasi, minä silppusin ja siivutin täytteitä. Voisi olla, että näillä näpeillä ei saisi edes kääretorttua nyt käärittyä. - Lempitonttu
Itseään pitää palkita ja lahjoa joskus.
Voihan kääretortun tehdä vain yhdellä kierteellä.
Aikomus leipasta sellainen uudeksi vuodeksi. Täytteet ovat vielä mietintämyssyssä. - Saga.Kabinetti
Lempitonttu kirjoitti:
Itseään pitää palkita ja lahjoa joskus.
Voihan kääretortun tehdä vain yhdellä kierteellä.
Aikomus leipasta sellainen uudeksi vuodeksi. Täytteet ovat vielä mietintämyssyssä.Yhden kierteen kääretorttu? Meinaatko, että pellillisestä valmista torttua laittaa täytteen ja puolittaa toisen puolen kanneksi? Ei muuten hassumpi idea. Joku raikas ananas-kermarahka. Nams.
Huomentä rakkaat ystävät.
Aamu Korvessa on harmaa. Mittari nollassa. Lunta riittämiin. Parvekkeen havuköynnöksen päälle sataneen lunen alta tuikkii valot.
Nukuin hyvin. Mitä tänään. Ostin eilen katkarapuja, säilykeenä maa-artisokkaa, nuudeleita. Niistä ajattelin kehittää uuden vuoden illanistujais'hyvää. Lisuna juustolajitelma ja viiniä tietenkin.
Alkuun skumppaa.
Mutta nyt on perjantai. Ajattelin, että pitänee ostaa seinämaalia uuden asunnon stailaamiseksi mieluisaksi ennen muuttoa.
Onneksi ei ole kiire. Pikkuhiljaa kevään edetessä.
Samalla kun alan tyhjentämään tätä kämppää teen jälleen kuolinsiivousta. Kaikki vaatteet, oita en ole vuoteen käyttänyt lähtee Afrikka-keräykseen. Osan huonekaluista annan pois ja kaikki ylimääräiset astiat.
Ostan jotain uutta.
Lähetin esikoiselle eilen viestin kertoen avanneeni vihdoin hänen "lahjapakettinsa" ja kiittelin. Hän vastasi, että keväällä sitten uusi saunan kiuas erilliseen lahjapakettiin.
Lempitonttu. Ostin Korven joulumarkkinoilta 70% villalankavyyhtejä. Kun kelasin niitä rullalle vanhat nuoruusmuistot heräsivät henkiin. Olen joskus kutonut erilaisia pitovaatteita mm. jakkupuvunkin. Tänä jouluna pojat saivat lämpimät eräsukat.
Niin aamupuuron js kahvin keittoon kai pitäisi nousta.- makustelua
teillä siellä Korvessa on sentään lunta . Kateellisena toteaa hän. täällä pääkaupungissa ei lumesta tietoakaan. Alkaa todella ottaa pattiin tämä ainainen harmaus. Nytkin saa huushollissa olla valot päällä aamusta asti.
Pitää vielä ratkoa mitä sitä väkertäisi syötävää aatoksi. Kuohuviiniä nyt ainakin on hankittava. Varmaan jotain kevyehköä salaattijuttua ja vaikka kylmäsavulohileipiä.
Kunhan ei sataisi aattona. - pirremiinapa
Saako olla utelias ja kysyä kuinka kauas "korvesta" muutatte?
On varmasti toisaalta mukava lähteä ja toisaalta hetkittäin tympivää, ainakin pakkaamisen aloitus. pirremiinapa kirjoitti:
Saako olla utelias ja kysyä kuinka kauas "korvesta" muutatte?
On varmasti toisaalta mukava lähteä ja toisaalta hetkittäin tympivää, ainakin pakkaamisen aloitus.Muutan 250 metriä etelämmäksi nykyisestä asunnostani.
Minulla on aikaa pakata. Aloitan pyhien jälkeen vaatekaappi siivouksesta. Olen ostanut jätesäkkejä poisheitettäville.
Huonekalut, joita en tarvitse laitan jakoon roskis-facebookryhmään. Hakevat kotoa.
Vaihtelen tosin täältä irtoavia huonekaluja mökin huonekaluiksi.
Katsotaan.korppis kirjoitti:
Muutan 250 metriä etelämmäksi nykyisestä asunnostani.
Minulla on aikaa pakata. Aloitan pyhien jälkeen vaatekaappi siivouksesta. Olen ostanut jätesäkkejä poisheitettäville.
Huonekalut, joita en tarvitse laitan jakoon roskis-facebookryhmään. Hakevat kotoa.
Vaihtelen tosin täältä irtoavia huonekaluja mökin huonekaluiksi.
Katsotaan.Posti pudotti juuri vuokrankorotusilmoituksen. Uusi vuokra autopaikalla yli 700 euroa. 1.3.2018 alkaen, joten muutan pois helmikuun aikana😨
- p-pauke33
korppis kirjoitti:
Posti pudotti juuri vuokrankorotusilmoituksen. Uusi vuokra autopaikalla yli 700 euroa. 1.3.2018 alkaen, joten muutan pois helmikuun aikana😨
Paljonko on autopaikan osuus?
Muutatko nyt pienempään ja halvempaan? p-pauke33 kirjoitti:
Paljonko on autopaikan osuus?
Muutatko nyt pienempään ja halvempaan?Isompaan ja halvempaan.
korppis kirjoitti:
Isompaan ja halvempaan.
Aitopaikka on ollut 12.00 e
Tämä on valtion piilo-omistama taloyhtiö, entinen sosiaalinen taloyhtiö pientuloisille. No, maahanmuuttajat ovat jo aloittaneet sisään muuton sitä mukaan kuin suomalaiset muuttavat pois.- muuttolintuna
korppis kirjoitti:
Isompaan ja halvempaan.
No sinähän muutat sitten petzen tykö vai mitä? Kova homma noissa muuttamisissa aina on.
- uteliasusko
Mitä tarkoitat pöytätietokoneella? Ikivanhaa rutiskoako vaiko läppäriä?
Mitäkö eroa?
On olemassa pöytätietokoneita, läppäreitä, tabletteja ja kännyköitä. Kaikilla omat tarkoituksensa.
Puhelin aina mukana. Läppäri-sylissä tai pöydällä. Läppäristä siirryn tablettiin kun matkustelen, se vie matkalaukussa vähiten tilaa.
Nuo edellä mainitut ovat liikkumisen kannalta käteviä, mutta pöytäkoneesta löytyy tehoa ja nopeutta vaativimpiin töihin ja tehtäviin.
Ensimmäisen päytäkoneen ostin 90-luvun alkupuolella firmani piikkiin. Pöytäkoneita on ollut useampi, olen aina kopioinut vanhoista koneista tiedostot ja liittänyt ne uuteen. Kaikki vanhat tiedostot ovat nyt tässä uudessa koneessa.
Pienemmissä laitteissa on usein tila ongelma. Tyhjensin kännykän kuvat isoon myllyyn. Nyt ei enää herjaa tilanpuutetta.korppis kirjoitti:
Mitäkö eroa?
On olemassa pöytätietokoneita, läppäreitä, tabletteja ja kännyköitä. Kaikilla omat tarkoituksensa.
Puhelin aina mukana. Läppäri-sylissä tai pöydällä. Läppäristä siirryn tablettiin kun matkustelen, se vie matkalaukussa vähiten tilaa.
Nuo edellä mainitut ovat liikkumisen kannalta käteviä, mutta pöytäkoneesta löytyy tehoa ja nopeutta vaativimpiin töihin ja tehtäviin.
Ensimmäisen päytäkoneen ostin 90-luvun alkupuolella firmani piikkiin. Pöytäkoneita on ollut useampi, olen aina kopioinut vanhoista koneista tiedostot ja liittänyt ne uuteen. Kaikki vanhat tiedostot ovat nyt tässä uudessa koneessa.
Pienemmissä laitteissa on usein tila ongelma. Tyhjensin kännykän kuvat isoon myllyyn. Nyt ei enää herjaa tilanpuutetta.Minä viihdyn myös pöytäkoneella. Samoista jo mainitsemisista syistä ja siksi koska näyttö on suurempi ja paremmassa asennossa, näppäimet suuremmat. En mitenkään miellä suht. uutta pöytäkonettani "vanhaksi rotiskoksi"; läppäriä minulle on tarjottu moneen otteeseen mutta en ole oikein lämmennyt sille. Tabletti ja tietenkin älypuhelin ovat hyvät mukana liikenteessä ja matkoilla ja uusi älypuhelimeni on tällä hetkellä huippunopea ja tehokas.
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä viihdyn myös pöytäkoneella. Samoista jo mainitsemisista syistä ja siksi koska näyttö on suurempi ja paremmassa asennossa, näppäimet suuremmat. En mitenkään miellä suht. uutta pöytäkonettani "vanhaksi rotiskoksi"; läppäriä minulle on tarjottu moneen otteeseen mutta en ole oikein lämmennyt sille. Tabletti ja tietenkin älypuhelin ovat hyvät mukana liikenteessä ja matkoilla ja uusi älypuhelimeni on tällä hetkellä huippunopea ja tehokas.
Miten olet hoitanut internetyhteuden eri koneiden kesken?
Minulla on mobiilitukiasemana kännykkä. Kaikki laitteet toimivat kännykän internetillä.- hahahaaaaa
Paloma.se.co kirjoitti:
Minä viihdyn myös pöytäkoneella. Samoista jo mainitsemisista syistä ja siksi koska näyttö on suurempi ja paremmassa asennossa, näppäimet suuremmat. En mitenkään miellä suht. uutta pöytäkonettani "vanhaksi rotiskoksi"; läppäriä minulle on tarjottu moneen otteeseen mutta en ole oikein lämmennyt sille. Tabletti ja tietenkin älypuhelin ovat hyvät mukana liikenteessä ja matkoilla ja uusi älypuhelimeni on tällä hetkellä huippunopea ja tehokas.
Vai että näppäimet suuremmat ja näyttö paremassa asennossa. Taitaa olla sitte niin, että pöytäkoneisiin on tullut joku "mummumalli".....
hahahaaaaa kirjoitti:
Vai että näppäimet suuremmat ja näyttö paremassa asennossa. Taitaa olla sitte niin, että pöytäkoneisiin on tullut joku "mummumalli".....
Tottahan Paloma kirjoittaa. Naputtelen nyt tällä pienellä kännykän näppäimistöllä ja luen pientä tekstiä. Tihruilen välttääkseni virheitä ja niskat jäykkänä yritän sormien osumista kirjaimille.
- hahahaaaaa
korppis kirjoitti:
Tottahan Paloma kirjoittaa. Naputtelen nyt tällä pienellä kännykän näppäimistöllä ja luen pientä tekstiä. Tihruilen välttääkseni virheitä ja niskat jäykkänä yritän sormien osumista kirjaimille.
No lueppa hänen viestinsä uudestaan, josko sit tajuat, mille miä nauran.
hahahaaaaa kirjoitti:
No lueppa hänen viestinsä uudestaan, josko sit tajuat, mille miä nauran.
Minä nyt olen lukenut Paloman kommentin varmaan kymmenen kertaa, enkä ymmärrä naurusi syyksi muuta kuin ehkä pikku nousuhiprakan.
Jos suomeksi pöytäkone tarkoittaa samaa kuin ruotsalaisittain stationär dator, niin ihan oikeassahan Paloma on noissa vertailuissaan läppäriin ja muihin höpötietskareihin.korppis kirjoitti:
Miten olet hoitanut internetyhteuden eri koneiden kesken?
Minulla on mobiilitukiasemana kännykkä. Kaikki laitteet toimivat kännykän internetillä.Kotona käytän kaikkia koneita wifilla, netgearilla. Meillä on kaapelinetti. Kännykässä on oma nettinsä.
- bessie-
Tellukka kirjoitti:
Minä nyt olen lukenut Paloman kommentin varmaan kymmenen kertaa, enkä ymmärrä naurusi syyksi muuta kuin ehkä pikku nousuhiprakan.
Jos suomeksi pöytäkone tarkoittaa samaa kuin ruotsalaisittain stationär dator, niin ihan oikeassahan Paloma on noissa vertailuissaan läppäriin ja muihin höpötietskareihin.Mitä tarkoittaa "höpötietskari"?
- Ei.mikään.höpötietskari
Tellukka kirjoitti:
Jos suomeksi pöytäkone tarkoittaa samaa kuin ruotsalaisittain stationär dator, niin ihan oikeassahan Paloma on noissa vertailuissaan läppäriin ja muihin höpötietskareihin.Läppäri isolla näytöllä ja ja näppäimistöllä varustettuna on aivan yhtä hyvä ja helppo käyttää kuin pöytäkone.
Ei.mikään.höpötietskari kirjoitti:
Läppäri isolla näytöllä ja ja näppäimistöllä varustettuna on aivan yhtä hyvä ja helppo käyttää kuin pöytäkone.
Onhan niissä iso ero.
En eläissäni ole nähnyt näin isonäyttöistä läppäriä kuin minun näyttöni on. Ja näppäimistökin 45cm*17cm.
Toinen kätevä pöytäkoneessa, että näppäimistön ja näytön pystyy pitämään eri tasoilla. Näyttö on aina silmien tasalla ja sopivalla etäisyydellä vaikka näppäimistö olisi sylissä. Parempi niskalle ja hartioille.
Käytöltäänhän tietskarit muuten ovat kaikki samanlaisia, isot ja pienet. Jos yhtä osaa käyttää, niin osaa kaikkia.bessie- kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "höpötietskari"?
Höpötietskareita ovat nämä kaikki hätävara/paremmanpuutteessatietskarit: läppärit, tabletit, kännykät ... Ne, joita nettiriippuvaiset käyttävät bussissa tai junassa istuessaan.
- bessie-
Tellukka kirjoitti:
Höpötietskareita ovat nämä kaikki hätävara/paremmanpuutteessatietskarit: läppärit, tabletit, kännykät ... Ne, joita nettiriippuvaiset käyttävät bussissa tai junassa istuessaan.
Hölmöä olisi tuhlata rahojaan omiin tarpeisiinsa nähden ylimitoitettuun laitteeseen/laitevalikoimaan.
Tänä päivänä (lapsenlasten ollessa jo teini-ikäisiä) en itsekään enää tarvitsisi näin isoa ja tehokasta (ja kallista) läppäriä kuin tämä vanha läppärini on, mutta minulle se vielä ei ole riittävä syy uuden hankkimiseen. Joskus sekin on edessä, mutta pöytäkonetta en varmaan enää koskaan tule hankkimaan. Arvostan paitsi toimivuutta (siirrettävyys mm.) myös väljyyttä ja helppoa siivottavuutta (tyhjää pöytää) ja pöydän/työpöydän monikäyttöisyyttä. Ei ole montaakaan päivää siitä kun kirjoituspöytäni toimi puffettipöytänä. Keittiön työtasotkin olisivat sen asian ajaneet, mutta äärimittaansa jatkettu ruokapöytä teki keittiöön pääsyn turhan hankalaksi pujottautumiseksi.
Sinä tarvitset ison näytön ja arvostat myös sitä, että näppäimistö ja näyttö ovat eri tasolla. Minulle taas nuo eivät ole kovinkaan tärkeitä asioita, saan tehtyä läppärin kanssa sellaisiakin säätöjä jotka aina samassa paikassa kököttävän pöytäkoneen kanssa eivät ole mahdollisia.
" Höpötietskareita ovat nämä kaikki hätävara/paremmanpuutteessatietskarit: läppärit, tabletit, kännykät ... Ne, joita nettiriippuvaiset käyttävät bussissa tai junassa istuessaan. "
Eli ainoa oikea "tietskari" on pöytäkoneviritelmä kotona, justjoo ja höpöhöpö taas. Kyllä vuokraan P:n alakerrasta ison huoneen sekä takkahuoneen sisustan mieleisekseni. Ratkaisu myötäilee Arto Paasilinnan Onnellinen mies kirjaa eli alasiipeen asetun asumaan. LAT-suhde jatkuu. Muutan vain lähemmäksi 😊
- muuttolintuna
korppis kirjoitti:
Kyllä vuokraan P:n alakerrasta ison huoneen sekä takkahuoneen sisustan mieleisekseni. Ratkaisu myötäilee Arto Paasilinnan Onnellinen mies kirjaa eli alasiipeen asetun asumaan. LAT-suhde jatkuu. Muutan vain lähemmäksi 😊
Kiva juttu. Ja varmaan taloudellisestikin järkevä ratkaisu. Vuokrat tuntuvat nousevan sitä tahtia ettei kohta perässä pysy. Itsekin tuota tulevaisuutta miettinyt kun nytkin eläke nousee ensi vuonna peräti 0,69 euroa /kk.
- pirremiinapa
Olen nauttinut suunnattomasti näistä kyntilöiden takaa näkyvistä sinisistä hetkistä, tämä fantastinen paikka elää.
En ole yksinäinenkään, niinkuin kerrostalossa tunsin "yksin" jäätyäni, on kuin mäntymetsä ottaisi syliinsä, tunnen että olen onnellinen :).
Niin joululahjoista kysyit, no ei niitä kamalasti tullut, "vain" sellaiset ihanan lämpimät huopa sisätossut, Egos merkkiset, ja kauniitkin vadelman punaiset.
Ihanaa kun lampaista tai villoista on ruvettu tekemään muutakin kuin lankoja ja huopikkaista värillisiä,hehkuviiniä ostin itselleni lahjaksi, tuli sisäinen villapaitakin :).
Osa lahjoista on vielä saapumatta perille, sillä nuorempi tyär ei päässyt tulemaan kamalien ajokelien vuoksi, ja ovat jo väsyneitä joka päiväiseen työmatkojen ajoon, eli kerkee nuo saaha :)
Miehelleni ostin konjakkia kahvin kaa nauttia.
Tänään on harmaa päivä, pilvet roikkuvat puolitangossa, muttei sada. Toivottavasti järven kutoma jäinen alue kestää nämä lämpimät kelit.Elät sinisessä hetkessä. Esikoinen lähetti eilen kuvan Rukan huipulta, upea kuva sinisestä hetkestä
Mitäpä sitä enää lahjavuorta toivomaan, kunhan jalat pysyvät kuivina ja lämpiminä.
Kuulun kesämökkiläisten facebook-ryhmään. Siellä hehkutellaan talvimökkielämää. Enää en jaksa ajatellakaan kuten nuorempana lumitöitä tai rantasaunan lämmitystä pakkasella, saunaveden vetämistä kelkalla jäätä pitkin avannosta tai aamuisia huussireissuja.
Minulle sopii tämä kaupunkielämä talvella. Asunhan taas kesät kuten sinä järven tai P:n lammen rannalla.
Se, että on vapaus vaihtaa asumismuotoa on parasta elämässä.- pirremiinapa
korppis kirjoitti:
Elät sinisessä hetkessä. Esikoinen lähetti eilen kuvan Rukan huipulta, upea kuva sinisestä hetkestä
Mitäpä sitä enää lahjavuorta toivomaan, kunhan jalat pysyvät kuivina ja lämpiminä.
Kuulun kesämökkiläisten facebook-ryhmään. Siellä hehkutellaan talvimökkielämää. Enää en jaksa ajatellakaan kuten nuorempana lumitöitä tai rantasaunan lämmitystä pakkasella, saunaveden vetämistä kelkalla jäätä pitkin avannosta tai aamuisia huussireissuja.
Minulle sopii tämä kaupunkielämä talvella. Asunhan taas kesät kuten sinä järven tai P:n lammen rannalla.
Se, että on vapaus vaihtaa asumismuotoa on parasta elämässä.Vuokra asuntoni kalustuksen ja kaikki sinne kuuluvat kamat vietiin välivarastoon puoleksi vuodeksi, ehkä remppa tässä talossa on siihen mennessä tehty, ts. ei se muuttaminen vielä loppunut kokonaan.
- Saga.Kabinetti
Harmaa, tihkusateinen päivä. Poljin fillarilla kaupoille. Piti ostaa sitä sun tätä tiskiharjasta wc-harjaan. Muuttaessani heitin pois, kuten osan mausteistakin.
Nappasin sitten kuitenkin valmista sushia annoksen mukaan kotiin. Kyllä maistui. Wasabia olisi saanut olla enemmän.
Nyt huilin hetken ja sitten loppusilaukset ja viimeiset joutavat tavarat kellarikomeroon. - Saga.Kabinetti
Voipikohan sitä nyt sanoa, että on hyvä, rauhallinen ja levollinen olo. Tavarat ovat paikoillaan. Lilluin laventelikylvyssä. Nyt on kuorintasukat jalassa ja nautin vain olostani.
- hytinäx1
Nyt kyllä uteliaisuus on valloillaan ja tietämättömyyskin. Mikä ihme on kuorintasukka ja miten se toimii?
Kateeksi käy...Itse tuskailen jo tulevaa muuttoa.
Laventelikylpy ja kuorintasukat....ehkä kesällä siinä mökin ulkoammeessa toteutan tuon unelman. Onnellinen olet sen uskon.- Saga.Kabinetti
hytinäx1 kirjoitti:
Nyt kyllä uteliaisuus on valloillaan ja tietämättömyyskin. Mikä ihme on kuorintasukka ja miten se toimii?
Tiedoksi Palomalle ja hytinäxille,
Kuorintasukat sain tyttäreltäni joululahjaksi. Eli ovat sellaiset muovisukat, jotka ovat kyllästetty kuorintavoiteilla yms. Pehmittävät lämmössä jalat ja ihosolukon pitäisi kuoriutua n. viikon kuluttua. Sukkia pidetään vähintään 90 min. Jalkojen pitäisi olla viikon päästä kuin vauvoilla, pehmeät. Kerron sitten tammikuussa miten toimivat :) - Saga.Kabinetti
korppis kirjoitti:
Kateeksi käy...Itse tuskailen jo tulevaa muuttoa.
Laventelikylpy ja kuorintasukat....ehkä kesällä siinä mökin ulkoammeessa toteutan tuon unelman. Onnellinen olet sen uskon.Kaikki tuo lokoisuus on sinulla vielä edessäpäin. Eikös olekin ihanaa raivata turhia tavaroita pois. Rankkaa se on ja kantapäiden kautta opin, että olisi muuttolaatikot kannattanut täyttää pöydällä eikä lattiatasolla. Kumarteleminen ja kyykkääminen rasitti selkää.
Ajatteles, saat raikkaassa ulkoilmassa kylpeä koivujen tuoksussa. Siinä on se kesälisä vielä :) Saga.Kabinetti kirjoitti:
Tiedoksi Palomalle ja hytinäxille,
Kuorintasukat sain tyttäreltäni joululahjaksi. Eli ovat sellaiset muovisukat, jotka ovat kyllästetty kuorintavoiteilla yms. Pehmittävät lämmössä jalat ja ihosolukon pitäisi kuoriutua n. viikon kuluttua. Sukkia pidetään vähintään 90 min. Jalkojen pitäisi olla viikon päästä kuin vauvoilla, pehmeät. Kerron sitten tammikuussa miten toimivat :)Kiitos tiedosta. Tarvii katsella mistä sellaisia saisi.
Mummu seikkaili hangessa. Tein tehokkaan lumihankikuntoilun. Jouduin näet jättämään auton mökkitien ylärinteelle. Mökkitie oli liian pöpperöinen ajaa.
Lunta riitti kun kahlasin mökkiin. Varastosta nostin nokkakärryt ja rakennusjakkaran muuttoa ja maalaamista helpottamaan. Viritelmän vedin perässäni lähes umpihangessa rinnettä ylös autolle.
Askar kävi kovasta treenistä ja samalla sain punaiset posket ja hyvän mielen.
Nälkäkin iski. Söin kinkkua ja lisäkkeitä siis jouluaterian heti kotiin palattuani.- henrjii
Toivottavasti niihin ulkomaalaisiin nilkkuri kenkiin ei mennyt lunta, niin
että kauniit sääresi eivät paleltuneet.
Pitkävartisilla kotimaisilla olisi mummon hangessa hyvä kahlataGooglaa nuo kengät kenen ja missä suunnitellut. Marimekkokin teettää tuotteensa ulkomailla.
Ajoin juuri autopaikkaani. Otin kolan ja kolasin oman ja viereisen parkkipaikan väliset lumet kun viereisen parkkipaikan nuori roteva mies pyyhkäri omaan ruutuun kolaamani lumivallin läpi.
No jopas, ajattelin ja lähdin viemään kolaa pois. Mies hyppäsi autosta ja huusi minulle ei näitä lumia saa tähän jättää.
Minä siihen, että no, kolaa pois.
Mies juoksi hakemaan kolan ja suutuspäissään kasasi kaikki lumet autoni taakse. Ei ilmeisesti ole huomannut, että olen jo 70-vuotias. 😊
Tällaisia te miehet olette.- henrjii
Veikkaan että valmistettu virossa, pohjat on suomesta
- pirremiinapa
korppis kirjoitti:
Googlaa nuo kengät kenen ja missä suunnitellut. Marimekkokin teettää tuotteensa ulkomailla.
Ajoin juuri autopaikkaani. Otin kolan ja kolasin oman ja viereisen parkkipaikan väliset lumet kun viereisen parkkipaikan nuori roteva mies pyyhkäri omaan ruutuun kolaamani lumivallin läpi.
No jopas, ajattelin ja lähdin viemään kolaa pois. Mies hyppäsi autosta ja huusi minulle ei näitä lumia saa tähän jättää.
Mies juoksi hakemaan kolan ja suutuspäissään kasasi kaikki lumet autoni taakse. Ei ilmeisesti ole huomannut, että olen jo 70-vuotias. 😊
Tällaisia te miehet olette.Täällä meni piha ja pihatie luistinradaksi, aiva muljujäällä, ei passaa vanhoissa navettakengissä mennä postilaatikolle, nyt on nastakenkäkeli, onneksi sain sellaiset joululahjaksi kolme joulua sitten, on tosi hyvät kengät, suosittelen kaikille mummuille ja papoillekin.
Muuten, ei lumen lunta puiden oksilla, aivan kaljuja taas, ja järven sulakin lähenee, pikkasen kovempi tuuli ja se diitä jäästä taas. - henrjii
korppis kirjoitti:
Googlaa nuo kengät kenen ja missä suunnitellut. Marimekkokin teettää tuotteensa ulkomailla.
Tällaisia te miehet olette.Oy Shoepoint-Piqant Ltd
Yrityksen Oy Shoepoint-Piqant Ltd liikevaihto oli 364000 euroa 2016 ja työllisti 1 henkilöä. Liikevaihto nousi 6,4 prosenttia. Tilikauden tulos oli 38000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 12,4. Yhtiön omavaraisuusaste oli 84,7 prosenttia. pirremiinapa kirjoitti:
Täällä meni piha ja pihatie luistinradaksi, aiva muljujäällä, ei passaa vanhoissa navettakengissä mennä postilaatikolle, nyt on nastakenkäkeli, onneksi sain sellaiset joululahjaksi kolme joulua sitten, on tosi hyvät kengät, suosittelen kaikille mummuille ja papoillekin.
Muuten, ei lumen lunta puiden oksilla, aivan kaljuja taas, ja järven sulakin lähenee, pikkasen kovempi tuuli ja se diitä jäästä taas.Hyvät ovat nämä lahjaksi saamani kengät. Varret yli nilkkojen. Lämmin lammasvuori ja pitopohjat. Selkäystävälliset käveleminen on rentoa eikä rasita selkää.
Ikävä, että henrij on saanut ongelman kengistäni, jotka on kotimaista "disainia", mutta valmistettu Virossa.
Aattoilta, vuoden viimeinen päivä. Kävimme tarkistamassa taloyhtiön kattoterassin ja mikä säkä voimme seurata sieltä joelta ammuttavaa ilotulitusta. Ilotulituksen järjestäminen aiheutti korvessa kansanliikkeen kun joessa talvehtimaan jääneet kymmenkunta joutsenta hätisteltiin Kaupungin käskystä ja lintutieteellisen järjestön toimesta pois ilotulituksen alta.
Siellä ne joella nytkin soutelevat varmistamassa, että joutsenet eivät palaa.
Ihminen, sirkushuvit ja luonto.
Yöllä on satanut hitusen uutta lunta kaljaman päälle. Kädet kipeät ja sormet turvoksissa ja kalkkuna sulana odottamassa valmistamista. Onneksi sain eilen imuroitua. Tänään olen "käetön" ja hieman rampakin. Keskiviikkona menen reumalääkärille. Tää oli tän vuoden uusi joululahja kokoelmaani kroonisia sairauksia: lahja jonka saa aina vaan uudestaan. Yksi jengistämme, tyttären apin leski lyyhistyi keittiön lattialle toissayönä eikä enää noussut siitä. Verisuoni ratkennut päässä. Elämä tuntuu raskaalta juuri nyt, vuoden viimeinen päivä ja aallonpohjasta ei kait pääse ylös ennenkuin seuraava aalto nostaa.
Kävimme viikolla ostamassa ilotulitusraketteja; minä en ole innokas paukuttelija mutta Lego tykkää vähän räiskiä. Pari kuumailmapalloa meillä oli myös varattuna jos ne lähetetään pihasta, kun naapurissa on koiria ja raketit joenrannasta missä ne häiritsevät vähemmän. Taidamme olla kahdestaan ellei nyt Legon poika tule junalla uutta vuotta vastaanottamaan iskän kaa.Vastoinkäyymisia sinulla riittää. Minun nivustyrä antaa voimakkaampia oireita nyt kun joudun taas ponnistelemaan. Varovainen pitää olla.
Onneksi aura-auto oli ottanut kauhallaan naapurin uudenvuoden tervehdyslumet pois autoni takaa.
Huvittelimme esikoisen kanssa kahviaamiaisella erilaisilla mielikuvilla kuinka voisi kosto elää, mutta päätimme unohtaa koko jutun.
Esikoinen sanoo, että olen aikani lapsi. Kaiken minkä voit itse tehdä, teet. Hän taas aikansa lapsi, minkä voit teettää muilla, teetä.
Valmistin jääkaappiin tekeytymään katkarapu-maa-artisokka, tonnikalasalaatin. Pizzataikina on kohoamassa. Teen kinkku-aurajuustopizzaa.
Vietämme illanistujaisia neljästään. P, minä, esikoinen vaimoineen.
Hyvää Uutta Vuotta Ystäväni⛄
- raketti-spagetti
Harvinainen valoilmiö piristää mieltä. Aurinko pilkahtelee pilvien lomasta, taitaa tulla varsin mukava sää tälle juhlapäivälle.
Illan syötäviä väännän pikkuhiljaa. Luumu-rahka-rommivaahto tehty valmiiksi. Vielä kylmäsavulohi täytteisiä lehtitaikina suolapaloja. Kuoharit myös kylmässä. Kohta tulee telkkarista uudenvuoden juhlintaa, jossainhan vuosi vaihtuu jo nyt. - muistiin.kirjattu
Kyllä teillä ihmisillä on palikat kohdillaan,tarkoittaa : hyvin asiat.Kuten lööpeissä luetaan,ihmisen yksinäisyys.Yksin olen ollut joulun ja näköjään uuden vuodenkin eli nyt.
Puhelinkin on hiljentynyt,on sukuakin samassa kaupungissa,ei heitä kiinnosta tai ovat niin pihejä että odottavat että minä soittaisin.Siskokaan ei välitä,puhumattakaan hänen aikuiset lapset.
Toisaalta olen jo tottunut pikkuhiljaa etten merkitse kenellekkään mitään.Lasku on ollut jyrkkä.
Vastoinkäymisiä silti riittää muutenkin suvun kannnalta mun hoidettavaksi.
Taidan pukea paljon vaatetta ja mennä parvekkeelle katsomaan toisten ilonpitoa,eli rakettien ammuntaa.
Hyvää Uutta vuotta vaan kaikille palstalaisille.Ikävää, että olet jäänyt yksin. En osaa ajatellakaan elämää ilman läheisiä luonani, kesälomilla, jouluna sekä erilaisina juhlapyhinä. Kuopus asuu Kuopiossa, välimatka ei pitkä joten hän vierailee aina kun hän opinnoiltaa ehtii tai tulee mamia ikävä ; )
Nyt kun hyvästelin esikoiseni, joka lähti ajamaan kohti Helsinkiä, olo on haikea, tunnen yksinäisyyden tunnetta, mutta olen samalla onnellinen kun sain viettää aikaa hänen kanssaan. Saan tukea lapsiltani aina kun tarvitsen.
Edessä muutto miesystävältäni vuokraamaan talon alasiipeen.
Tämä ratkaisu takaa sen, että emme ole koskaan yksin ja voimme jakaa yhä nousevia elinkustannuksia ja pitää puolta toisistamme.
Luin jostain, että eläkeläiset käyttävät runsaasti rahaa matkustamiseen ja erilaisiin palveluihin. Minusta jutussa olisi pitänyt erotella yksinäiset eläkeläiset ja pariskunnat sillä ero heidän elämisen kustannuksissa on huikea.
Illalla katsoimme uuden vuoden ilotulitusta taloyhtiön kattopavekkeelta. Täällä ilotulitus alkaa jo kello 20.00 mikä sinänsä on hieno ratkaisu. Lapset saavat nauttia ilotulituksen riemusta, mutta parasta, paukuttelu loppui ennen puolta yötä.
Vuoden ensimmäinen päivä...mmm ajattelin laiskotella, mutta huomenna starttaan joulukrääsän pois riisumisen ja vien pojan autooni hilaaman vanhan putki TV:n kierrätyskeskukseen. Pidin siitä telkusta, mutta aika aikaansa kutakin.
Viikolla menen maalaamaan uutta huonettani ja alan siirtämään tavaroita, joita olen jo pakannut. Pakkaaminen jatkuu rauhallisesti ja ulos kirjaannun tästä nykyisestä helmikuun lopussa.
Viime vuosi oli merkkivuoteni saavutin yhden merkkipaalun kohti vanhuutta. Tämä vuosi tuo uuden elämäntilanteen. Joitakin suunnitelmia kesälle ja syksylle, mutta kaikki aikanaan.
Toivotan sinulle hyvää alkanutta vuotta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6953714Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002788Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211771Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771662Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔531641- 821603
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3751561Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281389
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901303