Epäselvyys käsitteistä ja niiden merkityksistä

MIkä_on

Mikä on tervettä narsismia, mikä narsistista persoonallisuushäiriötä, mikä taas psykopatiaa...

78

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lainaus_

"Persoonallisuushäiriöisen ja normaalin käytöksen raja on häilyvä, ja useimmilla psyykkisesti terveilläkin ihmisillä ilmenee persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä käytöstä ja tapoja, etenkin stressitilanteissa.
      DSM-IV:n kriteerit

DSM-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:

suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;
      keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;
      uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
      vaatii korostunutta ihailua;
      mielestään oikeus erityiskohteluun;
      muiden hyväksikäyttö;
      empatian puute;
      kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä); ja
      ylimielisyys ja röyhkeys.

Theodore Millonin jaottelu

Psykologi Theodore Millon erottaa narsistisessa luonteessa neljä alatyyppiä, joista samalla henkilöllä voi esiintyä vain yksi tai kaikki yhtä aikaa:

periaatteeton, epäsosiaalisia piirteitä
      elitistinen, edellyttää etuoikeuksia, hyödyntää tuttavuuksia, julkisivu ei pidä yhtä todellisuuden kanssa
      don Juan -tyyppi, viettelevä, hedonistinen, patologinen valehtelija
      kompensatorinen, syvän huonommuuden tunteen täyttämistä ylemmyydentuntoisuudella"
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuushäiriö

Lainaus linkistä.

• Ai_niin

• Mikä_tuossa

Mikä tuossa linkissä on kiellettyä?
        Äkkiä katsomaan, onko siellä jotain tuhmaa?
        Pitääkö sitä pilkkoa?

• k2222

Narsismi on vakava sairaus, älkää hyvät puoskarit, tehkö omia diaknooseja ilman pätevyyttä.

Se kenellä on maalikkona otsaa syyllistää muita narsistiksi ja vielä yksipuolisesti, on itse vakavasti sairas, tai katkeroitunut prinsessa.

• Kyse_ei
        k2222 kirjoitti:

Narsismi on vakava sairaus, älkää hyvät puoskarit, tehkö omia diaknooseja ilman pätevyyttä.

Se kenellä on maalikkona otsaa syyllistää muita narsistiksi ja vielä yksipuolisesti, on itse vakavasti sairas, tai katkeroitunut prinsessa.

Kyse ei mistään "syyllistämisestä".
        Narsisti ei ota syyllisyyttä niskaansa koskaan, vaan vain mennä porskuttaa. Narsisti näyttelee että on loukkaantunut entisilleen, koska haluaa uskotella niin valheellisesti ja että uusi uhri tuntisi sympatiaa nassu-ressua kohtaan...

Jos löydät yhdenkin diagnoosin joka on tehty tällä pastalla niin suostun häviämään isonkin vedon.

• gfbhjuhygvbfkijh

Kyllä ongelma on muiden kuin narsistin . Häikäilemättömyys on narsistin tavaramerkki .

• poiuytrdfv

Aivan psykopatiaa ei voi lääketieteellisesti hoitaa ja sellasta diagnoosia ei edes ole Suomessa niin miksi mun rahat on viety inttamalla mulle, etta psykopaatin kanssa kokemia vaikeuksia tulis selvittaa jossain terveydenhoidossa. Siina se on vikaan mennykin, se ei oikeastaan ole terveydenhoidollinen asia ja itseasiassa joku anonyymi sosiaalialan ihminen jonkin verran ymmarsikin mua. Psykopattiongelma lieneekin siten sosiaalinen ongelma, ei terveysongelma.
      Ilmankos meni niin vikaan ja todella sekavaksi, meinasin tulla huulluksi, kun asiasta terveysongelmana puhuttiin. Voiskokin olla niin etta psykopatia olis enemmam sosiaalialaa kuin psykologin ratkaistavissa ? Manipulointi on se paaongelma. Kenen alan asiantuntemusta on jos joku manipuloi jotakuta ja siita syntyy ongelma ? Mua on kaksi ihmista manipuloinu: äiti ja yks toinen ja se on mun tosiasiallinen ongelma .päädyin tosi vakavasti manipuloiduksi.
      Mun molemmat manipuloijat on olleet tietoisia siitä etta olen ollut altis manipuloinnille Aspergerista johtuvan ajoittaisen sosiaalisen naiiviuden takia , sekä alentuneessa terveydentilassa hermostovaurion johdosta. Kummaltakin on aiheellista odottaa suurempaa sosiaalista älykkyyttä kuin mulla. Kumpikin suuresti on ihmetellyt empatian kaipuutani.

• Ihan_en

Ihan en ymmärrä pointtiasi. Siis jos henkilö on häiriintynyt esim. työpaikkakiusaamisesta, niin ei sillä merkitystä sinänsä ole, minkä alan ihmisiä kiusaajat ovat olleet... Tai heidän hiusten värinsä ei ole oleellinen selvittämisen kannalta. Että kampaajako olisi asioiden selvittäjänä parempi koska kyseisten kiusaajien hiuksissa ilmeni jotain poikkeavaa... Vai mitä ihmettä tarkoitat.

Mutta koska et käytä ammattilaisia, voi sinun auttajiesi sivistystaso olla melkein mikä vain... jos suoraan erämökin perunamaalta on lähdetty tuulia haistelemaan liittymällä avustustyöntekijöihin, niin vaara onkin että autettava auttaa auttajaa laajentamaan näkemyksiään.
        Periaatteessa sama koskee ammattilaisiakin, mutta käsittääkseni esim. psykoterapeutit käyvät itse myös oman terapian ammattiin valmistuessaan, niin heidän istetuntemuksensa on parempi ja he kykenevät asiakkaalle kertomaan omista vajaavuuksistaan kokemuksissa ja tiedoissa jos sen haluavat tehdä ja katsovat tarpeelliseksi.

Mutta ilman muuta häriintyneet ja häiriöiset aiheuttavat sosiaalisen tason ongelmia lapsilleen ja muillekin.

• poiuydkj

Mutta ma en ymmarra mika ihme juttu tämä on etta yleiskäsite: Ammattilainen on varattu tarkoittamaan psykologeja, psykiatreja ja terapeutteja ihan kuin he olis jotain korkeimman luokan Ammattilaisia isolla A:lla kaikkien muiden ammattiryhmien ammattien yli. sosiaalityöntekija tai taiteilija voi olla aivan yhtä ammattilainen kuten talonmieskin. Mun talonmies auttoi oikeasti jossakin pikkuasiassakin tuossa. Ja ihan selvasti se auttoi juuri siihen rikkinaiseen kohtaan.

• poiutrdsxcvb

Kaytin aivan oikeaa ammattilaista: talonmiesta, onko kaupanmyyjä ammattilainen ? sellastakin ammattilaista olen kayttanyt ja hammaslääkäriä ja montaa muuta oikeaa ammattilaista
        Kyl ma kaytan oikeita ammattilaisia

• Kuule_kun
        poiutrdsxcvb kirjoitti:

Kaytin aivan oikeaa ammattilaista: talonmiesta, onko kaupanmyyjä ammattilainen ? sellastakin ammattilaista olen kayttanyt ja hammaslääkäriä ja montaa muuta oikeaa ammattilaista
        Kyl ma kaytan oikeita ammattilaisia

Kuule kun kirjoitan siitä asiasta mistä on puhe... en mistään muusta asiasta.
        Niin varaan tässä kohtaa termin "ammattilainen" tarkoittamaan juuri näitä ammattilaisia, joita sinä et käytä, vaan käytät harrastelijoita.
        Jos viet kenkäsi harrastelijasuutarille niin en sitä nyt tässä tarkoita.

• poiuyfcvbn

Jep . Näin sen taytyy olla. Ompa mulla ollut hidas sytytys. Jos psykopaatti manipuloi Aspergeria, se on sosiaalinen ongelma, ei terveysongelma. Myöskaan terapia ei ongelmaa voi ratkaista silla terapialla ei voida poistaa Aspergerin alhaisempaa sosiaalista alykkyytta tai psykopaatin manipuloivuuttaa ja ongelma jatkuis vaikka noita kumpaakin kuinka terapoitaisiin.

• Oon_

"terapialla ei voida poistaa Aspergerin alhaisempaa sosiaalista alykkyytta"
        Oon todella suuresti eri mieltä.

https://www.autismiliitto.fi/autismikirjo/aspergerin_oireyhtyma/kuntoutuminen
        "Toimintakykyä kohottavia kuntoutuksen alueita ovat

kielen merkitysten ja kommunikoinnin vahvistaminen
        ympäristön strukturointi ja oman toiminnan ohjaus
        sosiaalisten tilanteiden ja vuorovaikutuksen harjoittelu
        aistiviestien tunnistaminen ja oman kehon hahmottaminen."

http://www.neuromental.fi/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=73&Itemid=84
        "Kuntoutusohjelmassa yhdistyy yksilöllisesti neurologinen, psykiatrinen ja pedagoginen asiantuntijuus:

perheterapia
        kognitiivinen terapia
        puheterapia
        erityisopetus
        neuropsykologinen kuntoutus
        kognitiivis-behavioraalinen kuntoutus
        COACH-kuntoutus/elämänhallintataitojen kuntoutus

Kuntoutusohjelmaa voidaan toteuttaa monimuotoisesti yksilöllisen tarpeen mukaan:

yksilökuntoutus ja- terapia
        ryhmäkuntoutus
        perhetapaamiset
        päiväkoti- ja koulukäynnit
        verkostoneuvottelut"

• poiuytrdsdf

No siis en usko etta terapialla Aspergerin ja Psykopaatin asetelmaa siita etta psykopaatti on manipuloija ja Asperger manipuloitu pystytaan mitenkaan muuttamaan ainakaan ennenkuin psykopaatti denmentoituu. Jos niiden valilla sailyy se manipulointiyhteys joka vuosikymmenien myöta on sinne luotu. Ainoa mika voi auttaa on sosiaalinen neuvo miten pelata taitavammin. jottei jaa alakynteen siis jos ei ole ikina pelannu sosiaalisesti

• Pykopaat
        poiuytrdsdf kirjoitti:

No siis en usko etta terapialla Aspergerin ja Psykopaatin asetelmaa siita etta psykopaatti on manipuloija ja Asperger manipuloitu pystytaan mitenkaan muuttamaan ainakaan ennenkuin psykopaatti denmentoituu. Jos niiden valilla sailyy se manipulointiyhteys joka vuosikymmenien myöta on sinne luotu. Ainoa mika voi auttaa on sosiaalinen neuvo miten pelata taitavammin. jottei jaa alakynteen siis jos ei ole ikina pelannu sosiaalisesti

Psykopaateilla/narsisteilla niin röyhkeä mieli, että ei pärjää vaikka pelin "osaisikin". Kun ei yleensä tahdo itseään ryvettää niin likaisilla tempuilla, joita peli vaatisi. Ja missä on tuon sikarypeeliassa-pelin voittajat?

• poiuytrdsxcvb

En ma tarkottanutkaan samaa pelia, vaan passiivisena kohteena oloa lähinnä. Kun ei pelaa yhtään niinku ma olen tehny, niin on vaan toisten kohde yleensä. Kylla ma pitaisin hyvänä etta makin vähän pelaisin, eettisilla saannöilla toki
        Mun kasityksen mukaan lähes kaikki muut pelaa paitsi autistit koska he elaa ikaankuin paan sisallä ei ulkoisessa pelissa

• Juu_mutta
        poiuytrdsxcvb kirjoitti:

En ma tarkottanutkaan samaa pelia, vaan passiivisena kohteena oloa lähinnä. Kun ei pelaa yhtään niinku ma olen tehny, niin on vaan toisten kohde yleensä. Kylla ma pitaisin hyvänä etta makin vähän pelaisin, eettisilla saannöilla toki
        Mun kasityksen mukaan lähes kaikki muut pelaa paitsi autistit koska he elaa ikaankuin paan sisallä ei ulkoisessa pelissa

"eettisilla saannöilla toki"
        Juu mutta narsistien/psykopaattien kanssa se ei toimi, vaan se on heidän konnuuksiensa edellytys.

• Etvoitietää

Nykyaika on mennyt toisten ihmisten vahtaamiseksi ja profiloinniksi. Ihmiselle voit antaa tavallisena tallaajana millaisen määritelmän tahansa. Jopa ammattilainen saattaa antaa psykopaattisessa ympäristössä kasvaneelle terveelle ihmiselle vääränlaisen diagnoosin. Ihmiselle joka oikeasti ei tarvitsisi henkistä apua vaan terveet ihmiset ympärilleen.

• Niin_sell

Niin, sellainen sanonta on olemassa, kuin että laske ympäriltäsi kymmenen ihmistä, jos ne kaikki ovat hxllxja, niin olet itse...
        Mistä en terveet ihmiset sitten tulisi palvelemaan sen yhden tarvetta terveisiin ihmisiin.
        Kai se henkinen apu yrittää olla se terve ympäristö... edes yksi sellainen.

• Etvoitietää

Vahvasti väitän että kovinkaan moni ihminen tällä maapallolla ei ole manipuloivaksi ja tunnekylmäksi ihmiseksi syntynyt. Opittu toimintatapa saada haluamansa lopputulos asioihin.
        Ja kyllä jos laskee ympäriltä ihmisiä. Kaikilla on joko tarve miellyttää, onnistua, tuntea olevansa osa jotain.
        Hulluus ja terveys punnitaan siinä miten kova tarve ihmisellä on tarpeensa tyydyttää.

• Ja_mistäs
        Etvoitietää kirjoitti:

Vahvasti väitän että kovinkaan moni ihminen tällä maapallolla ei ole manipuloivaksi ja tunnekylmäksi ihmiseksi syntynyt. Opittu toimintatapa saada haluamansa lopputulos asioihin.
        Ja kyllä jos laskee ympäriltä ihmisiä. Kaikilla on joko tarve miellyttää, onnistua, tuntea olevansa osa jotain.
        Hulluus ja terveys punnitaan siinä miten kova tarve ihmisellä on tarpeensa tyydyttää.

"Vahvasti väitän että kovinkaan moni ihminen tällä maapallolla ei ole manipuloivaksi ja tunnekylmäksi ihmiseksi syntynyt. Opittu toimintatapa saada haluamansa lopputulos asioihin. "
        Ja mistäs sinä sitten sen tiedät?
        Jotenkin ei tule sellaista hytinää, että siellä suunnlla tieteentekijä olisi näppiksellä arvoimassa edes...

Narsisteja on laskutavasta riippuen prosentista kymmeneen prosenttiin. Eli melkoinnen määrä. Tutkimusten alla onko synnynnäistä ja jos on niin miten....

• Tavoilleni

http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/miten-narsismi-syntyy/
        Tavoilleni uskolliseni heitä edes jonkinlaisen linkin sanomani tueksi...
        http://mielihukassa.blogspot.fi/2012/05/psykopatia-hapeamaton-mieli.html
        "Psykopatia voi olla synnynnäistä, jolloin piirteet voivat olla esillä jo lapsella. Toisaalta on ns. sekundääristä psykopatiaa, jossa merkittävä oireita aikaansaava vaikutus onkin varhaislapsuuden oloilla."

Eli tuossa todetaan että synnynnäistä voi olla. Muistaakseni jossain tv-dokumentissa näytettiin kuvattuja aivoja ja että sieltä löytyi. Saattaa olla perinnöllistäkin.

• Etvoitietää

Ei mun tarvitse olla tieteen tekijä. Sinä saat olla ja hyvä että joku on kiinnostunut tutkimus prosenteista. Oletko noita prosentteja tutkiessasi ottanut selvää miten ne on saatu?
        Käsitteitä mistä tässä puhutaan. Niistä ei edes pysty saamaan rehellistä arviota.

• Huomaatko_
        Etvoitietää kirjoitti:

Ei mun tarvitse olla tieteen tekijä. Sinä saat olla ja hyvä että joku on kiinnostunut tutkimus prosenteista. Oletko noita prosentteja tutkiessasi ottanut selvää miten ne on saatu?
        Käsitteitä mistä tässä puhutaan. Niistä ei edes pysty saamaan rehellistä arviota.

"Niistä ei edes pysty saamaan rehellistä arviota."
        Huomaatko kuinka valtavasti tiedät.
        Joulun juhlinta mennyt pitkäksi.. Mikäs siinä jos ei tarvitse työhön mennä välipäivinä.

• Etvoitietää

Kyllä kieltämättä mennyt pitkäksi. Hyvää yötä teille ihmisen mielestä kiinnostuneet.

• poiydcvb

Aivan esim ma tarviisiin vain normaalit asialliset taiteelliset ihmiset ymparille . Mun psykopaatti just pelaa estaakseen sen

• Jos_minä
        poiydcvb kirjoitti:

Aivan esim ma tarviisiin vain normaalit asialliset taiteelliset ihmiset ymparille . Mun psykopaatti just pelaa estaakseen sen

Jos minä olisin luonut mielessäni jonkun luokan, minkälaiset ihmiset minä tarvitsen ympärilleni ja sanonut vielä että ne on normaaleja, niin äitini olisi seissyt vaikka päällään estääkseen sellaisen luokan kehittymisen. Ehkä seisoikin ja tökki samalla neuloja johonkin minun näköiseen nukkehahmoon...

Mutta niinkuin sanottu, sinun äitisi hyvin voi olla sitä mitä sanot. Minusta omituista jos ei koskaan ole mitään tunteellisuutta näyttänyt...
        Minulla kyllä positiivisia muistoja äidistäni.. Toisaalta, minulla paljon myös positiivisia muistoja narsisti-psykopaatistani, joten eihän sekään mitään todista.

Tuosta päätellen ätisi on hahmo joka pysyy linjassa...

• poiuytrdcvb

Taysin pysyy linjassa -ja on nimenomaan psykopaatti, Ei mitaan rakkautta empatiaa sympatiaa ei mitään virkaa niille kertakaikkiaan ikina kun kuulema ovat pelkkiä tyhjiä sanoja joka tapauksessa, ei pida noista sanoistakaan omien sanojensa mukaan. hänessä on semmonen erilainen energia jonka videoiden mukaan tuntee myös ei herkkä kuten toinen psykopaatti, ja isanihän ei ole herkkä mutta hänellekin tulee pyörrytys kuten olen kertonut. psykopaateissa juuri se manipulointi menee melkein telepaattiselle tasolle kuten noissa videoissakin selitetaan- se manipulointi on voimallisempaa kuin narsistien. ja psykopaateilla narsisteja erityisempi muuntautumiskyky. pystyvvat toisella asteella muuttumaan eri henkilöiksi ilman multiple personal disorderia.

• poiuytdf

Mulla on itella ollut ennen halvausta semmonen ominaisuus etta mun olemus saattaa ikaankuin muuttua melko eri oloiseksi eri seurassa ja eri tilanteissa, mutta ei mun kohdalla mitaan pelia vaan elaytymistä vilpittömasti , hyödynsin sita taiteessa ja ihmettelin usein psykopaatiltani kysellen että onks muillakin semmonen ominaisuus vai onks mussa jotain erikoista ?
        Siis esim. mulle sanottiin: "Siis miten susta voi saada ton näkösiä valokuvia ?
        Ma ajattelen etta mun aiti todennakösesti on synnynnainen psykopaatti, ei sellainen niinku persoonallisuus häiriöinen tyypillisesti. siks hän pärjää hyvin ominaislaatunsa kanssa ja on siihen tyytyvainen

• Hamuelkohen

Ei ole olemassa tervettä narsismia. Termillä vain valkopestään narsismia.

• Vaikka_val

Vaikka valkopestäisiinkin, niin narsistista persoonallisuushäiriötä ei sillä voida valkopestä.
        Ero NPHn ja normaalin terveen välillä on se mistä narsisti erotetaan, tunnistetaan.

• y2222

Näyttää siltä että ihmiset on taantuneet täällä keskiaikaan, tuolloin ihmisiä kiviyettiin kuoliaaksi pelkän tunteen pohjalta.

Kun sivistystaso on kasvanut ihmiset ymmärtävät miten paljon muuttujia elämässä/ihmisissä on, kukaan maalikko ei voi määritellä toisesta mitään.

Missä ovat ne kommentit joissa, pyritään oikeasti auttamaan ihmisiä, narsismin kourissa. Täällä kasvatetaan pelkästään vihaa ja se ei varmasti auta ketään.

• poiuytdcvbn

Rakkautta pelkaat

• Tuopa_

" kukaan maalikko ei voi määritellä toisesta mitään. "
        Tuopa olisikin onnellinen tilanne kaikille rosvoille ja vehkeilijöille.
        Mutta onneksi suurin osa uskaltaa vielä ainakin ajatella omilla aivoillaan eikä anna itseään ryöstää tai kiduttaa, vaan määrittelee rohkeasti uhkaavan voron siksi mikä tämä on.

• poiuytrddvb

SE ETTA MUN AITINI ON PSYKOPAATTI EI OLE MIKAAN JARKEVA PERUSTE OLLA USKOMATTA MITA MA SANON ERINAISISSA MUISSA ASIOISSA: SIIS MUN AITI ESIINTYY ERILAISENA MULLE JA TEILLE MUILLE: SE EI TARKOTA SITA ETTA MA OLISIN EPAREHELLINEN KUN MA KERRON ERILAISTA KUIN MITÄ TE NAETTE MA OLEN NÄHNY IHAN YHTÄ KIRKKAIN SILMIN KUIN TEKIN: VAIKKA NYTTEMMIN OLEN AISTIVAMMAUTUNUT
      MONI ASIA VOI MENNA IKAVASTI PIELEEN KUN EI USKOTA TOTTA PUHUVAA IHMISTÄ
      KATTOKAA VAIKKA ASIALLISIA YOUTUBE VIDEOITA PSYKOPAATEISTA; JOTTA OIKEEST TIEDATTE MIKA PSYKOPAATTI ON; EIKA VAIN JOTAIN LUULOJA
      JOS LOYTYY LOOGINEN KONKREETTINEN TODISTE ETTÄ OLEN VÄÄRÄSSÄ NIITA VOI AINA ESITTAA MULLE

• poiuytrsxcv

MA OLEN VALMIS RAKASTAMAAN MUN ÄITIÄ JOS HÄN TUNNUSTAUTUU ETTA PITÄÄ RAKKAUDESTA JA LEMPEYDESTÄ JA YSTAVALLISYYDESTA SIIS MYÖS MINUN: HÄN SAA MUN KAIKEN EMPATIAN JA SYMPATIAN JOS TUNNUSTAUTUU ETTA SE ON HÄNELLE HYVÄ ASIA: MA VOIN MENNA VAIKKA KANSAINVALISEN OIKEUDEN ETEEN TASTA ASIASTA: OLEN VALMIS SIIHEN!!!!! VAIKKA EI TOKI TÄMMÖSTÄ AIHETTA KÄSITELLÄ NIIN EN SIKSI kaytannössa

• Kovin ny tuntuu ehdolliselta tuo sinun rakkautesi, lempeytesi , ystävällisyytesi ,empatiasi ja sympatiasi. Ikäänkuin tunteittsesi kohteen pitää tunnustaa, että pitää niistä/ne on hänelle hyväksi, niin sittenkö vasta sinä vasta olet valmis noita tunteita tuntemaan ja hän saa sinun tunteesi.

Kuullostaa hivenen omituiselta tää postauksesi,

• poiuyfvbn

Mihin sun Vaknin oppi narsisteista ja rakkaudesta on kadonnu

Ja ihan sama milta sulle mun rakkaus kuulostaa

• poiuytfdcvb

JOS KOETTA SANAN PSYKOPAATTI HAUKKUMASANAKSI MINUN EI OLE PAKKO KAYTTAA SITA; MINULLE SE EI OLE HAUKKUMASANA VAAN AIVAN ASIALLINEN SANA: TAI JOS MIELESTANNE SITA SAA KAYTTAA VAIN JOKU AMMATTILAINEN; NIIN SANOTAAN NAIN : AITINI ON IHMINEN JOLLA EI OLE TIETTYJA YLEISIA TUNTEITA; HÄN MANIPULOI TOLKUTTOMASTI JA HÄNELLÄ ON AINAKIN KAKSI TÄYSIN VASTAKKAISTA OLEMUSTA: TUON MINA VOIN TIETAA VARMUUDELLA JA HELPOSTI !
      MUTTA TE AITIEN RAKASTAJAT TODENNÄKÖISESTI KAIKELLA TALLA KIUSAATTE MUN AITIA !!!

• poiuytrdsxcvb

JA MUN PAAN TAYTTEENA ON AIVAN HILLITTÖMÄN MONIMUTKAINEN TOSI ELAMANTARINA ; JOKA ON SYNTYNYT MUN AITINI VAIKUTUKSEN ALAISUUDESSA:
        JA MULLA EI OLE MITAAN MUUTA OIKEAA ELAMANTARINAA KUIN SE
        EI OLE MITAAN MUUTA MUN ELAMANTARINAA MIHIN VOIS KONKREETTISESTI LÖYTYÄ MUN JALANJÄLJET JOLLEI JOKU KULJE MULTA VARASTETUILLA KENGILLÄ

• MUTTA TE AITIEN RAKASTAJAT TODENNÄKÖISESTI KAIKELLA TALLA KIUSAATTE MUN AITIA !!!

Vielä kummallisempaa ny tämä, miten käsität että jos joku muu sanoo rakastavansa äitiään niin hän sitten kiusaa nimenomaan sinun äitiäsi.

Osaatko sinä ny erottaa toisten asiat omistasi ?
        Onko sulla joku hätä ?
        Pitäiskö sinun kutsua ny joku oikea sinut tunteva ihminen luoksesi?

• poiuytrdscv

MINUN KANNATTAA OLETUKSELLISESTI OLETTAA AINA AJATTELEVAN LOOGISESTI ELI TARKOITAN VAIN NIITA JOTKA KOHDISTAVAT PUHEENSA KOSKEMAAN MINUA JA AITIANI TAI MYÖS MEITA
        JPS MIELEENNE JUOLAHTAA JOTAIN EPALOOGISTA AJAYIS EI TODENNAKÖISESTI OLE MINUN

• poiuytdvb

MUKSI IHMISET HÄTÄÄNTYVÄT SUURISTA KIRJAIMISTA ? MA NYT VAAN KAYTÄN NIITÄ KOSKA OLEN MUUTEN PIIPERÖ KUTEN JOKA MAINITSI
        NAMA ON SIKSI JOTTEI KUKAAN ENAA JANKUTTAISI MINULLE ASIASTA MUUTA KUIN MITA MA SANON
        SILLA TAVOIN ON HÄTÄ ETTA KAIKEN VALEHTELLUN ON LOPUTTAVA JA PISTE:

• poiuytdvb kirjoitti:

MUKSI IHMISET HÄTÄÄNTYVÄT SUURISTA KIRJAIMISTA ? MA NYT VAAN KAYTÄN NIITÄ KOSKA OLEN MUUTEN PIIPERÖ KUTEN JOKA MAINITSI
        NAMA ON SIKSI JOTTEI KUKAAN ENAA JANKUTTAISI MINULLE ASIASTA MUUTA KUIN MITA MA SANON
        SILLA TAVOIN ON HÄTÄ ETTA KAIKEN VALEHTELLUN ON LOPUTTAVA JA PISTE:

No isot kirjaimet ny tulkitaan huutamiseksi, mikä sitten taas saattaa kieliä kirjoittajan mielentilasta. Vielä tuota loogisuudesta, et ny ihan pysy ruodussa sen suhteen jos ja kun luulet täällä puhutaan sinun äidistäsi/loukataan sinun äitiäsi.

• poiuytrdcvb

MUN PUOLESTANI SAA VAIKKA POLIISI TUTKIA REITTINI JOS TUTKITAAN KANSSA KUNNOLLA

• poiuytrdcvb

MUTTA EHKEI LIENE SYYTA KOSKA AITINI ON TUONUT MULLE ESIIN ETTEI HAASTA MINUA PSYKOPAATTIPUHEISTANI OIKEUTEEN: EIKA MINUN NIISTA TARVITSE HÄNTÄ INFORMOIDA KUTEN OLEN AIEMMIN OMAA HYVÄÄ HYVYYTTÄNI TEHNY MUTTA HÄN OM TAVALLAAN ILMAISSUT ETTA SELLAINEN YLTIÖHYVYYS TUOTTAA HÄLLE TUSKAA JA HÄN TOIVOIS MUN SÄÄSTAVAN HÄNET EDES SILTÄ
        TOTUUS ON ETTETTE TE KUKAAN TEE MITAAN HYVÄÄ MULLE TAI MUN AIDILLE JUMITTAMALLA SIINA KAAVAMAISESSA KKÄSITYKSESSANNE LAPSEN JA AIDIN SUHTEESTA; KOSKA SE ON TASSA TAPAUKSESSA TAYTTA VALETTA:

• poiuytrdcvb kirjoitti:

MUTTA EHKEI LIENE SYYTA KOSKA AITINI ON TUONUT MULLE ESIIN ETTEI HAASTA MINUA PSYKOPAATTIPUHEISTANI OIKEUTEEN: EIKA MINUN NIISTA TARVITSE HÄNTÄ INFORMOIDA KUTEN OLEN AIEMMIN OMAA HYVÄÄ HYVYYTTÄNI TEHNY MUTTA HÄN OM TAVALLAAN ILMAISSUT ETTA SELLAINEN YLTIÖHYVYYS TUOTTAA HÄLLE TUSKAA JA HÄN TOIVOIS MUN SÄÄSTAVAN HÄNET EDES SILTÄ
        TOTUUS ON ETTETTE TE KUKAAN TEE MITAAN HYVÄÄ MULLE TAI MUN AIDILLE JUMITTAMALLA SIINA KAAVAMAISESSA KKÄSITYKSESSANNE LAPSEN JA AIDIN SUHTEESTA; KOSKA SE ON TASSA TAPAUKSESSA TAYTTA VALETTA:

"TOTUUS ON ETTETTE TE KUKAAN TEE MITAAN HYVÄÄ MULLE TAI MUN AIDILLE JUMITTAMALLA SIINA KAAVAMAISESSA KKÄSITYKSESSANNE LAPSEN JA AIDIN SUHTEESTA; KOSKA SE ON TASSA TAPAUKSESSA TAYTTA VALETTA: "

Kuules ny tää on yleinen keskustelupalsta ja äidin ja lapsen suhteesta voi ja saa kuka tahansa esittää omia mielipiteitään/näkökantojaan.

Sinun pitää ny ymmärtää,, että aisoista voidaan keskustella ilman että kyse on milään tavalla sinusta tai sinun äidistäsi. Se että sinulla on semmonen äitisuhde kuin on, ei ole mikään este sille, ettei muut voisi puhua aiheesta erilaisesta näkökulmasta katsoen.

Eikä mikään tee heidän puheitaan valeeksi, kun he ny eivät puhu sinun asioistasi. Itse ny tulkitset valeeksi toisten erilaiset kokemukset. Kuule kun kaikenlaisia äiti lapsi suhteita on olemassa. Sinun on sellainen kuin on, toisten toisenlainen, yhtä totta molemmat

• dominoiva82
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"TOTUUS ON ETTETTE TE KUKAAN TEE MITAAN HYVÄÄ MULLE TAI MUN AIDILLE JUMITTAMALLA SIINA KAAVAMAISESSA KKÄSITYKSESSANNE LAPSEN JA AIDIN SUHTEESTA; KOSKA SE ON TASSA TAPAUKSESSA TAYTTA VALETTA: "

Kuules ny tää on yleinen keskustelupalsta ja äidin ja lapsen suhteesta voi ja saa kuka tahansa esittää omia mielipiteitään/näkökantojaan.

Sinun pitää ny ymmärtää,, että aisoista voidaan keskustella ilman että kyse on milään tavalla sinusta tai sinun äidistäsi. Se että sinulla on semmonen äitisuhde kuin on, ei ole mikään este sille, ettei muut voisi puhua aiheesta erilaisesta näkökulmasta katsoen.

Eikä mikään tee heidän puheitaan valeeksi, kun he ny eivät puhu sinun asioistasi. Itse ny tulkitset valeeksi toisten erilaiset kokemukset. Kuule kun kaikenlaisia äiti lapsi suhteita on olemassa. Sinun on sellainen kuin on, toisten toisenlainen, yhtä totta molemmat

Oma suhteeni äitiini on hyvä. Äitini rakastava ja lempeä.
        Äitini on myös vahva tahtonainen, hyvin kontrolloiva halutessaan.
        Mun vanhemmat kasvastti mut hyvin.
        Paljon rakkautta.

MIELENKIINTOINEN TUO KESKUSTELUNNE.
        En oikein hoksaa/tajua mistä tossa kyse, kun pientä sanaharkkaa teillä??
        Molemmilla on oma näkemys asiasta.
        En oikein ymmärrä nyt tarkkaan, kumpi on tossa asiassa syyllinen, kun teil pientä sanaharkkaa.
        Vai onko niin, että riitaan tarvii aina kaksi osapuolta??
        Sopikaa riita?

• poiuytdcvb

No kun en ma tarkota jotain naita palstakeskusteluja vaan ma ilmotan naa asiat nain koko kulmakunnalle etta tulee selvaksi.

Jos ihmiset juoruaa ja ei itse jaksa juoruta voi kannattaa menna sanomaan sanottavansa vaikka radioon , niin paasee vähemmällä

Mulle on jotku sanonu etta ma nykyaan puhun niin hyvin etta mut vois laittaa puhujan pönttöön

Kun mullahan meni valiaikasesti puhekyky huonoksi aivovammassa

• poiuytfdxcv

Ja joo mun psykopaattini tosiaan voi tulla mua sen puhelinpalvelun kautta vastaan ja vastata sieltä vaikka mulle jos haluaa. Yleensähän hän on aina ollut kaikkilla missa minakin. Sitakö siella tarkoitettiin kun mulle sanottiin, että jonkun mielesta siella mun äiti on kiva vaikka ma olen anonyymi ? Enta mita se leidi tarkotti joka sano mulle salaperisell merkitsevällä aanella: "Sa et ikina voi tietaa kuka taalla vastaa ?
      Vai mita he tarkottaa ?

• Erotselvikxi

AP:lle selvyyden vuoksi: Ei niillä ole mitään eroa. Narsistiksi kutsutaan ihmistä, jota halutaan avoimesti moittia. Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä puhtaan silloin, kun henkilöä halutaan moittia piilevästi tekeytymällä tieteelliseksi.

Psykopaatti on nimitys arvioitsijan mielestä yksinkertaisesti kusipäiselle (usein välinpitämättömälle, toisista piittaamattomalle) ihmiselle.

• Oletpa

"Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä puhtaan silloin, kun henkilöä halutaan moittia piilevästi tekeytymällä tieteelliseksi. "
        Oletpa kyyninen.
        Olen ihan eri mieltä, vaikka ehkä joku voi toimia tietenkin noinkin.
        Periaatteessa kyse on minun mielestäni vain arvioinnista, tietystä tarpeesta saada selvyys ja päätepistekin asioille, jotka voivat ja koituvatkin kohtalokkaaksi monille asiaa tuntemattomille...
        P-häiriö vapauttaa sanattomasta tuskasta ihmisen puhumaan ongelmasta myös muiden kanssa...

• poiyyyhhhhhh

Tiedattekö te mista se johtuu etta mun aiti on kaikkialla missa minakin ?
      Koska psykopaattiäidit eivat voi rakastaa tyttäriään joten sen tilalta heille usein tulee tyttäresta pakkomielle, joka voi olla tyttarelle vaarallinenkin

• Juha82autistimies

Hyvää uuttavuotta sulle.

• poiuyfdxcv

Sinulle myös

Ma alan tulevana vuonna kiroilla :)

• poiuytfdcv

Sorry ma en jaksa lukea mikali jotain vastaatte, ma vaan sanelen koska eilinen ja aamuinen helvetti riittää. Otan vanhemmilta mallia, he vaan sanoo asiansa ja lyö luurin kiinni. KUn mun kerta niin halutaan vanhempien mallia seuraavan. Ma vaan sanelen tanne ja lättään koneen kiinni

• poiuytrdsxcvb

Ei ne auttajat oikeasti edes mistaan äideista mitaan välita siina mun psykopaatti on oikeassa. Puhuin kuolevan mummonikin tilanteesta. halvalla tuntu menevan mummonikin. Ma olisin halunnut kaikki mummon ympärille. Mummo kuoli yksin. VALETTA NAMA AVUT PAAOSIN :::KYLMÄÄ SYDAMETÖNTA VALETTA!!!!

• poiuytrdsxcv

Minka pitaa saada neutraalia kunnioitusta ja vaalintaa, on lähinnä psykopaatin vale, ei mikaan aitiys kaytannössa
      Se on se mita kutsutaan tekopyhyydeksi ja siihen kai tarvitaan se paholainen jonka hommaa mun aitini avuttomana tekee hitaan amygladansa takia

• poiufdxcvb

Mina mielenkiintoisesti valitsin nuoruuden harrastukseksi joogameditaation jonka sanotaan aktivoivan amygladaa ja intohimoisesti sita harrastin

• poiuytrfdcvb

Ja kun enhän ma edes ikina ole tehny mitaan aitiäni vastaan ja kasittaakseni aitinikin sen tietaa ja kenties Luojakin. Ma olen vain toiminu eettisesti ja kertonu totuuden etta hän on eräänlainen psykopaatti. Ongelma on siina etta ne kuuntelijat on neurorasisteja. Mulle on kayny monta kertaa elamassa niin etta mulla on ollut niin *huonoa* seuraa, ettei sita sovi sanoa ääneen. Ma kuitenkin pidan heitä ihmisinä enkä häpeile. Kumpi niitä ihmisiä enemman oikeesti rakastaa ma vai ne jotka pitaa niin huonona ettei sovi puhuakaan. Minusta se on sanoinkuvaamattoman kamalaa pitää ihmisen ominaisuutta tms. niin häpeällisena ettei sopis normaalisti neutraalisti puhua. Ne on muka niin kantaa ottamattomia. Ainakin ovat ottaneet kantaa etta psykopaatti on sopimaton sana sanoa kenestakaan ? Mut mita sit kun joku on ? Paskaa niille vai ???? Kulkaahan mun aiti ei ole paskaa vaan Luojan luoma paholainen joka Luojalle kuuluu. Kenties kunniakkaampi kuin ne jotka psykopaatteja paskana pitaa. Jos joku sanoo mulle kuvetellaan vaikka etta: Psykopaatit ei ole ihmisiä , mut mun aito ei ole psykopaatti. Tuota, mut mitas jos ilmenee etta on ? Niin mun aiti ei ole ihminen vai ? Siina se olikin sitten se aitien kunnioituksen todellinen taso...Sen sijaan jos asiaa ajatellaan mun eettisen ajattelun lähtökohdista aidista ei voi koskaan tulla epaihmistä. Luoja paattaköön kumpi on eettisempaa

• poiuytrdf

Milla oikeudulla kukaan puuttuu siihen mita ma aidistani sanon, jos häntä itseään ei asia kiinnosta ?Hänellä on ne jotka tuntee sen hänen toisen puolen. hän voi elaa niiden kaa enkä ma puutu siihen. On laitettu näin kompromissiksi mun aidin persoona ikäänkuin sovinnollisesti kahtia sosiaalisesti

• poiuytrdsb

Ma olen ollut mun aidin aivokasvannainen 40 vuotta (semmonen mil on kaikki nurinpain ja joka lopulta paisui suuremmaksi kuin mun aidin pää ), kyl me tunnetaan toisemme paremmin kuin muut meidat.

• kostamineneikannata

Valittamisen kautta tulee ilmi ongelmat, mitkä ovat narsistin takia syntyneet itselle liittyen suhtautumiseen itseensä ja muihin ja miten ajattelee muiden suhtautuvan itseensä. Kostaminen ei kannata, se ei saa itseä tuntumaan hyvältä. Pelkkä valittaminen ei itsessään johda muutokseen ja pahinta, jos valittaminen saa vielä vihan ja kostamisen aikaiseksi.

• poiuyfdxcvb

No ei mulla ainakaan paasaus sellasta aiheuta. tää paasaus teki pelkastaan hyvää sain vakavat sairauskohtaukset tan avulla loppumaan tai ainakin taukoamaan. Ja mun kuonto on huomattavasti valoisampi kuin eilen

• poiuytrdvb

Tosin sun teksteja lukemalla vois tulla kohtaukset takas kun niin huono energia tekstissasi joten ma vaanite puhun ja suljen luurit
        oksettaa jo sana kosto

• poiuytfvbn

Psykopatiaa on turha laakarille valittaa, laakarit tai muut asiantuntijat Suomessa ei diagnosoi psykopatiaa. Siina mielessa ainakaan se ei ole sairaus. Ja monien tutkimusten mukaan sita ei voida hoitaa-
      Asia ei siina mieless ole nähdäkseni terveydenhuollon asia vaan tarvittaessa poliisiasia. Sita mielta mun aitikin oli kun vuosia sitten keskustelin aiheesta, hän sano ettei hänen mielestaan ole mielekasta diagnosoida psykopaatteja kun heidät voi haastaa oikeuteen jos he tekee jotain

• poiufdcvb

Mutta mulle on tosi tarkeaa tiedostaa mun aidin psykopaattisuus koska minun kohdistetulla manipuloinnilla on ollut mulle vakaviakin seurauksia.

• poiuyfdcvb
    • poiuyfdxcvb
    • poiuytdxcvbnk

Jos joku mulle kertoo vanhemmistaan jotain, en mä kehtais muuta kuin kunnioittaa mita hän sanoo, siksi mun on kanssa vaikea ymmartaa tata. Eika mulle kovin akkiä tulis mieleen etta joku valehtelis aidistaan. Mun mielesta se on sen verran outoa etta joku alkais aidistaan valehdella ettei mulle taas tulis mieleen sellasta. Ja jos joku kertoo omista asioistaan, ma enemmankin sanon vaan kaikkeen, etta ai jaa. Kun en ma niista muuta tieda kuin mita kerrotaan, niin en kovin helpost mitaan kommenoiskaan kuuntelisin vaan myönnellen ai jaa...ahaa... En ma kehtaa puuttua toisen asiaan, siks minusta tuntuu tosi oudolle jos joku puuttuu mun asiaan.

• Proffa_sano

Narsismi on tervettä vain pikkulapsella n.alle 3v. Psykopatia arkikielessä narsistisen luonnevaurìon vakavin aste.

• poiuytfdxcvb

Mina ymmarran psykopatian enemmankin fysiologiseksi ominaisuudeksi joka kutakuinkin vääjäämatta aiheuttaa narsistisen luonteen mutta muitakin synnynnaisia ominaisuuksia kuten muuntautumiskykya. erilaisen energiakentän ja ennenkaikkea manipulointikykya joskus joillain karismaa

• y15
        poiuytfdxcvb kirjoitti:

Mina ymmarran psykopatian enemmankin fysiologiseksi ominaisuudeksi joka kutakuinkin vääjäämatta aiheuttaa narsistisen luonteen mutta muitakin synnynnaisia ominaisuuksia kuten muuntautumiskykya. erilaisen energiakentän ja ennenkaikkea manipulointikykya joskus joillain karismaa

Kaikki ei varmasti ole kunnossa, apua on kyllä saatavilla

• Toi875
        poiuytfdxcvb kirjoitti:

Ei ole hyvä äiti-tytär suhde. Joten tuo teidän keskeinen suhde on siis alkanut jo pikkulapsesta asti?

• poiuytdsxcvb

Joo siis mun elama on ollut kummallista alusta asti tahan paivaan asti ja nyt on selvinnyt syy. Aiti on psykopaatti joka on salakavalasti pelannu mun elamaa koko mun elaman ajan todella kummallisesti. Han myönsikin mulle johtaneensa tata pelia koko mun elaman ajan. Tama ei oikeastaan ole vain huono aiti-tytär suhde vaan jotain todella kummallista. mun aiti ei oikeastaan ole niinkuin aiti ollenkaan vaan joku salaperainen salakavala henkilö jota kukaan ei oikeasti tunne. Mun isakin sanoo ettei olekaan tainnut tuntea hanta ollenkaan 50 vuodessa.
        Mutta siis ma en tiennyt ettei muidenkin elama ole taman tapaista. Se selvisi mulle vasta soiteltuani auttaviin puhelimiin ja ihmeteltyani miksi kukaan ei usko eika ymmarra mun asiaa vaikka ihan tavallista asiaa asiallisti rauhallisesti ja rehellisesti selitin. Nyt vasta varsinaisesti tajuan ettei se heille ollut tavallista milta elama psykopaatin matkassa kuulostaa. Kylla multa tosin elaman varrella aina kyseltiin etta mista se johtuu etta mun elamassa tapahtuu kaikkea mita heidan elamassa ei tapahdu. No sanoin etta sempa makin haluisin saada selville kun kovasti asiaa itsekin ihmettelen. No sit lopulta ma luulin etta selitys selvis etta se olis siita johtuvaa etta mulla on Asperger ja siksi sosiaaliset asiat menis niin kovin kummalliksi, no sitten mulle selvis etta taa on Aspergereillekin aivan outoa, ei heidan elama yleensä ole tammösta vauhdikasta jannitysseikkailua vastoin omaa tahtoa. No sit selvis mulle etta aiti on psykopaatti, ja han sen jannitysseikailupuolen on jarjestany ja manipuloinnin .ei kaikki Aspergerit karsi tammösesta manipuloiduksi joutumisesta ja ei heidan elamantarina ylensa ole niin maan perusteellisen eriskummallinen. Siinä pitää olla lisukkeena psykopaatti jotta siita semmosta voi tulla.

• poiuytrdcvb

Siis ihan sivuseikkojakin on tullu mieleen aidin kaytöksesta. Oltiin kerran ulkomailla. Siellä nähtävyyden ulkopuolella joku vieras nuori mies pyysi meita lahtemaan mukaansa katsomaan liikettään. No se on siella aika tavallista että hommaavat tollasta, mutta mulle oli paivan selvää, että eihan me nyt minkään vieraan miehen perässä minnekään lähdetä. Mutta aiti sanoikin etta joo me lähdetään katsomaan. Ja sitten lähdettiin . Aika pitka matka kuljettiin miehen mukana pitkin sokkeloisia kujia. No ihan mattokauppaan siina sitten saavuttiin ja meidat istutetiin ja alettiin tarjoilla teetä. Äiti otti mielellään, mä sanoin etta mä kiitos en ota. No me lähettiin siinä aika pian kun ei ollut rahaa ostaa mattoa. Sit kun tultiin pois aiti sano:: "Toi muuten olis voinu olla aika vaarallista ku me silleen mentiin." Mä en tajua mist hän ylipäätään sai päähänsä sinne mennä kun tiesi itsekin ettei meil oo rahaa ostaakaan edes mitaan. Varmaan keksi vaan jotain lisäjännitysseikkailua matkaan.

• poiuytrdvgbh

Ma luulen että ihmiset ei ymmarrä mua kun mä kerron niin hurjiakin juttuja niin rauhallisesti. sit he luulee ettei ne ole totta. Mut ne on totta, mä vaan olen niin tottunut niin kummalliseen elamaan ja siihen etta aina on jotain kauheeta että mä selitän niitä aivan tavallisesti. Kerran parikymmentä vuorttta sitten soitin apua vakavassa asiassa . Sillonkin mulle vastattiin näin: "Mutta tiiätkö mikä tässä puhelussa ensimmaisenä kiinnittää huomioni. "Puhut noin vaikeaa asiaa mutta aivan iloisella äänellä ?" Ilmeisesti mm. siitä johtuen mulle on tapahtunu vaikka mitä niin etten ole saanu apua. Ja ihmetys vaan kasvaa kuuntelijoilla. Ma voin sanoa että mä olen äärimmäisen kärsivällinen ihminen. Mä esim mun halvauksesta parantuessani kieriskelin pari vuotta melkosissa hermopoltteissa kärsivällisesti menemättä mihinkään lääkäriinkään-. Ja sen takia nyt jotkut luulee etten mä voinut olla halvaantunut koska olin yksin kotona. Siis tolleen kostetaan sisukkaalle ja kärsivälliselle ihmiselle. Mä olen todella sisukas ja kärsivällinen-. ja kärsivällinen-Ehkä sukuuni tullut mummokin sinnitteli suuren syöpakasvaimen kanssa vain itsekseen ilman juurikaan kipulääkkäitäkään ja peitteli lääkärissä kädellään syöpäpattia jottei lääkäri huomaisi. Mullekin selitti että ne on vaan katkenneita kylkiluita jotka on tohon kasaantuneet

• poiuytrdvgbh

Ma luulen että ihmiset ei ymmarrä mua kun mä kerron niin hurjiakin juttuja niin rauhallisesti. sit he luulee ettei ne ole totta. Mut ne on totta, mä vaan olen niin tottunut niin kummalliseen elamaan ja siihen etta aina on jotain kauheeta että mä selitän niitä aivan tavallisesti. Kerran parikymmentä vuorttta sitten soitin apua vakavassa asiassa . Sillonkin mulle vastattiin näin: "Mutta tiiätkö mikä tässä puhelussa ensimmaisenä kiinnittää huomioni. "Puhut noin vaikeaa asiaa mutta aivan iloisella äänellä ?" Ilmeisesti mm. siitä johtuen mulle on tapahtunu vaikka mitä niin etten ole saanu apua. Ja ihmetys vaan kasvaa kuuntelijoilla. Ma voin sanoa että mä olen äärimmäisen kärsivällinen ihminen. Mä esim mun halvauksesta parantuessani kieriskelin pari vuotta melkosissa hermopoltteissa kärsivällisesti menemättä mihinkään lääkäriinkään-. Ja sen takia nyt jotkut luulee etten mä voinut olla halvaantunut koska olin yksin kotona. Siis tolleen kostetaan sisukkaalle ja kärsivälliselle ihmiselle. Mä olen todella sisukas ja kärsivällinen-. ja kärsivällinen-Ehkä sukuuni tullut mummokin sinnitteli suuren syöpakasvaimen kanssa vain itsekseen ilman juurikaan kipulääkkäitäkään ja peitteli lääkärissä kädellään syöpäpattia jottei lääkäri huomaisi. Mullekin selitti että ne on vaan katkenneita kylkiluita jotka on tohon kasaantuneet

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      13
      2596
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1267
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1195
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      245
      1024
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1013
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      924
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      826
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      796
    9. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41