Joskus tulee mieleeni,kun selailen noita mielipiteitä ja vanhustenhyväksikäyttöä ilmenee todella paljon.
Kyllä minäkin olen suosiotani menettänyt lasteni taholta,mutta en anna sen häiritä,niinkauan kuin lääketieteellisesti olen tervejärkinen.
Joskus tosin tuntuu,että olisiko minulla enemmän aivokapasiteettia,jota voisin hyödyntää?
Ettei tarvitsisi myydä täysin käyttämättömiä aivoja,kuin eräs mies,joka kertoi,että vaimoni on ajatellut puolestani koko avioliittomme ajan,en se minä ollut??
Ajatteletko omilla aivoillasi,vai perikunnan?
23
107
Vastaukset
- tunnistamaton.mies
Tällä hetkellä jälkeeni jäävä omaisuus jäisi muutamaan tuhanteen. Talouteni on romahtanut kymmenessä vuodessa.
Olen kuitenkin tehnyt testamentin. Se täytyy mitätöidä lisätestamentilla. Jakakoon veli ja sisko, jos mitään jaettava on. Omia lapsia ei ole.
Sen testamentin tein hätiköidysti ohi perintökaaren. Testamentti on laillisesti sitova asiakirja. En haluakaan nyt testamentata hänelle mitään. On ilmennyt uusia asioita...
On oikeastaan hyvä ettei minulta jää isompaa riideltävää. Sain itse muutaman kymppitonnin perinnön. Matkan varrella nekin ovat huvenneet.
Ei ole yhtään syytä kasvattaa pottia edunsaajille.- vertaa.itseksesi
En näe mitään syytä vastata kenenkään uteluun tai omakehuihin.
- Mutkikkaalta.vaikuttaa
Olen aina luullut, että viimeisin testamentti on se lopullinen. Miksi sinun täytyy joku lisätestamentti tehdä, jos olet mielesi muuttanut?
- Selväpeli
Mitäs ajattelemista siinä on. Kuolemani jälkeen lapset perivät talot ja tavarat, poltetusta ruumiistani jää jäljelle vain pieni kasa tuhkaa, ei siinä kasassa ole enää mitään millä miettisi tai katuisi tekemisiään ;D
- rakkaudesta-
Miten lastensa yhteydessä voi puhua suosiosta ? Luotan vanhempien ja lasten väliseen rakkauteen ja yhteenkuuluvuuteen, siinä ei perintöjä laskelmoida.Elän kohtuullisesti mutta en tuhlaten. Mielelläni jätän henkisen perinnön lisäksi omaisuuteni jälkikasvulle.
- luettu.on
Onhan hän avoimesti niin kun usein mainostaa, kertonut olleensa lastensa vippipankki viikonloppuisin, kun rahat niiltä oli loppu!
Kunnes muutti tilinumeronsa, vai oliko peräti pankkinsa. luettu.on kirjoitti:
Onhan hän avoimesti niin kun usein mainostaa, kertonut olleensa lastensa vippipankki viikonloppuisin, kun rahat niiltä oli loppu!
Kunnes muutti tilinumeronsa, vai oliko peräti pankkinsa.Sinulle luettu.on!
Siis onko elämälläsi mitään muuta takoitusta,kuin olla "peppukärpäsenä" ja kertoa tarinaa,jota olen joskus avannut palstalla?
Ja toi peukutus,ihmettelen,onko palstalla joku joka on niin itseesä kiintynyt,että itseään täytyy peukuttaa?
Jollei elämälläsi ole muuta tarkoitusta,kuin löytää ja kylvää se siemen,jota vihansiemeneksi kutsutaan,niin olen todella huolissani Sinusta läheiseni?
Nyt en kerro hyasintinmukuloista,mutta jotenkin olen huolissani Sinusta?
Tuntuuko,että asut liian ahtaasti ja seinät kaatuvat päälle? Onko jouluahdistus iskenyt,tunnetko ettei seinäntakana ole ystävää?
Luojankiitos,minulla ei seinäntakana ole naapuria,vaan ihana avoin maalaismaisema,joka suo minulle toimintaa ja avoimmuutta amarituliini_38 kirjoitti:
Sinulle luettu.on!
Siis onko elämälläsi mitään muuta takoitusta,kuin olla "peppukärpäsenä" ja kertoa tarinaa,jota olen joskus avannut palstalla?
Ja toi peukutus,ihmettelen,onko palstalla joku joka on niin itseesä kiintynyt,että itseään täytyy peukuttaa?
Jollei elämälläsi ole muuta tarkoitusta,kuin löytää ja kylvää se siemen,jota vihansiemeneksi kutsutaan,niin olen todella huolissani Sinusta läheiseni?
Nyt en kerro hyasintinmukuloista,mutta jotenkin olen huolissani Sinusta?
Tuntuuko,että asut liian ahtaasti ja seinät kaatuvat päälle? Onko jouluahdistus iskenyt,tunnetko ettei seinäntakana ole ystävää?
Luojankiitos,minulla ei seinäntakana ole naapuria,vaan ihana avoin maalaismaisema,joka suo minulle toimintaa ja avoimmuutta amaJa vielä,että lapseni ovat työllistettyjä ja ovat omillaantoimeentulevia.Älä syötä palstalle asioita,joita et edes muista,oliko pankinvaihto,vai tilinumeron??ama
- flegmaatti
Sekä, että!
Onkohan liian itsekästä varmistella omaa tulevaisuuttaan siinäkin mielessä, että sattusi elämään hieman pitempään. Omat tarpeet ja mielihyvän lähteet. Paras mahdollinen terveydenhuolto.
Noiden ylimenevältä osalta järjestelyt niin ajoissa, että ehtii minimoimaan perintöveron vaikutuksen. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä luontevampaa on siteerata Kekkosta: "JOS minä kuolen, niin . . ."
- pielavetinen
Urho Kekkonen kuoli 86 vuotiaana. Pitkä elämä, mutta ei sentään yli satavuotinen. Dementia tuli mukaan kuvaan jo vuosia aikaisemmin.
Lahjakas toimittaja-kirjailija Jari Tervo on puuhaamassa kekkosesta näyttävää kirjallista panoraamakuvausta.
Olen jälkisäädökseni,siis testamentin tehnyt lastenlapsille ja vain tytöille,katson,että tytöt tarvitsevat sen pienen pesämunan,jos sattuu edes mitään jäämään minulta.
Huomioitsin,ettei jälkisäädökseni saanut kaikkien lasteni hyväksyntää.
Jotenkin perinnönjakoa on jo tehty,vaikkei vainajaakaan ole vielä?- Miksi-ihmeessä
Miten hemmetissä iäkäs, siis oletettavasti jo viisastunut, ihminen voi viljellä sellaista epätasa-arvoa, että suosii vain tyttöjä? Kyllä pojat tarvitsevat "pesämunan" ihan samalla tavalla ja siinä missä tytötkin.
Miksi-ihmeessä kirjoitti:
Miten hemmetissä iäkäs, siis oletettavasti jo viisastunut, ihminen voi viljellä sellaista epätasa-arvoa, että suosii vain tyttöjä? Kyllä pojat tarvitsevat "pesämunan" ihan samalla tavalla ja siinä missä tytötkin.
No ehkä sinä Miksi-ihmeessä,et tunne taustoja ja niitä en tällä palstalla ala selvittelemään.
Minun on päätös ja omasi voit tehdä aivan vapaasti,kiitos mielipiteestäsi ama- Vääräväärempiväärin
Jokainenhan tekee päätöksensä omien päättömyyksiensä mukaan. Toisten päätökset ovat päättömämpiä kuin toisten ja joittenkin päätöksistä näkyy ettei päätä ole ollenkaan.
Vääräväärempiväärin kirjoitti:
Jokainenhan tekee päätöksensä omien päättömyyksiensä mukaan. Toisten päätökset ovat päättömämpiä kuin toisten ja joittenkin päätöksistä näkyy ettei päätä ole ollenkaan.
Jos olisin oikeustoimikelvoton,siis päättämään omista asioistani,niin olisko teistä joku,joka voisi kumota tekemäni testamentin.
Poikani perillinen on jo saanut osansa,se tiedoksi teille epätietoisille,että hoitakaa omat jäämistönne,minä hoidan omani,kiitos osallistumisesta kaskusteluun ama- eikuulumuille
rituliini_38 kirjoitti:
Jos olisin oikeustoimikelvoton,siis päättämään omista asioistani,niin olisko teistä joku,joka voisi kumota tekemäni testamentin.
Poikani perillinen on jo saanut osansa,se tiedoksi teille epätietoisille,että hoitakaa omat jäämistönne,minä hoidan omani,kiitos osallistumisesta kaskusteluun amaKyllä me hoidetaan omat perintömme , mutta ei tulla tänne kailottamaan niistä.
eikuulumuille kirjoitti:
Kyllä me hoidetaan omat perintömme , mutta ei tulla tänne kailottamaan niistä.
Tämä on keskustelupalsta ja katson,että sana on vapaa.
Ei kai sinulta tarvitse lupaa tulla kysymään mistä palstalla keskustellaan???
Pentumaistakäytöstä,jospa kasaiset ne puuttuvat inkkarit sinne kanoottiis ja ottasit lääkkeesi,joita todella tunnut tarvitsevan- xx..xx
Härski on tapa jolla puolustautuu,kun hölötyksistään huomauttaa.Taitaa olla viinihöyryissään taas kun käy noin agressiiviseksi.
xx..xx kirjoitti:
Härski on tapa jolla puolustautuu,kun hölötyksistään huomauttaa.Taitaa olla viinihöyryissään taas kun käy noin agressiiviseksi.
Anteeksi xx..xx,siis kuka on viinihöyryissä?
Mitä on hölötys,ja kenen?
Pitäiskö tostakin mielipiteestä jotain tolkkua saada?
Mielestäni puhuin perinnönjaosta ja sinä pikkukakkosiin kuuluva kakara,mene sinne kakarakerhoon ja opettele edes ne peruskäyttäyttäytymissäännöt,kiitos mielipiteesi on rekisteröity- Brandya.ken.pelkäisi
xx..xx kirjoitti:
Laita xx..xx, att2, xx9, teretule, ruune apinaviesti tulemaan. On pikkutuntien aika. Molemmille jaloille Akvaviittihörppi.
- teretule
Ruotsissa perii puoliso ja hän on kuollut siitä yli kymmenen vuotta siis lapseni perivät ei tule olemaan testamenttia.
Tutkimuksissa pohjoismaiden asukkaiden viisaus alenee kaikkiin muihin verrattuna. Tämä Uusiseelantilainen tietofirma on tutkinut hyvin kauan tätä aihetta, olen samaa mieltä se näkyy myös täällä suomi24.
En ole aikaisemmin kirjoittanut aloitukseen.
xx9-teretule- osaatte kai lisää. Iän mukana sitä automaattisesti tulee miettineeksi maallista omaisuutta, joka jälkehemme jää. Tässä sitä pohdiskelee, että silloin, kun ihminen on työelämässä, ehkä tienaa hyvää palkkaa ja elää tulojensa mukaan, silloin ei koskaan ajatella, mikä osuus tuloista "kuuluisi" lapsille. Jos lapset ovat alaikäisiä ja perheenjäseniä, tulot menevät koko perheen hyväksi, mutta kun lapset alkavat elämänsä omillaan, ei kukaan ihmettele, kuinka vanhemmat "tuhlaavat" palkkarahansa elämiseensä.
Mutta kun sitten ollaan eläkkeellä, tulot ovat pienentyneet, usein varsinkin perheenäidin työvuodet eivät riitä täyteen eläkkeeseen, niin silloin aloitetaan pohtiminen: mihin mummo ja pappa käyttävät pesämunansa? Möivät auton, missä rahat? Matkustelevat, eivätkö he ajattele lainkaan perillisten tilannetta. Jääkö mitään perittävää kun remontteeraavat asuntoaan tuolla tavalla. Vuosikymmenet on nuo tapetit kelvanneet, ja nyt viimeisiksi töikseen vaihtavat!
Yhtäkkiä ikäihmisten vuosien työn tulos onkin jonkinlainen lasten saavutettu etu, johon vanhemmat eivät saa mennä koskemaan. Moni seniori ei ihan oikeasti halua koskea omiin talletuksiinsa, kun pelkää lasten reaktioita. Perilliset vaativat tasapuolista kohtelua, ikään kuin vanhemmilla ei olisi etuoikeus käyttää varallisuuttaan omien päätöstensä mukaisesti! Tai vastaavasti: jos ei palvelua, saa nuolla näppejään sitten kun. . .
Onko vanhempaa riidanaihetta maailmassa? Valta ja raha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062449
- 1061912
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161804Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921432Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41375Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals133975- 57957
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125948- 64946