Olen aina rakastanut joulua Komea kuusi ostetaan ja koko koti laitetaan joulukuntoon jo monia päiviä ennen joulua-se juhlan odotushan se on parasta.Nykyisin kinkku paistetaan päivällä edellispäivänä,nuorena se kypsyi yön aatto aamuksi. Pullat ja tortut on leivottu ja lahjat paketoitu aikaa sitten.
Tähän asti kaikki ok,ei rampata hautausmaalla ja suku on ollut kaukana.Ollaan läheisten kesken. Tälläisia jouluja on takan kymmeniä.
Nyt koin erilaisen joulun ns. LÄHEISTEN KESKEN,,oli turhan paljon "läheisiä" ei ne olleet mitään läheisiä,tiesin ja tunsiin kyllä,,, sukuun tulleet lasten avioliiton kautta-ei meillä mitään tunnesiteitä ole.Joulupöytä oli ylen runsas,ihan ok,mutta sitä kehuttiin
kuin on hienoja juustoja ja kaloja,oli ,tottakai laatikot ja kinkut kera kalkkunat.
Ei vaan ymmärrä mitä joulupöydän tunnelmanaiheita on näiden ruokien kehuminen,kun niitä me kaikki koolla olleet voimme ostaa milloin vain.
Lahjapakettien määrä oli valtava ,oli aika krääsää,,,,vaikutti siltä keiden olisi pitänyt saada jäi melkein ilman,,,surullisia kasvoja näkyi.Kyllä lapset sai,kyllä.
Liikaa väkeä,kiirettä koko päivän (osa oli kai illalla maistanut myöhään ja lahjat he paketoivat joten kuten ,kun pukin piti jo tulla,)
Ensi jouluna emme osallistu tuohon jouluu.Sitä vanhanakin oppii ja viisastuu.
Siinäpä ei läheisiltä ehtinyt tuntua kukaan. Olisivat halunneet laulaa joululauluja ,mutta lahjapakettisekasotkun keskellä ei varmaan enää olisi tuonut tunnelmaa. Ei laulettu-tunnelmaa ei siihen kenelläkään ollut.
Jouluihminen
Ulkokultaista
0
60
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134515Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3113433Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363356Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112509Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182475- 2582081
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2931632- 891571
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi441336Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81153