Jouluihminen

Ulkokultaista

Olen aina rakastanut joulua Komea kuusi ostetaan ja koko koti laitetaan joulukuntoon jo monia päiviä ennen joulua-se juhlan odotushan se on parasta.Nykyisin kinkku paistetaan päivällä edellispäivänä,nuorena se kypsyi yön aatto aamuksi. Pullat ja tortut on leivottu ja lahjat paketoitu aikaa sitten.
Tähän asti kaikki ok,ei rampata hautausmaalla ja suku on ollut kaukana.Ollaan läheisten kesken. Tälläisia jouluja on takan kymmeniä.
Nyt koin erilaisen joulun ns. LÄHEISTEN KESKEN,,oli turhan paljon "läheisiä" ei ne olleet mitään läheisiä,tiesin ja tunsiin kyllä,,, sukuun tulleet lasten avioliiton kautta-ei meillä mitään tunnesiteitä ole.Joulupöytä oli ylen runsas,ihan ok,mutta sitä kehuttiin

kuin on hienoja juustoja ja kaloja,oli ,tottakai laatikot ja kinkut kera kalkkunat.
Ei vaan ymmärrä mitä joulupöydän tunnelmanaiheita on näiden ruokien kehuminen,kun niitä me kaikki koolla olleet voimme ostaa milloin vain.

Lahjapakettien määrä oli valtava ,oli aika krääsää,,,,vaikutti siltä keiden olisi pitänyt saada jäi melkein ilman,,,surullisia kasvoja näkyi.Kyllä lapset sai,kyllä.
Liikaa väkeä,kiirettä koko päivän (osa oli kai illalla maistanut myöhään ja lahjat he paketoivat joten kuten ,kun pukin piti jo tulla,)
Ensi jouluna emme osallistu tuohon jouluu.Sitä vanhanakin oppii ja viisastuu.
Siinäpä ei läheisiltä ehtinyt tuntua kukaan. Olisivat halunneet laulaa joululauluja ,mutta lahjapakettisekasotkun keskellä ei varmaan enää olisi tuonut tunnelmaa. Ei laulettu-tunnelmaa ei siihen kenelläkään ollut.

0

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
        Ikävä
        73
        883
      2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
        Ikävä
        104
        748
      3. 43
        631
      4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
        Ikävä
        36
        623
      5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
        Ikävä
        47
        613
      6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
        Ikävä
        30
        601
      7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
        Ikävä
        40
        595
      8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
        Ikävä
        50
        560
      9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
        Ikävä
        34
        557
      10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
        Ikävä
        37
        496
      Aihe