Jouluihminen

Ulkokultaista

Olen aina rakastanut joulua Komea kuusi ostetaan ja koko koti laitetaan joulukuntoon jo monia päiviä ennen joulua-se juhlan odotushan se on parasta.Nykyisin kinkku paistetaan päivällä edellispäivänä,nuorena se kypsyi yön aatto aamuksi. Pullat ja tortut on leivottu ja lahjat paketoitu aikaa sitten.
Tähän asti kaikki ok,ei rampata hautausmaalla ja suku on ollut kaukana.Ollaan läheisten kesken. Tälläisia jouluja on takan kymmeniä.
Nyt koin erilaisen joulun ns. LÄHEISTEN KESKEN,,oli turhan paljon "läheisiä" ei ne olleet mitään läheisiä,tiesin ja tunsiin kyllä,,, sukuun tulleet lasten avioliiton kautta-ei meillä mitään tunnesiteitä ole.Joulupöytä oli ylen runsas,ihan ok,mutta sitä kehuttiin

kuin on hienoja juustoja ja kaloja,oli ,tottakai laatikot ja kinkut kera kalkkunat.
Ei vaan ymmärrä mitä joulupöydän tunnelmanaiheita on näiden ruokien kehuminen,kun niitä me kaikki koolla olleet voimme ostaa milloin vain.

Lahjapakettien määrä oli valtava ,oli aika krääsää,,,,vaikutti siltä keiden olisi pitänyt saada jäi melkein ilman,,,surullisia kasvoja näkyi.Kyllä lapset sai,kyllä.
Liikaa väkeä,kiirettä koko päivän (osa oli kai illalla maistanut myöhään ja lahjat he paketoivat joten kuten ,kun pukin piti jo tulla,)
Ensi jouluna emme osallistu tuohon jouluu.Sitä vanhanakin oppii ja viisastuu.
Siinäpä ei läheisiltä ehtinyt tuntua kukaan. Olisivat halunneet laulaa joululauluja ,mutta lahjapakettisekasotkun keskellä ei varmaan enää olisi tuonut tunnelmaa. Ei laulettu-tunnelmaa ei siihen kenelläkään ollut.

0

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
        Maailman menoa
        78
        4189
      2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
        Sinkut
        89
        3431
      3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
        Maailman menoa
        118
        3241
      4. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
        Maailman menoa
        80
        3184
      5. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
        Ikävä
        101
        3062
      6. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
        Kaste
        41
        2704
      7. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
        Maailman menoa
        268
        2659
      8. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
        Ikävä
        83
        2502
      9. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
        Sinkut
        218
        2474
      10. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
        Ikävä
        94
        2399
      Aihe