Koiranliha Suomessa?

Aasianmatkaaja

Söin vuosi sitten Etelä-Korean matkallani koiranlihaa ja täytyy myöntää, että se oli hyvän makuista! Haluaisin syödä koiraa nyt myös Suomessakin. Mutta onko minun laillista teurastaa koira syötäväksi?

Joku varmasti on eri mieltä mutta itse en näe asian kanssa mitään moraalista ongelmaa, niin kauan kuin teurastuksen hoitaa humaanisti eikä aiheuta eläimelle kärsimystä. Katsoisin olevani siihen pätevä, olen jo vuosia käynyt hirvimetsällä joten eläinten valmistus ruoaksi on tuttua.

7

1397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makunsa_kullakin

Elintarvikelain mukaan koiraa ei saa kaupallisesti teurastaa taikka lihaa myydä, sillä koirassa voi olla tarttuvia tauteja ja loisia.

Yksityishenkilöön tuo laki ei tietenkään päde, kunhan eläinsuojelulain pykäliä muuten noudattaa (https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960247), eli oman koiransa voinee periaatteessa syödäkin...

Varo sitten kettutyttöjä.

• näin_se_menee

Voit teurastaa ja syödä koiraa. Koira ei ole suojeltu eläin.

Ihmistäkin voi syödä, kunhan toisen ihmisen liha on luvallisesti hankittu hänen suostumuksellaan tai syöt omaa lihaasi. Ihmissyöntiä ei siis ole Suomen laissa katekorisesti kielletty.

• Gäddasta

Niin, oman koiransa voi syötä, jos ei syyllisty eläinsuojelurikokseen, sillä koira on omistajansa esine. Elävää ihmistä voi syödä, jos sitä ei tulkita pahoinpitelyksi, mutta vainajan syöminen on rangaistavaa.

2 §
      Yleiset velvollisuudet

Vainajan ruumis on ilman aiheetonta viivytystä haudattava tai tuhkattava.

12 § (24.7.1998/563)
      Hautarauhan rikkominen

• mättopoika

Minun chihhjauhua ois tarjolla ottaako soit anuimenrroon 04456259496:D:DD

• Anonyymi

Onkos muut päässeet haukkaamaan hauvaa? Näin koronan keskellä tekisi mieli maistella...

• Anonyymi

Olen jo jonkin aikaa katsellut naaprin mustia "sillä silmällä" että tuosta tulisi hyvät rukkaset ja maukasta MustiMurkinaa ja ennen kaikkea lopttaisi häiritsevän haukunnan. Myös toisen naapurin kissa on häirikkö josta saisi hyvää MirriMureketta.
      Tuleekohan tuosta isokin tuomio jos pistää nuo elikot pataan ja syö. Tietenkään vessareissua kummempaa siitä ei tule ellei jää kiinni ja pitää mölyt, mustin ja mirrin mahassaan.

• Anonyymi

Lopettakaa koiran syönti!! Ei oo kivaa kiusaa koiran omistajaa!!!!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe