Laaduton merkki

donkeymän

En osta semmoista automerkkiä , jonka takuu on automerkkien huonoin. Vain 2 vuotta. Opel kun muutenkin laaduttoman auton maineessa ja totta se onkin. Puupäitä kusetetaan ja rankasti.
Osta opel , siitä 7 vuoden harmi.

33

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PaluuTodellisuuteen

      Olipas typerä avautuminen. Se on kyllä totta, että Opelin takuu on vain 2 vuotta, mutta niin on monen muunkin mm saksalaismerkin.

      Laaduttomuudesta olen aivan eri mieltä. Mielikuvat Opelin huonosta laadusta juontavat juurensa 1980/1990- ja osin 2000-luvun alusta.
      Opelien laatu on ollut varsin hyvä jo noin vuodesta 2005 eteenpäin lukuunottamatta muutamien mallisarjojen tiettyä moottoria (1.4t) tai vaihteistoa (6-v manuaali).

    • helppo-Heikki-fritz

      Samaa saksalaista yli mainostettua krääsä, joissa milloin mitäkin harmia. Käyttävät samoja saksalaisten laaduttomia komponenteja, kuten Bosch, yms sylttytehtaan krääsää. Laadukkuus ja saksalaisuus on historia. Takuuta näille tekeleille ei uskaleta antaa kuin vaivaiset 2 vuotta , sekin vain kun EU aikoinaan määräsi näiden krääsän valmistajien kovasta vastuksesta huolimatta.

      • TSI2012

        volksjvaken olisi halukas antamaan autoilleen 2viikon takuun max 1500km takuulla. eu määräsi kuitenkin 2vuoden takuun.


      • entii

        Opel ei ole saksalainen enää psa omistaa opelin
        ja laatu on huonontunut,mikään ei toimi.


      • Kdodkdkdkfkfk
        entii kirjoitti:

        Opel ei ole saksalainen enää psa omistaa opelin
        ja laatu on huonontunut,mikään ei toimi.

        Tuolla perusteella se ei ole ollut saksalainen 90 vuoteen, sillä GM sen omisti edelliset lähes sata vuotta.

        Tosin nykyään saksalainen ei ole mikään laadun tae muutenkaan, VW:kin onnistunut jäämään jopa Fiatin alle laatututkimuksissa.


      • HappamiaSanoi__

        Linkkejä tuohon laadun huonontumiseen kiitos. Oman näkemykseni mukaan Opel nimenomaan on parantanut laatuaan aika merkittävästikin koko 2000-luvun ajan, ollen tällä hetkellä yhdessä Mercedeksen kanssa laadultaan paras saksalaismerkki.
        Logiikallasi siis esimerkiksi Toyota on Turkkilainen, Jaguar Intialainen, Volvo Kiinalainen jne ;)


      • Kfkffkkfkfkfkfkkf
        HappamiaSanoi__ kirjoitti:

        Linkkejä tuohon laadun huonontumiseen kiitos. Oman näkemykseni mukaan Opel nimenomaan on parantanut laatuaan aika merkittävästikin koko 2000-luvun ajan, ollen tällä hetkellä yhdessä Mercedeksen kanssa laadultaan paras saksalaismerkki.
        Logiikallasi siis esimerkiksi Toyota on Turkkilainen, Jaguar Intialainen, Volvo Kiinalainen jne ;)

        On eri asia määritetäänkö maalaisuus omistajan, suunnittelijan vai valmistajan mukaan? Opelilla suunnittelun valtaosa ja omistajuus ollut amerikkalaisissa käsissä ikuisuuden, valmistus kai pääosin Saksassa turkkilaisin kätösin.
        Itse pidän tärkeimpänä suunnittelumaata.

        Opelin laatu on varmaan 2000-luvun taitteen aallonpohjasta noussut, muttei se nyt missään luotettavimpien joukossa ole oikein millään mittarilla. Mersu sentään nykyään voittaa ajoittain jopa aasialaiset. Kai Opel tosiaan Volkkarin nykyään laadussa voittaa, toisaalta häviää autojen tekniikassa.

        Jaggen ja Volvon suunnittelusta ei kai kovin suurta osaa tehdä kehitysmaissa, eikä valmistustakaan. Opelit sen sijaan ovat ikuisuuden olleet GM:n maailmanautojen eurooppalaisversioita, eivät siis mitenkään erityisen eurooppalaisia suunnittelultaan, vaikka jotain suunnittelutoimintaa GM Saksankin sivukonttorissa piti.
        Vaikka kyllä Volvon kiinalaistuminen uhka on. Missä vaiheessa kiinalaiset ottavat suunnitelunkin käsiinsä? Entä valmistuksen? Toisaalta joltain osin saattavat sen osatakin tulevaisuudessa.. nähtäväksi jää.


      • psa1

        Opel on Ranskalainen auto omistaja on PSA yhtiöt
        valmistaa Peugeot Citroen Opel autoja
        Peugeotin pohjalla ja koneella alkaa olemaan kaikki ooppelit nykyään.
        Valmistus epsanjassa,


      • OikeaaTietoa

        2017 eteenpäin tulevista PSA:n kanssa yhteistyössä valmistettavista Opeleista on toistaiseksi paha mennä sanomaan mitään.

        Mutta euroopassa myytävät Opelit (poislukien UK) on tähän saakka iät ja ajat suunniteltu ja valmistettu euroopassa, tarkemmin Saksassa, tämä nyt tiedoksi tietämättömille. Yhtiön kotipaikka on Saksan Rüsselsheimissa, Hessenin osavaltiossa.

        Tuotantoa Opelilla on euroopassa Saksan Bochumissa ja Eisenachssa. Joitakin malleja valmistetaan myös Belgiassa, Espanjassa ja Puolassa.

        Opelin UK-versio Vauxhallia taas on valmistettu Englannissa. Myös Suomen Uudessakaupungissa on aikanaan valmistettu Opelin Calibraa. Joitakin Opelin tekniikkaan pohjautuvia merkkejä/malleja on valmistettu myös muualla maailmassa, esimerkiksi Holden, Chevrolet ja Cadillac merkkisinä.


      • Kkfkfkfkfkfkfkf
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        2017 eteenpäin tulevista PSA:n kanssa yhteistyössä valmistettavista Opeleista on toistaiseksi paha mennä sanomaan mitään.

        Mutta euroopassa myytävät Opelit (poislukien UK) on tähän saakka iät ja ajat suunniteltu ja valmistettu euroopassa, tarkemmin Saksassa, tämä nyt tiedoksi tietämättömille. Yhtiön kotipaikka on Saksan Rüsselsheimissa, Hessenin osavaltiossa.

        Tuotantoa Opelilla on euroopassa Saksan Bochumissa ja Eisenachssa. Joitakin malleja valmistetaan myös Belgiassa, Espanjassa ja Puolassa.

        Opelin UK-versio Vauxhallia taas on valmistettu Englannissa. Myös Suomen Uudessakaupungissa on aikanaan valmistettu Opelin Calibraa. Joitakin Opelin tekniikkaan pohjautuvia merkkejä/malleja on valmistettu myös muualla maailmassa, esimerkiksi Holden, Chevrolet ja Cadillac merkkisinä.

        Väitätkö siis, että käytännössä Opelien kanssa samanlaisina myytyihin Chevroleteihin ei ole amerikkalaisilla suunnittelijoilla ollut osuutta? Että jenkit vain ottavat vastaan saksalaisen suunnittelun jäljen sellaisenaan? Miten Chevy aikoo sitten jatkossa pärjätä, kun menivät myymään suunnittelutoimistonsa pois, mutta jatkossakin pitäisi jenkkimarkkinoille Chevyjä saada?
        Tarkemmin viitaten Chevy Malibun ja Opel Insignian uusimpiin versioihin nyt selvimpänä esimerkkinä. Selvästi aivan sama auto, jotain paikallista meikkausta on toki tehty ja omia säätöjä eri markkina-alueiden mieltymyksiin, mutta 95%:sti samasta autosta kyse. Ja näitä esimerkkejä ollut läpi vuosikymmenien, myös mm. 70-luvun Kadett.

        Miten ylipäätään erotat ”Opelin” tekniikan GM:n tekniikasta? Toki jos tuntee asiat konsernin sisällä, niin saattaa tietää missä toimipisteessä mikäkin innovaatio tai suunnittelunkukkanen kehitetty, mutta näin maallikkona lähdetään siitä, ettei mitään erillistä Opelin tekniikkaa ole ollut olemassakaan, vaan kyse GM:n tekniikasta, josta toki oma osansa suunniteltu Euroopassakin. USA kuitenkin aina ollut tärkeämpi markkina, joten outoa olisi, jos jenkkisuunnittelijoilla ei olisi ollut suurinta roolia konsernin maailmanautoihin.

        Vähän sama kuin puhuisi ”Skodan tekniikasta” tai ”Seatin tekniikasta” erotuksena VW:hen, ikään kuin ensinmainitut olisivat aitoja itsenäisiä autonvalmistajia, eivätkä VW:n markkinointinimiä.


    • Takuullatakuu

      Donkeymän kuulut siihen ryhmään joka ei osaa lukea takuuehtoja ja olet takuuruikuttaja. Tutkippa niiden autojen takuuta missä on 7vuotta. Toiseksi takuu ei korvaa käyttäjävirheitä. Minä en anna mitään painoarvoa pitkille takuille kun kaikkien autojen käyttöiäksi lasketaan 2-3vuotta. Ja mikä takuuruikuttaja on.... se on donkeymän joka ostaa auton velaksi eikä ole varaa huoltaa saatika maksaa sitä ja yrittää saada kaiken takuuseen huolloista lähtien kuuluen siihen ryhmään joka ei oikeasti tiedä autoista yhtään mitään.

      • Kfkfkfkfkfkf

        Tietävä siis maksaa itse takuuhuollotkin ja tyytyväisenä. Onneksi olen hitaan puoleinen, enkä siis koskaan tietäväiseksi tule.


    • tiedostaja

      Opelissa ja Mersussa on yhtä pitkät takuut.

      • aadolf-munaton

        Molemmat taattua saksalaista romua, siihen kun viellä bimerin ja audismin lisää niin, tulee täys käsi ylimainostettua krääsää.


      • VoiToista

        Joku taitaa olla vähän kateellinen;)


    • bvjkmnji

      saksa suomi ja ruotsi maailman hienoimmat valtiot. ja hups mulla auto kaikista maista.

    • das.vilppi

      Kahden vuoden takuu on paras mahdollinen jos ja kun merkki on on saavuttanut laatu ja luotettavuustutkimuksessa viimeiset jumbosijoitukset. Onhan se tuplasti parempi kuin neuvostovalmisteisessa Jaltassa joskus kuuskytluvulla kun siinä oli vain 15000 km

    • OnkoUusissaOpeleissaVika

      Toisia pitää myydä pitkällä takulla että menisi kaupan, tosin ne on usein rajoitettu kilimetreillä ja kuluvilla osilla.
      Takuuhan ei lopu viimeiseen päivämäärään, vaan silloin mennään tuotevastuun voimalla.

      • Vai-tuotevastuu-haaaaa

        Mistä näitä huijattavia riittää??????


      • tuotevas
        Vai-tuotevastuu-haaaaa kirjoitti:

        Mistä näitä huijattavia riittää??????

        Näin se on mulla opel ja vm 2010.
        huollot merkkiliikkeessä
        vaihteisto rikki,Maahantuoja maksoi korjauksen.


    • Fkfkfkfkfkfkfkf

      Kun Opel on 20-30v kamppaillut Fiatin kanssa laadussa, niin en minä ainakaan uskalla sellaista ilman takuuta ostaa. Merkin brändiarvokin jo korealaisten alapuolella, vain 70-luvun nuoruuttaan muistelevat jaksavat hölistä premium-Opelista.
      Nythän Opelin yrityskaupan yhteydessä PSA on vaatinut hyvityksiä Opelin antiikkisesta teknologiasta, jonka siis luulivat olevan modernimmalla tasolla.
      Opel oli niin sysipaska, että vielä äskettäin maailman suurin autonvalmistaja GM mieluummin myi sen ja vetäytyi Euroopasta lopullisesti kuin olisi jatkanut tuskaista 80-vuoden liittoa ”saksalaisen laadun” kanssa. Ja uusi omistaja jo heti kusessa saman paskapuljun kanssa, vaikka halvalla sai.

      Paras syy ostaa Opel olisi viimeinen mahdollisuus ostaa GM, Insignia ainakin on sama auto kuin Malibu ja Astra Cruze. Oma viehätyksensä noissa ”jenkeissä”, vaikkeivat aivan ”cutting EDGE” olekaan taikka mitään Toyotia kestoltaan.

      • aikatyytyväinen

        Myyntitilastot ja testitulokset sekä suorituskyky osoittavat, että mielestäsi vanhentuneella tekniikallakin pääsee hyviin tuloksiin. Onneksi jäljellä on myös nykyautoissa tuntematon ja ennen talviautojen ominaisuutena ollut nopea lämpiäminen kylmissä olosuhteissa. Hyvä ettei Opel kelpaa kaikille, sillä näin saadaan maanteille myös muiden merkkien uusinta uutta tekniikkaa kansalaisten koeajoon.


      • Kkfkfkfkfkfkfkf
        aikatyytyväinen kirjoitti:

        Myyntitilastot ja testitulokset sekä suorituskyky osoittavat, että mielestäsi vanhentuneella tekniikallakin pääsee hyviin tuloksiin. Onneksi jäljellä on myös nykyautoissa tuntematon ja ennen talviautojen ominaisuutena ollut nopea lämpiäminen kylmissä olosuhteissa. Hyvä ettei Opel kelpaa kaikille, sillä näin saadaan maanteille myös muiden merkkien uusinta uutta tekniikkaa kansalaisten koeajoon.

        Mitään uusinta tekniikkaahan noissa vanhanaikaisissa Opeleissa ei ole, mutta toki muutaman vuoden vanhallakin tekniikalla voi ihan hyvän auton kasata, ei tosin parasta suorituskyky / kulutus - suhdetta, muttei sitä jokainen ensisijalle autokaupoilla nostakaan.


    • älä.osta

      Minulla on ollut toisenmerkkinen "laaduton" saksalainen nyt 4 vuotta. Siinäkin oli vain 2 v takuu. Takuuaikana muutaman kuukauden ikäisenä siinä oli yksi takaisinkutsu, joka koski jotakin läpivientikumia, mitään oikeaa vikaa siinä ei ole ollut.

      • vuodesta87

        Jep, täälläkin ajettu jo vuosikymmeniä eri merkkisillä saksalaisilla. Parhaat autot on aina tehty euroopassa ja erityisesti saksassa. Tällä hetkellä alla on Opel ja olen ollut erittäin tyytyväinen tämän auton ominaisuuksiin ja laatuun. Olen omistanut ajan saatossa myös Audia, BMW:tä, VW:tä ja Fordia, kaikkiin olen ollut varsin tyytyväinen. Kerran erehdyin hankkimaan oikeastaan silkasta kokeilunhalusta aasialaisen Hyundain, toista kertaa ei kaukoidän tuotetta tähän talouteen auton muodossa tule!

        Ilmeisesti näille Aasian kipoille täytyy olla pitkä "takuu" , että omistajat kokisivat saavansa edes jotakin vastinetta rahoilleen erityisesti talvikeleillä surkeiden ajo-ominaisuuksien, varhain ilmenevien ruosteongelmien ja kovamuovin yltiöpäisen käytön vastapainoksi.

        Harmi vain tosiaan, ettei tuo aasialais merkkien "takuu" korvaa mitään, mitä normaali kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu ei korvaisi, oikeastaan hyvä jos sitäkään.


      • Kdkfkfkfkfkfkf
        vuodesta87 kirjoitti:

        Jep, täälläkin ajettu jo vuosikymmeniä eri merkkisillä saksalaisilla. Parhaat autot on aina tehty euroopassa ja erityisesti saksassa. Tällä hetkellä alla on Opel ja olen ollut erittäin tyytyväinen tämän auton ominaisuuksiin ja laatuun. Olen omistanut ajan saatossa myös Audia, BMW:tä, VW:tä ja Fordia, kaikkiin olen ollut varsin tyytyväinen. Kerran erehdyin hankkimaan oikeastaan silkasta kokeilunhalusta aasialaisen Hyundain, toista kertaa ei kaukoidän tuotetta tähän talouteen auton muodossa tule!

        Ilmeisesti näille Aasian kipoille täytyy olla pitkä "takuu" , että omistajat kokisivat saavansa edes jotakin vastinetta rahoilleen erityisesti talvikeleillä surkeiden ajo-ominaisuuksien, varhain ilmenevien ruosteongelmien ja kovamuovin yltiöpäisen käytön vastapainoksi.

        Harmi vain tosiaan, ettei tuo aasialais merkkien "takuu" korvaa mitään, mitä normaali kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu ei korvaisi, oikeastaan hyvä jos sitäkään.

        Miten se Opel on saksalaisempi kuin Daewoo,Vauxhall, Holden tai Chevrolet, joilla nimillä samoja autoja myydään? Turkkilaiset kokoonpanolinjan työntekijätkö sen saksalaistivat?

        Miksi ne myyttiset ajo-ominaisuudet eivät näy missään mittauksissa, testeissä tai vertailuissa? Opel ei mene radalla, hirvenväistössä tai missään muuallakaan sen paremmin kuin vaikka Kia. Näin ollen ne ominaisuudet ovat pääsi sisällä ja saksalaiset ovat siinä onnistuneet tekemällä jousituksesta ja ohjauksesta terävämmät, jolloin vajakki luulee olevansa urheiluautossa, vaikkei siis käytännössä mitään eroa ole kuin siinä tunteessa.

        Miksi Opel ei myönnä 7v takuuta, jos kerran KSL siihen velvoittaa? Saisi lisää asiakkaita, lisää merkkihuollon käyttäjiä, eikä kuluja lainkaan lisää, kun kerran jo nyt kuluttajasuoja velvoittaa samoihin korjauksiin.
        No siksi miksi ei, kun puhut paskaa. Olet pelkkä uskovainen Esson baarin jämä.


      • Kdkfkfkfkfkfkf

        Saksalainen kestänyt neljä vuotta vain yhdellä takaisinkutsulla! Kannattaa varmaan ottaa mediaan yhteyttä?


      • testituloksia

        Opel ei ainakaan ruostu kuin korealaiset. Siitä on näyttöä mm. Tuulilasin käytettyjen autojen testeissä v. 2017. Oli sitten turkkilaisia tai afrikaanoja Opelin tehtailla kokoamassa niin osaavat ainakin käyttää työkalujaan oikein ja suihkia tarkoitetut kemikaalit Opelien pohjiin.

        Ja Astran ajettavuus TM:n edellisissä talviautotesteissä osoittautui hyväksi koska Opel oli tasaisesti kaikilla osa-alueilla keskiarvoja parempi. Erikoiskokeella aika oli ihan parhaita vaikka ajokki tuntuu niin leppoisalta ja rauhalliselta ajaessa.


    • ööppel_paras

      Tröllit itkevät koska ensin eivät huollata autoaan kuten pitäisi - ajavat samoille öljyillä n 100tkm - sitten moottori sanoo NAKS.... noo eisemitään.. suoli24:een voi aina tulla

      • kiinanlelu

        Miksi ihmiset ostaa volvo 90 sehän valmistetaan KIINASSA?


    • heikkopeli

      Minuakin alkaa ottaa Opel laatu pattiin. Corsasta on toinen ajovalo pimeänä ja pyyhkijänsulka ihan lopussa ja vielä kuskin puolelta. Ostin tuon uutena 1998 ja ajettukin on vasta 170tkm. Kumilaatu ei kovin hyvää ole. Ehkä uudemmissa on jo pitempi-ikäistä laatua.

      • tyyli.ennen.kaikkea

        Valitettavasti asia on juuri päinvastoin, uudemmat ovat kaikessa heikompia. Ja täysin automerkistä riippumatta.
        Tavaraahan pitää saada tehtaalta suoleen enemmän ja enemmän, joten enää ei saa mistään uutena niin kestävää laatua kuin 20 vuotta sitten valmistettiin.

        Esim. nykyisissä autoissa LED-valoyksiköt maksavat varaosana enemmän kuin se 20-vuotias Corsa maksaa (vaikka siinä olisi molemmat ajovalot ehjätkin). Corsaanhan uusi ajovalopolttimo maksaa premium-versionakin n. kympin.


    • laatumielikuva

      No, en kyllä ostaisi minäkään. Opelista on jäänyt todella huono maku. Pyörän laakerikin sippasi jo viidessäkymmenessä tuhannessa eikä takuukaan korvannut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe