Myisittekö koiran alaikäiselle?

Vilttik

Hei! Olen 13-vuotias nuori, joka olisi karvaista elämänkumppania hakemassa. Ymmärrän kyllä, että koira on suuri vastuu ja se vie paljon sekä rahaa, että aikaa. Ymmärrän myöskin sen, että kun en täysi-ikäinen ole, niin kokonais vastuu koirasta on vanhemmillani ja sen, mitä koiran omistaminen oikeasti on. Minulla on kokemusta eri rotuisista koirista ja niiden hoitamisesta. Minulla ON tarpeeksi rahaa ostaa ja elättää koira itse tienaamallani rahalla. Äidilläni on itsellään kaksi cottonia, joita olen hoitanut yksin useampaan kertaan kun vanhempani ovat olleet työmatkoilla. Olen ollut hoitamassa myös tätini ja ystäväni sekarotuisia (molemmissa saksanpaimenkoiraa). Äitiäni olen auttanut hänen koiriensa kouluttamisessa ja opettanut niille myös jälkeenpäin temppuja, tapoja... jne.
No, olenko mielestänne sopivan ikäinen/kypsä omistamaan omaa koiraa?

9

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotivinkkari

Nyt vinguit koiraa, sitten hepoa ja nyt taas ties monennenko kerran koiraa ja välillä kissaa. Ei uppoa, ei osu. Mene trollikouluun tai hanki oma vitun oikea elämä. Sairasta kun aikuinen mies esittää teinityttöä.

• koiristaterveyttämuil

En myisi lapselle mitään eläintä.Sinuna kertoisin koulussa,ja sosiaalipuolelle että vanhempasi heitteillejättävät sinua.Lasta ei saa jättää kotiin työmatkojen ajaksi, koiria vahtimaan.Se, on laissa kiellettyä.Jos kirjoituksesi olisi totta, vanhempasi olisivat syylistyneet rikokseen, kun jättävät lapsukaisen yksin kotiin matkoijensa ajaksi.

Mutta, luulempa minäkin, että huomionhakuinen trollipeikkonen, se vaan siellä keksii jutunjuurta.Kun ei elämässä ole mitään muuta sisältöä kun muiden koirat.Jos muilla ei olisi koiria, tilanne olisi paljoin huonompi.Mistä sitten kirjoittelisi? Ei olisi mitään elämää sitten, onneksi on muiden KOIRAT.Pitävät mielen virkeänä, ja trollin kiireisenä ;)

• tarpeeksvanha

13- v on ihan pätevä hoitamaan päivän tai pari itseään ja koiria. Ennen sen ikäiset tekivät kaikkia maatilan töitä ja isä kertoi olleensa metsässä karjan paimena jo 10 v . ja vastuussa kolmen talon lehmistä (40- lukua)

• riskaaäitiös

keskity vaan niin kotonasi oleviin cottoneihin, niissä on sinulle koiraa tarpeeksi. Jos vanhenpasi eivät osata sinulle nimikkokoiraa, et voi sitä omin nokkinesi ostaa, koska mihin panisit koiran? Mistä tempaiset tuommoiset 1300 e pennun ostoon ja saman verran vuodessa sen hoitoon, seuraavat 15 v.

• minätäälläheihei

Myisin mutta vain jonkun helppoluonteisen ja pienen koiran:). Tiedän että 13-vuotias voi olla ihan hyvä koirien kanssa :)

• Sirpulaattori10

Hei! Minä olen 10v ja minun tädilläni on kaksi keskikokoista narttua.olen pitänyt toista koiraa vähän kuin omanani,joten kyllä 13v pärjää❤️Ja ne ketkä haluavat vain tapella niin ei kannata se nimittäin huonoa esimerkkiä😜🤣LoL LOL LoL LoL

• tuhatviissataa

Jos rahaa löytyy käteisenä, niin yleensä rotu kuin rotu onnistuu. Kokemattomalle on helppo myydä joku vähän hankalampikin yksilö, vaikka vihaisuuden vuoksi kasvattajalle palautunut.

• L.Aki.Kirja

Juridisesti pätevää kauppasopimusta ei kuitenkaan voi alaikäisen kanssa tehdä ilman holhoojan suostumusta. Ilman sopparia koiraa ei kannata ostaa jos omaa vähänkin tervettä järkeä.

• ksoskals

Ymmärrän, kuinka kiva ajatus on ja varmasti olisi kivaa. ITSekin halusin koiraa sinun ikäisenä ja nyt olen iloinen että otin sen vasta aikuisena. Olet vielä nuori. Sitoutumiskysymys on tosi iso, varmasti ymmärrätkin sen mutta et ehkä osaa ajatella tällä hetkellä tarpeeksi pitkälle

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2748
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1852
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1739
    4. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      52
      1705
    5. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      119
      1653
    6. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1633
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      70
      1440
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1235
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1178
    10. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1137
    Aihe