Nykyaikanakaan ei voi puhua mistää vaikeasta!

Kyllä taas tuli tavaton pettymys tähän nykyajan "hyvinvointiyhteiskuntaan", jossa on sananvapaus, josta pyritään lähes kenolla millä hyvänsä pitää kiinni. Otin kantaa jonkin verran vaikeaan, mutta samalla äärimmäisen tärkeään aiheeseen. Täällä aletaan heti epäilemään pedofiiliksi, vaikka kyse ei ollut sinnepäinkään siitä. Minkäs sille voi, kun joillekin ihmisille on päähän jo valmiiksi hakattu tietty kaava: keskustelunaihe joka, liittyy jollain tavalla pedofiliaan, henkilön on pakko olla itse pedofiili. Sanon suoraan: TÄYSIN SAIRAS AJATUSMALLI. Vaikka elämme nykyaikana, jolloin tietoa löytyy lähes aiheesta kuin aiheesta, milloin pääsemme siihen, että tietyt SAIRAAT AJATUSMALLIT häviäisivät lopullisesti. No se on mielestäni ainakin täyttä faktaa, että paljon on vielä kehitettävää tässäkin "hyvinvointiyhteiskunnassa". ASIAT EI MENE ETEENPÄIN, JOS NIISTÄ EI PYSTY KESKUSTELEE. USKOKAA JO! Eihän se vika tietenkään ole kokonaan niissä hysteerisissä vainoharhaisissa populisteissa, vaan vika on siinä, että asiasta ei olla yhteiskunnassa tarpeeksi keskusteltu. Aina luullaan, että resurssit pitäis laittaa johonkin tärkeämpään. Mielestäni seksuaalirikollisuus nyt vaan on niitä ERITTÄIN vakavia yhteiskunnallisia ongelmia. Ja on mielestäni suorastaan täydellistä tyhmyyttä väirrää, että tähän asiaan ei kannattaisi resursseja laittaa. Monien pitäis ymmärtää se, että tämä voi olla jopa juurisyy moniin muihinkin vakaviin yhteiskunnallisiin ongelmiin. Seksuaalirikollisuus on äärimmäisen häpeällinen asia, josta tekijä mieluiten täydellisesti vaikenee, vaikka kyse olisi vain jostain mitättömästä vahingossa tapahtuneesta häirinnästä. Tämäkin ilman muuta salataan täysin ja tunnetaan valtavaa häpeää.
Tämä on vaikea aihe, mutta meidän on kyettävä asialliseen keskusteluun, jotta asiat hankalissakin asioissa menee eteenpäin.
Sanon heti oman pyrkimykseni tääsä seksuaalirikoskysymyksessä: oli todellakin tarkoitus rakentaa keskustelua, jolla ennaltaehkäistä vakavien rikosten tapahtumista sekä sitä, että syyttömiä ihmisiä ei hysterian vallassa lynkattaisi. Asia on näin, että jokainen vakavan rikoksen uhri on liikaa, samoin jokaisen syyttömän lynkkaaminen.
Tuossa tuo keskustelu.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15121866/ikaero-ja-sen-herattamat-tunteet

Nyt kerron, miksi tämä asia on mulle niin tärkeä. Itse, kun olen ATM, olen jollain tavalla tietysti erilainen ja olen ikäväkyllä erilaisuuteni takia joutunut kokee sen, että mua on epäilty pedofiiliksi, vaikka kyse ei todellakaan ole sellaisesta. TÄMÄ ON OLLUT ÄÄRIMMÄISEN TRAUMATISOIVA KOKEMUS. TÄTÄ TRAUMAA EN OLE UNOHTANUT.
Ongelma on siinä, kun naisen lähestyminen on aikoinaan ollut äärimmäisen kömpelöä ja joskus olen erehtynyt 16 tai 17 vuotiasta luulee täysikäiseksi. Huomatkaa 16 ei ole enää rikoslaissa, joten turha tulla epäilee ainakaan pedofiiliksi. Näin on kuitenkin käynyt. Tästä on jo aikaa, mutta tämä asia ei todellakaan ole unohtunut ja aina kun näen pedofilia uutisia, herää äärimmäiset raivon tunteet siitä, jos epäilty onkin syytön. Nyt tiedätte todellakin, miltä SYYTTÖMÄSTÄ tuntuu tulla epäillyksi. Silloin kun itsellä tämä tapahtui, kyseinen tilanne vaikutti kyllä uhkaavalta. Onneksi selvisin siitä ainakin fyysisesti haavoittumattomana. TRAUMAT se kuitenkin jätti. En todellakaan ymmärtänyt, mitä tein väärin, kun oletin ulkonäön perusteella tytön olevan selvästi päälle 18 vuotias. Syynä oli näin jälkeenpäin ajateltuna varmasti tuo kömpelö lähestymisyritys. Siksi näiden pokaustaitojen opettelua ei ätmien kohdalla voi koskaan liikaa korostaa. Pahimmassa tapauksessa todellakin ätmiä voidaan luulla jopa pedofiiliksi, vaikka tosiasiassa 99% ätmeistä on ihan normaaleja täysikäisistä naisista kiinnostuneita miehiä. Ätmien isoin ongelma on vaan tuo sosiaalisten taitojen puute. ATM tarvitsee nimenomaan näissä paljon harjoitusta.

82

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vielä haluan painokkaasti tehdä tämän selväksi: jos henkilöllä on sosiaaliset taidot heikot, ei missään tapauksessa saa ensimmäisenä alkaa epäilee jokskin seksuaalirikolliseksi. Väitän että, ylivoimaisesti suurin osa kömpelöt sosiaaliset taidot omaavista on muuten ihan normaaleja täysikäisistä naisista kiinnostuneita miehiä.
      Se on sitten ikävä, jos pieni osa syyllistyy johonkin seksuaalirikokseen. Tämän perusteella EI SAA syyttää koko ryhmää.

    • hmmmmmmmmm

      No nyt selvisi oman hysteriasi syy: olet joutunut aiheetta syytetyksi.
      Oman traumatisoitumisesi pohjalta sinun luulisi ymmärtävän niitä naisia, jotka ovat traumatisoituneet siitä, kun joku vanhempi mies on heitä teini-iässä jahdannut jopa käsiksi käyden. Heidän hysteriansa teinejä jahtaaviin miehiin johtuu samanlaisesta traumasta, mistä oma hysteriasi näitä "hysteerikkoja" kohtaan.

      Ei tietenkään ole oikein syyllistää kömpelösti käyttäytyvää miestä ilman todisteita. Valitettavasti on yhtä vaikea tunnistaa, onko sedällä "puhtaat jauhot pussissa" vai ei, kuin on tunnistaa sitäkään onko tyttö täysi-ikäinen vai "varhain kehittynyt". Nämä ovat todella ikäviä asioita, puolin ja toisin. Varmimmin ikävyyksiltä säästyttäisiin, jos teineihin suuntautuneet miehet malttaisivat itsensä ja tyytyisivät vain katselemaan, ja senkin tekisivät hienovaraisesti. Kumpikin välttyisi (ainakin pahoilta) traumoilta.

      • Tuo tulee olemaan täysin mahdotonta, tarkoitan tuo, että nuoriin naisiin ei saisi tutustua. Siitä voin olla 100% varma, ei tule koskaan onnistumaan. Alaikäiset on eri juttu ja heitä pitääkin suojella (toki liikaa hysteriaa on aina syytä varoa, kuten jo kerroinkin ikävistä kokemuksista) ja kuten sanoin, olen ainakin itse aina pyrkinyt 100% siihen, että nuori nainen, jota lähestyn on täysikäinen. Aina en vaan ole ulkonäön perusteella onnistunut päättelemään.
        Nyt varmaan huomaat, että ei oikein jää muuta vaihtoehtoa, kuin opetella hyvät pokaustaidot, jotta ei tulisi väärinymmärryksiä, kun sosiaalisesti taitamaton mies lähestyy kömpelösti. Pokaustaidoissa olen kehittynyt ja nykyään ei enää tule samanlaisia tylyjä vastauksia naisilta, joita lähestyn. Hienovaraisuus on lähestymisessä äärimmäisen tärkeää.
        Mitä itse olet mieltä pokaustaitojen kehittämisestä sosiaalisesti taitamattomalla miehellä? Uskotko esimerkiksi pelimiesoppaiden neuvoihin?


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuo tulee olemaan täysin mahdotonta, tarkoitan tuo, että nuoriin naisiin ei saisi tutustua. Siitä voin olla 100% varma, ei tule koskaan onnistumaan. Alaikäiset on eri juttu ja heitä pitääkin suojella (toki liikaa hysteriaa on aina syytä varoa, kuten jo kerroinkin ikävistä kokemuksista) ja kuten sanoin, olen ainakin itse aina pyrkinyt 100% siihen, että nuori nainen, jota lähestyn on täysikäinen. Aina en vaan ole ulkonäön perusteella onnistunut päättelemään.
        Nyt varmaan huomaat, että ei oikein jää muuta vaihtoehtoa, kuin opetella hyvät pokaustaidot, jotta ei tulisi väärinymmärryksiä, kun sosiaalisesti taitamaton mies lähestyy kömpelösti. Pokaustaidoissa olen kehittynyt ja nykyään ei enää tule samanlaisia tylyjä vastauksia naisilta, joita lähestyn. Hienovaraisuus on lähestymisessä äärimmäisen tärkeää.
        Mitä itse olet mieltä pokaustaitojen kehittämisestä sosiaalisesti taitamattomalla miehellä? Uskotko esimerkiksi pelimiesoppaiden neuvoihin?

        En itseasiassa ole tutustunut pelimiesoppaiden neuvoihin, mutta kuulostaa epäilyttävältä. Joku ulkoa opeteltu käytösmalli on nimittäin aina teeskentelyä, eikä kanna kovinkaan pitkälle.
        Sen neuvon kuitenkin annan sinulle edelleen, että pidä käsijarru päällä noissa tutustumisyrityksissäsi. Pääsääntöisesti nuoret naiset pitävät sitä erittäin vastenmielisenä.

        Oletko onnistunut saamaan joskus jonkun pidemmän tuttavuuden nuoren naisen kanssa, vai ovatko yrityksesi jääneet aina vain satunnaisiin keskusteluihin?


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        En itseasiassa ole tutustunut pelimiesoppaiden neuvoihin, mutta kuulostaa epäilyttävältä. Joku ulkoa opeteltu käytösmalli on nimittäin aina teeskentelyä, eikä kanna kovinkaan pitkälle.
        Sen neuvon kuitenkin annan sinulle edelleen, että pidä käsijarru päällä noissa tutustumisyrityksissäsi. Pääsääntöisesti nuoret naiset pitävät sitä erittäin vastenmielisenä.

        Oletko onnistunut saamaan joskus jonkun pidemmän tuttavuuden nuoren naisen kanssa, vai ovatko yrityksesi jääneet aina vain satunnaisiin keskusteluihin?

        Lähestyminen täytyy ilman muuta olla erittäin hienovarainen erityisesti nuorten naisten kohdalla. Sen tiedän ja siihen pyrinkin 100%. Ainakin nykyään sosiaaliset taidot oppineena olen kyennyt saamaan ihan loistaviakin keskusteluja enkä ollenkaan ole ainakaan kokenut, että keskustelu olisi jollain tavalla ERITTÄIN vastenmielistä naisenkaan mielestä. Toki eihän keskustelu vielä takaa, että syntyisi toimiva parisuhde. Parisuhde vaatikin jo paljon enemmän. Kyllä mä nykyään osaan huomattavan paljon paremmin myös huomata senkin, milloin kannattaa luovuttaa, vaikka saiskin aluksi jotain juttelua aikaan.
        Usko vaan pois. Pelimiehen oppaat auttavat sosiaalisesti taitamatonta miestä. Niissä juuri pystyy oppii, ettei tekis ainakaan perusmokia.


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Lähestyminen täytyy ilman muuta olla erittäin hienovarainen erityisesti nuorten naisten kohdalla. Sen tiedän ja siihen pyrinkin 100%. Ainakin nykyään sosiaaliset taidot oppineena olen kyennyt saamaan ihan loistaviakin keskusteluja enkä ollenkaan ole ainakaan kokenut, että keskustelu olisi jollain tavalla ERITTÄIN vastenmielistä naisenkaan mielestä. Toki eihän keskustelu vielä takaa, että syntyisi toimiva parisuhde. Parisuhde vaatikin jo paljon enemmän. Kyllä mä nykyään osaan huomattavan paljon paremmin myös huomata senkin, milloin kannattaa luovuttaa, vaikka saiskin aluksi jotain juttelua aikaan.
        Usko vaan pois. Pelimiehen oppaat auttavat sosiaalisesti taitamatonta miestä. Niissä juuri pystyy oppii, ettei tekis ainakaan perusmokia.

        Siis kenenkään kanssa et ole toista tapaamista saanut aikaiseksi.

        Minä tarkoitin nimenomaan niitä pokaamisaikeita, joita nuoret naiset pääsääntöisesti pitävät erittäin vastenmielisinä. Kyllähän hyväkäytöksiset nuoret naiset keskustelevat kenen tahansa kanssa. Eivät he keskustelua niin kauan pidä vastenmielisenä, kun se näyttäytyy heille pelkkänä sananvaihtona setämiehen kanssa. Sitten se vasta inhottaa heitä, kun keskustelu muuttuu pokausyritykseksi. Siihen asti olet ollut heille vain sukupuoleton vanhempi ihminen.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Siis kenenkään kanssa et ole toista tapaamista saanut aikaiseksi.

        Minä tarkoitin nimenomaan niitä pokaamisaikeita, joita nuoret naiset pääsääntöisesti pitävät erittäin vastenmielisinä. Kyllähän hyväkäytöksiset nuoret naiset keskustelevat kenen tahansa kanssa. Eivät he keskustelua niin kauan pidä vastenmielisenä, kun se näyttäytyy heille pelkkänä sananvaihtona setämiehen kanssa. Sitten se vasta inhottaa heitä, kun keskustelu muuttuu pokausyritykseksi. Siihen asti olet ollut heille vain sukupuoleton vanhempi ihminen.

        Siinäpä tuo pokauksen taito piileekin - pitää osata olla hienovarainen ja osata tulkita naista. Ongelma on siinä, että ne miehet, jotka liian näkyvästi pokaa, mokaavat. Itselläni ei ole koskaan auttanut mikään nuoruuskaan nuorten naisten kohdalla, koska olin nuorena tavattoman kömpelö pokaaja. Iän myötä olen kuitenkin oppinut paremmin tulkitsee naista ja en ainakaan ole enää yhtä kömpelö ja ainakin oman arvioni mukaan on helpompi tutustua nuoriin naisiin kuin aikaisemmin.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Siinäpä tuo pokauksen taito piileekin - pitää osata olla hienovarainen ja osata tulkita naista. Ongelma on siinä, että ne miehet, jotka liian näkyvästi pokaa, mokaavat. Itselläni ei ole koskaan auttanut mikään nuoruuskaan nuorten naisten kohdalla, koska olin nuorena tavattoman kömpelö pokaaja. Iän myötä olen kuitenkin oppinut paremmin tulkitsee naista ja en ainakaan ole enää yhtä kömpelö ja ainakin oman arvioni mukaan on helpompi tutustua nuoriin naisiin kuin aikaisemmin.

        Vielä sen verran sanon, että kyllä sen nyt on pakko olla muustakin asiasta kiinni kuin jostain julkisuudesta ja rahasta, että tavallista suuremmankin ikäeron omaavat pariutuvat. Kuten olen puhunut näistä sosiaalisten taitojen kehittymisestä - niillä on todellakin iso merkitys parisuhteen luomisessa ja sen yllläpitämisessä. En kyllä mitenkään usko siihen, että tavallista suurempi ikäero ratkaisis kaikki. Omalla kohdalla olen vaan huomannut, että koen olevani pääsääntöisesti enemmän nuorten naisten kanssa samalla tasolla kuin oman ikäisten tai vanhempien. Puhun tasosta nimenomaan sosiaalisten taitojen osalta. Sosiaaliset taidot ovat itsellä kehittyneet myöhemmin, joten en todellakaan pidä ihmeellisenä sitä, että ne olis suunnilleen samalla tasolla itseäni jonkin verran nuorempien naisten kanssa.


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Vielä sen verran sanon, että kyllä sen nyt on pakko olla muustakin asiasta kiinni kuin jostain julkisuudesta ja rahasta, että tavallista suuremmankin ikäeron omaavat pariutuvat. Kuten olen puhunut näistä sosiaalisten taitojen kehittymisestä - niillä on todellakin iso merkitys parisuhteen luomisessa ja sen yllläpitämisessä. En kyllä mitenkään usko siihen, että tavallista suurempi ikäero ratkaisis kaikki. Omalla kohdalla olen vaan huomannut, että koen olevani pääsääntöisesti enemmän nuorten naisten kanssa samalla tasolla kuin oman ikäisten tai vanhempien. Puhun tasosta nimenomaan sosiaalisten taitojen osalta. Sosiaaliset taidot ovat itsellä kehittyneet myöhemmin, joten en todellakaan pidä ihmeellisenä sitä, että ne olis suunnilleen samalla tasolla itseäni jonkin verran nuorempien naisten kanssa.

        Kunhan muistat, että nuoret naiset pääsääntöisesti EIVÄT kiinnostu vanhemmista miehistä seksuaalisessa mielessä. Hyväksy se tosiasia, että siinä vaiheessa kun jutustelusi muuttu pokaamiseksi, nuori nainen osoittaa inhon tunteensa. Sinun on varauduttava siihen, että pettymyksesi tulee olemaan sääntö, eikä poikkeus. Äärimmäisen harvassa ovat ne nuoret naiset joita vanhemmat miehet viehättävät. Ne ovat niin harvinaisia, että on helpompi voittaa loton pääpotti, kuin löytää sellainen nainen.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Kunhan muistat, että nuoret naiset pääsääntöisesti EIVÄT kiinnostu vanhemmista miehistä seksuaalisessa mielessä. Hyväksy se tosiasia, että siinä vaiheessa kun jutustelusi muuttu pokaamiseksi, nuori nainen osoittaa inhon tunteensa. Sinun on varauduttava siihen, että pettymyksesi tulee olemaan sääntö, eikä poikkeus. Äärimmäisen harvassa ovat ne nuoret naiset joita vanhemmat miehet viehättävät. Ne ovat niin harvinaisia, että on helpompi voittaa loton pääpotti, kuin löytää sellainen nainen.

        Karisma on olennainen asia, oli ikä sitten 20 tai 40. Miten sä pystyt toisten puolesta sanoo, mitä toisten naisten pään sisällä tapahtuu. Naiset ovat kuule mestarivalehtelijoita. Olen törmännyt lukuisiin naisiin, jotka ovatkin todellisuudessa täysiä tekopyhiä, sanovat toista, mitä kuitenkin todellisuudessa ajattelevat. Tämä tästä pelistä juuri niin vaikean tekeekin. Tästä tuo Henry Laasanenkin on puhunut. Naiset sanoo toista mitä ajattelevat. Mä huomaan tuon sun ajatusmallin, joka on hieman puutteellinen - et ole tutustunut pelimiehenoppaisiin tai pelimieskulttuuriin. Itsehän myönsit asian.
        Tuossa sulle hyvä video. Otetaan luulot kyllä pois.
        https://www.youtube.com/watch?v=jb8G4tGHzIY
        Pelimiehet kun juuri ovatkin niitä seksuaalisen markkina-arvon huippuja.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Karisma on olennainen asia, oli ikä sitten 20 tai 40. Miten sä pystyt toisten puolesta sanoo, mitä toisten naisten pään sisällä tapahtuu. Naiset ovat kuule mestarivalehtelijoita. Olen törmännyt lukuisiin naisiin, jotka ovatkin todellisuudessa täysiä tekopyhiä, sanovat toista, mitä kuitenkin todellisuudessa ajattelevat. Tämä tästä pelistä juuri niin vaikean tekeekin. Tästä tuo Henry Laasanenkin on puhunut. Naiset sanoo toista mitä ajattelevat. Mä huomaan tuon sun ajatusmallin, joka on hieman puutteellinen - et ole tutustunut pelimiehenoppaisiin tai pelimieskulttuuriin. Itsehän myönsit asian.
        Tuossa sulle hyvä video. Otetaan luulot kyllä pois.
        https://www.youtube.com/watch?v=jb8G4tGHzIY
        Pelimiehet kun juuri ovatkin niitä seksuaalisen markkina-arvon huippuja.

        Sun kannattais lukee Neil Straussin Pelimies-kirja ja Henry Laasasen Naisten seksuaalinen valta. Muutenkin Laasasen kirjoituksia.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Kunhan muistat, että nuoret naiset pääsääntöisesti EIVÄT kiinnostu vanhemmista miehistä seksuaalisessa mielessä. Hyväksy se tosiasia, että siinä vaiheessa kun jutustelusi muuttu pokaamiseksi, nuori nainen osoittaa inhon tunteensa. Sinun on varauduttava siihen, että pettymyksesi tulee olemaan sääntö, eikä poikkeus. Äärimmäisen harvassa ovat ne nuoret naiset joita vanhemmat miehet viehättävät. Ne ovat niin harvinaisia, että on helpompi voittaa loton pääpotti, kuin löytää sellainen nainen.

        "Hyväksy se tosiasia, että siinä vaiheessa kun jutustelusi muuttu pokaamiseksi, nuori nainen osoittaa inhon tunteensa." Amatööri "pokaa", jolloin inhon tunteet ja mokaaminen ovat varmoja. Ammatilainen pokaa ja saa myös tulosta.


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Karisma on olennainen asia, oli ikä sitten 20 tai 40. Miten sä pystyt toisten puolesta sanoo, mitä toisten naisten pään sisällä tapahtuu. Naiset ovat kuule mestarivalehtelijoita. Olen törmännyt lukuisiin naisiin, jotka ovatkin todellisuudessa täysiä tekopyhiä, sanovat toista, mitä kuitenkin todellisuudessa ajattelevat. Tämä tästä pelistä juuri niin vaikean tekeekin. Tästä tuo Henry Laasanenkin on puhunut. Naiset sanoo toista mitä ajattelevat. Mä huomaan tuon sun ajatusmallin, joka on hieman puutteellinen - et ole tutustunut pelimiehenoppaisiin tai pelimieskulttuuriin. Itsehän myönsit asian.
        Tuossa sulle hyvä video. Otetaan luulot kyllä pois.
        https://www.youtube.com/watch?v=jb8G4tGHzIY
        Pelimiehet kun juuri ovatkin niitä seksuaalisen markkina-arvon huippuja.

        "Naiset ovat kuule mestarivalehtelijoita."
        Yritätkö tuolla väitteelläsi kumota neuvoni, ja selittää, että ikämiehet kyllä oikeasti kiihottavat nuoria naisia?
        No, anna palaa sitten, jos realismi ei sinuun pure!
        Sitten kun joudut vaikeuksiin, niin muista, että minä varoitin! Ja sinä joudut vaikeuksiin.


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "Hyväksy se tosiasia, että siinä vaiheessa kun jutustelusi muuttu pokaamiseksi, nuori nainen osoittaa inhon tunteensa." Amatööri "pokaa", jolloin inhon tunteet ja mokaaminen ovat varmoja. Ammatilainen pokaa ja saa myös tulosta.

        Valitettavasti sinusta ei koskaan tule sitä "ammattilaista".


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        "Naiset ovat kuule mestarivalehtelijoita."
        Yritätkö tuolla väitteelläsi kumota neuvoni, ja selittää, että ikämiehet kyllä oikeasti kiihottavat nuoria naisia?
        No, anna palaa sitten, jos realismi ei sinuun pure!
        Sitten kun joudut vaikeuksiin, niin muista, että minä varoitin! Ja sinä joudut vaikeuksiin.

        Mä yritän puhua yksilötasolla. Nuorella miehellä, jolla ei ole pokaustaitoja ei ole minkäänikäisiin naisiin pienintäkään mahdollisuutta seksuaalisessa mielessä, kelpaa ainoastaan kaveriksi. Sen sijaan, jos on tehnyt kovasti töitä pokaustaitojen eteen, mahdollisuudet paranee iän myötä niin nuoriin kuin myös omanikäisiinkin ja vanhempiin juuri tämän karisman takia, jonka on kovalla työllä hankkinut. Lisäksi tämä ongelma. Jos haluaa joskus tulla isäksi kuten minä, on pakko myös hyväksyä realiteetit, että nuori nainen on paremmassa lisääntymisiässä. Eri asia tietysti silloin, jos on eronnut ja on aikaisemmasta liitosta lapsia. Vai yritätkö suvaitsemattomana olla sitä mieltä, että minunkaltaisten miesten ei kannata lisääntyä. Älä yksinkertaista asioita, asiat on yleensä paljon monimutkaisempia kuin miltä näyttää. Siksi mä haluankin keskustella täällä monenlaisista kysymyksistä niin helpoista kuin myös vaikeammista.


      • todellavaikeeta
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mä yritän puhua yksilötasolla. Nuorella miehellä, jolla ei ole pokaustaitoja ei ole minkäänikäisiin naisiin pienintäkään mahdollisuutta seksuaalisessa mielessä, kelpaa ainoastaan kaveriksi. Sen sijaan, jos on tehnyt kovasti töitä pokaustaitojen eteen, mahdollisuudet paranee iän myötä niin nuoriin kuin myös omanikäisiinkin ja vanhempiin juuri tämän karisman takia, jonka on kovalla työllä hankkinut. Lisäksi tämä ongelma. Jos haluaa joskus tulla isäksi kuten minä, on pakko myös hyväksyä realiteetit, että nuori nainen on paremmassa lisääntymisiässä. Eri asia tietysti silloin, jos on eronnut ja on aikaisemmasta liitosta lapsia. Vai yritätkö suvaitsemattomana olla sitä mieltä, että minunkaltaisten miesten ei kannata lisääntyä. Älä yksinkertaista asioita, asiat on yleensä paljon monimutkaisempia kuin miltä näyttää. Siksi mä haluankin keskustella täällä monenlaisista kysymyksistä niin helpoista kuin myös vaikeammista.

        Tuosta häirinnästä vielä sen verran: hyvä, että siitä keskustellaan, mutta minä painoittaisin, että miehille olis helpommin saatavilla pokausvalmennusta tai ainakin asennemuutos pokausvalmennuksen hyväksyttävyyteen - on täysin normaalia, että mies tarvitsee parisuhteen ja seksiä. Taitavat pokaustaidot omaava mies saa nimenomaan naiset halluamaan seksiä hänen kanssaan. Tämä, että pokausvalmennusta pidetään liian häpeällisenä jarruttaa monen miehen onnellista elämää.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Valitettavasti sinusta ei koskaan tule sitä "ammattilaista".

        Mikä sä olet niin päättelee? Sun joka ei edes tunne mua, on TÄYSIN mahdotonta alkaa ennustaa mitään toisen markkina-arvon kehittymisen suhteen. Sun ongelma on siinä, että sä et halua myöntää tosiasioita, että parisuhteeseen tai seksiin pääsy on aina peliä ja se on täynnä esteitä - taitava pelimies osaa voittaa kaikki esteet ja saa siksi pääsyn HELPOSTI seksiin.


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mikä sä olet niin päättelee? Sun joka ei edes tunne mua, on TÄYSIN mahdotonta alkaa ennustaa mitään toisen markkina-arvon kehittymisen suhteen. Sun ongelma on siinä, että sä et halua myöntää tosiasioita, että parisuhteeseen tai seksiin pääsy on aina peliä ja se on täynnä esteitä - taitava pelimies osaa voittaa kaikki esteet ja saa siksi pääsyn HELPOSTI seksiin.

        Joo joo, mähän sanoin jo, että anna palaa.
        Älä sitten tule tänne itkemään, kun joudut vaikeuksiin.

        Mä vain yritin neuvoa realiteetteja, kun en toivonut sulle niitä vaikeuksia, mutta itsehän sun on tiesi käytävä.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Joo joo, mähän sanoin jo, että anna palaa.
        Älä sitten tule tänne itkemään, kun joudut vaikeuksiin.

        Mä vain yritin neuvoa realiteetteja, kun en toivonut sulle niitä vaikeuksia, mutta itsehän sun on tiesi käytävä.

        Vaikeudet johtuu suvaitsemattomasta politiikasta. Se, että joitain ihmisryhmiä syrjitään ja pahimmillan jopa vainotaan, tekee heidän elämästään suoraansanoen yhtä helvettiä. Tässä keskustelun aloituksessa otin juuri puheeksi tuon namusetähysterian. Juuri tuon namusetähysterian ongelmana on se, että pahimmassa tapauksessa riittää, että joku mies vaan muistuttaa jotain tunnettua namusetää ja sen perusteella aletaan jo vainoomaan. Ne oikeet namusedät on ilman muuta eri juttu ja niitä pitääkin varoa ja toki on aihettakin tuntea pelkoa. Nimenomaan puhun HYSTERIASTA ja silloin on vaarana, että syytönkin lynkataan, kuten itselläkin on käynyt tai sanotaan, että tilanne oli uhkaava. Asia ei ratkea sillä, että kielletään tutustuminen nuoriin naisiin. Lapsia ilman muuta pitää suojella ja meillähän on siihen jo laitkin, vaikka tuomiot ovatkin aika mitättömät.
        Silloin kun jouduin namusetäepäilyn kohteeksi en todellakaan ollut edes vanha. Ongelmana oli tämä kömpely lähestyminen tutustumisen yhteydessä tuntemattomaan täysikäiseltä näyttävään nuoreen naiseen, joka oli sanojensa mukaan kuitenkin 16, joten rikosta ei olisi tällöinkään tapahtunut. En tiedä hänen elämästään, millaiset traumat tms. Jokatapauksessa syyttömän lynkkaaminen on ÄÄRIMMÄISEN vakava ongelma ja todellakin jättää syyttömäänkin pitkät traumat. Nimenomaan kauhein asia on juuri se, että tulla lynkatuksi sen takia, että luullaan namusedäksi, vaikka itse en todellakaan ole koskaan ollut kiinnostunut lapsista enkä millään voinut olettaa mitään tällaista. Ongelma on siinä, että on jollain tavalla erilainen, eikä osaa "oikeella" tavalla lähestyä tuntemattomia naisia, alkaa tietysti joillakin voimakkaasta hysteriasta kärsivillä sitten nämä kauhun kuvat tulee mieleen. Siksi tämä on niin tavattoman tärkeää, että tämä hysteria pystytään pitää jollain tavalla hallinnassa. Sopiva määrä pelkoa tietysti tarvitaan, jotta osaisimme suojautua nimenomaan OIKEILTA vaaroilta. ATM ei omaa hyviä sosiaalisia taitoja, sattaa muutenkin vaikuttaa jollain tavalla oudota, ainakaan ätmeistä ei naiselle tule mieleen mikään Brad Pitt. Jos tuntematon ihminen on jollain tavalla outo, eikä oikein tiedä miten tähän "outoon" ihmiseen suhtautua, alkaa tietysti hysteriasta kärsivällä luonnollisesti tulla mieleen erilaiset kauhun kuvat. Haluan nyt äärimmäisen painokkaasti sanoa: KAIKKI "OUDOT" IHMISET EIVÄT OLE NAMUSETIÄ. MUISTAKAA TÄMÄ! "OUDON" IHMISEN LYNKKAAMINEN ON ABSOLUUTTISEN VÄÄRIN, JOS HÄN EI TODELLAKAAN OLE SEKSUAALIRIKOLLINEN.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Vaikeudet johtuu suvaitsemattomasta politiikasta. Se, että joitain ihmisryhmiä syrjitään ja pahimmillan jopa vainotaan, tekee heidän elämästään suoraansanoen yhtä helvettiä. Tässä keskustelun aloituksessa otin juuri puheeksi tuon namusetähysterian. Juuri tuon namusetähysterian ongelmana on se, että pahimmassa tapauksessa riittää, että joku mies vaan muistuttaa jotain tunnettua namusetää ja sen perusteella aletaan jo vainoomaan. Ne oikeet namusedät on ilman muuta eri juttu ja niitä pitääkin varoa ja toki on aihettakin tuntea pelkoa. Nimenomaan puhun HYSTERIASTA ja silloin on vaarana, että syytönkin lynkataan, kuten itselläkin on käynyt tai sanotaan, että tilanne oli uhkaava. Asia ei ratkea sillä, että kielletään tutustuminen nuoriin naisiin. Lapsia ilman muuta pitää suojella ja meillähän on siihen jo laitkin, vaikka tuomiot ovatkin aika mitättömät.
        Silloin kun jouduin namusetäepäilyn kohteeksi en todellakaan ollut edes vanha. Ongelmana oli tämä kömpely lähestyminen tutustumisen yhteydessä tuntemattomaan täysikäiseltä näyttävään nuoreen naiseen, joka oli sanojensa mukaan kuitenkin 16, joten rikosta ei olisi tällöinkään tapahtunut. En tiedä hänen elämästään, millaiset traumat tms. Jokatapauksessa syyttömän lynkkaaminen on ÄÄRIMMÄISEN vakava ongelma ja todellakin jättää syyttömäänkin pitkät traumat. Nimenomaan kauhein asia on juuri se, että tulla lynkatuksi sen takia, että luullaan namusedäksi, vaikka itse en todellakaan ole koskaan ollut kiinnostunut lapsista enkä millään voinut olettaa mitään tällaista. Ongelma on siinä, että on jollain tavalla erilainen, eikä osaa "oikeella" tavalla lähestyä tuntemattomia naisia, alkaa tietysti joillakin voimakkaasta hysteriasta kärsivillä sitten nämä kauhun kuvat tulee mieleen. Siksi tämä on niin tavattoman tärkeää, että tämä hysteria pystytään pitää jollain tavalla hallinnassa. Sopiva määrä pelkoa tietysti tarvitaan, jotta osaisimme suojautua nimenomaan OIKEILTA vaaroilta. ATM ei omaa hyviä sosiaalisia taitoja, sattaa muutenkin vaikuttaa jollain tavalla oudota, ainakaan ätmeistä ei naiselle tule mieleen mikään Brad Pitt. Jos tuntematon ihminen on jollain tavalla outo, eikä oikein tiedä miten tähän "outoon" ihmiseen suhtautua, alkaa tietysti hysteriasta kärsivällä luonnollisesti tulla mieleen erilaiset kauhun kuvat. Haluan nyt äärimmäisen painokkaasti sanoa: KAIKKI "OUDOT" IHMISET EIVÄT OLE NAMUSETIÄ. MUISTAKAA TÄMÄ! "OUDON" IHMISEN LYNKKAAMINEN ON ABSOLUUTTISEN VÄÄRIN, JOS HÄN EI TODELLAKAAN OLE SEKSUAALIRIKOLLINEN.

        Vielä lisäisin sen, että joko alat jonkin verran uskomaan, että pelimiehen oppaista vois olla jotain hyötyä heikot sosiaaliset taidot omaavalle miehelle?


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Vielä lisäisin sen, että joko alat jonkin verran uskomaan, että pelimiehen oppaista vois olla jotain hyötyä heikot sosiaaliset taidot omaavalle miehelle?

        Varmaan niistä "jonkun verran" voi olla hyötyä. Sinä kuitenkin näytät epärealistisesti kuvittelevan, että sinusta voisi tulla "ammattipokaaja", ja siihen minä en usko sitten ollenkaan.

        Minä en ole missään vaiheessa pitänyt sinua namusetänä. Annat kuitenkin selvästi ymmärtää, että ihmiset tuolla reaalimaailmassa pitävät sinua jollakin tavalla outona. Poketkaan eivät välttämättä päästä baariin, vaikka olet selvinpäin. Tuollaista ei tapahdu tavallisille ihmisille.

        Minä olen vain yrittänyt sanoa sinulle, että suuresta toiveikkuudestasi huolimatta, sinä et välttämättä koskaan tule löytämään sellaista harvinaisuutta, kuin nuori nainen joka haluaisi kanssasi seksiä. Siksi olen yrittänyt vakuuttaa, että pettymyksesi noissa lähentymisissäsi tulee olemaan sääntö eikä poikkeus. Sorry


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Varmaan niistä "jonkun verran" voi olla hyötyä. Sinä kuitenkin näytät epärealistisesti kuvittelevan, että sinusta voisi tulla "ammattipokaaja", ja siihen minä en usko sitten ollenkaan.

        Minä en ole missään vaiheessa pitänyt sinua namusetänä. Annat kuitenkin selvästi ymmärtää, että ihmiset tuolla reaalimaailmassa pitävät sinua jollakin tavalla outona. Poketkaan eivät välttämättä päästä baariin, vaikka olet selvinpäin. Tuollaista ei tapahdu tavallisille ihmisille.

        Minä olen vain yrittänyt sanoa sinulle, että suuresta toiveikkuudestasi huolimatta, sinä et välttämättä koskaan tule löytämään sellaista harvinaisuutta, kuin nuori nainen joka haluaisi kanssasi seksiä. Siksi olen yrittänyt vakuuttaa, että pettymyksesi noissa lähentymisissäsi tulee olemaan sääntö eikä poikkeus. Sorry

        Iän myötä vaan olen tullut sosiaalisemmaksi ja en ole enää tehnyt samoja virheitä kuin aikaisemmin. Ennen ei voi tietää ennenkuin tutustuu. On aika mahdoton ajatus, että naiset olisivat paljonkin erilaisia siinä, minkä ikäisestä kiinnostuvat. Itse ainakin kiinnostuin 18 vuotiaana pääasiassa itseäni vanhemmista naisista, mutta he eivät kiinnostuneet minusta. 30 vuotias olis ollut loistavan ikäinen 18 vuotiaana. Olen lukenut muistakin miehistä, joita kiinnostaa pääsääntöisesti itseä vanhemmat naiset. TIlanne on nyt vaan toinen, koska haluaisin joskus saada myös perheen. Se, että ei ole perhettä on todella iso puute elämässä ja toivoisin, että ne ihmiset, joilla se on, käyttäisivät edes pienen ajan elämästään miettimään millaista elämä voi olla ilman perhettä. Jos ei ole perhettä, jää helposti kaikesta ulkopuoliseksi.
        Tuo, että yökerhoissa pitäis edustaa mahdollisimman paljon keskiarvoista ihmisyyttä, jotta pääsis sisään, tarvitaan nimenomaan pokaus valmentajaa sellaisille miehille, jotka eivät edusta keskiarvoista ihmisyyttä lähtökohtaisesti. Yökerhot nyt vaan ovat pariutumis paikkoja, joten kyllä tämä erilaisten syrjintä näkyy tässäkin. Erilaisten ei haluttais kuitenkaan pariutuvan.
        Erilaisten syrjintä kun ei ole pelkästään erilaisen ihmisen vika, vaan se on mielestäni aina myös osittain yhteiskunnan rakenteissa oleva vika ja niitä pitäis muuttaa. Oikeilla poliittisilla päätöksillä sitä voidaan ajan kanssa ainakin vähentää. Ajatelkaapa vaikka homojen tilannetta nykyään verrattuna aikaisempaan.
        Jos ei virallisiin pariutumispaikkoihin hyväksytä, on pakko yrittää edes jotenkin hyldyntää epävirallisempiakin paikkoja, joten toivon, että tässäkin olis edes jonkin verran ymmärrystä. Täytyy muistaa, että nainen ei ole poke. Se on täysin poken oma mielipide erilaisesta ihmisestä.
        Tässä näitä ongelmia onkin. EI voi muuta kuin toivoa, että tässä häirinnässä ei nyt mentäis aivan hysterian tasolle, koska tämä vie muuten loputkin mahdollisuudet heikommat sosiaaliset taidot omaaville miehille. He eivät pääse pariutumispaikkoihin, he eivät saa missään muuallakaan jutella naisen kanssa, koska tulee heti syyte häirinnästä.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Iän myötä vaan olen tullut sosiaalisemmaksi ja en ole enää tehnyt samoja virheitä kuin aikaisemmin. Ennen ei voi tietää ennenkuin tutustuu. On aika mahdoton ajatus, että naiset olisivat paljonkin erilaisia siinä, minkä ikäisestä kiinnostuvat. Itse ainakin kiinnostuin 18 vuotiaana pääasiassa itseäni vanhemmista naisista, mutta he eivät kiinnostuneet minusta. 30 vuotias olis ollut loistavan ikäinen 18 vuotiaana. Olen lukenut muistakin miehistä, joita kiinnostaa pääsääntöisesti itseä vanhemmat naiset. TIlanne on nyt vaan toinen, koska haluaisin joskus saada myös perheen. Se, että ei ole perhettä on todella iso puute elämässä ja toivoisin, että ne ihmiset, joilla se on, käyttäisivät edes pienen ajan elämästään miettimään millaista elämä voi olla ilman perhettä. Jos ei ole perhettä, jää helposti kaikesta ulkopuoliseksi.
        Tuo, että yökerhoissa pitäis edustaa mahdollisimman paljon keskiarvoista ihmisyyttä, jotta pääsis sisään, tarvitaan nimenomaan pokaus valmentajaa sellaisille miehille, jotka eivät edusta keskiarvoista ihmisyyttä lähtökohtaisesti. Yökerhot nyt vaan ovat pariutumis paikkoja, joten kyllä tämä erilaisten syrjintä näkyy tässäkin. Erilaisten ei haluttais kuitenkaan pariutuvan.
        Erilaisten syrjintä kun ei ole pelkästään erilaisen ihmisen vika, vaan se on mielestäni aina myös osittain yhteiskunnan rakenteissa oleva vika ja niitä pitäis muuttaa. Oikeilla poliittisilla päätöksillä sitä voidaan ajan kanssa ainakin vähentää. Ajatelkaapa vaikka homojen tilannetta nykyään verrattuna aikaisempaan.
        Jos ei virallisiin pariutumispaikkoihin hyväksytä, on pakko yrittää edes jotenkin hyldyntää epävirallisempiakin paikkoja, joten toivon, että tässäkin olis edes jonkin verran ymmärrystä. Täytyy muistaa, että nainen ei ole poke. Se on täysin poken oma mielipide erilaisesta ihmisestä.
        Tässä näitä ongelmia onkin. EI voi muuta kuin toivoa, että tässä häirinnässä ei nyt mentäis aivan hysterian tasolle, koska tämä vie muuten loputkin mahdollisuudet heikommat sosiaaliset taidot omaaville miehille. He eivät pääse pariutumispaikkoihin, he eivät saa missään muuallakaan jutella naisen kanssa, koska tulee heti syyte häirinnästä.

        Muuten vielä yökerhoista - naisen kanssa olen aina päässyt sisään, mutta yksin ja miehen seurassa en. Löytyykö helposti naispuoleisia kavereita, jotka voisivat lähteä yökerhoon heikot sosiaaliset taodot omaavan miehen kanssa. He voivat myös ohjailla tällaista miestä. Heidän täytyy kyllä ymmärtää tämä miehen ongelma . Muuten ei onnistu. Onko naisia, joilla on ERITTÄIN hyvä ymmärrys erilaisuudesta nimenomaan sellaisesta erilaisuudesta, jonka ongelmana on juuri tuo sosiaalinen kömpelyys, vaikka mies olis muuten kohtuu normaali.


    • senverrantyhmiäjut

      Moni ei varmaan edes osaa määritellä minkalaiset ovat sosiaalisesti hyvät taidot, itse olen sosiaalinen mutta myös hiljanen jos sille päälle satun. Te jotka käytätte sanaa ätmi sun muita nykyajan stereotyyppisiä yleistys sanoja niin siiän on eka ongelma ettei naista löydy varsinkin kun itseänne pidätte alempitasosena. Unohtakaa tasot ja käyttäkää maalaisjärkeä, älkää stereotypisoiko koska se vääristää kuvan kaikesta, olkaa rohkeita ja itsevarmoja, itsellä oli paljon nuorempana huono itsetunto enkä ollut itsevarma, työelämässä itsevarmuutenki kasvoi, jouduin myös selviään rankoista jutuista mikä teki henkisesti tosi vahvan ja se toi lisää itsevarmuutta, paljon virheitäkin teinmenneisyydessä mikä knas opetti itsevarmuutta kun osasin myöntää ne ja oppia. Olen nykyisin sinut itteni kanssa ja itsevarma ja ei kuule ole nyt itellekkään pitkään aikaan naista löytynyt vaikka muutenkin osaan ottaa naisen hyvin huomioon enkä ole kokematon ja paljon sellasia hyviä puolia mistä moni nainen pitä.

      Pitää olla rohkeampi eikä alentaa itseään, kuitenkin myös tiedostaa ne heikkoudet ja viat mitä on kaikissa. Nuo tasot ja ätmit ja ytmit vääristää kuvan kaikesta ja saa ajattelemaan mustavalkosesti, roikutte liikaa täällä mikä katkeroittaa ja lisää streotyyppistä ajattelumallia.

      Olkaa vaan ihan oam ittenne vaikka ette heti naista saisikaan älkääkä sortuko siihen että aattelette että joo kaikki naiset on tollasia eli mun pitää olla tällänen, sillon et ole itsevarma oma ittes ja moni vaistoaa sen, puhukaa avoimesti ja rohkeasti, vaikka ois sosiaaliset taidot huonot niin niitä voi parantaa, koska jos ei viitsi mitään yrittää ja ite tehä niin miten aattelitte naisen löytää?, Valittamalla vai? Vai odotatteko että joku säälistä ottaa?
      Suosittelen myös että etsitte oikeasta lämästä naista, ei etsimällä mutta silmät avoinna ja itse avoimena mutta ei liian avoimena kun niitä manipuloivia oman navan tuijottelijoitakin on paljon.
      Ei kannata nettideittinä etsiä, paremman kuvan annat itestäs kun näet kasvotusten ilman mitään että ensin netissä kirjotellaan ja vääristyy kuva kummallakin ja sitten petytään kun tavataan.

      Tuo stereotyyppisen ajattelumallin hylkääminen koskee myös naisia.

    • po989kjkj

      Mikä vaikea? Jos olet täysi-ikäisistä naisista kiinnostunut, niin olet.

      Mikä siinä aiheuttaa noin kovan syyllisyyden?

      • Sellaisessa ymmärryksessä ainakin minä elän, että miehet joutuvat elää jatkuvasti uhattuna, jos ovat kiinnostuneet nuorista naisista, vaikka nämä naiset olisivatkin täysikäisiä. Tämä kun vaan on fakta, että useimmat miehet vaan ovat kiinnostuneita. Yritän näillä keskusteluilla avata syitä siihen, mikä tekee tästä täysin sallitusta asiasta näin vaikeeta.


      • nuorinainentässä
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Sellaisessa ymmärryksessä ainakin minä elän, että miehet joutuvat elää jatkuvasti uhattuna, jos ovat kiinnostuneet nuorista naisista, vaikka nämä naiset olisivatkin täysikäisiä. Tämä kun vaan on fakta, että useimmat miehet vaan ovat kiinnostuneita. Yritän näillä keskusteluilla avata syitä siihen, mikä tekee tästä täysin sallitusta asiasta näin vaikeeta.

        Eihän siinä silloin mitään ongelmaa olekaan, jos nämä 18vuotiaat nuoret naiset ovat myös kiinnostuneita näistä setämiehistä. Jos eivät ole, ja setämies ei asiaa hyväksy tai usko, ongelmia syntyy.


      • nuorinainentässä kirjoitti:

        Eihän siinä silloin mitään ongelmaa olekaan, jos nämä 18vuotiaat nuoret naiset ovat myös kiinnostuneita näistä setämiehistä. Jos eivät ole, ja setämies ei asiaa hyväksy tai usko, ongelmia syntyy.

        Näin juuri! Onneksi olen iän myötä oppinut paremmin tulkitsee naisia. En tietenkään missään tapauksessa jatka, jos jotenkin huomaan, että nainen vastailee vähän kuivasti. Toki tämä vaatii ponnisteluja enemmän sellaiselta mieheltä, jonka sosiaaliset taidot eivät ole keskivertoihmisen tasolla. Mutta en voi kuin yrittää parhaani. Toivottavasti olen ainakin suurimmaksi osaksi osannut tulkita oikein silloin, jos ei kannata juttelua jatkaa. Luulisin, etten ainakaan enää ole pitkään aikaan tehnyt samanlaisia mokia kuin aikaisemmin naisen tulkitsemisen suhteen.


    • Kun on suu mukana, voi aina kysyä naispuoliselta sitä ikää. Se ei ole kovin vaikeeta, jos vastaus on valheellinen, niin naispuolinen on itse harhaanjohtaja.

      • Ts. älä luule mitään, koita ottaa selvää. Kysy edes. Jos tiiät iän suhteen olevan liian nuori tai riskialtis tuttavuus, niin fiksuinta pysyä kauempana ja antaa neidon kasvaa rauhassa aikuiseksi. Ei sitä pippeliä kuitenkaan tarvitse kuunnella ja seurata, kuin koira isäntää. Sulla on aivot ja ehkä kapasiteettia käyttää niitä, niinpä käytä.

        Mielitekojaan voi myös vastustaa.

        Ongelmaa ei ole, jos sitä ei hanki tai tee.


      • monnom kirjoitti:

        Ts. älä luule mitään, koita ottaa selvää. Kysy edes. Jos tiiät iän suhteen olevan liian nuori tai riskialtis tuttavuus, niin fiksuinta pysyä kauempana ja antaa neidon kasvaa rauhassa aikuiseksi. Ei sitä pippeliä kuitenkaan tarvitse kuunnella ja seurata, kuin koira isäntää. Sulla on aivot ja ehkä kapasiteettia käyttää niitä, niinpä käytä.

        Mielitekojaan voi myös vastustaa.

        Ongelmaa ei ole, jos sitä ei hanki tai tee.

        Hyviä neuvoja. Näitä olen ilman muuta itsekin vaikka kuinka paljon miettinyt. Jotkut on sitä mieltä, että iän kysyminen ei ole kovin sopivaa, joillekin se taas on ok. Juuri tuo, että haluaa välttää ongelmat, en ainakaan itse pitäisi tuota iän kysymistä ainakaan kovin vääränä varsinkaan silloin, jos on ikäeroa jo jonkin verran eli kysyjä on jo jonkin verran vanhempi. Ja ulkonäköönkin kyllä pyrin ilman muuta kiinnittää huomiota ja miettimään, onko täysikäinen. Ongelma vaan on siinä, että tuo iän tunnistaminen ulkonäöstä on välillä vähän hankalaa. Joskus jopa hyvinkin vanhat naiset saattavat näyttää todella nuorilta. Olen törmännyt tällaisiinkin tapauksiin. Tuo täytyy varmaan miettiä vähän tapauskohtaisesti, kysyykö, jättääkö kysymättä, tekeekö aloitteen vai jättääkö aloitteen tekemättä. Ei tässä varmaan koskaan päästä täydellisyyteen vaan täytyy vaan oppia elämään tietyn epävarmuuden kanssa. Hyvä kuitenkin keskustella näistä asioista täällä suomi24 sivuilla.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Hyviä neuvoja. Näitä olen ilman muuta itsekin vaikka kuinka paljon miettinyt. Jotkut on sitä mieltä, että iän kysyminen ei ole kovin sopivaa, joillekin se taas on ok. Juuri tuo, että haluaa välttää ongelmat, en ainakaan itse pitäisi tuota iän kysymistä ainakaan kovin vääränä varsinkaan silloin, jos on ikäeroa jo jonkin verran eli kysyjä on jo jonkin verran vanhempi. Ja ulkonäköönkin kyllä pyrin ilman muuta kiinnittää huomiota ja miettimään, onko täysikäinen. Ongelma vaan on siinä, että tuo iän tunnistaminen ulkonäöstä on välillä vähän hankalaa. Joskus jopa hyvinkin vanhat naiset saattavat näyttää todella nuorilta. Olen törmännyt tällaisiinkin tapauksiin. Tuo täytyy varmaan miettiä vähän tapauskohtaisesti, kysyykö, jättääkö kysymättä, tekeekö aloitteen vai jättääkö aloitteen tekemättä. Ei tässä varmaan koskaan päästä täydellisyyteen vaan täytyy vaan oppia elämään tietyn epävarmuuden kanssa. Hyvä kuitenkin keskustella näistä asioista täällä suomi24 sivuilla.

        Olen kuitenkin rehellisesti sitä mieltä, että naisen on täysin turhaa loukkaantua iän kysymisestä. Sano, vaikka että näyttää niin nuorelle, että minkä ikäinen mahtaa olla hän. Minusta se antaa sinulle sen edun, että olet kysynyt. Et ainakaan syyllisty olettamiseen, sillä kyllä naisellakin tulee olla vastuunsa asiassa.

        Ja minusta mies kysymällä epävarmassa tilanteessa osoittaa nimenomaan vastuullisuutta, jos vielä perääntyy toisen ollessa laillisesti liian nuori.

        Tiedän, että jotkut tytöt valehtelee ikänsä, voi olla oman nahkansa suojelemiseksi viisasta epävarmassa tilanteessa tosiaan pysyä tytöstä loitolla. Ettet joudu kuseen. Mutta sikäli ethän sinä miehenä voi kääntää tytön käsilaukkua ylösalaisin tonkiaksesi hänen syntymävuoden tietoosi.

        Pitäisi voida luottaa tytön puhuvan totta.


      • monnom kirjoitti:

        Olen kuitenkin rehellisesti sitä mieltä, että naisen on täysin turhaa loukkaantua iän kysymisestä. Sano, vaikka että näyttää niin nuorelle, että minkä ikäinen mahtaa olla hän. Minusta se antaa sinulle sen edun, että olet kysynyt. Et ainakaan syyllisty olettamiseen, sillä kyllä naisellakin tulee olla vastuunsa asiassa.

        Ja minusta mies kysymällä epävarmassa tilanteessa osoittaa nimenomaan vastuullisuutta, jos vielä perääntyy toisen ollessa laillisesti liian nuori.

        Tiedän, että jotkut tytöt valehtelee ikänsä, voi olla oman nahkansa suojelemiseksi viisasta epävarmassa tilanteessa tosiaan pysyä tytöstä loitolla. Ettet joudu kuseen. Mutta sikäli ethän sinä miehenä voi kääntää tytön käsilaukkua ylösalaisin tonkiaksesi hänen syntymävuoden tietoosi.

        Pitäisi voida luottaa tytön puhuvan totta.

        Ompa sellainenkin tapaus, jossa tyttö on kertonut olevansa aikuinen, 18. Itse aktiivisesti kiehnännyt tyypin ympärillä ja viritellyt ansan, saanut tyypin sänkyyn kanssaan ja sitten syyttänyt raiskaamisesta.

        Eikä siinä mitään, mutta kun samainen tyttö on pelannut sama peliä muidenkin kanssa...vieläpä ympäri kyliä asialla kerskuen. Tyyppi oli naivi ja myös nuorista turhan kiinnostunut ja joutui kaulaansa myöten kuseen. Että syytä oli molemmissa...miehellä himonsa nuoriin ja naispuoisella himonsa laittaa toinen kuseen.

        Tulee mieleen, että aina varmaan kannattaa kailottaa kovaan ääneen kaverien kuullen, todistajien kuullen siis mitä suunnittelee...tai karttaa vamppaavia naisia.


      • monnom kirjoitti:

        Olen kuitenkin rehellisesti sitä mieltä, että naisen on täysin turhaa loukkaantua iän kysymisestä. Sano, vaikka että näyttää niin nuorelle, että minkä ikäinen mahtaa olla hän. Minusta se antaa sinulle sen edun, että olet kysynyt. Et ainakaan syyllisty olettamiseen, sillä kyllä naisellakin tulee olla vastuunsa asiassa.

        Ja minusta mies kysymällä epävarmassa tilanteessa osoittaa nimenomaan vastuullisuutta, jos vielä perääntyy toisen ollessa laillisesti liian nuori.

        Tiedän, että jotkut tytöt valehtelee ikänsä, voi olla oman nahkansa suojelemiseksi viisasta epävarmassa tilanteessa tosiaan pysyä tytöstä loitolla. Ettet joudu kuseen. Mutta sikäli ethän sinä miehenä voi kääntää tytön käsilaukkua ylösalaisin tonkiaksesi hänen syntymävuoden tietoosi.

        Pitäisi voida luottaa tytön puhuvan totta.

        Juuri näin! Ainakin itsellä ei ole koskaan ollut ongelmaa jättää rauhaan siinä vaiheessa kun tietää iän. Ilman muuta pitäis pystyy luottaa, että nainen puhuu totta.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Juuri näin! Ainakin itsellä ei ole koskaan ollut ongelmaa jättää rauhaan siinä vaiheessa kun tietää iän. Ilman muuta pitäis pystyy luottaa, että nainen puhuu totta.

        Se on hyvä, että tajuaa suojella omankin nahkansa. Sukupuoli kun ei takaa rehellisyyttä, niin aina kannattaa olla hiukan korvat höröllä ja anturat valppaina. Yllättävän paljon tuntuu olevan trendinä leikkiä primadonnaa ja vetää matto jalkojen alta tilaisuuden tullen. En tajua miksi jotkut pelaa rulettia omalla ja toisen elämällä.

        Mutta juu, vastuunsa kuuluu olla molemmilla. Ei vain miehellä.


    • kysyn..vaan

      Kuinka vanha aloittaja on? Ja miksi juuri nuori nainen?

      • Kurppa27

        Koska miehelle yli 18 v nainen on kurppa eikä miehet halua niin yli vanhoja naisia. Miehet haluaa 15- 18 v naisten kanssa seurustella.


      • Koska koen, että olen sosiaalisilta taidoiltani lähempänä itseäni jonkin verran nuorempien naisten kanssa. 22 vuotiaskin on ilman muuta nuori, eikä mulla olisi mitään ongelmaa kiinnostua tuon ikäisestä. 18 nyt vaan on täysikäinen, mutta ei mulla todellakaan ole mitään pakkomiellettä 18 vuotiaaseen vaan 22 vuotias on ilman muuta vielä loistavassa iässä, itseasiassa paremmassa iässä kuin 18 vuotias. Lisäksi useimmat itseä vanhemmat naiset ovat nauraneet, kun olen lähestynyt heitä - pitävät mua aivan liian nuorena. Kyllä mä kuitenkin joskus kiinnostun myös itseä vanhemmastakin naisesta.


      • Kurppa27 kirjoitti:

        Koska miehelle yli 18 v nainen on kurppa eikä miehet halua niin yli vanhoja naisia. Miehet haluaa 15- 18 v naisten kanssa seurustella.

        Älä ala tulkitsee väärin, vaikka olenkin puhunut nuorista naisista. 18 vuotias on täysikäinen ja mikäs siinä, jos kiinnostus on molemmin puolinen ja löytyy riittävästi yhteistä, miksi ei 18 vuotiaskin voisi seurustella jonkin verran vanhemman miehen kanssa. Itsellä ei ole kuitenkaan mitään pakkomiellettä 18 vuotiaisiin. 17 vuotiaat ja sitä nuoremmat jätän ainakin itse rauhaan, jos vaan pystyn tunnistaa 17 vuotiaan ulkonäön perusteella. Jos en aina ole pystynyt 17 vuotiasta tunnistaa ulkonäöstä, olen kuitenkin jättänyt rauhaan siinä vaiheessa, kun tiedän tytön iän.


      • kysyn..vaan
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Koska koen, että olen sosiaalisilta taidoiltani lähempänä itseäni jonkin verran nuorempien naisten kanssa. 22 vuotiaskin on ilman muuta nuori, eikä mulla olisi mitään ongelmaa kiinnostua tuon ikäisestä. 18 nyt vaan on täysikäinen, mutta ei mulla todellakaan ole mitään pakkomiellettä 18 vuotiaaseen vaan 22 vuotias on ilman muuta vielä loistavassa iässä, itseasiassa paremmassa iässä kuin 18 vuotias. Lisäksi useimmat itseä vanhemmat naiset ovat nauraneet, kun olen lähestynyt heitä - pitävät mua aivan liian nuorena. Kyllä mä kuitenkin joskus kiinnostun myös itseä vanhemmastakin naisesta.

        Mutta kuinka vanha sinä olet?


      • kysyn..vaan kirjoitti:

        Mutta kuinka vanha sinä olet?

        Ikä ero 22 vuotiaaseen naiseen ei todellakaan olisi järjettömän suuri. Jos katsoo monien julkkisten parisuhteiden suuria ikäeroja, omalla kohdalla tuo ei todellakaan olis mikään järjettömän suuri, ehkä jonkin verran tavallista suurempi. Ainakin, jos olen asiallisesti lähestynyt tuonikäisiä nykyään sosiaaliset taidot paremmin omaavana, suurimmaksi osaksi aloitus on ollut aivan normaali, eikä nainen ole kehonkielellään, sanoillaan, jne ilmaissut, että lähestymiseni inhottaisi häntä suuresti. Uskon ilman muuta välittömästi, jos nainen sanoo, että on kiire, näkee muita kavereita, on muuta menoa, tms. Jätän ilman muuta tällaisessa tapauksessa välittömästi rauhaan.


    • rrrreeeeeeeeeeeee

      Lopeta nyt jo tuosta laista länkyttäminen, ei normaalille ihmiselle tarvitse yrittää tavata mikä on oikein ja mikä on väärin. Vai luuletkos että täällä kun tarpeeksi jauhat niin ihmisten mielipide setämiesten suhteen jotenkin muuttuu?

      • Siinäpä tämä ongelma juuri onkin. Jotkut saavat vaikka kuinka vanhana nuoria naisia, kuten esimerkiksi Mick Jagger tai Danny. Jotkut vanhemmat naiset ottavat säännöllisesti itseään huomattavasti nuorempia miehiä. Ok, rikosta ei ole, koska kaikki on aikusten välisiä juttuja. Juuri tuo oikea ja väärä on joskus hankalampi määrittää. On ilman muuta selviä tapauksia, mutta aina ei ole.


    • semmostase

      Kaikkia rumia miehiä naiset epäilee seksirikollisiksi koska eivät ole saaneet seksiä koskaan.

      • Tämän takia haluankin täällä tästä asiasta keskustella. Hysteriasta kärsivien pitäis todellakin tajuta se, että laikki rumat tai jollain tavalla "oudot" miehet eivät todellakaan ole mitään seksuaalirikollisia.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tämän takia haluankin täällä tästä asiasta keskustella. Hysteriasta kärsivien pitäis todellakin tajuta se, että laikki rumat tai jollain tavalla "oudot" miehet eivät todellakaan ole mitään seksuaalirikollisia.

        Täytyy vielä selventää tuo kirjoitusvirheeni. Tarkoitan siis: kaikki rumat tai jollain tavalla "oudot" miehet eivät todellakaan ole mitään seksuaalirikollisia.


    • jgjgjhgjhj

      Lähesty naisia vaan ravintolassa. Sillä tuo ongelma poistuu.

      • EI muuten poistu. Saatat saada porttikiellon, jos mokailet. Poketkaan ei välttämättä päästä sisään vaikka et olis edes juonut. Tällaista minä ainakin olen joutunut kokemaan niin yksin kuin kaverinkin kanssa. Sitäpaitsi olen törmännyt 17 vuotiaisiin, jotka pyrkivät baariin.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        EI muuten poistu. Saatat saada porttikiellon, jos mokailet. Poketkaan ei välttämättä päästä sisään vaikka et olis edes juonut. Tällaista minä ainakin olen joutunut kokemaan niin yksin kuin kaverinkin kanssa. Sitäpaitsi olen törmännyt 17 vuotiaisiin, jotka pyrkivät baariin.

        Kyllä tuo tutustumisongelma täytyy jotenkin muulla tavalla ratkaista. Ehkä iän tunnistamisessa voi harjoittelun avulla parantua. Pokaustaitoja ainakin voi kehittää, siitä on ainakin kokemusta. Tuo, että osaa vaan jotenkin hienovaraisesti lähestyä naista vaikka ihan jonkun arkiaskareenkin yhteydessä, voi olla ihan toimivaa. Ainakin, kun olen pokaustaitoja kehittänyt, on ollut montakin hyvää nopeeta small talkia monenlaisissa tilanteissa vastaan. En ainakaan ole kokenut sitä, että nainen olis jotenkin ollut vaivaantunut. Tai jos on, yritää siinä tapauksessa vaan nöyrästi jättää rauhaan ja jotenkin tehdä naiselle selväksi asia, ettei mitään pahaa tarkoitusta ollut.


      • maalaisjärki.hoi
        todellavaikeeta kirjoitti:

        EI muuten poistu. Saatat saada porttikiellon, jos mokailet. Poketkaan ei välttämättä päästä sisään vaikka et olis edes juonut. Tällaista minä ainakin olen joutunut kokemaan niin yksin kuin kaverinkin kanssa. Sitäpaitsi olen törmännyt 17 vuotiaisiin, jotka pyrkivät baariin.

        Höpö höpö. Joku näissä sun jutuissa mättää..

        Ravintolaan vaan iskemään naisia. Ei ole sun murhe, jos joku on alaikäinen. Ihme selittelyä.. Vai onko noi sittenkin liian vanhoja? Ei porttikieltoa ihan niin vaan saa. Jos saa, niin sit johonkin muuhun paikkaan.


      • maalaisjärki.hoi kirjoitti:

        Höpö höpö. Joku näissä sun jutuissa mättää..

        Ravintolaan vaan iskemään naisia. Ei ole sun murhe, jos joku on alaikäinen. Ihme selittelyä.. Vai onko noi sittenkin liian vanhoja? Ei porttikieltoa ihan niin vaan saa. Jos saa, niin sit johonkin muuhun paikkaan.

        Jos joku on alaikäinen, se on taatusti myös mun murheeni tapahtui sitten missä tahansa. Olen lukenut raiskausjuttujakin, joissa vanhempi mies on tutustunut 17 vuotiaaseen baarissa. Tässä on tietysti käyty sitten se tyypillinen sana sanaa vastaan kamppailu. 17 vuotiaan raiskaus on aina törkeä, vaikka vapaaehtoinen seksi ei olisikaan rikos. Kiero 17 vuotias voi siis tehdä perättömän raiskaussyytteen. Tosin sen voi tehdä kyllä täysikäinenkin. Huolellinen tutustuminen kyllä aina kannattaa eikä kannata luottaa heti liikaa.
        Poket ei ole todellakaan aina päästänyt sisään, ei silloin kun olen mennyt yksin, eikä silloinkaan aina kun on ollut kaveri. Naisten kanssa sen sijaan olen aina päässyt. Mistä siis löytää sopiva naisporukka? Kyllä edelleen kannatan myös tuota vaihtoehtoa sopivissa tilanteissa arkiaskareidenkin yhteydessä, jos vaan osaa olla hienovarainen, eikä missään tapauksessa yritä liikoja. Tuskin nyt asiallisesta small talkista vielä tulee mitään ahdistelusyytettä. Ehkä tuo on fiksua kysyä joissakin tapauksessa jotenkin hienovaraisesti tuo ikä mahdollisimman alussa. Jotkut huomattavan vanhatkin naiset saattavat näyttää yllättävänkin nuorilta.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Jos joku on alaikäinen, se on taatusti myös mun murheeni tapahtui sitten missä tahansa. Olen lukenut raiskausjuttujakin, joissa vanhempi mies on tutustunut 17 vuotiaaseen baarissa. Tässä on tietysti käyty sitten se tyypillinen sana sanaa vastaan kamppailu. 17 vuotiaan raiskaus on aina törkeä, vaikka vapaaehtoinen seksi ei olisikaan rikos. Kiero 17 vuotias voi siis tehdä perättömän raiskaussyytteen. Tosin sen voi tehdä kyllä täysikäinenkin. Huolellinen tutustuminen kyllä aina kannattaa eikä kannata luottaa heti liikaa.
        Poket ei ole todellakaan aina päästänyt sisään, ei silloin kun olen mennyt yksin, eikä silloinkaan aina kun on ollut kaveri. Naisten kanssa sen sijaan olen aina päässyt. Mistä siis löytää sopiva naisporukka? Kyllä edelleen kannatan myös tuota vaihtoehtoa sopivissa tilanteissa arkiaskareidenkin yhteydessä, jos vaan osaa olla hienovarainen, eikä missään tapauksessa yritä liikoja. Tuskin nyt asiallisesta small talkista vielä tulee mitään ahdistelusyytettä. Ehkä tuo on fiksua kysyä joissakin tapauksessa jotenkin hienovaraisesti tuo ikä mahdollisimman alussa. Jotkut huomattavan vanhatkin naiset saattavat näyttää yllättävänkin nuorilta.

        Täytyy vielä todeta, että en halua tietenkään missään tapauksessa syyllistää raiskauksesta automaattisesti naista, että nainen aina tekisi perättömän syytöksen, vaan haluan todeta tämän, että jos jokin pienikin moka tapahtuu 17 vuotiaan kanssa, jos ei tiedä hänen ikäänsä, voi seuraukset tietenkin olla selvästi pahemmat kuin 18 vuotiaan kanssa. Siksi oikeastaan missä tahansa teetkin nuoreen naiseen tuttavuutta, kannattaa lähteä hyvin maltillisesti ja tarvittaessa ottaa ikä hienovaraisesti puheeksi ja sitten vaan ystävällisesti jättää rauhaan, jos ei ole vielä täyttänyt 18.


    • 34r23r23r23r32r23

      Tuota selitystä että on luullut vanhemmaksi setämiehet usein käyttävät. Jos itse on joku kaksikymppinen niin silloin erehdyksen voi, ehkä, ymmärtää jos likka valehtelee ikänsä. Mutta setämiehet ja nuorista vouhkaavat ätmit ovat vanhempia.

      • Olen kuullut samaa, kun olen lukenut joitain rikosuutisia. Nyt vaan on tärkeä, että osataan tehdä selväksi, missä rikoksen raja menee. Tuskin vielä asiallista small talkia pidetään rikoksena 17 vuotiaan kanssa, jos ei ole ehtinyt ikää saada selville ja todellakin itse luulee tyttöä vanhemmaksi. Täällä joku sanoikin, että iän voi kysyä. Ok, lapsen hyväksikäyttö on laissa 16 vuotta, mutta miten tulee tämän ahdistelun laita olee laissa? Se lienee päivän selvä, että 17 vuotiaan ahdistelu on vakavampi asia kuin 18 vuotiaan. Siksi olis mielenkiintoista tietää, mihin tuon ahdistelurikoksen raja vedetään. Tuskin tullaan ainakaan normaalin asialliseen small talkiin.


      • 34r23r23r23r32r23
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Olen kuullut samaa, kun olen lukenut joitain rikosuutisia. Nyt vaan on tärkeä, että osataan tehdä selväksi, missä rikoksen raja menee. Tuskin vielä asiallista small talkia pidetään rikoksena 17 vuotiaan kanssa, jos ei ole ehtinyt ikää saada selville ja todellakin itse luulee tyttöä vanhemmaksi. Täällä joku sanoikin, että iän voi kysyä. Ok, lapsen hyväksikäyttö on laissa 16 vuotta, mutta miten tulee tämän ahdistelun laita olee laissa? Se lienee päivän selvä, että 17 vuotiaan ahdistelu on vakavampi asia kuin 18 vuotiaan. Siksi olis mielenkiintoista tietää, mihin tuon ahdistelurikoksen raja vedetään. Tuskin tullaan ainakaan normaalin asialliseen small talkiin.

        Jos laista kyse niin ahdisteluun ei tietenkään ole mitään ikärajaa, mutta tietysti nuoren iän pitäisi olla tuomiota koventava seikka. Mutta toki minkä ikäinen tahansa voi jutella minkä ikäiselle tahansa, normaalisti eikä seksuaalisesti.


    • Kaisanoasaa

      Älä lähesty naisia lainkaan niin ongelma poistuu.

      • Voin jo melkein arvata tuollaisen yksinkertaistamisen aina, kun aletaan avaamaan jotain monimutkaista ongelmaa - halutaan tietenkin yksinkertaiset selitykset. Sehän se yleinen totuus on, että maailma on monimutkainen ja kaikki vaan ei jaksa ajatella asioita, he sitteen turvautuvat yksinkertaisiin ratkaisuihin. Toivottavasti tämä populismi ei tule koskaan saamaan kovin paljoa kannatusta. Populismi - pahinta myrkkyä ätmeille. Populistit varmasti joko tietoisesti tai tiedostamattaan ajattelevat, että ätmien ei edes tarvitse lisääntyä tai saada koskaan parisuhdetta.


    • Nuorennussia

      Minusta voi naida nuortakin jos muija antaa vaan. Turha miettiä ikärajoja. Tärkein on rakkauden kieli ja laki.

      • Juuri tätä mä täällä yritän koko ajan tuoda esiin. Rajat täytyy aina olla, ettei tietenkää ole liian nuori, mutta joskus ihmisillä nyt vaan on ikäero vähän suurempi ja ainakin itse uskon siihen, ettei se aina voi olla pelkästään sen takia, että joku on julkkis tai äärimmäisen rikas. Kateellisten on tietysti helppo aina selitellä asiaa sillä, että se vanhempi mies on julkkis ja rikas. Samaa varmaan ajattelevat kateelliset silloinkin kun vanhemmalla naisella on nuori mies.


    • ouyyuihhh

      Mistä vaikeasta asiasta? Ei ihmsten tuollaisia tarvitse miettiä koska enemmistö ei ole mitään teiniä kuolaavia setämiehiä.

      • Wikipedian määritelmässä teini-ikä ulottuu 19 vuotiaaseen. Taas aletaan vääristelee asioita - mä en ole missään vaiheessa sanonut, että olis mitään pakkomiellettä edes 18 vuotiaaseen. Kuten jo aikaisemminkin sanoin, 22 vuotias on ilman muuta sopivamman ikäinen kuon 18 vuotias. 22 vuotias ei käsittääkseni määrity enää teiniksi. Teini-iästä sen verran, että pitäiskö lakia sitten muuttaa niin, että suojaikäraja olis 19 vuotta, jos tämä teini-ikä ulottuu siihen asti ja jos se todellakin on vielä tuonkin ikäiselle OIKEESTI vahingollista seurustella vaikka 30 vuotiaan kanssa. HUOMATKAA, lapsia ilman muuta pitää suojella ja suojaikärajan pitää ulottua ilman muuta niin korkealle, että se todellakin OIKEESTI suojelee ihmisiä pahoilta traumoilta, mielenterveysongelmilta, tms. Toki maailma muuttuu kokoajan ja toki asiaa joutuu kokoajan tarkastelee uudelleen. Ilman muuta kunnioitan tutkimuksia asiasta ja toki ilman muuta tulen noudattamaankin, jos tulevaisuudessa tullaan osoittaa pätevästi, että 19 vuotiaankin on vahingollista seurustella esim 30 vuotiaan miehen kanssa. Ilman muuta siinä vaiheessa lakiakin varmasti tullaan muuttamaan.
        Sanoin tuon syyn tässä keskustelussa, miksi kiinnostun nykyään pääasiassa nuorista naisista. Toki kirjoitin sen tänään, joten toivon, että luet vielä tämän keskustelun ja jos on aikaa, voit jotain kommentoida, jos olet käsittänyt jotain väärin.
        Mun mielestä on jotenkin käsittämätöntä se, että aletaan heti yleistää, jos sanotaanko 30 vuotias mies on joskus kiinnostunut 19 vuotiaasta naisesta - heti aletaan puhumaan jostain teinejä kuolaavasta setämiehestä. Tämä 19 vuotias nyt on tällä kertaa sattunut olee erityisen kiinnostava ja on kuitenkin selvästi täysikäinen ja näyttää selvästi täysikäiseltä eikä miltään lapselta. Kun olen liikkeellä tarkoituksena löytää nainen, vastaan tulee monenlaisia naisia, niin vanhoja kuin nuoria, jotkut ovat erityisen kiinnostavia, jotkut vähemmän kiinnostavia, jotkut eivät kiinnosta ollenkaan. Joku nyt vaan sattuu erityisesti kiinnostaa. Ongelma on, kun ihmisissä ei valmiiksi lue, minkä ikäinen on. Samanikäisetkin näyttävät erilaiselta - toinen voi näyttää selvästi vanhemmalta, toinen selvästi nuoremmalta. Olen tämänkin sanonut, että huomattavan vanhatkin naiset voivat näyttää yllättävän nuorilta. Tuo on äärimmäisen vaikeeta, että aina iän suhteen tapahtuis täydellinen valinta, kun alkaa tekee tuttavuutta tuntemattomaan naiseen. Erehdyksiä tapahtuu, mutta vastuullisen aikuisen pitää kyllä ilman muuta ymmärtää, että jättää silloin välittömästi rauhaan, jos nainen todellakin on liian nuori ja keskustelussa tulee ikä puheeksi ja mies todellakin tietää naisen todellisen iän. Mun mielestä ei pitäis olla ongelmaa ottaa ikä hyvissäajoin puheeksi. Osoittaa aikuiselta ainakin selkeetä vastuullisuutta. Mä ilman muuta olen jättänyt rauhaan kaikki alle 18 vuotiaat, jos joskus olen näinkin paljon iässä jostain syystä erehtynyt ja ehtinyt jotain juttelee. Onneksi on ikä tullut tällaisissa tapauksissa hyvissä ajoin puheeksi. Jos nainen mun silmissä selvästi hahmottuu alaikäiseksi, en edes mene juttelee tuon ikäiselle.
        Vielä nuorista naisista sen verran: käsittääkseni nuorista naisista kiinnostuminen on aika tavallista.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Wikipedian määritelmässä teini-ikä ulottuu 19 vuotiaaseen. Taas aletaan vääristelee asioita - mä en ole missään vaiheessa sanonut, että olis mitään pakkomiellettä edes 18 vuotiaaseen. Kuten jo aikaisemminkin sanoin, 22 vuotias on ilman muuta sopivamman ikäinen kuon 18 vuotias. 22 vuotias ei käsittääkseni määrity enää teiniksi. Teini-iästä sen verran, että pitäiskö lakia sitten muuttaa niin, että suojaikäraja olis 19 vuotta, jos tämä teini-ikä ulottuu siihen asti ja jos se todellakin on vielä tuonkin ikäiselle OIKEESTI vahingollista seurustella vaikka 30 vuotiaan kanssa. HUOMATKAA, lapsia ilman muuta pitää suojella ja suojaikärajan pitää ulottua ilman muuta niin korkealle, että se todellakin OIKEESTI suojelee ihmisiä pahoilta traumoilta, mielenterveysongelmilta, tms. Toki maailma muuttuu kokoajan ja toki asiaa joutuu kokoajan tarkastelee uudelleen. Ilman muuta kunnioitan tutkimuksia asiasta ja toki ilman muuta tulen noudattamaankin, jos tulevaisuudessa tullaan osoittaa pätevästi, että 19 vuotiaankin on vahingollista seurustella esim 30 vuotiaan miehen kanssa. Ilman muuta siinä vaiheessa lakiakin varmasti tullaan muuttamaan.
        Sanoin tuon syyn tässä keskustelussa, miksi kiinnostun nykyään pääasiassa nuorista naisista. Toki kirjoitin sen tänään, joten toivon, että luet vielä tämän keskustelun ja jos on aikaa, voit jotain kommentoida, jos olet käsittänyt jotain väärin.
        Mun mielestä on jotenkin käsittämätöntä se, että aletaan heti yleistää, jos sanotaanko 30 vuotias mies on joskus kiinnostunut 19 vuotiaasta naisesta - heti aletaan puhumaan jostain teinejä kuolaavasta setämiehestä. Tämä 19 vuotias nyt on tällä kertaa sattunut olee erityisen kiinnostava ja on kuitenkin selvästi täysikäinen ja näyttää selvästi täysikäiseltä eikä miltään lapselta. Kun olen liikkeellä tarkoituksena löytää nainen, vastaan tulee monenlaisia naisia, niin vanhoja kuin nuoria, jotkut ovat erityisen kiinnostavia, jotkut vähemmän kiinnostavia, jotkut eivät kiinnosta ollenkaan. Joku nyt vaan sattuu erityisesti kiinnostaa. Ongelma on, kun ihmisissä ei valmiiksi lue, minkä ikäinen on. Samanikäisetkin näyttävät erilaiselta - toinen voi näyttää selvästi vanhemmalta, toinen selvästi nuoremmalta. Olen tämänkin sanonut, että huomattavan vanhatkin naiset voivat näyttää yllättävän nuorilta. Tuo on äärimmäisen vaikeeta, että aina iän suhteen tapahtuis täydellinen valinta, kun alkaa tekee tuttavuutta tuntemattomaan naiseen. Erehdyksiä tapahtuu, mutta vastuullisen aikuisen pitää kyllä ilman muuta ymmärtää, että jättää silloin välittömästi rauhaan, jos nainen todellakin on liian nuori ja keskustelussa tulee ikä puheeksi ja mies todellakin tietää naisen todellisen iän. Mun mielestä ei pitäis olla ongelmaa ottaa ikä hyvissäajoin puheeksi. Osoittaa aikuiselta ainakin selkeetä vastuullisuutta. Mä ilman muuta olen jättänyt rauhaan kaikki alle 18 vuotiaat, jos joskus olen näinkin paljon iässä jostain syystä erehtynyt ja ehtinyt jotain juttelee. Onneksi on ikä tullut tällaisissa tapauksissa hyvissä ajoin puheeksi. Jos nainen mun silmissä selvästi hahmottuu alaikäiseksi, en edes mene juttelee tuon ikäiselle.
        Vielä nuorista naisista sen verran: käsittääkseni nuorista naisista kiinnostuminen on aika tavallista.

        Teen aika paljon kirjoitus virheitä - täytyy korjata tuo lause: " Kuten jo aikaisemminkin sanoin, 22 vuotias on ilman muuta sopivamman ikäinen kuon 18 vuotias" Piti sanoa, että 22 vuotias on ilman muuta sopivamman ikäinen kuin 18 vuotias.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Wikipedian määritelmässä teini-ikä ulottuu 19 vuotiaaseen. Taas aletaan vääristelee asioita - mä en ole missään vaiheessa sanonut, että olis mitään pakkomiellettä edes 18 vuotiaaseen. Kuten jo aikaisemminkin sanoin, 22 vuotias on ilman muuta sopivamman ikäinen kuon 18 vuotias. 22 vuotias ei käsittääkseni määrity enää teiniksi. Teini-iästä sen verran, että pitäiskö lakia sitten muuttaa niin, että suojaikäraja olis 19 vuotta, jos tämä teini-ikä ulottuu siihen asti ja jos se todellakin on vielä tuonkin ikäiselle OIKEESTI vahingollista seurustella vaikka 30 vuotiaan kanssa. HUOMATKAA, lapsia ilman muuta pitää suojella ja suojaikärajan pitää ulottua ilman muuta niin korkealle, että se todellakin OIKEESTI suojelee ihmisiä pahoilta traumoilta, mielenterveysongelmilta, tms. Toki maailma muuttuu kokoajan ja toki asiaa joutuu kokoajan tarkastelee uudelleen. Ilman muuta kunnioitan tutkimuksia asiasta ja toki ilman muuta tulen noudattamaankin, jos tulevaisuudessa tullaan osoittaa pätevästi, että 19 vuotiaankin on vahingollista seurustella esim 30 vuotiaan miehen kanssa. Ilman muuta siinä vaiheessa lakiakin varmasti tullaan muuttamaan.
        Sanoin tuon syyn tässä keskustelussa, miksi kiinnostun nykyään pääasiassa nuorista naisista. Toki kirjoitin sen tänään, joten toivon, että luet vielä tämän keskustelun ja jos on aikaa, voit jotain kommentoida, jos olet käsittänyt jotain väärin.
        Mun mielestä on jotenkin käsittämätöntä se, että aletaan heti yleistää, jos sanotaanko 30 vuotias mies on joskus kiinnostunut 19 vuotiaasta naisesta - heti aletaan puhumaan jostain teinejä kuolaavasta setämiehestä. Tämä 19 vuotias nyt on tällä kertaa sattunut olee erityisen kiinnostava ja on kuitenkin selvästi täysikäinen ja näyttää selvästi täysikäiseltä eikä miltään lapselta. Kun olen liikkeellä tarkoituksena löytää nainen, vastaan tulee monenlaisia naisia, niin vanhoja kuin nuoria, jotkut ovat erityisen kiinnostavia, jotkut vähemmän kiinnostavia, jotkut eivät kiinnosta ollenkaan. Joku nyt vaan sattuu erityisesti kiinnostaa. Ongelma on, kun ihmisissä ei valmiiksi lue, minkä ikäinen on. Samanikäisetkin näyttävät erilaiselta - toinen voi näyttää selvästi vanhemmalta, toinen selvästi nuoremmalta. Olen tämänkin sanonut, että huomattavan vanhatkin naiset voivat näyttää yllättävän nuorilta. Tuo on äärimmäisen vaikeeta, että aina iän suhteen tapahtuis täydellinen valinta, kun alkaa tekee tuttavuutta tuntemattomaan naiseen. Erehdyksiä tapahtuu, mutta vastuullisen aikuisen pitää kyllä ilman muuta ymmärtää, että jättää silloin välittömästi rauhaan, jos nainen todellakin on liian nuori ja keskustelussa tulee ikä puheeksi ja mies todellakin tietää naisen todellisen iän. Mun mielestä ei pitäis olla ongelmaa ottaa ikä hyvissäajoin puheeksi. Osoittaa aikuiselta ainakin selkeetä vastuullisuutta. Mä ilman muuta olen jättänyt rauhaan kaikki alle 18 vuotiaat, jos joskus olen näinkin paljon iässä jostain syystä erehtynyt ja ehtinyt jotain juttelee. Onneksi on ikä tullut tällaisissa tapauksissa hyvissä ajoin puheeksi. Jos nainen mun silmissä selvästi hahmottuu alaikäiseksi, en edes mene juttelee tuon ikäiselle.
        Vielä nuorista naisista sen verran: käsittääkseni nuorista naisista kiinnostuminen on aika tavallista.

        Teen aika paljon kirjoitus virheitä - täytyy korjata tuo lause: " Kuten jo aikaisemminkin sanoin, 22 vuotias on ilman muuta sopivamman ikäinen kuon 18 vuotias" Piti sanoa, että 22 vuotias on ilman muuta sopivamman ikäinen kuin 18 vuotias.


    • Ikisinkkumies

      Naisilla on sellainen pinttymä aivoissaan että vain komeat miehet on hyviä kumppaneita. Hiljainen ujo nörtti on joku rikollinen joka käyttää huumeita. Olin töissä ja en ole kovin puhelias enkä ole komea. Kohta sieltä nais pomo tuli ja käski minut huumetestiin, piti myös puhaltaa alkometriin koska olen sen näköinen että olen kännissä ja kieltäydyin. Sanoin että en ole koskaan käyttänyt mitään aineita enkä tehnyt mitään rikosta. Kieltäytymisen takia työsuhteeni purettiin. Otin yhteyttä lakimieheen ja juttu menee raastupaan. Olen ollut ainakin 25 eri firmassa eikä koskaan ole ollut ongelmaa. Voitan jutun koska oikeuteen tulee entisiä työnantajia todistamaan.

    • Ikisinkkumies

      Ihmettelen vaan naisten ennakkoluuloja jos eiole samanlainen ilopilleri kuin muut niin heti leimataan rikolliseksi.

      • Täyttä asiaa! Juuri tämän takia erilaisilla ihmisillä onkin näin vaikeaa. Jos et edusta keskivertoa, ihmisillä herää heti kaikenlaisia kauhunkuvia. Meidän erilaisten elämä on jatkuvaa taistelua oikeuksistamme.


    • Nyt on tässä vaiheessa hyvä tarkistaa faktat, jotta ei tulisi väärinymmärryksiä. Tuo teiniin kohdistuva mielenkiinto on siis hebefiliaa, Wikipedian mukaan noin 15-19 vuotiaat. Wikipedian mukaan on aikuisilla yleistä. Sen sijaan joku täällä väitti, että suurin osa ei ole teinejä kuolaavia setä miehiä. En tiedä tarkoittiko hän nimenomaan sitä, että suurella osalla ei ole pakkomiellettä nimenomaan teineihin. Huomatkaa, että hebefiiliksi voidaan sanoa silloin, jos tämä mielenkiinto on ainoastaan teini-ikäiset. Mä en ole kyllä koskaan sanonut, että mulla olis pakkomiellettä edes 18-19 vuotiaisiin, jotka ovat kuitenkin jo täysikäisiä. Satunnaisesti olen joskus ollut kiinnostunut 19 vuotiaasta naisesta, koska tämä on olut muulla tavalla kiinnostava ja vaikuttanut ilman muuta täydeltä aikuiselta ja sopivalta itselleni. Missään vaiheessa elämässäni en ole koskaan ajatellut niin, että naisen pitäis ehdottomasti olla iältään 18-19 vuotta.

      • asdfqwefcvascacaca

        Mikä siinä on että joka kerta pitää tuo lainmukainen täysikäisyys mainita. Minkäs ikäinen itse olet, jos olet parikymppinen niin ihan okei katella 18-19 kesäisiä, mutta jos olet aikuinen setämies niin lopeta jo lässytys.


      • asdfqwefcvascacaca kirjoitti:

        Mikä siinä on että joka kerta pitää tuo lainmukainen täysikäisyys mainita. Minkäs ikäinen itse olet, jos olet parikymppinen niin ihan okei katella 18-19 kesäisiä, mutta jos olet aikuinen setämies niin lopeta jo lässytys.

        Mikä lässytys? Mikä ongelma siinä on silloin, jos 19 vuotias on kiinnostunut itseä tavallista vanhemmasta miehestä? 19 vuotias on ehtinyt jo vuoden olla täysikäinen ja erittäin kaukana suojaikärajasta. EI siis todellakaan mennä lähelläkään rikollista toimintaa, jos ei kyse ole stalkkaamisesta tai pakottamisesta tai ahdistelusta. Itse ainakin olin 19 vuotiaana kiinnostunut pääasiassa itseä vanhemmista naisista. Tuo on sun kapeakatseista ajattelua, kun et ymmärrä, että ihmiset on erilaisia. Sä et ymmärrä, että toiset yksinkertaisesti vaan kiinnostuu itseä tavallista vanhemmasta, kuten itselläkin oli nuorena. Miksi mun olis väkisin pitänyt 19 vuotiaana vaan kiinnostua toisesta 19 vuotiaasta, jos koin 30 vuotiaan naisen paljon sopivammaksi? Vähän sama, kuin jos pakottaa homon kiinnostumaan naisesta tai lesbon miehestä. Me vaan olemme erilaisia ja erilaisuutta pitää oppia vaan kestämään. Erilaisuutta on ollut aina ja erilaisuutta tulee aina olemaan. Lapsia pitää ilman muuta suojella ja sellaisiakin, jotka eivät ole vielä saavuttaneet täyttä ikää. Jossain vaiheessa ihminen on kuitenkin valmis tekee omat päätökset. Jos tulevaisuudessa tullaan toteamaan, että 19 vuotias ei ole vielä valmis tekee omia päätöksiä, sitten asia on eri juttu. Nyt on kuitenkin nyt. Toki pyrin olee valveutunut erilaisista tutkimuksista ja siitä miten maailma muuttuu.


      • asdfqwefcvascacaca kirjoitti:

        Mikä siinä on että joka kerta pitää tuo lainmukainen täysikäisyys mainita. Minkäs ikäinen itse olet, jos olet parikymppinen niin ihan okei katella 18-19 kesäisiä, mutta jos olet aikuinen setämies niin lopeta jo lässytys.

        Lue tuo keskustelu. Jatketaan mieluummin tätä aihetta tuossa keskustelussa.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15129407/ikatesti-miehille-vanhemmista-naisista


    • Katinea

      Selasin tässä sattumoisin palstaa ja stooriasikin, niin aattelin udella miten sulla noin muuten menee?
      Millainen on sosiaalinen työ/toimeentulo-, harrastus-, mielenkiinto-, ym. ympäristösi, ja mitä palautetta ajatusmaailmasi suhteen sieltä suunnalta tulee?
      Vaikuttaa, että mielenmaisemasi on jotenkin rajautunut ja naiivi, eikä se tarkoita moitettakaan; esim.on olemassa naiivia taidetta, mutta naiivi on suunnilleen: lapsenomaisesti pelkistetty ja korostettu, hyvä- tai herkkäuskoinenkin, samalla kovin tyylitelty tulkinta reaalimaailmasta.
      Esim.pelkosi hysterioista ja myös pelimiesfanituksesi ja jukkisjuorujen seuraaminen sopii tähän kuvaan.

      Ihmissuhde on jossain mielessä kuin työsuhde; siitä pitää päästä jotenkin yksimielisyyteen ja jopa hyvässä järjestyksessä. So.työnantaja ottaa työkokeiluun jos sopii, markkinaehtoisiin töihin ei pääse pelkästään sillä, että "olisko jotain helppoa kun tarttis massia". Pelkkää pildeä voi toki yrittää niinkin kuin metsäkauris luonnossa: haistelemalla suoraan toisen takapuolta. Se joko onnistuu taikka sitten ei; lieneekö Sulla kokemusta siitä tyylistä ;) vaikuttaa kuitenkin ettei kaikki ole mennyt ihan putkeen.

      Eli onnistumisen takana on itsensä ilmentäminen sosiaalisissa ympyröissään edukseen, ja etupäässä muuten kuin pilde mielessä. Kaikki osallistuminen harrastus ym.ympyröissä auttaa asiaa. Kyllä ympärillä vaistotaan heti, jos Sulta erinäisiä mielenkiintoisia luonteen-, ym.henkisiä piirteitä löytyy. Pilden fyysinen suorahalu ei ole kovin omintakeinen juttu. Kanitkin taitavat sen.

      Henkiseen aikuistumiseen kuuluu maalaisjärjen ja suhteellisuudentajun kehittyminen. Osaa laittaa isommat asiat raameihinsa ja pienemmät lokeroihinsa oman arvostelukykynsä varassa. Sulla mielenvakautta varmaan ikävuosistasi huolimatta pitää työstää vielä (esim.nuo hysteriamielikuvat). Mutta, elämää se vain on. Voin vilkuilla joskus palstaa, kun tuli nyt tähän kommenttiakin näin tehtyä.

      • Ihan hyviä ajatuksia. Sun kannattais rekisteröityä suomi24 sivulle, jos haluat enemmän pohtia näitä asioita. Oletko nainen ja vähintään 20 vuotta? Huomaa, laitan varmuuden vuoksi tuon 20 vuotta, jotta ei taas joku alkaisi epäilemään.


      • mietteitä
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Ihan hyviä ajatuksia. Sun kannattais rekisteröityä suomi24 sivulle, jos haluat enemmän pohtia näitä asioita. Oletko nainen ja vähintään 20 vuotta? Huomaa, laitan varmuuden vuoksi tuon 20 vuotta, jotta ei taas joku alkaisi epäilemään.

        Olet usein tuonut esille sellaisen pointin, että olet "erilainen" muihin ihmisiin verrattuna.
        Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että sinun pitäisi oikeastaan etsiä sitä kumppania omasta viitekehyksestäsi eli jurikin niistä muista "erilaisista"?

        Jos pidät pelkästään "tavallisia" naisia itsellesi kelpaavina, niin äärettömän vaikeaa tulee kumppanin löytäminen olemaan. Ihmiset kaipaavat kumppaniltaan samankaltaisuutta. Niistä "erilaisista" voisit varmaan jopa löytää sen nuoren naisen, joka haluaisi seurustella kanssasi, kun tuo ikäkysymys näyttää sinulle olevan se tärkein asia.


      • mietteitä kirjoitti:

        Olet usein tuonut esille sellaisen pointin, että olet "erilainen" muihin ihmisiin verrattuna.
        Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että sinun pitäisi oikeastaan etsiä sitä kumppania omasta viitekehyksestäsi eli jurikin niistä muista "erilaisista"?

        Jos pidät pelkästään "tavallisia" naisia itsellesi kelpaavina, niin äärettömän vaikeaa tulee kumppanin löytäminen olemaan. Ihmiset kaipaavat kumppaniltaan samankaltaisuutta. Niistä "erilaisista" voisit varmaan jopa löytää sen nuoren naisen, joka haluaisi seurustella kanssasi, kun tuo ikäkysymys näyttää sinulle olevan se tärkein asia.

        Tuossa on juuri se ongelma: erilaiset "ongelmalliset" yhteen - tuloksena "ongelmallisia" lapsia, jos haluavat perheen. Ei hyvä. Jos ihmistä syrjitään erilaisuuden takia, ei todellakaan ole eduksi, että syrjityt lisääntyvät keskenään. Syrjinnän tausalla voi olla esimerkiksi joku "aivovamma". "Aivovammat" saattavat olla osittain myös perinnöllisiä. Kannattaa hankkia tietoa erilaisista neurologisista häiriöistä, oppimisvaikeuksista, tms. Itse olen kuitenkin sanonut täällä, että en ala puhumaan omalla kohdalla yksityiskohtaisesti mistään neurologisesta häiriöstä, joita itsellä voi olla, koska MINÄ olen ensisijaisesti MINÄ. Inhoan sellaista ajatusta, että joku täällä alkaa puhumaan aina esimerkiksi sanalla AUTISTI, ADHD, tourette, epävakaa peroonallisuushäiriö, kaksisuuntainen mielialahäiriö, psykoosipotilas, narsisti, psykopaatti, jne, kun viitataan minuun. Mitään en tule täällä myöntämään, koska en halua, että identiteettini määritellään jonkun neurologisen sairauden mukaan. Jokainen ihminen on aina oma yksilönsä, vaikka omaisikin jonkun neurologisen häiriön. Kukaan ihminen ei loppujen lopuksi ole täydellinen. Heilläkin, jotka syrjivät "erilaisia" on omatkin ongelmat. Tästä syrjinnästä on ilman muuta tärkeää keskustella, jotta jokainen ymmärtäis tekonsa. Syrjityn on ilman muuta hyvä miettiä, miksi syrjitään ja ne, jotka syrjivät, myös hyvä miettiä, miksi syrjivät. Tuo, että samasta ryhmästä, tulee monelle ensimmäisenä mieleen ja olen aikaisemminkin kuullut, mutta asiaa on fiksua pohtia vähän syvemmin. Jos minä esimerkiksi jonkun "aivovamman" takia koen asiat jollain tavalla eritavalla ja se ei sovi monen ihmisen maailman kuvaan, tällaista ihmistä helposti syrjitään ja koulussa tulee varmasti kiusatuksi, kuten itsekin tulin. Itseasiassa joka paikassa on aina syrjitty. En ole löytänyt vielä mitään "omaa" porukkaa. Nekin, jotka olen kuvitellut "omaksi" porukaksi, ovat kuitenkin osoittautuneet niihin samoihin, jotka ovat aina syrjineet minua. Tällaiset ihmiset osaavat vain aluksi antaa ymmärtää, että kyllä he välittävät, mutta eivät sitten kuitenkaan ja tästä voi myös jäädä todella pahat traumat. Syrjintä voi olla näkyvää tai näkymätöntä. Näkymättömään syrjintään on vaikeampi puuttua, vaikka se voi olla aivan yhtä tuhoisaa kuin näkyväkin syrjintä.
        Haluaisin siis joskus vielä perustaa perheen ja hankkia lapsia. Ainakin MINÄ haluaisin, että omat lapseni eivät koskaan joutuisi kokemaan samanlaista syrjintää kuin itse olen joutunut kokemaan, joten siksi olen ilman muuta kiinnostunut erilaisista syistä, jotka syrjintää aiheuttavat. Syrjintä on hyvin monimutkainen ongelma, mutta ilman muuta oikeilla poliittisilla päätöksillä, oikealla kasvatuksella ja se, että ymmärretään asiat oikein ja ymmärretään jonkun tila oikein voivat ainakin pitkällä tähtäimellä jonkin verran vähentää. Itse ainakin uskon tähän.


      • mietteitä
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuossa on juuri se ongelma: erilaiset "ongelmalliset" yhteen - tuloksena "ongelmallisia" lapsia, jos haluavat perheen. Ei hyvä. Jos ihmistä syrjitään erilaisuuden takia, ei todellakaan ole eduksi, että syrjityt lisääntyvät keskenään. Syrjinnän tausalla voi olla esimerkiksi joku "aivovamma". "Aivovammat" saattavat olla osittain myös perinnöllisiä. Kannattaa hankkia tietoa erilaisista neurologisista häiriöistä, oppimisvaikeuksista, tms. Itse olen kuitenkin sanonut täällä, että en ala puhumaan omalla kohdalla yksityiskohtaisesti mistään neurologisesta häiriöstä, joita itsellä voi olla, koska MINÄ olen ensisijaisesti MINÄ. Inhoan sellaista ajatusta, että joku täällä alkaa puhumaan aina esimerkiksi sanalla AUTISTI, ADHD, tourette, epävakaa peroonallisuushäiriö, kaksisuuntainen mielialahäiriö, psykoosipotilas, narsisti, psykopaatti, jne, kun viitataan minuun. Mitään en tule täällä myöntämään, koska en halua, että identiteettini määritellään jonkun neurologisen sairauden mukaan. Jokainen ihminen on aina oma yksilönsä, vaikka omaisikin jonkun neurologisen häiriön. Kukaan ihminen ei loppujen lopuksi ole täydellinen. Heilläkin, jotka syrjivät "erilaisia" on omatkin ongelmat. Tästä syrjinnästä on ilman muuta tärkeää keskustella, jotta jokainen ymmärtäis tekonsa. Syrjityn on ilman muuta hyvä miettiä, miksi syrjitään ja ne, jotka syrjivät, myös hyvä miettiä, miksi syrjivät. Tuo, että samasta ryhmästä, tulee monelle ensimmäisenä mieleen ja olen aikaisemminkin kuullut, mutta asiaa on fiksua pohtia vähän syvemmin. Jos minä esimerkiksi jonkun "aivovamman" takia koen asiat jollain tavalla eritavalla ja se ei sovi monen ihmisen maailman kuvaan, tällaista ihmistä helposti syrjitään ja koulussa tulee varmasti kiusatuksi, kuten itsekin tulin. Itseasiassa joka paikassa on aina syrjitty. En ole löytänyt vielä mitään "omaa" porukkaa. Nekin, jotka olen kuvitellut "omaksi" porukaksi, ovat kuitenkin osoittautuneet niihin samoihin, jotka ovat aina syrjineet minua. Tällaiset ihmiset osaavat vain aluksi antaa ymmärtää, että kyllä he välittävät, mutta eivät sitten kuitenkaan ja tästä voi myös jäädä todella pahat traumat. Syrjintä voi olla näkyvää tai näkymätöntä. Näkymättömään syrjintään on vaikeampi puuttua, vaikka se voi olla aivan yhtä tuhoisaa kuin näkyväkin syrjintä.
        Haluaisin siis joskus vielä perustaa perheen ja hankkia lapsia. Ainakin MINÄ haluaisin, että omat lapseni eivät koskaan joutuisi kokemaan samanlaista syrjintää kuin itse olen joutunut kokemaan, joten siksi olen ilman muuta kiinnostunut erilaisista syistä, jotka syrjintää aiheuttavat. Syrjintä on hyvin monimutkainen ongelma, mutta ilman muuta oikeilla poliittisilla päätöksillä, oikealla kasvatuksella ja se, että ymmärretään asiat oikein ja ymmärretään jonkun tila oikein voivat ainakin pitkällä tähtäimellä jonkin verran vähentää. Itse ainakin uskon tähän.

        Olet kyllä aivan liian optimistinen, kun kuvittelet saavasi ilman muuta terveitä lapsia, jos lisäännyt terveen naisen kanssa. Se ei ole kovinkaan todennäköistä. Lapsesi luultavimmin joutuisivat yhtälailla koulukiusatuiksi, mitä itsekin olet joutunut.


      • Katinea
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Ihan hyviä ajatuksia. Sun kannattais rekisteröityä suomi24 sivulle, jos haluat enemmän pohtia näitä asioita. Oletko nainen ja vähintään 20 vuotta? Huomaa, laitan varmuuden vuoksi tuon 20 vuotta, jotta ei taas joku alkaisi epäilemään.

        Ajatuksia hyvinkin, joo. Tuossa vieressä nimim.mietteitä mainitsee "erilaisuudestasi", en tiedä sen laadusta koska en ole muita juttujasi lukenut. Mutta voisit vastailla, mitä tuntoja mieleesi tulee, kun omistamassasi ketjussa toivotaan Sinun ottavan kantaa esitetyn luontoisiin kysymyksiin. Vai onko tuon erilaisuutesi varjolla ajatuksesi se, että "mitäs noista, kaikkihan noita kysyy", eli ei asiaa vaan turhanpäiväisiä jaarituksia ;)

        Mitä mieltä olet käsityksestä, että halutun ihmissuhteen saaminen ei niin hirveästi ole tekniikkalaji, tarkoittaa siis jonkin hiotun koreografian tai pokalauseen ("hei, tykkääks maksalaatikosta", "työntääkö mummos kuulaa vielä") vetäisyä tosta vaan lonkalta. Ja siitä, että jos toinen osapuoli on kovin altis sellaisiin, niin ääritapauksessa hän tuotapikaa huomaa olevansa suhteessa ns.viisasti ohjelmoidun tekoälyrobotin kanssa. Ja mitä mieltä siitä, että jos nuo pokalauseet taitaisi soinnuttaa sävy sävyyn persoonansa kanssa, niin yhdistelmä olisi pistämätön, hällä väliä moisten sisällöistä. Vaativaa vaiko eikö?

        Mitä mieltä siitä, että suuri osa ihmisistä kuitenkin on jonkinlaisessa ajoittain jopa seksuaalisviritteisessä suhteessa. Ovatko he kaikki ylittäneet tuon pelioppaiden korkeahkolle asetetun riman. Eli ovatko keskimääräistä pystyvämpiä, samassa mielessä kuin miesautoilijat, jotka useimmat kokevat olevansa keskimääräistä pystyvämpiä kuljettajia, tekniikkalaji katos ;) Vaikka totuus noin vaivihkaa tiedetäänkin, eivät heistä useimmat ole menettäneet ajolupaansa.

        Tasa-arvoinen vuorovaikutteinen suhde tarvitsee jotain spontaania balanssia ja samalla aaltopituudella tapahtuvaa sointia. Vanha kansanviisaus: Ei kukko käskien laula!
        Onkohan noista viimeinen päivä jo mennyt ohi, eli ajan mukana sisältö hapantunut?
        Tällaisia aloittajalle pohdittavaiksi. Ja mielellään kommentoitavaksi.
        ps. kommentoitavaksi siitäkin huolimatta, ettei alkuotsikon mukaan vaikeista voisi vieläkään puhua.


      • mietteitä kirjoitti:

        Olet kyllä aivan liian optimistinen, kun kuvittelet saavasi ilman muuta terveitä lapsia, jos lisäännyt terveen naisen kanssa. Se ei ole kovinkaan todennäköistä. Lapsesi luultavimmin joutuisivat yhtälailla koulukiusatuiksi, mitä itsekin olet joutunut.

        Tämä ongelma on sekä siinä, millaisia geenejä kukin pääsee levittää sekä poliittinen. Itse kannatan sitä, että erilaiset ihmiset pystyisivät elää sovussa keskenään ja ketään ei syrjittäisi tai vainottaisi. Toki kaikkea ei voi hyväksyäkään, mutta minä toivoisin ilman muuta parempaa ymmärrystä keskivertoihmiseltä erilaisuutta kohtaan. Erilaisuutta voi oppia ymmärtämään, jos tekee töitä sen eteen kuten keskivertoihmistäkin. Minä olen kokoikäni joutunut tekee töitä ymmärtääkseen keskivertoihmistä, jotta en aina joutuisi ongelmiin keskivertoihmisten kanssa.
        Erilaisuutta on aina ollut ja aina tulee olemaan. En todellakaan ole Laura Huhtasaaren politiikassa samaa mieltä. Laura Huhtasaari on kyllä ainakin mulle vihon viimeinen vaihtoehto presidentti ehdokkaana. Ätmien ei todellakaan kannata äänestää häntä. Olen 100% varma, että nimenomaan Laura Huhtasaari ei ätmien oikeuksia vie eteenpäin.
        EIkös tämä ole jo yleisesti hyväksytty fakta, että on parempi, jos ei ole liian läheistä sukuakin. Monet perinnölliset sairaudetkin periytyy. Itse asiassa mun kannattais lisääntyä ennemmin jonkun ulkomaalaisen kanssa kuin suomalaisen. Toki ulkomaalaisessa on aina tuo kulttuuriero haasteena, mutta toisaalta sitähän politiikkaa minä pyrin ajamaan, että erilaiset tulisivat toimeen keskenään. Täytyy varmasti enemmän lukea tuota monikulttuuriset suhteet palstaa, jotta sais paljon asiallista tietoa. Kenellä tässä loppujen lopuksi on oikeus lisääntyä. Ongelmia on kaikissa suvuissa. Toisissa löytyy toisia sairauksia ja toisissa toisia.
        Miten sairauskin lopulta määritellään? Jos olisin esimerkiksi saanut kasvaa ymmärtäväisemmässä ympäristössä, en välttämättä olisi kokenut samanlaista helvettiä kuin mitä olen joutunut kokee.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tämä ongelma on sekä siinä, millaisia geenejä kukin pääsee levittää sekä poliittinen. Itse kannatan sitä, että erilaiset ihmiset pystyisivät elää sovussa keskenään ja ketään ei syrjittäisi tai vainottaisi. Toki kaikkea ei voi hyväksyäkään, mutta minä toivoisin ilman muuta parempaa ymmärrystä keskivertoihmiseltä erilaisuutta kohtaan. Erilaisuutta voi oppia ymmärtämään, jos tekee töitä sen eteen kuten keskivertoihmistäkin. Minä olen kokoikäni joutunut tekee töitä ymmärtääkseen keskivertoihmistä, jotta en aina joutuisi ongelmiin keskivertoihmisten kanssa.
        Erilaisuutta on aina ollut ja aina tulee olemaan. En todellakaan ole Laura Huhtasaaren politiikassa samaa mieltä. Laura Huhtasaari on kyllä ainakin mulle vihon viimeinen vaihtoehto presidentti ehdokkaana. Ätmien ei todellakaan kannata äänestää häntä. Olen 100% varma, että nimenomaan Laura Huhtasaari ei ätmien oikeuksia vie eteenpäin.
        EIkös tämä ole jo yleisesti hyväksytty fakta, että on parempi, jos ei ole liian läheistä sukuakin. Monet perinnölliset sairaudetkin periytyy. Itse asiassa mun kannattais lisääntyä ennemmin jonkun ulkomaalaisen kanssa kuin suomalaisen. Toki ulkomaalaisessa on aina tuo kulttuuriero haasteena, mutta toisaalta sitähän politiikkaa minä pyrin ajamaan, että erilaiset tulisivat toimeen keskenään. Täytyy varmasti enemmän lukea tuota monikulttuuriset suhteet palstaa, jotta sais paljon asiallista tietoa. Kenellä tässä loppujen lopuksi on oikeus lisääntyä. Ongelmia on kaikissa suvuissa. Toisissa löytyy toisia sairauksia ja toisissa toisia.
        Miten sairauskin lopulta määritellään? Jos olisin esimerkiksi saanut kasvaa ymmärtäväisemmässä ympäristössä, en välttämättä olisi kokenut samanlaista helvettiä kuin mitä olen joutunut kokee.

        Vielä tuollainenkin poliittinen ongelma, että päähänpotkittuja ihmisiä ei todellakaan kannattaisi laittaa samaan ryhmään ja vahvistamaan heidän omaa oikeustajuaan ja oikeuttamaan esimerkiksi vihaan keskivertoihmisiä kohtaan. EI KOSKAAN. Vertaistuki on ilman muuta hyvä, jos vertaistuessa OIKEESTI pyritään siihen, että erilaiset ihmiset saadaan sopeutettua tähän keskivertoihmisen kulttuuriin esimerkiksi opettamalla sosiaalisia taitoja ja yksinkertaisesti ymmärtämään, miten keskivertoihminen toimii. Tähän nämä pelimiesoppaat, joista olen paljon puhunut, ovat loistava valinta. Nehän loppujen lopuksi tähtäävät ensisijassa keskivertonaisen ymmärtämiseen. Mitä väärää siinä on? Kun mun ymmärrys keskivertonaista kohtaan on kasvanut, on tämä pettymyskin naisiin koko ajan pikkuhiljaa vähentynyt ja vähentynyt, koska olen pikkuhiljaa pystynyt nostaa suosiotani keskivertonaisten kohdalla. Hidastahan se on, mutta varmaa. Kaikista pahin ratkaisu elämässä on jäädä siihen vihaan ja katkeruuteen keskivertoihmisiä kohtaan ja vieläkin pahempi, jos vihaa ja katkeruutta tuntevat laitetaan samaan ryhmään vahvistamaan omia käsityksiä keskivertoihmisestä nimenomaan negatiivisessa mielessä. Tämä on aivan ykkös asia, jos haluaa saada sosiaalisia taitoja paremmaksi - vihasta ja katkeruudesta eroon pääseminen. Ok, kyllä toki oikeat poliittiset päätökset ovat ilman muuta paikallaan rakennettaessa meille kaikille sopivaa tulevaisuutta, jossa erilaisetkin huomioitais paremmin. Sen kuitenkin sanon, että parempi, jos nainen ei olisi ainakaan joissain asioissa liian samanlainen kuin itse olen. Omat heikkoudet jopa ärsyttääkin, jos näen niitä vastakkaisessa sukupuolessa. Ennemmin jatkan vaikka pelimiesten oppaiden lukemista oppiakseni vielä paremmin ymmärtämään keskivertonaista. Toki kaikki muukin kirjallisuus, joka auttaa itsensä kehittämiseen ja ongelmien voittamiseen. Hyödyllistä kirjallisuutta on vaikka kuinka paljon. Sen lukeminen kyllä ilman muuta kannattaa.


    • rrrtttttrff

      Annas kun arvaan, olet kelkasta pudonnut keski-ikäinen wannabe setämies kenellä ei ole menekkiä mihinkään suuntaan?

      • Minä en todellakaan edes tiedä kuka mä olen. Koko ikäni on vaan ollut PAKKO vetää erilaisia rooleja, jotta ylipäätään selviytyisi. Näin vanhemmiten olen vasta paremmin oppinut edes jollain tavalla ymmärtämään kuka loppujen lopuksi olen. Toivottavasti tähän tulisi tulevaisuudessa edes jonkin verran parannusta sillä, jos ymmärrys erilaisuutta kohtaan kasvaa ja myös se, että erilaisia ihmisiä kannustettaisiin ymmärtämään keskivertoihmistä esimerkiksi lukemalla pelimiehen oppaita.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Minä en todellakaan edes tiedä kuka mä olen. Koko ikäni on vaan ollut PAKKO vetää erilaisia rooleja, jotta ylipäätään selviytyisi. Näin vanhemmiten olen vasta paremmin oppinut edes jollain tavalla ymmärtämään kuka loppujen lopuksi olen. Toivottavasti tähän tulisi tulevaisuudessa edes jonkin verran parannusta sillä, jos ymmärrys erilaisuutta kohtaan kasvaa ja myös se, että erilaisia ihmisiä kannustettaisiin ymmärtämään keskivertoihmistä esimerkiksi lukemalla pelimiehen oppaita.

        Vielä selkeemmin vastaus kysymykseesi - kyllä olet oikeassa, menekki on ollut koko elämäni todella huono kaikkiin suuntiin. Siksi en todellakaan tiedä, mikä on edes mun porukka.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Vielä selkeemmin vastaus kysymykseesi - kyllä olet oikeassa, menekki on ollut koko elämäni todella huono kaikkiin suuntiin. Siksi en todellakaan tiedä, mikä on edes mun porukka.

        Tai oikeastaan tiedän - se olisi sellainen ätmien porukka, jossa yhdessä hiottais pokaustaitoja baareissa ,yökerhoissa ja myös jossain treenikämpällä Laasasen johdolla. Henkilö, joka on varmasti monen ätmin pelastus - Henry Laasanen. Hän OIKEESTI tunnistaa tämän miesten syrjäytymisongelman.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe