Ikäero ja sen herättämät tunteet

Tuossa aikaisemmassa keskustelussa yritin perustella sitä, miksi nuorista naisista kiinnostutaan. Aika moni peukutti kommentteja, jossa on normaalia kiinnostua nuorista naisista.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15109021/parempi-olla-neitsyt--kuin-namuseta#comment-92279054
Jokatapauksessa aina löytyy joku, jolla alkaa kiehua, vaikka kyseessä ei olisi mitään rikosta, eikä edes mitään kovin sairastakaan - nuoret naiset nyt vaan ovat sopivassa lisääntymisiässä ja heistä kiinnostuu, oli mies sitten minkä ikäinen tahansa.
Tuossa kyseisessä ehkä jossain määrin väkivaltaankin yllyttävässä kommentissa väitetään, että "oikeat" miehet eivät kyllä piittaa mistään laista, jos heidän teinityttöjään stalkkaillaan. Ensinnäkin tuossa keskustelussa ei kukaan puhunut mistään 15 vuotiaista tai sitä nuoremmista, vaan 16 ja sitä vanhemmista. Itse olen ymmärtänyt, että "oikeat" miehet ovat nykypäivänä enemmänkin vihervasemmistoa kuin perussuomalaisia. Väkivalta on kokoajan vähenemään päin länsimaissa.
https://yle.fi/uutiset/3-9882448
Perussuomalaisista vielä sen verran, että eikös Teuvo Hakkarainenkin jossain vaiheessa seurustellut 17 vuotiaan kanssa?
Jokatapauksessa, kärsiikö edelleen moni "oikea" mies pedofiliahysteriasta? Silloin voidaan puhua hysteriasta, kun asia menee yli ja kyseessä ei ole enää mitään rikollista. Jokaisen pedofiliahysteriasta kärsivän pitäis tutustuu Anna Kontulan kirjoihin.
https://yle.fi/uutiset/3-5246504
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tästä_äiti_varoitti
TUossa Ylen artikkelissa: "Kontulan mukaan myös nuoret naiset kärsivät, kun hysteeriset aikuiset suojelevat tyttöjä heidän heräävältä seksuaalisuudeltaan.

- Meidän yhteiskunnassa sallitaan, että teini-ikäinen poika etsii omaa seksuaalisuuttaan, mutta jos nuori nainen tekee samaa, se voi olla huostaanottoperuste. Se voidaan tulkita myös osoitukseksi ympäristön traumatisoivista vaikutuksista, Kontula kauhistelee.

Hän painottaakin, että tytöillekin pitäisi antaa mahdollisuus tutustua omaan seksuaalisuuteen syyllistämättä." Juuri näin! Tasa-arvoon kuuluu, että naisillakin on samat oikeudet.
Lisäksi tuosta Wikipedian artikkelista: "Jos teinipojalla on suhde aikuisen naisen kanssa, häntä voidaan jopa pitää onnekkaana, mutta samanikäistä tyttöä pidetään uhrina. Syyllistäminen ja holhous jättää nuoren yksin, häpeän ja uhman tunteiden valtaan" Millä ihmeen perusteella teinipojat olisivat yhtään sen kypsempiä seurustelee aikuisen naisen kanssa? Samalla tavalla se alaikäiseen pokaankin jättää traumat.
TÄytyy kyllä ihailla Kontulaa, kun ottaa nuo hankalatkin asiat puheeksi. Juuri näitä asioita olen itsekin miettinyt vaikka kuinka paljon, jos joskus onnistunkin isäksi tulemaan. On yksi tosiasia, joka ei vaan tule muuttumaan: nuori nainen kiinnostaa aina kaiken ikäisiä miehiä. Jos tuntee väkivallanhimoa siitä, että joku mies (jonkinverran vanhempi) kiinnostuu nuoresta täysikäisestä tyttärestä, pitää tällaisen miehen mennä itseen, hakea terapiaa väkivallantunteille, koska tällainen ei vaan toimi - rikosta ei todellakaan ole tapahtunut, jos molemmat ovat täysikäisiä ja vapaasta tahdosta. Tottakai tämä väkivallan uhka harmittaa, koska siinä joutuu aikuinen mies itsekin kaksitietoisuuden varaan: nuori nainen kiinnostaa, mutta ei saiskaan kiinnostaa. Kuitenkin todelliset alfaurokset vanhemmallakin iällä ottaa nuoria naisia, eikä näiden nuorten naisten isät käy ollenkaan näiden alfaurosten kimppuun. RIKOS ON RIKOS, siitä on tietysti aiheellista suuttua ja rikoksen estämiseen voi hätätilanteessa joutua käyttää väkivaltaa, jos rikoksentekijä ei muuten usko, mutta silloin kun ei OIKEETA RIKOSTA ole tapahtunut, niin jäitä hattuun - lukekaa hyödyllisiä tutkimuksia, esim Anna Kontulaa. Oikea tieto auttaa erilaisten hysterioiden kuriinsaamisessa. Kyllä minäkin ätminä olen joutunut paljon lukee naisenookaamiseen liittyvää kirjallisuutta ja joutunut voittamaan erilaisia pelkoja naisten iskemisessä. Tottakai minäkin odotan, että pedofiliahysteriasta kärsivät hankkivat tietoa pedofiliasta ja seksuaalirikoksista, jottai eivät tekisi itse rikoksia ylireagoinnilla. Jos ei tutkimukset ole pystynyt osoittaa, että 18 vuotiaalle on lähes aina vahingollista seurustella vanhemman miehen kanssa, silloin tämä on uskottava. Tämä on silloin tutkittu fakta.

94

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Jostain syystä tämä ei hyväksy tätä Wikipedian sivua. Joka tapauksessa löydätte sen, kun menette Wikipediaan ja kirjoitatte hakuun "tästä äiti varoitti"


    • Vielä sen verran: olen kyllä 100% varma, että en ole ainoa mies, joka näitä kysymyksiä on pohtinut. Tuon vaan nyt nämä tosiasiat esille. Vaikka nämä olisivatkin hankalia asioita keskustella, meidän on vaan siihen kyettävä asiallisesti. Maailma muuttuu kokoajan ja meidän on pystyttävä ottaa uudet haasteet vastaan.
      Tätä tosiasiaa en ainakaan omalla kohdalla ole missään vaiheessa voinut kieltää, että nuoret naiset kiinnostaa aina, vaikka ikää tulis enemmän ja enemmän. Lapset sen sijaan ei ole koskaan mua kiinnostanut, joten en ole pedofiili, vaikka puhuinkin pedofiliahysteriasta tässä keskustelussa. Toivoisin vain, että ajan oloon alettaisiin suhtautua neutraalimmin siihen, että 18 vuotias nainen voi seurustella itseään vanhemman miehen kanssa, samoin 18 vuotias mies voi aivan yhtä hyvin seurustella itseään vanhemman naisen kanssa. Itseä ainakin 18 vuotiaana kiinnosti 30 vuotiaat naiset, mutta he eivät olleet kiinnostuneet minusta. Kärsivätkö siis pedofiliahysteriasta?

      • Nainen39vee

        "Itseä ainakin 18 vuotiaana kiinnosti 30 vuotiaat naiset, mutta he eivät olleet kiinnostuneet minusta. Kärsivätkö siis pedofiliahysteriasta?"

        Ei, vaan yleensä 30-vuotiaat naiset eivät koe, että saisivat 18-vuotiaalta pojalta sitä, mitä suhteelta kaipaavat. Ja kun ollaan niin erilaisessa elämänvaiheessa, niin eihän sitä juuri mitään yhteistä ole. Seksissäkin ollaan varmaan ihan eri taajuuksilla. Omasta mielestäni teinipojat näyttävät niin keskeneräisiltä, etteivät edes miellytä ulkonäöllisesti. En olisi siis 30-vuotiaana todellakaan ollut kiinnostunut suhteesta teini-ikäisen kanssa. Enkä nyt haluaisi olla alle 30-vuotiaan kanssa.


    • Kurppa27

      Tunnut yrittävän tehdä omia pedofilia-taipumuksiasi hyväksyttävinä. todellapedaria.

      • Seksuaalirikoksesta syyttäminen on vakava asia! Tiedä se! Oletko lukutaidoton? Missä tässä keskustelussa lukee yhtään sellaista, jossa kehotetaan rikokseen? Siis sekaantumaan alle 16 vuotiaisiin? SANO MISSÄ? Yritän avata sen tosiasian, että kaikenikäiset miehet kokee nuoret naiset viehättävinä. Huomaa sana NUORET NAISET. En ole missään vaiheessa puhunut lapsista.

        Lue tuo keskustelu tarkemmin niin ymmärrät asioista vähän enemmän.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15109021/parempi-olla-neitsyt--kuin-namuseta#comment-92270050

        "Tunnut yrittävän tehdä omia pedofilia-taipumuksiasi hyväksyttävinä" VÄÄRIN. Yritän pitää hyväksyttävinä taipumuksia 18 vuotiaisiin ja sitä vanhempiin naisiin. Kannattais lukea asioista enemmän. Ymmärrän, että tämä aihe voi joillekin olla vaikee, jos kärsii vakavasta pedofiliahysteriasta - silloin ei mikään faktatieto välttämättä mene päähän. Mutta jäitä hattuun. Täällä on varmasti lukuisia ihmisiä, jotka kärsivät pedofiliahysteriasta sairastavista ihmisistä ja heidän ylireagoinneistaan silloin kun rikosta ei ole tapahtunut. YMMÄRTÄKÄÄ TÄMÄ - syyttömän leimaaminen pedofiiliksi tai seksuaalirikolliseksi on äärimmäisen vakava asia. Siitä pitäis saada sama tuomio kuin itse seksuaalirikoksesta.
        Kurppa27 kehotan sinua todellakin varovaisuuteen ja hankkimaan terapiaa, jos kärsit pedofiliahysteriasta ja alat syyttömiä ihmisiä leimaamaan ylireagoinnin takia.
        Tämä ongelma ei vaikenemalla häviä. Nämä ongelmat on ennemmin tai myöhemmin meillä kaikilla edessä, kun alkaa naiset kiinnostaa ja ehkä joskus perustamme perheen ja miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 18 ja moni mies kiinnostuu. Miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 16 ja moni luulee häntä 18 vuotiaaksi, koska näyttää vanhemmalta ja eivät kuitenkaan syyllisty rikokseen. Mun suositus on pysyä tällaisissa hankalissa tilanteissa rauhallisena ja katsoa, mitä todella on tapahtunut ja välttää ylireagointia, jotta nimenomaan SYYTTÖMIÄ ei joutuisi ainuttakaan lynkatuksi.
        Jonkun tämä vaikea aihekin on avattava ja Anna Kontula on kyllä tehnyt hyvää työtä.


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Seksuaalirikoksesta syyttäminen on vakava asia! Tiedä se! Oletko lukutaidoton? Missä tässä keskustelussa lukee yhtään sellaista, jossa kehotetaan rikokseen? Siis sekaantumaan alle 16 vuotiaisiin? SANO MISSÄ? Yritän avata sen tosiasian, että kaikenikäiset miehet kokee nuoret naiset viehättävinä. Huomaa sana NUORET NAISET. En ole missään vaiheessa puhunut lapsista.

        Lue tuo keskustelu tarkemmin niin ymmärrät asioista vähän enemmän.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15109021/parempi-olla-neitsyt--kuin-namuseta#comment-92270050

        "Tunnut yrittävän tehdä omia pedofilia-taipumuksiasi hyväksyttävinä" VÄÄRIN. Yritän pitää hyväksyttävinä taipumuksia 18 vuotiaisiin ja sitä vanhempiin naisiin. Kannattais lukea asioista enemmän. Ymmärrän, että tämä aihe voi joillekin olla vaikee, jos kärsii vakavasta pedofiliahysteriasta - silloin ei mikään faktatieto välttämättä mene päähän. Mutta jäitä hattuun. Täällä on varmasti lukuisia ihmisiä, jotka kärsivät pedofiliahysteriasta sairastavista ihmisistä ja heidän ylireagoinneistaan silloin kun rikosta ei ole tapahtunut. YMMÄRTÄKÄÄ TÄMÄ - syyttömän leimaaminen pedofiiliksi tai seksuaalirikolliseksi on äärimmäisen vakava asia. Siitä pitäis saada sama tuomio kuin itse seksuaalirikoksesta.
        Kurppa27 kehotan sinua todellakin varovaisuuteen ja hankkimaan terapiaa, jos kärsit pedofiliahysteriasta ja alat syyttömiä ihmisiä leimaamaan ylireagoinnin takia.
        Tämä ongelma ei vaikenemalla häviä. Nämä ongelmat on ennemmin tai myöhemmin meillä kaikilla edessä, kun alkaa naiset kiinnostaa ja ehkä joskus perustamme perheen ja miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 18 ja moni mies kiinnostuu. Miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 16 ja moni luulee häntä 18 vuotiaaksi, koska näyttää vanhemmalta ja eivät kuitenkaan syyllisty rikokseen. Mun suositus on pysyä tällaisissa hankalissa tilanteissa rauhallisena ja katsoa, mitä todella on tapahtunut ja välttää ylireagointia, jotta nimenomaan SYYTTÖMIÄ ei joutuisi ainuttakaan lynkatuksi.
        Jonkun tämä vaikea aihekin on avattava ja Anna Kontula on kyllä tehnyt hyvää työtä.

        Mitens suhtautua silloin, kun tytär on 12-v, ja moni keski-ikäinen mies osoittaa kiinnostustaan häntä kohtaan? Entäs, kun hän on 13-v ja sedät kiinnostuu? 14-v ja sedät kiinnostuu? 15-v ja sedät kiinnostuu?

        Et voi vetää suhtautumisrajaasi tuohon 16-vuoteen, koska nämä sedät alkavat osoittaa kiinnostustaan jo 12-vuotiaaseen, juuri barbileikkinsä jättäneeseen, lapsuuden ja teini-iän välillä olevaan tyttöseen.


      • hmmmmmmmmm

        Kurppa27:lle
        Nuo taipumukset eivät ole bedofiliaa, vaan efebofiliaa.


      • gf8787989lk
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Seksuaalirikoksesta syyttäminen on vakava asia! Tiedä se! Oletko lukutaidoton? Missä tässä keskustelussa lukee yhtään sellaista, jossa kehotetaan rikokseen? Siis sekaantumaan alle 16 vuotiaisiin? SANO MISSÄ? Yritän avata sen tosiasian, että kaikenikäiset miehet kokee nuoret naiset viehättävinä. Huomaa sana NUORET NAISET. En ole missään vaiheessa puhunut lapsista.

        Lue tuo keskustelu tarkemmin niin ymmärrät asioista vähän enemmän.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15109021/parempi-olla-neitsyt--kuin-namuseta#comment-92270050

        "Tunnut yrittävän tehdä omia pedofilia-taipumuksiasi hyväksyttävinä" VÄÄRIN. Yritän pitää hyväksyttävinä taipumuksia 18 vuotiaisiin ja sitä vanhempiin naisiin. Kannattais lukea asioista enemmän. Ymmärrän, että tämä aihe voi joillekin olla vaikee, jos kärsii vakavasta pedofiliahysteriasta - silloin ei mikään faktatieto välttämättä mene päähän. Mutta jäitä hattuun. Täällä on varmasti lukuisia ihmisiä, jotka kärsivät pedofiliahysteriasta sairastavista ihmisistä ja heidän ylireagoinneistaan silloin kun rikosta ei ole tapahtunut. YMMÄRTÄKÄÄ TÄMÄ - syyttömän leimaaminen pedofiiliksi tai seksuaalirikolliseksi on äärimmäisen vakava asia. Siitä pitäis saada sama tuomio kuin itse seksuaalirikoksesta.
        Kurppa27 kehotan sinua todellakin varovaisuuteen ja hankkimaan terapiaa, jos kärsit pedofiliahysteriasta ja alat syyttömiä ihmisiä leimaamaan ylireagoinnin takia.
        Tämä ongelma ei vaikenemalla häviä. Nämä ongelmat on ennemmin tai myöhemmin meillä kaikilla edessä, kun alkaa naiset kiinnostaa ja ehkä joskus perustamme perheen ja miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 18 ja moni mies kiinnostuu. Miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 16 ja moni luulee häntä 18 vuotiaaksi, koska näyttää vanhemmalta ja eivät kuitenkaan syyllisty rikokseen. Mun suositus on pysyä tällaisissa hankalissa tilanteissa rauhallisena ja katsoa, mitä todella on tapahtunut ja välttää ylireagointia, jotta nimenomaan SYYTTÖMIÄ ei joutuisi ainuttakaan lynkatuksi.
        Jonkun tämä vaikea aihekin on avattava ja Anna Kontula on kyllä tehnyt hyvää työtä.

        Jännämiehissä on ainakin se hyvä puoli, että ne haluaa tappaa jokaisen pedofiilin. Linnassa sit näette..


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Mitens suhtautua silloin, kun tytär on 12-v, ja moni keski-ikäinen mies osoittaa kiinnostustaan häntä kohtaan? Entäs, kun hän on 13-v ja sedät kiinnostuu? 14-v ja sedät kiinnostuu? 15-v ja sedät kiinnostuu?

        Et voi vetää suhtautumisrajaasi tuohon 16-vuoteen, koska nämä sedät alkavat osoittaa kiinnostustaan jo 12-vuotiaaseen, juuri barbileikkinsä jättäneeseen, lapsuuden ja teini-iän välillä olevaan tyttöseen.

        Ja taas VÄÄRIN. Lapsilla ja 18 vuotiaalla on kyllä melko selkeä ero! HUOMAA, joskus voi vaan olla vaikea 17 vuotiasta erottaa täysikäisestä. Kyllä todellinen ikä selviää tutustumalla. Jos te väitätte, että on väärin vanhemman miehen tai naisen seurustella nuoremman mutta kuitenkin täysikäisen kanssa, ei julkkiksillakaan olisi mitään oikeuksia tällaiseen. Ajatelkaapa ikäeroa Sauli Niinistön kohdalla. 12v ON AIVAN SELVÄ LAPSI. Taas tämä hysteria päällä ja tehdään hysterian voimalla aivan käsittämättömiä johtopäätöksiä. Kuinka monen täällä oikeesti kannattais mennä terapiaan. Ok, itse olen ollut terapiassa. Enkä ole koskaan kärsinyt mistään pedofiliasta! Nuoresta aikuisesta naisesta kiinnostuminen ei ole pedofiliaa! USKOKAA JO!


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Ja taas VÄÄRIN. Lapsilla ja 18 vuotiaalla on kyllä melko selkeä ero! HUOMAA, joskus voi vaan olla vaikea 17 vuotiasta erottaa täysikäisestä. Kyllä todellinen ikä selviää tutustumalla. Jos te väitätte, että on väärin vanhemman miehen tai naisen seurustella nuoremman mutta kuitenkin täysikäisen kanssa, ei julkkiksillakaan olisi mitään oikeuksia tällaiseen. Ajatelkaapa ikäeroa Sauli Niinistön kohdalla. 12v ON AIVAN SELVÄ LAPSI. Taas tämä hysteria päällä ja tehdään hysterian voimalla aivan käsittämättömiä johtopäätöksiä. Kuinka monen täällä oikeesti kannattais mennä terapiaan. Ok, itse olen ollut terapiassa. Enkä ole koskaan kärsinyt mistään pedofiliasta! Nuoresta aikuisesta naisesta kiinnostuminen ei ole pedofiliaa! USKOKAA JO!

        Mitä tuossa oli väärin?
        Lainaus omasta kirjoituksestasi: "ehkä joskus perustamme perheen ja miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 18 ja moni mies kiinnostuu. Miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 16 ja moni luulee häntä 18 vuotiaaksi"
        Sinä aiot "suhtautua" tytärtäsi vokotteleviin miehiin vasta kun tämä täyttää 16-vuotta. Jätätkö hänet 12-15 vuotiaana näiden pervosetien kynsiin, puuttumatta millään tavalla tilanteeseen?

        Minä en ottanut mitään kantaa sinun omaan kiinnostukseesi teinejä kohtaan. Kommentoin ainoastaan sitä, jos sinä joskus olisit tyttären isä. Toivottavasti et koskaan tule olemaan.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Kurppa27:lle
        Nuo taipumukset eivät ole bedofiliaa, vaan efebofiliaa.

        Tuossa joku artikkeli.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Efebofilia
        Tuon artikkelin mukaan tuo on kiistanalainen, koska kohdistuu nimenomaan jo lisääntymisiässä oleviin. Tuossa lisäksi todetaan, että on aikuisilla yleistä. Puhutaan väliltä 15-19 vuotiaat. Ainakin silloin voidaan puhua jo sairaudesta niiden tuomitsijoiden osalta, jos aletaan syyttelemään pedofiiliksi sellaista miestä, joka on kiinnostunut 19 vuotiaasta. 15 vuotiaan kohdalla tämän kyllä ymmärtää ja siihenhän jo suomen lakikin puuttuu.


      • hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Mitä tuossa oli väärin?
        Lainaus omasta kirjoituksestasi: "ehkä joskus perustamme perheen ja miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 18 ja moni mies kiinnostuu. Miten suhtaudumme siihen kun tyttäremme on 16 ja moni luulee häntä 18 vuotiaaksi"
        Sinä aiot "suhtautua" tytärtäsi vokotteleviin miehiin vasta kun tämä täyttää 16-vuotta. Jätätkö hänet 12-15 vuotiaana näiden pervosetien kynsiin, puuttumatta millään tavalla tilanteeseen?

        Minä en ottanut mitään kantaa sinun omaan kiinnostukseesi teinejä kohtaan. Kommentoin ainoastaan sitä, jos sinä joskus olisit tyttären isä. Toivottavasti et koskaan tule olemaan.

        Juuri tämän takia tämä onkin niin tärkeä keskustelun aihe. Huomaa, puhun HYSTERIASTA - sellaisesta, jossa voi olla jo isokin riski, että SYYTÖN lynkataan. Silloin ollaan jo menty aivan liian pitkälle - yhden syyttömän ihmisen elämä pilattu. Huomaa se: tämä asia on juuri siinä niin tavattoman hankala, kun ei sais tulla ollenkaan UHREJA ja ei sais ollenkaan tulla lynkkauksia SYYTTÖMIÄ kohtaan. Molempiin pitää olla absoluuttinen nolla toleranssi. Ymmärrän, tämä on hankala keskustelun aihe, mutta asialliseen keskusteluun on hankalissakin asioissa pystyttävä. Ok, voi olla, että olen joitain lauseita muotoillut vähän epäselvästi, mutta yritän vain sen sanoa, että silloin HYSTERIASTA kärsivä joutuu itse menee terapiaan, jos luulee jonkun kauheen asian tapahtuvan, vaikka fakta on, että mitään kauheeta ei tule tapahtumaan.
        Kyllä itsekin olen kärsinyt elämäni aikana monenlaisista peloista. Olen kuitenkin joutunut kovasti taistelee niitä pelkoja vastaan, joilla ei ole mitään faktapohjaista näyttöä. Usein asia menee niin, että peloista kärsii eniten henkilö itse. Elämä kuitenkin helpottuu, kun peloista pääsee yli. Faktojen tunnistaminen auttaa ilman muuta.
        Silloin kun puhutaan juuri tästä HYSTERIASTA, jossa todellakin aletaan syyttömiä lynkkaamaan, silloin on jo pakko asiaan puuttua.
        Joo kyllä mua ilman muuta kiinnostaa, jos minusta tulee joskus isä, mikä on oikeesti nuorelle hyväksi ja mikä tulee taas mun osalta olee hysteriaa, kuten tuo Anna Kontula on kirjoissaan ottanut kantaa näihin hankaliin aiheisiin. Itse en todellakaan haluaisi syyllistyä mihinkään rikokseen esimerkiksi oman mahdollisen ylireagoinnin takia, kun luulen jotain tuntematonta miestä vaaralliseksi, vaikka faktat puhuu toista. Pyrin ilman muuta olee valveutunut, miten maailma muuttuu ja miten meidän on muututtava sen mukana. Hankaliinkin asioihin on vaan joskus pakko jaksaa jonkin verran perehtyä.


      • suvaitsevainen2
        gf8787989lk kirjoitti:

        Jännämiehissä on ainakin se hyvä puoli, että ne haluaa tappaa jokaisen pedofiilin. Linnassa sit näette..

        Sun kaltaisten suvaitsemattomien takia pedarit eivät uskalla hakea apua sairauteensa. Olet sä niin tyhmä, ettet pysty edes tätä tajuumaan. Itse olet paljon pahempi turvallisuus uhka pitkässä juoksussa, joten hyvä jos sut tapettais.


      • hmmmmmmmmm
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Juuri tämän takia tämä onkin niin tärkeä keskustelun aihe. Huomaa, puhun HYSTERIASTA - sellaisesta, jossa voi olla jo isokin riski, että SYYTÖN lynkataan. Silloin ollaan jo menty aivan liian pitkälle - yhden syyttömän ihmisen elämä pilattu. Huomaa se: tämä asia on juuri siinä niin tavattoman hankala, kun ei sais tulla ollenkaan UHREJA ja ei sais ollenkaan tulla lynkkauksia SYYTTÖMIÄ kohtaan. Molempiin pitää olla absoluuttinen nolla toleranssi. Ymmärrän, tämä on hankala keskustelun aihe, mutta asialliseen keskusteluun on hankalissakin asioissa pystyttävä. Ok, voi olla, että olen joitain lauseita muotoillut vähän epäselvästi, mutta yritän vain sen sanoa, että silloin HYSTERIASTA kärsivä joutuu itse menee terapiaan, jos luulee jonkun kauheen asian tapahtuvan, vaikka fakta on, että mitään kauheeta ei tule tapahtumaan.
        Kyllä itsekin olen kärsinyt elämäni aikana monenlaisista peloista. Olen kuitenkin joutunut kovasti taistelee niitä pelkoja vastaan, joilla ei ole mitään faktapohjaista näyttöä. Usein asia menee niin, että peloista kärsii eniten henkilö itse. Elämä kuitenkin helpottuu, kun peloista pääsee yli. Faktojen tunnistaminen auttaa ilman muuta.
        Silloin kun puhutaan juuri tästä HYSTERIASTA, jossa todellakin aletaan syyttömiä lynkkaamaan, silloin on jo pakko asiaan puuttua.
        Joo kyllä mua ilman muuta kiinnostaa, jos minusta tulee joskus isä, mikä on oikeesti nuorelle hyväksi ja mikä tulee taas mun osalta olee hysteriaa, kuten tuo Anna Kontula on kirjoissaan ottanut kantaa näihin hankaliin aiheisiin. Itse en todellakaan haluaisi syyllistyä mihinkään rikokseen esimerkiksi oman mahdollisen ylireagoinnin takia, kun luulen jotain tuntematonta miestä vaaralliseksi, vaikka faktat puhuu toista. Pyrin ilman muuta olee valveutunut, miten maailma muuttuu ja miten meidän on muututtava sen mukana. Hankaliinkin asioihin on vaan joskus pakko jaksaa jonkin verran perehtyä.

        Mutta, onko todellakin sen pervosedän mielenterveys tärkeämpi, kuin sen 12-vuotiaan tyttären? Jos sä noin suurella antaumuksella yrität välttää tuota "hysteriaa", niin siinä lähes väistämättä tulee käymään niin, että 12-vuotias tyttäresi joutuu yksin taistelemaan keski-ikäistä (tai hieman nuorempaa) pervosetää vastaan, kun sinä nyt et vain oikein tiedä, että olisiko tuossa jotain sopimatonta meneillään vaiko ei. Tytär saa elinikäiset traumat, mutta pervosetä jatkaa entisenä eteenpäin.

        Minusta vaikuttaa vähän siltä, että sinä itse olet jonkunlaisen hysterian vallassa, ja näet muissa ihmisissä hysteriaa sielläkin, missä sitä ei ole. Valitettavasti aina tulee olemaan ihmisiä, joiden mielestä keski-ikäisen (sinähän olet keski-ikäinen) miehen kiinnostus teinejä kohtaan on vastenmielistä. Täydellistä hyväksyntää et tule koskaan saamaan, mutta silti ei kyse ole hysteriasta.

        Kun kiinnostut näistä teineistä, niin muista aina, että yli 90% heistä kokee todella vastenmieliseksi keski-ikäisen miehen kiinnostuksen (kuka nyt isänsä kanssa haluais naida!). Jotkut isänsä hylkäämät tyttäret etsivät mahdollisesti vanhemmista miehistä sitä isähahmoa itselleen. Heihin sinullakin saattaa olla mahdollisuus. Ota myös huomioon sekin fakta, että tyttöystäväsi väistämättä vanhenee koko ajan. Miten käy omalle kiinnostuksellesi, kun hän ylittää nuoruusvuotensa? Hylkäät hänet ja jahtaat uutta teiniä?


      • 987687698698
        suvaitsevainen2 kirjoitti:

        Sun kaltaisten suvaitsemattomien takia pedarit eivät uskalla hakea apua sairauteensa. Olet sä niin tyhmä, ettet pysty edes tätä tajuumaan. Itse olet paljon pahempi turvallisuus uhka pitkässä juoksussa, joten hyvä jos sut tapettais.

        Suvaitset pedofiilit?? :D

        Kaikki hysteria jolla suojataan LAPSIA, on ok. Noin 5 miljoonaa ihmistä on Suomessa samaa mieltä.

        Kyllä ne lapset joskus isoiksi kasvaa, ja puhuu..

        Ahdistaako?


      • kiitos.jännämiehet
        987687698698 kirjoitti:

        Suvaitset pedofiilit?? :D

        Kaikki hysteria jolla suojataan LAPSIA, on ok. Noin 5 miljoonaa ihmistä on Suomessa samaa mieltä.

        Kyllä ne lapset joskus isoiksi kasvaa, ja puhuu..

        Ahdistaako?

        Noin 5 miljoonaa on myös täällä sitä mieltä, että sut pitäis tappaa. Onneksi.


      • höpöhöpö2

    • njinijuuiu

      olet monilutkainen huoramies.

      • VÄÄRIN haluan tuoda vaikeatkin tosiasiat esille, koska varmasti moni muukin mies kärsii siitä, että hysteerisessä ilmapiirissä SYYTTÖMIÄKIN saatetaan lynkata. Syyttömän lynkkaamisesta pitäis tulla vähintään yhtä kova tuomio kuin itse seksuaalirikoksestakin.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        VÄÄRIN haluan tuoda vaikeatkin tosiasiat esille, koska varmasti moni muukin mies kärsii siitä, että hysteerisessä ilmapiirissä SYYTTÖMIÄKIN saatetaan lynkata. Syyttömän lynkkaamisesta pitäis tulla vähintään yhtä kova tuomio kuin itse seksuaalirikoksestakin.

        Jos SYYTÖN lynkataan, siitä jää myös elinikäiset traumat.


    • Miksi.vaietaan

      Tutkimusten mukaan naiset ovat enemmän murrosikäisten poikien perään kuin miehet murrosikästen tyttöjen perään.

      Pojat kohtaavat paljon enemmän seksuaalista häirintää kuin tytöt, se vain pyritään vaikenemaan.

      • Minä en kyllä ole tuollaista koskaan kokenut. 18 vuotiaanakin oma markkina-arvo oli täysin olematon vaikka olisin itse ollut kiinnostunut 30 vuotiaista naisista.


      • Miksi.vaietaan
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Minä en kyllä ole tuollaista koskaan kokenut. 18 vuotiaanakin oma markkina-arvo oli täysin olematon vaikka olisin itse ollut kiinnostunut 30 vuotiaista naisista.

        Ätmit eivät kohtaa naisten huomiota missään.


      • hmmmmmmmmm

        Linkkaa se tutkimus.
        Oma mutusi ei nimittäin kelpaa miksikään "tutkimukseksi".


      • Miksi.vaietaan
        hmmmmmmmmm kirjoitti:

        Linkkaa se tutkimus.
        Oma mutusi ei nimittäin kelpaa miksikään "tutkimukseksi".

        Ei ole mutua.

        https://yle.fi/uutiset/3-9922753

        Pojat kohtaavat 4 kertaa enemmän seksuaalista häirintää kuin tytöt.


      • Nainen39vee

        Poikien kohtaamasta seksuaalisesta häirinnästä iso osa on miesten tekemää.


      • Miksi.vaietaan
        Nainen39vee kirjoitti:

        Poikien kohtaamasta seksuaalisesta häirinnästä iso osa on miesten tekemää.

        Mulla ei ole siitä kokemusta, mutta naisten häirinnästä sitäkin enemmän.

        Naiset eivät ahdistele satunnaisia oikulkijoita, mutta erilaisissa tiiviimmissä yhteisöissä naiset ahdistelevat poikia enemmän kuin miehet tyttöjä.

        En usko että yläasteella yksikään ikäisistäni tytöistä kohtasi seksuaalista häirintää, mutta minä kohtasin parin naisopettajan taholta. Sama meno jatkui ammattikoulussa, ja myöhemmin myös työelämässä nuorena miehenä.

        Naisten seksuaalinen häirintä noudattaa aina samaa kaavaa, ja avainasemassa on läheinen kontakti uhriin. Opettaja, vanhempi työkaveri tai esimiesasema. Ilmeisesti se että miehet ovat fyysisempiä, estää sen että naiset tekisivät yhtä rohkeita avauksia miehille kuin miehet tuntemattomille naisille.


      • Nainen39vee
        Miksi.vaietaan kirjoitti:

        Mulla ei ole siitä kokemusta, mutta naisten häirinnästä sitäkin enemmän.

        Naiset eivät ahdistele satunnaisia oikulkijoita, mutta erilaisissa tiiviimmissä yhteisöissä naiset ahdistelevat poikia enemmän kuin miehet tyttöjä.

        En usko että yläasteella yksikään ikäisistäni tytöistä kohtasi seksuaalista häirintää, mutta minä kohtasin parin naisopettajan taholta. Sama meno jatkui ammattikoulussa, ja myöhemmin myös työelämässä nuorena miehenä.

        Naisten seksuaalinen häirintä noudattaa aina samaa kaavaa, ja avainasemassa on läheinen kontakti uhriin. Opettaja, vanhempi työkaveri tai esimiesasema. Ilmeisesti se että miehet ovat fyysisempiä, estää sen että naiset tekisivät yhtä rohkeita avauksia miehille kuin miehet tuntemattomille naisille.

        "En usko että yläasteella yksikään ikäisistäni tytöistä kohtasi seksuaalista häirintää, mutta minä kohtasin parin naisopettajan taholta."

        Miksi et usko? Senkö vuoksi, että et itse huomannut mitään? Vai koska haluat "uskoa", että puheet seksuaalisesta häirinnästä ovat "liioiteltuja"?


      • Miksi.vaietaan
        Nainen39vee kirjoitti:

        "En usko että yläasteella yksikään ikäisistäni tytöistä kohtasi seksuaalista häirintää, mutta minä kohtasin parin naisopettajan taholta."

        Miksi et usko? Senkö vuoksi, että et itse huomannut mitään? Vai koska haluat "uskoa", että puheet seksuaalisesta häirinnästä ovat "liioiteltuja"?

        Mulla on samansuuntaisia kokemuksia asiasta mitä tuo tutkimuskin osoittaa, naisten fetissi nuorempiin miehiin on paljon yleisempää kuin käsitetäänkään.

        Jenkeissähän tuo homma on riistäytynyt käsistä, hyväksikäyttötapauksia on pilvin pimein. Ongelma on tyystin eri mittaluokassa kuin tyttöjen kohtaama seksuaalinen häirintä kouluissa.


      • 765

        "yleisesti ottaen tytöt kokevat enemmän seksuaalista häirintää kuin pojat. Mutta kun tekijänä ovatkin koulun henkilökunnan edustajat, tilanne kääntyy päälaelleen"

        Tuo tapahtuu siis koulumaailmassa pojille. Kaikkialla muualla se on tyttöihin kohdistettuna paljon yleisempää.


      • nmjhn
        Miksi.vaietaan kirjoitti:

        Mulla on samansuuntaisia kokemuksia asiasta mitä tuo tutkimuskin osoittaa, naisten fetissi nuorempiin miehiin on paljon yleisempää kuin käsitetäänkään.

        Jenkeissähän tuo homma on riistäytynyt käsistä, hyväksikäyttötapauksia on pilvin pimein. Ongelma on tyystin eri mittaluokassa kuin tyttöjen kohtaama seksuaalinen häirintä kouluissa.

        Voisitko vähän avata noita kokemuksiasi? Minkälaisia tilanteita olet kokenut seksuaaliseksi häirinnäksi? Asia on tärkeä.


      • Miksi.vaietaan
        765 kirjoitti:

        "yleisesti ottaen tytöt kokevat enemmän seksuaalista häirintää kuin pojat. Mutta kun tekijänä ovatkin koulun henkilökunnan edustajat, tilanne kääntyy päälaelleen"

        Tuo tapahtuu siis koulumaailmassa pojille. Kaikkialla muualla se on tyttöihin kohdistettuna paljon yleisempää.

        Miksi pojat kokevat häirintää kouluissa mutta eivät oleellisesti sen ulkopuolella?

        Väitän että se selittyy vain sillä kuinka naiset toimivat yleisellä tasolla. Naiset ovat emotionaalisempia kuin miehet, heille läheinen kontakti toimii viettien laukaisijana.

        Kyse ei siis ole pelkästä kouluyhteisöstä, vaan ilmiö toimii missä vain jossa syntyy läheinen kontakti. Joku aika takaperin paljastui että vastaanottokeskuksissa työskennelleet varttuneet vapaaehtoistyöntekijät olivat harrastaneet seksiä turvapaikanhakijoiden kanssa. Kyseessä on täysin samankaltainen ilmiö, vaikka tuossa turvapaikanhakijat olivat täysi-ikäisiä.


      • Miksi.vaietaan
        nmjhn kirjoitti:

        Voisitko vähän avata noita kokemuksiasi? Minkälaisia tilanteita olet kokenut seksuaaliseksi häirinnäksi? Asia on tärkeä.

        Ei noiden kertaaminen tällaisissa ketjuissa ole hirveän tärkeää, mutta ihan yleisesti kai voisi jotain kertoa. Ylipäänsä kouluaikaan se ahdistelu oli paljon hienovaraisempaa, se oli enemmän sitä että esim. pyydettiin tunnin jälkeen jäämään luokkaan jollakin verukkeella, ja sitten tultiin iholle vähän kuin viattomasti. Jotakin likistelyä ja nojailua, mutta niistä tilanteista ei voinut kyllä erehtyäkään mikä oli taustalla.

        Jo aikuistuttuani ja ollessani eräässä oppilaitoksessa hankkimassa lisäkoulutusta törmäsin sitten vähän ikävämpään tapaukseen, nainen oli kait jotain 35 ja minä ehkä 22. Tuo oli ihan hullu akka, se ihan lääppi ja ehdotteli suoraan panemista. Myöhemmässä vaiheessa naisesta tuli valtakunnallisen järjestön toiminnanjohtaja ja luin joskus lehdestä hänen saaneen tuomion työpaikkakiusaamisesta. En yhtään yllättynyt.


    • Tutkitliikaa

      Onko omia tutkimuksiasi? Lopeta asioiden vääristely ja vaikene. Kuinka kehtaat syyllistää naista?

      • Miksi.vaietaan

        Asiaa on tutkittu ja on huomattu että pojat saavat enemmän seksuaalisia ehdotuksia naisilta kuin tytöt miehiltä.

        Asian näkee lehtiä lukemallakin, nykyään ei ole mitenkään harvinaista törmätä juttuihin joissa naisopettaja kärähtää seksistä murrosikäisen pojan kanssa.


      • Miksi.vaietaan kirjoitti:

        Asiaa on tutkittu ja on huomattu että pojat saavat enemmän seksuaalisia ehdotuksia naisilta kuin tytöt miehiltä.

        Asian näkee lehtiä lukemallakin, nykyään ei ole mitenkään harvinaista törmätä juttuihin joissa naisopettaja kärähtää seksistä murrosikäisen pojan kanssa.

        Tuollainen juttu kyllä oli uutisissa jokin aika sitten. Ei pidä tietenkään yleistää oli kyseessä sitten mies tai nainen. Tärkeetä ymmärtää tosiasiat: molemmissa sukupuolissa on pedofiileja tai sellaisia joilla on pakkomielle alle 16 vuotiaisiin.


      • Miksi.vaietaan
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuollainen juttu kyllä oli uutisissa jokin aika sitten. Ei pidä tietenkään yleistää oli kyseessä sitten mies tai nainen. Tärkeetä ymmärtää tosiasiat: molemmissa sukupuolissa on pedofiileja tai sellaisia joilla on pakkomielle alle 16 vuotiaisiin.

        Ihmettelin sitä ettei tuosta tutkimuksesta kirjoiteltu enempää. Olisiko niin, että asiasta kirjoittelu ei olisi edistänyt valkoisten heteromiesten syyllistämiskampanjoita?


    • nbnb76767mbmnbm

      Mulle on ihan sama, kunhan on täysi-ikäinen nainen kyseessä. Kyllä silloin jo tietää, mitä tekee.

      Parempi vaan, ettei kukaan ätmi ainakaan mua lähesty.

    • väsynytkurppaäiti

      Minulla on 16 vuotias tytär ja suhtaudun oikein hyväksyvästi vanhempiin miehiin, jotka olisivat aidosti kiinnostuneita kauniista neitsyt-tyttärestäni. Mielellään saisi olla vielä lääkäri tai hoitoalalla muuten. Jakaisin tai lahjottaisin mielelläni huolehtimisvastuun jollekin kolmannelle osapuolelle, aikuiselle, me vanhemmat alamme olla tosi väsyneitä tämän teinin draamailuun. On sosiaalista pelkoa, ahdistusta, itsetuhoisuutta. Peräkammarin tyttö, jota ei saa minnekään ihmisten ilmoille. Olisipa joku herrasmies joka ottais ja pitäisi hyvää huolta. Me vanhemmat voisimme käydä kyläilemässä ja kahvittelemassa kerran kuussa. Ehkäisystä saisivat silti pitää huolen. Minun hoidettavakseni lapsi kumminkin tulisi. Ja en vielä halua lapsenlasta.

      • väsynytkurppaäiti

        Eli tulkaa hakemaan pois vaan. Mutta pitäkää sitten hyvää huolta. Pikku probleema tässä on se, että tyttö pitää itseään nuoremmista pojista. Eli vielä lapsellisemmista ja teinikäytöksisimmistä. Mutta näyttäkäähän kyntenne, kun niin ihannemiehiä olette. Uskon, että teistä on siihen :)


    • EttäSillain

      17-vuotiaana jouduin kokemaan tuttavamiehen yksipuolisen "rakkauden" enkä siksi usko, että näillä 50-v neitsytsedillä olisi yhtään tilannetajua saati sosiaalisia taitojakaan. Minua vainottiin, nolattiin ja häpäistiin julkisesti - kaikki "rakkauden" vuoksi - ja kaikki vastaanhangoitteluni tulkittiin ukkelin tunteilla leikkimiseksi. Minun kauhullani tai ahdistuksellani ei tietysti ollut mitään merkitystä. Miksi kukaan haluaisi olla tekemisissä tällaisen taliaivon kanssa, etenkään se henkisesti arpeuttamasi tyttölapsi? Tässäkin tapauksessa lähimmäiset näkivät mitä tapahtuu ja tampiota uhkailtiin jättämään minut rauhaan. Ap:n tavoin tämäkään setämies ei nähnyt omassa käytöksessään mitään vikaa ja jahtaamiseni loppui vasta, kun kävin luonnonoikulle liian vanhaksi. Että kaikki kunnia isukille, joka ylläpiti pientä väkivallan uhkaa tilanteessa, jossa tytön mielipidettä ei kuunnella ja vainoaja on todellisuudentajunsa hukannut pedo...

      • ei.naurata

        Voisin hyvinkin kuvitella jokaisen näistä palstan teineihin addiktoituneista sedistä käyttäytyvän juuri tuon tyylisesti. Onneksi sinulla oli isä, joka piti huolta tyttärestään.

        Minun isäni ei tarvinnut sentään väkivallalla uhata, kun naapurin keski-ikäinen juoppolalli vanhapoika tuli meille minua katsomaan. Riitti, että hän kielsi tätä tulemasta. Olin tuolloin 13-14 vuotias.


      • "Tässäkin tapauksessa lähimmäiset näkivät mitä tapahtuu ja tampiota uhkailtiin jättämään minut rauhaan. Ap:n tavoin tämäkään setämies ei nähnyt omassa käytöksessään mitään vikaa--"
        >> Olen havaitsevinani pointin. Nuorikoiden on haettava muista ihmisistä kaikupohjaa, sillä kuvatunlaiset "Suuret Rakastajat" ovat kyvyttömiä vastavuoroisuuteen (ja, siihen rakkauteen). Muutenhan vainoaminen loppuisi pelon tai vihan osoituksiin. Jotkut nuoret naiset toki kokevat perheensä suojelevuuden haitaksi. Hinta on kuitenkin pieni siihen verrattuna, kuinka moni kokee vastuuta kantavan ja suojelevan yhteisönsä helpotuksena.

        Täälläkin todetaan, että vanhempien naisten kommentit johtuisivat mukamas kateudesta. Voi kuule, minä en tunne kaipuuta joutua elämään tuota asetelmaa enää yhtään kertaa elämäni aikana... se, että oma elekieli ei tule nähdyksi, omat sanat eivät tule kuulluiksi, se että omaan henkilökohtaiseen kuplaan kohdistetaan rajaloukkauksia kuin sitä ei tunnustettaisi olevaksi ensinkään ja mitäs vielä. Omien halujen ja toiveiden tukahduttaminen harrastusten ja arkirientojen lopettamisen muodossa, koska se ehkäisee aiemmin mainittujen mitätöimisen kokemusten toteutumista. Sitä se ahdisteleminen nimittäin on, ihmisyksilön täydellistä sosiaalista ja henkistä invalidisointia. Jos kuvittelee tällaisen asetelman jotenkin kadehdittavaksi, niin kyseessä on ignorantti paskiainen.

        Minulla ei valitettavasti ole ollut ketään auttamassa. Sen sijaan, että olisin voinut käyttää miespuolisen läheisen arvovaltaa tai hänen luomaansa väkivallan uhkaa (tai esimerkiksi jonkun vanhemman naisen tyynenankaria neuvottelutaitoja) tilanteen rauhoittamiseksi, olen joutunut tappelemaan itse näiden paskiaisten kanssa. Olisi ollut hienoa, jos joku muu olisi ottanut ohjat käsiinsä ennen, kuin tilanne eskaloitui 50 kg tytön ja 140 kg neitsytsedän väliseksi fyysiseksi väkivallaksi.


      • "17-vuotiaana jouduin kokemaan tuttavamiehen yksipuolisen "rakkauden" enkä siksi usko, että näillä 50-v neitsytsedillä olisi yhtään tilannetajua saati sosiaalisia taitojakaan. Minua vainottiin, nolattiin ja häpäistiin julkisesti - kaikki "rakkauden" vuoksi - ja kaikki vastaanhangoitteluni tulkittiin ukkelin tunteilla leikkimiseksi. Minun kauhullani tai ahdistuksellani ei tietysti ollut mitään merkitystä. Miksi kukaan haluaisi olla tekemisissä tällaisen taliaivon kanssa, etenkään se henkisesti arpeuttamasi tyttölapsi? Tässäkin tapauksessa lähimmäiset näkivät mitä tapahtuu ja tampiota uhkailtiin jättämään minut rauhaan. Ap:n tavoin tämäkään setämies ei nähnyt omassa käytöksessään mitään vikaa ja jahtaamiseni loppui vasta, kun kävin luonnonoikulle liian vanhaksi. Että kaikki kunnia isukille, joka ylläpiti pientä väkivallan uhkaa tilanteessa, jossa tytön mielipidettä ei kuunnella ja vainoaja on todellisuudentajunsa hukannut pedo..."

        JA TAAS VÄÄRIN! Olen jo aikaisemminkin puhunut empatiataidoista. Ok sä et varmaan ole lukenut mun aikaisempia kirjoituksia. Tottakai se on väärin, jos on yksipuolinen "rakkaus". Sä olit silloin 17 ja oliko tuo mies 50 v? Tämä mies olis toki voinut sen verran malttaa, että etsisi mieluummin vaikka 19-22 vuotiaita naisia, jos jostain syystä tykkää näinkin paljon nuoremmista.
        Sosiaalisuudesta. Mulla on sen sijaan iän myötä sosiaaliset taidot kehittyneet, samoin empatiakyky. Tosin KOVALLA KOVALLA harjoittelulla. Vainoominen pitäis olla rikoslaissakin nykyään. Tuo kuvailemasi mies vaikuttaa kyllä psykopaatilta tai narsistilta. EI pidä taaskaan yleistää. Kaikki vanhemmat miehet eivät ole psykopaatteja eikä tietenkään pedofiileja. Älkää vaan alkako yleistää!
        Ongelma tällaisella miehellä on siinä, että hänellä ei ole ollut elämässä joko mahdollisuutta tai halua opetella sosiaalisia taitoja. Jos tällä miehellä on jokin neurologinen häiriö, hänen täytyy opetella sosiaaliset taidot ja samoin empatiataidot KOVALLA TYÖLLÄ. Tämä ei ollut valitettavasti ymmärtänyt tai hänellä ei ole ollut siihen mahdollisuutta. Ok, toki pidän outona, ettei tämä mies ennemmin tavoitellut vaikka näitä 19-22 vuotiaita naisia, vaan nimenomaan 17 vuotiasta.


      • Mehukatri kirjoitti:

        "Tässäkin tapauksessa lähimmäiset näkivät mitä tapahtuu ja tampiota uhkailtiin jättämään minut rauhaan. Ap:n tavoin tämäkään setämies ei nähnyt omassa käytöksessään mitään vikaa--"
        >> Olen havaitsevinani pointin. Nuorikoiden on haettava muista ihmisistä kaikupohjaa, sillä kuvatunlaiset "Suuret Rakastajat" ovat kyvyttömiä vastavuoroisuuteen (ja, siihen rakkauteen). Muutenhan vainoaminen loppuisi pelon tai vihan osoituksiin. Jotkut nuoret naiset toki kokevat perheensä suojelevuuden haitaksi. Hinta on kuitenkin pieni siihen verrattuna, kuinka moni kokee vastuuta kantavan ja suojelevan yhteisönsä helpotuksena.

        Täälläkin todetaan, että vanhempien naisten kommentit johtuisivat mukamas kateudesta. Voi kuule, minä en tunne kaipuuta joutua elämään tuota asetelmaa enää yhtään kertaa elämäni aikana... se, että oma elekieli ei tule nähdyksi, omat sanat eivät tule kuulluiksi, se että omaan henkilökohtaiseen kuplaan kohdistetaan rajaloukkauksia kuin sitä ei tunnustettaisi olevaksi ensinkään ja mitäs vielä. Omien halujen ja toiveiden tukahduttaminen harrastusten ja arkirientojen lopettamisen muodossa, koska se ehkäisee aiemmin mainittujen mitätöimisen kokemusten toteutumista. Sitä se ahdisteleminen nimittäin on, ihmisyksilön täydellistä sosiaalista ja henkistä invalidisointia. Jos kuvittelee tällaisen asetelman jotenkin kadehdittavaksi, niin kyseessä on ignorantti paskiainen.

        Minulla ei valitettavasti ole ollut ketään auttamassa. Sen sijaan, että olisin voinut käyttää miespuolisen läheisen arvovaltaa tai hänen luomaansa väkivallan uhkaa (tai esimerkiksi jonkun vanhemman naisen tyynenankaria neuvottelutaitoja) tilanteen rauhoittamiseksi, olen joutunut tappelemaan itse näiden paskiaisten kanssa. Olisi ollut hienoa, jos joku muu olisi ottanut ohjat käsiinsä ennen, kuin tilanne eskaloitui 50 kg tytön ja 140 kg neitsytsedän väliseksi fyysiseksi väkivallaksi.

        Katsos suakin näkee Mehukatri. Oletko sä ainakin jo aikuinen? Sä osasit kyllä ihan fiksusti keskustella pokausasioista. Se fiksu keskustelu jostain syystä loppui, kun mä kerroin jostain kömpelyydestä pokaamisen yhteydessä. AIniin se oli se kun mä kerroin, että mun on vaikea ottaa katsekontaktia naiseen. Ok, siinäkin voi ajan kanssa jonkin verran harjaantua. Haittaako sua mun kiinnostus nuoriin naisiin? En ole kyllä missään vaiheessa puhunut omalla kohdallani alaikäisistä edes 17 vuotiaista, vaikka sen jo laki sallii. Eikä mulla ole pakkomiellettä edes 18 vuotiaaseen. 22 vuotiaskin on vielä nuori ja loistavan ikäinen.


      • ei.naurata kirjoitti:

        Voisin hyvinkin kuvitella jokaisen näistä palstan teineihin addiktoituneista sedistä käyttäytyvän juuri tuon tyylisesti. Onneksi sinulla oli isä, joka piti huolta tyttärestään.

        Minun isäni ei tarvinnut sentään väkivallalla uhata, kun naapurin keski-ikäinen juoppolalli vanhapoika tuli meille minua katsomaan. Riitti, että hän kielsi tätä tulemasta. Olin tuolloin 13-14 vuotias.

        TAAS VÄÄRIN! Minä en ole omalla kohdalla puhunut missään vaiheessa 13-14 vuotiaista. Mikä ihme tätä porukkaa täällä vaivaa, kun kokoajan vääristellään asioita. Ok se on hyvä, että kerroit kauhun kokemuksista 13-14 vuotiaana ja se onkin ilman muuta väärin vanhemmalta mieheltä tuon ikäisiin. ÄLÄ ALA SYYTTELEE MUA! Mä en ole koskaan maininnut mitään tuon ikäisistä! Sehän on jo laissakin rangaistavaa.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Katsos suakin näkee Mehukatri. Oletko sä ainakin jo aikuinen? Sä osasit kyllä ihan fiksusti keskustella pokausasioista. Se fiksu keskustelu jostain syystä loppui, kun mä kerroin jostain kömpelyydestä pokaamisen yhteydessä. AIniin se oli se kun mä kerroin, että mun on vaikea ottaa katsekontaktia naiseen. Ok, siinäkin voi ajan kanssa jonkin verran harjaantua. Haittaako sua mun kiinnostus nuoriin naisiin? En ole kyllä missään vaiheessa puhunut omalla kohdallani alaikäisistä edes 17 vuotiaista, vaikka sen jo laki sallii. Eikä mulla ole pakkomiellettä edes 18 vuotiaaseen. 22 vuotiaskin on vielä nuori ja loistavan ikäinen.

        Aikuinen, juu-u. Taisin avata viestisi ja koska en ehtinyt vasta samantien, niin unohdin koko ketjun. My bad.

        En tiedä minkä ikäinen olet, mutta en tykkää, jos iskemisessä painottuu iskijää paljon nuorempien naisten joukko. Sellainen nostaa niskavillat pystyyn. Itselläni on tuo edellä mainittu kokemus, jossa ilmeisen umpirakastunut vanhempi mies yritti pakottaa minut rakastumaan itseensä. Lähentely jatkui torjumisesta huolimatta, ja sellainen herättää vihaa. Annostelen sitä samaa vihaa, jota koin ahdistelijaani kohtaan, myös niille miehille, jotka näyttävät ahdistelevan nykypäivän nuoria ihmisiä. Tai miksei vanhempiakin.

        Ikäkysymys ei itsessään ole ongelma, vaan tietynlainen umpimielisyys, joka ahdisteluun liittyy. Ahdistelija luulee voivansa ohjata, manipuloida ja pakottaa toisen osapuolen suhteeseen/seksiin. Se on hyvin törkeä tapa suhtautua ihmisiin, koska sosiaalisuuden lähtökohtana on vuorovaikutteisuus. En tosin usko, että nuoruuteni ahdistelija olisi ollut täysin paha ihminen. Hän oli todennäköisesti mielettömän yksinäinen ja onneton mies, joka ei vain kyennyt hillitsemään itseään. Ehkä hän kuvitteli, että riittävän sinnikäs iskeminen ja määrätietoinen lähestyminen saisivat minut ihastumaan? Ja kuvitteli sen niin vahvasti, ettei edes ahdistuksen, inhon tai pelon kaltainen varoitussignaali vaikuttanut häneen? Sellainen on valtavan itsekeskeistä!

        Aikuisempi ihminen pystyy näkemään tuollaisen umpimielisyyden varoitusmerkit paljon paremmin. Heillä on enemmän taitoa luoda tilanteesta tasapainoisempi (ja tasa-arvoisempi) ja he voivat huomata aikaisemmin, milloin tilanteesta kannattaa poistua. Aikuisempi puoliso/gf/bf/fwb on reilumpi match tyypille, jolla on hankaluuksia hahmottaa muiden ihmisten elekieltä ja mielialoja.


      • Mehukatri kirjoitti:

        Aikuinen, juu-u. Taisin avata viestisi ja koska en ehtinyt vasta samantien, niin unohdin koko ketjun. My bad.

        En tiedä minkä ikäinen olet, mutta en tykkää, jos iskemisessä painottuu iskijää paljon nuorempien naisten joukko. Sellainen nostaa niskavillat pystyyn. Itselläni on tuo edellä mainittu kokemus, jossa ilmeisen umpirakastunut vanhempi mies yritti pakottaa minut rakastumaan itseensä. Lähentely jatkui torjumisesta huolimatta, ja sellainen herättää vihaa. Annostelen sitä samaa vihaa, jota koin ahdistelijaani kohtaan, myös niille miehille, jotka näyttävät ahdistelevan nykypäivän nuoria ihmisiä. Tai miksei vanhempiakin.

        Ikäkysymys ei itsessään ole ongelma, vaan tietynlainen umpimielisyys, joka ahdisteluun liittyy. Ahdistelija luulee voivansa ohjata, manipuloida ja pakottaa toisen osapuolen suhteeseen/seksiin. Se on hyvin törkeä tapa suhtautua ihmisiin, koska sosiaalisuuden lähtökohtana on vuorovaikutteisuus. En tosin usko, että nuoruuteni ahdistelija olisi ollut täysin paha ihminen. Hän oli todennäköisesti mielettömän yksinäinen ja onneton mies, joka ei vain kyennyt hillitsemään itseään. Ehkä hän kuvitteli, että riittävän sinnikäs iskeminen ja määrätietoinen lähestyminen saisivat minut ihastumaan? Ja kuvitteli sen niin vahvasti, ettei edes ahdistuksen, inhon tai pelon kaltainen varoitussignaali vaikuttanut häneen? Sellainen on valtavan itsekeskeistä!

        Aikuisempi ihminen pystyy näkemään tuollaisen umpimielisyyden varoitusmerkit paljon paremmin. Heillä on enemmän taitoa luoda tilanteesta tasapainoisempi (ja tasa-arvoisempi) ja he voivat huomata aikaisemmin, milloin tilanteesta kannattaa poistua. Aikuisempi puoliso/gf/bf/fwb on reilumpi match tyypille, jolla on hankaluuksia hahmottaa muiden ihmisten elekieltä ja mielialoja.

        Ymmärrän kyllä tilanteesi. Itselläkin on näitä sosiaalisia ongelmia ollut koko nuoruusvuodet, mutta kuten olen sanonut jo aikaisemminkin, olen iän myötä kovalla työllä oppinut paremmin tulkitsee Tämä naisen tulkitseminen on ilman muuta todellinen taitolaji. Pitää paikkansa, että kiinnostun kyllä helpommin itseä jonkin verran nuoremmista, mutta EHDOTTOMASTI mun tärkein tavoite on pystyä havaitsee, onko kiinnostus molemmin puolista. Ainakin mä teen valtavasti töitä sen eteen, jotta onnistuisin havaitsee. Tämä ilman muuta vaatii valtavaa nöyrtymistä. Tiedän sen tuskan, jota vieläkin joudun aina välillä kokee, kun itse yritän jutella innostuneesti jollekin naiselle ja nainen vastaa kuivasti. Miehellä ei tällaisessa tapauksessa ole todellakaan mitään muuta vaihtoehtoa kuin nöyrästi uskoa, että juuri tämä nainen ei ainakaan kyseisellä hetkellä ole samalla aaltopituudella. Se on äärimmäisen tuskaista, mutta kyllä mä sen tuskan kestän ja pyrin ilman muuta kaikin voimin näyttelemään naiselle, että en tuskastuisi, jotta tämä ei pitäisi mua heikkona. Toki uskon, jos nainen vastaa kuivasti, että nyt ei kannata jatkaa juttelua.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä tilanteesi. Itselläkin on näitä sosiaalisia ongelmia ollut koko nuoruusvuodet, mutta kuten olen sanonut jo aikaisemminkin, olen iän myötä kovalla työllä oppinut paremmin tulkitsee Tämä naisen tulkitseminen on ilman muuta todellinen taitolaji. Pitää paikkansa, että kiinnostun kyllä helpommin itseä jonkin verran nuoremmista, mutta EHDOTTOMASTI mun tärkein tavoite on pystyä havaitsee, onko kiinnostus molemmin puolista. Ainakin mä teen valtavasti töitä sen eteen, jotta onnistuisin havaitsee. Tämä ilman muuta vaatii valtavaa nöyrtymistä. Tiedän sen tuskan, jota vieläkin joudun aina välillä kokee, kun itse yritän jutella innostuneesti jollekin naiselle ja nainen vastaa kuivasti. Miehellä ei tällaisessa tapauksessa ole todellakaan mitään muuta vaihtoehtoa kuin nöyrästi uskoa, että juuri tämä nainen ei ainakaan kyseisellä hetkellä ole samalla aaltopituudella. Se on äärimmäisen tuskaista, mutta kyllä mä sen tuskan kestän ja pyrin ilman muuta kaikin voimin näyttelemään naiselle, että en tuskastuisi, jotta tämä ei pitäisi mua heikkona. Toki uskon, jos nainen vastaa kuivasti, että nyt ei kannata jatkaa juttelua.

        Yehh. Vaikutat kuitenkin kunnialliselta ihmiseltä. Eikä kukaan selviä ilman hankaluuksia tästä elämästä. Sinä olet kuitenkin rohkaistunut ja kehittänyt itseäsi, ja se on arvostettavaa. Hyviä illanjatkoja sinulle...


      • todellavaikeeta

    • narsististamenoa

      Asia herättää monessa vanhemmassa naisessa erittäin suuria tunteita sen vuoksi, että heidän oma "arvonsa" miesten silmissä on uhattuna.

      • ei.naurata

        Tuossa asiassa olet täysin väärässä. Ne vanhemmat naiset muistavat oman teini-ikänsä näiden pervosetien kohteena ollessaan, ja siksi he haluavat suojella samaan piinaan joutuvia tyttöjä.

        Olet muuten kadottanut oman todellisuudentajusi jos luulet, että teinitytöt tykkäisivät pervosetien huomiosta.


      • ei.naurata kirjoitti:

        Tuossa asiassa olet täysin väärässä. Ne vanhemmat naiset muistavat oman teini-ikänsä näiden pervosetien kohteena ollessaan, ja siksi he haluavat suojella samaan piinaan joutuvia tyttöjä.

        Olet muuten kadottanut oman todellisuudentajusi jos luulet, että teinitytöt tykkäisivät pervosetien huomiosta.

        Aika epätodennäköistä, että joku 18v teinityttö kiinnostuisi 30v ätmistä. Saat sinä niistä silti tykätä, kunhan se ei mene ahdisteluksi tai stalkkaamiseksi.


      • ihanyksyhteen
        ei.naurata kirjoitti:

        Tuossa asiassa olet täysin väärässä. Ne vanhemmat naiset muistavat oman teini-ikänsä näiden pervosetien kohteena ollessaan, ja siksi he haluavat suojella samaan piinaan joutuvia tyttöjä.

        Olet muuten kadottanut oman todellisuudentajusi jos luulet, että teinitytöt tykkäisivät pervosetien huomiosta.

        Hahhah. Täälläkin monet puumat kehuvat miten itse ovat nuorempien parikymppisten kundien kimpussa ja hakevat näiltä seksuaalisia palveluita.


      • ihanyksyhteen kirjoitti:

        Hahhah. Täälläkin monet puumat kehuvat miten itse ovat nuorempien parikymppisten kundien kimpussa ja hakevat näiltä seksuaalisia palveluita.

        Puumat eivät jahtaa kauhistuneita pikkupoikia.


      • ei.naurata
        ihanyksyhteen kirjoitti:

        Hahhah. Täälläkin monet puumat kehuvat miten itse ovat nuorempien parikymppisten kundien kimpussa ja hakevat näiltä seksuaalisia palveluita.

        Ne parikymppiset kundit ovat täysikäisiä ja itse usein hyvinkin aloitteellisia puumien suhteen. Kuten Mehukatri tuossa sanoo: puumat eivät jahtaa kauhistuneita pikkupoikia.

        Minulle tuo puumailu on kylläkin vastenmielinen asetelma.


      • jatyrkyttävätitseään
        ei.naurata kirjoitti:

        Ne parikymppiset kundit ovat täysikäisiä ja itse usein hyvinkin aloitteellisia puumien suhteen. Kuten Mehukatri tuossa sanoo: puumat eivät jahtaa kauhistuneita pikkupoikia.

        Minulle tuo puumailu on kylläkin vastenmielinen asetelma.

        Kyllä puumat ovat monesti hyvin aloitteellisia, monet jopa todella roisia ja hävyttömiä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Aika epätodennäköistä, että joku 18v teinityttö kiinnostuisi 30v ätmistä. Saat sinä niistä silti tykätä, kunhan se ei mene ahdisteluksi tai stalkkaamiseksi.

        Juuri näin! Täytyy olla ilman muuta empatiataitoja, jotta osaa lukea naisen viestejä, jotta todellakin vältyttäisiin ahdistelulta. Ahdistelu ja stalkkaaminen ilman muuta väärin. Näissä asioissa ilman muuta pyrin olee äärimmäisen tarkka, kuten myös siinäkin, että nainen ei olis ainakaan alaikäinen vaikka en aina 17 vuotiasta ulkonäön perusteella kykenisi tunnistaa. Kyllä se ikä aina tutustumalla ennemmin tai myöhemmin selviää ja sitten on toki parempi jättää rauhaan, jos ei ole vielä täyttänyt 18


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Juuri näin! Täytyy olla ilman muuta empatiataitoja, jotta osaa lukea naisen viestejä, jotta todellakin vältyttäisiin ahdistelulta. Ahdistelu ja stalkkaaminen ilman muuta väärin. Näissä asioissa ilman muuta pyrin olee äärimmäisen tarkka, kuten myös siinäkin, että nainen ei olis ainakaan alaikäinen vaikka en aina 17 vuotiasta ulkonäön perusteella kykenisi tunnistaa. Kyllä se ikä aina tutustumalla ennemmin tai myöhemmin selviää ja sitten on toki parempi jättää rauhaan, jos ei ole vielä täyttänyt 18

        Ei mulla mitään pakkomiellettä ole 18 vuotiaisiinkaan. Kyllä 20-25 vuotiaskin on vielä nuori nainen.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Juuri näin! Täytyy olla ilman muuta empatiataitoja, jotta osaa lukea naisen viestejä, jotta todellakin vältyttäisiin ahdistelulta. Ahdistelu ja stalkkaaminen ilman muuta väärin. Näissä asioissa ilman muuta pyrin olee äärimmäisen tarkka, kuten myös siinäkin, että nainen ei olis ainakaan alaikäinen vaikka en aina 17 vuotiasta ulkonäön perusteella kykenisi tunnistaa. Kyllä se ikä aina tutustumalla ennemmin tai myöhemmin selviää ja sitten on toki parempi jättää rauhaan, jos ei ole vielä täyttänyt 18

        En pysty samaistumaan ajatusmaailmaasi, mutta arvostan sitä, että yrität olla kohtelias ja fiksu pyrkimyksissäsi. Rispektit siitä...


      • Mehukatri kirjoitti:

        En pysty samaistumaan ajatusmaailmaasi, mutta arvostan sitä, että yrität olla kohtelias ja fiksu pyrkimyksissäsi. Rispektit siitä...

        Joo, enkä mä ole susta edes kiinnostunut parisuhdemielessä vaikka olisitkin loistavassa iässä mulle, siis sanotaanko 22 vuotias. Mä en ole kuitenkaan niin nuori. Sä vaikutat jokatapauksessa ihan fiksulta, joten jos haluat, voidaan käydä hyviä keskusteluja kaverimielessä. Mun on rehellisesti sanottuna tällä tavalla muutenkaan vaikea kiinnostua naisesta. Tapaan naisia mieluummin oikeessa elämässä, mutta hyviä ajatuksen vaihtoja kaverimielessä on toki ihan hauskaa.


      • ihanyksyhteen kirjoitti:

        Hahhah. Täälläkin monet puumat kehuvat miten itse ovat nuorempien parikymppisten kundien kimpussa ja hakevat näiltä seksuaalisia palveluita.

        En yritäkään sanoa, että nuoren naisen ja vanhemman miehen suhde on ainoa oikea. Yhtä hyvin toimiva voi olla vanhemman naisen ja nuoremman miehen suhde.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Joo, enkä mä ole susta edes kiinnostunut parisuhdemielessä vaikka olisitkin loistavassa iässä mulle, siis sanotaanko 22 vuotias. Mä en ole kuitenkaan niin nuori. Sä vaikutat jokatapauksessa ihan fiksulta, joten jos haluat, voidaan käydä hyviä keskusteluja kaverimielessä. Mun on rehellisesti sanottuna tällä tavalla muutenkaan vaikea kiinnostua naisesta. Tapaan naisia mieluummin oikeessa elämässä, mutta hyviä ajatuksen vaihtoja kaverimielessä on toki ihan hauskaa.

        Hyvä. Olemme siis sujut :D Ajatustenvaihto kuulostaa mukavalta.


      • Mehukatri kirjoitti:

        Hyvä. Olemme siis sujut :D Ajatustenvaihto kuulostaa mukavalta.

        Hyvä! No olenko mä niin sairas, mitä täällä moni on luullut, vaikka olen kyllä pyrkinyt kaikin tavoin oikaisee, jos on tullut jokin paha väärin käsitys. Mun mielestä tääläl moni on käsittänyt vaan väärin tämän asian, jota yritän sanoa. Toki täytyy itsekin miettiä, miksi tästä on tällainen väärinkäsitysten soppa noussut.


      • Mehukatri
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Hyvä! No olenko mä niin sairas, mitä täällä moni on luullut, vaikka olen kyllä pyrkinyt kaikin tavoin oikaisee, jos on tullut jokin paha väärin käsitys. Mun mielestä tääläl moni on käsittänyt vaan väärin tämän asian, jota yritän sanoa. Toki täytyy itsekin miettiä, miksi tästä on tällainen väärinkäsitysten soppa noussut.

        Eiköhän kyse ole otsikon mukaisesti suurista ikäeroista ja niiden aiheuttamista tunteista. En ole todistanut elävässä elämässä yhtäkään tasapainoista suuri-ikäeroista paria, mutta tiedän miltä tuntuu olla se painostettu ja ahdisteltu osapuoli. Tiedän myös, millaisista tarinoista isät suuttuvat eikä kyse ole ollut kertaakaan ylireagoinnista. Voin älyllisellä tasolla ajatella, että nuoren naisen ja poikkeuksellisen vanhan miehen suhteessa ei ole mitään pahaa, mutta kokemuksellisella tasolla haluan ensisijaisesti tuomita asian. Keskustelun negatiivinen sävy johtunee samasta asiasta. On helpompi evätä muutamalta epätyypilliseltä mieheltä heidän suosikkinaisensa (haukkumalla, hätistelemällä ym.) kuin ajatella, kuinka moni teini tulee kärsimään oman suvaitsevaisuuden takia. Ei tee mieli usuttaa vanhempia ukkeleita nuorikkojen perään, kun oman kokemuksenkin perusteella idea on ihan helvetin huono. Siitä negatiivinen suhtautuminen johtuu...


      • Mehukatri kirjoitti:

        Eiköhän kyse ole otsikon mukaisesti suurista ikäeroista ja niiden aiheuttamista tunteista. En ole todistanut elävässä elämässä yhtäkään tasapainoista suuri-ikäeroista paria, mutta tiedän miltä tuntuu olla se painostettu ja ahdisteltu osapuoli. Tiedän myös, millaisista tarinoista isät suuttuvat eikä kyse ole ollut kertaakaan ylireagoinnista. Voin älyllisellä tasolla ajatella, että nuoren naisen ja poikkeuksellisen vanhan miehen suhteessa ei ole mitään pahaa, mutta kokemuksellisella tasolla haluan ensisijaisesti tuomita asian. Keskustelun negatiivinen sävy johtunee samasta asiasta. On helpompi evätä muutamalta epätyypilliseltä mieheltä heidän suosikkinaisensa (haukkumalla, hätistelemällä ym.) kuin ajatella, kuinka moni teini tulee kärsimään oman suvaitsevaisuuden takia. Ei tee mieli usuttaa vanhempia ukkeleita nuorikkojen perään, kun oman kokemuksenkin perusteella idea on ihan helvetin huono. Siitä negatiivinen suhtautuminen johtuu...

        Selvennyksenä siis se, että sinun mieltymyksesi eivät tosiaan ole sairaita tai epäluonnollisia. Meillä neggiksillä vain sattuu olemaan oma lehmä ojassa. En halua olla niin suvaitsevainen, että vahingossa rohkaisisin sinua tekemään jotain sellaista, mistä minulla itselläni on trauma. Muiden ihmisten puolesta en tietenkään voi puhua.


    • Tarkentaisin että puhutko nyt sedän (45 v) ja nuoren naisen (18 v) välisestä vakavasta suhteesta, vaiko seksuaalisesta vedosta? Mitä yhteistä on melko lapsella ja sedällä jos parisuhdetta ajatellaan? No ei mitään! Eri maailmat. Mutta jos seksistä puhut, niin tottakai lisäntymisiän alussa, uusien geenien levittämisen näkökulmasta ajateltuna, miehet kokevat seksuaalista vetoa nuoria naisia kohtaan. Hormoonit näes. Nuori tyttö taas jos kokee vetoa setää kohtaan, yleensä kaipaa vain isähahmoa... Ääähhh. Se, mitä yrität oikeuttaa on ällöttävä, kun alkaa miettiä syvällisemmin

      • sairaatpuumat

        Niin puumat ne vasta ällöttäviä ovatkin.


      • kysyy
        sairaatpuumat kirjoitti:

        Niin puumat ne vasta ällöttäviä ovatkin.

        Oletko säkin nyt vain kateellinen niille nuoremmille kundeille, kun et itse saa puumien huomiota?


      • yökyökyök
        kysyy kirjoitti:

        Oletko säkin nyt vain kateellinen niille nuoremmille kundeille, kun et itse saa puumien huomiota?

        Aika moni vanhempi nainen kyllä pidättäytyy antamasta seksuaalissävytteistä huomiota nuorille miehille - vaikka kuinka olisi kiva katsella näitä, niin ovat kyllä sen verran realisteja eivätkä toisaalta halua menettää kasvojaan vaikuttamalla ällöttävältä puumalta koska tietävät olevansa jo ihan mummoja verrattuna näihin nuorempiin miehiin.


      • sairaatpuumat kirjoitti:

        Niin puumat ne vasta ällöttäviä ovatkin.

        Kyllä Madonnalla nuoria miehiä riittää. Onko ällöttävää?


      • kjdskldfk
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Kyllä Madonnalla nuoria miehiä riittää. Onko ällöttävää?

        On. Toiset ne vaan ei millään usko että vanhat naiset ei miellytä.


      • lorttomummo
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Kyllä Madonnalla nuoria miehiä riittää. Onko ällöttävää?

        Madonna on sokeri mummo ja ne nuoret miehet hänen maksettuja portto poikiaan.


      • lorttomummo kirjoitti:

        Madonna on sokeri mummo ja ne nuoret miehet hänen maksettuja portto poikiaan.

        Mutta tasa-arvo toteutuu. Vanhemmalla naisella on aivan sama oikeus nuoriin täysikäisiin miehiin kuin vanhemmalla miehellä nuoriin täysikäisiin naisiin.


    • taitavatolla

      Ovatkohan vanhemmat naiset kateellisia niille nuoremmille böönille, kun eivät itse saa samalla tavalla miehiltä huomiota?

      • Nainen39vee

        Eivät kaikki nuoret tytötkään saa - ja toisaalta sitten osa vanhemmista naisista saa. Se on aina tapauskohtaista. Nuoret tytöt saavat luultavasti myös enemmän ei-toivottua huomiota, mutta jos jätetään se tästä vertailusta pois, niin voisi sanoa, että kaikissa ikäluokissa on niitä yksilöitä, jotka saavat paljon positiivista huomiota, niitä jotka saavat sitä jonkin verran ja niitä, jotka eivät saa ollenkaan tai vain vähän. Tietysti se menee niin, että useimmiten sitä huomiota saadaan eniten suunnilleen samanikäisiltä (myös hiukan nuoremmilta ja vähän vanhemmilta), joten parikymppinen nainen ja nelikymppinen nainen saavat huomiota eri henkilöiltä.

        Aika moni vanhempi mies kyllä pidättäytyy antamasta seksuaalissävytteistä huomiota nuorille naisille - vaikka kuinka olisi kiva katsella näitä, niin ovat kyllä sen verran realisteja eivätkö toisaalta halua menettää kasvojaan vaikuttamalla ällöttävältä setämieheltä. Ja kun suurin osa miehistä ei vaan holtittomasti tuolla läähätä naisten perään, vaan osalla on tämäkin elämän osa-alue ihan hallinnassa. Jotkut osaavat flirttailla fiksusti ja aika moni keskittyy flirttailemaan niille, joiden ajattelee siitä ilahtuvan - ja joissain tapauksissa joiden kanssa voisi tulla jokin suhde tms. Ja aika moni mies on sellainenkin, että vaikka joku nainen olisi kuinka viehättävä, niin ei hän silti flirttaile tai tuo muuten asiaa ilmi. Jos mies on vaikka suhteessa tai nainen ei muuten kiinnosta, niin miksi vaivautua? Suurimmalla osalla kun ei mene kuitenkaan pää sekaisin viehättävän naisen nähdessään - toisin kuin ehkä joillain palstan miehillä, ainakin kirjoituksista päätellen.


      • totuuskomissioz

        jaa, fiksusti kun osaa flirtata ja asian hoitaa niin yllättävän paljon on parikymppisiä kissoja joiden kanssa voi vaikka harrastaa seksiä.

        tässä ktseasiassa on markkinarako koska osa nuorista haluaa kokemuksia ja tarpeeseen ei osata vastata.


    • Viiskymppinen67

      Niinhän se on. Löytyisipä se nuorempi nainen viiskymppiselle miehelle niin kaikki olisi hyvin.

    • KaikessaLöytyy

      Kyllä naiset pitävät itseään nuoremmista miehistä ja myös maksavat seksistä. On tiettyjä lomakohteita jonne matkustetaan sitä varten. Asiasta ei puhuta niin paljon kuin miesten seksiturismista. Kyllä itse olen tullut vanhemman - usein lihavan ja ruman naisen ahdisteltavaksia.

      Jollain festivaaleilla tapahtuu paljon ahdistelua. Usein nuoria tyttöjä kohtaan jotka ovat erehtyneet ottamaan liikaa. Tiedän muutaman tapauksen jotka ovat menneet aivan liian pitkälle. Keskustelun punainen lanka hukassa.

    • IkäVainNumeroita

      Jos osuu se oikea kohdalleen voi asiat edetä vauhdilla, onko nuori vai vanhempi, sinkku vai yh- äiti tai -isä? Kemiat kun kohtaa silloin ei kannata jarrutella?

    • äitini katsoo 19v nuorta miestä ottavansa omaksi pojaksi kun on niin namipala mutta ongelma hänellä on jo ikä . Vaikka taas ikäiseni ja vuotta nuorempi hänelle kelpaa vaikka hän on yli60v johtuen että vanhojen miesten eteennouseminen on ongelma ja halua sen vuoksi liian vanhaa miestä josta ei ole iloa sängystä.

      • Siis ei halua sen vuoksi vanhaa miestä.


    • oiutrgjknvvbbvbbvv

      Kyllä tiedät aivan hyvin ettei kukaan oikea mies hyväksyisi teinilikkansa stalkkausta, on hän sitten minkä ikäinen tahansa. Miksi ylipäätään pitää tuota namusetäfriikkeilyä täällä jauhaa? No toki provotaksesi tietty.

      • Stalkkaus onkin suomessa rikos. En ole mielestäni mistään stalkkauksesta puhunutkaan. KOITA USKOA: alaikäinen on alaikäinen ja täysikäinen on täysikäinen. Lue tämä keskustelu huolellisemmin. Olen kyllä pyrkinyt tarkentaa, jos olen joitain asioita ilmaissut hieman epäselvästi.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Stalkkaus onkin suomessa rikos. En ole mielestäni mistään stalkkauksesta puhunutkaan. KOITA USKOA: alaikäinen on alaikäinen ja täysikäinen on täysikäinen. Lue tämä keskustelu huolellisemmin. Olen kyllä pyrkinyt tarkentaa, jos olen joitain asioita ilmaissut hieman epäselvästi.

        Ok, myönnän, että tuo Anna Kontulan artikkeli saattaa vähän sekoittaa, kun siinä todella puhutaan vanhempien hysteriasta ja nimenomaan siinä artikkelissa viitataan nimenomaan alaikäisiin. Alaikäisten erityisesti alle 16 vuotiaiden suojelu on tietysti aiheellista. Toki, kun mennään hysterian puolelle, on aina vaara tehdä ylireagointeja, joissa pahimmassa tapauksessa syytön lynkataan.

        Tuossa on mielenkiintoinen artikkeli ahdisteluepäilystä. Mennäänkö tässä jo hysterian puolelle? Vaikee tietysti näin ulkopuolisena sanoa, kun ei tiedä mitä tuossa on kokonaisuudessaan tapahtunut.
        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005444237.html
        Myös mielenkiintoisia kommentteja tuossa artikkelissa.


      • Kroketta

        Kahjo sinä olet. En usko että kukaan täysissä järjissä oleva nainen - nuori tai vanhempikaan - jaksaisi kuunnella tuota jankkausta. Jos ainoa kiinnostusta määrittävä tekijä sinulla on naisen ikä niin voin kertoa että tilanteesi pahenee koko ajan. Mitä vanhemmaksi muutut, sitä vastenmielisempinä nuoret naiset kokevat lähestymisyrityksesi. Trust me, I know.


      • Kroketta kirjoitti:

        Kahjo sinä olet. En usko että kukaan täysissä järjissä oleva nainen - nuori tai vanhempikaan - jaksaisi kuunnella tuota jankkausta. Jos ainoa kiinnostusta määrittävä tekijä sinulla on naisen ikä niin voin kertoa että tilanteesi pahenee koko ajan. Mitä vanhemmaksi muutut, sitä vastenmielisempinä nuoret naiset kokevat lähestymisyrityksesi. Trust me, I know.

        Itse olen kyllä huomannut toista, koska sosiaaliset taitoni ovat iän myötä kehittyneet ja lähestyminen on tullut luontevammaksi. Nyt on toki nyt, mutta en voi tietää miten asia on 10 tai 20 vuoden päästä.
        Ok, täällä asia voi olla vähän jankkausta, mutta sitten naisen kanssa, josta olen kiinnostunut, saatan olla erilainen, puhua monenlaisista asioista enkä ollenkaan samoista joista täällä ainakaan tutustumisvaiheessa. Tämä on suomi24 ja täällä keskustellaan niin helpoista kuin vaikeestakin kysymyksistä. Joskus asia voi huomaamattakin mennä jankkaamiseksi.
        Hankalista asioista ei muutenkaan aina ole välttämättä fiksua puhua heti ensimmäisillä treffeillä. Ne kyllä voivat tulla puheeksi myöhemmin.


      • 011254400000000
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Stalkkaus onkin suomessa rikos. En ole mielestäni mistään stalkkauksesta puhunutkaan. KOITA USKOA: alaikäinen on alaikäinen ja täysikäinen on täysikäinen. Lue tämä keskustelu huolellisemmin. Olen kyllä pyrkinyt tarkentaa, jos olen joitain asioita ilmaissut hieman epäselvästi.

        Vittu teikä se jaksaa jauhaa, lakikirja sanelee oikean moraalin yhtä vähän kuin raamattu. Ei ikärajoja lakiin ole merkitty mitään namusetiä varten.


    • todellavaikeeta
    • AmiAsp

      Onko kirjoittaja asperger?

      • En ala täällä luokittelee itseäni miksikään neurologisten häiriöiden ryhmään kuuluvaksi, koska haluan ensisijassa olla minä. Tiedän toki jotain autismista ja olen kiinnostunut kyllä pohtii asioita erilaisten "vammojenkin" näkökulmasta. "Vammaisella" ihmisellä kun on aina elämä jollain tavalla erilaista, eikä "normaali" pysty aina ymmärtämään, millaista elää jonkin "vamman" kanssa.


      • 876
        todellavaikeeta kirjoitti:

        En ala täällä luokittelee itseäni miksikään neurologisten häiriöiden ryhmään kuuluvaksi, koska haluan ensisijassa olla minä. Tiedän toki jotain autismista ja olen kiinnostunut kyllä pohtii asioita erilaisten "vammojenkin" näkökulmasta. "Vammaisella" ihmisellä kun on aina elämä jollain tavalla erilaista, eikä "normaali" pysty aina ymmärtämään, millaista elää jonkin "vamman" kanssa.

        Aspergerihmisen vaikutelman sinusta kieltämättä saa.


      • 876 kirjoitti:

        Aspergerihmisen vaikutelman sinusta kieltämättä saa.

        Jokainen saa ajatella, mitä haluaa. Aspergeriksi epäilemistä en ainakaan itse pidä loukkaavana, koska siinä ei pitäis ainakaan olla mitään rikollista. Toki on äärimmäisen ikävää, jos asperger tekee rikoksen ja sitten luullaan, että kaikki ovat rikollisia. Käsittääkseni aspergereissa ei ole yhtään sen enempää rikollisia kuin "normaaleissakaan" ihmisissä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe