Milloin muumimukinainen vankilaan?

SarjahuijaajaVankilaan

Milloin muumimukinainen aloittaa ehdottoman vankilatuomionsa Hämeenlinnassa?

74

14940

    Vastaukset

    • täyttäymmärrystävailla
    • khjsotisnbj

      Mikä helvetin muumimukinainen? Onko joku maalannut mukeja liian huonosti?

    • EiTilaaja

      Voi harmi kun se kuva on vaan tilaajille! Viitsisi löytyy joku tilaaja ladata sen vaikka aijaa.comiin ja laittaa sitten linkin tänne? Näin me muutkin, ei tilaajat, näkisimme sen.

      • kylänkuuluisuus

      • Turhaa.Salata.Tekojaan

        Hermostuuhan siitä, kun ei enää voi muita syyttää ja kuva löytyy Savon Sanomain sivulta?
        Ei voi enää väittää, että "kylällä on joku toinen saman niminen" , tai että "identiteetti on varastettu".
        Kyllä pitäisi seurauksetkin kestää, jos on rikolliselle tielle lähtenyt ja jatkanut useista tuomioistaan huolimatta.

        Savon Sanomain uutinen viimeisimmästä tuomiosta:

        "Muumimukinaisena tunnettu yläsavolainen sarjahuijari on saanut uuden tuomion erinäisistä rikoksista. Pohjois-Savon käräjäoikeus tuomitsi naisen 60 päiväksi ehdottomaan vankeuteen petoksista, laittomasta uhkauksesta ja väärennöksistä.
        Tuomio on jatkoa Itä-Suomen hovioikeuden ja Pohjois-Savon käräjäoikeuden aiemmille päätöksille. Niiden perusteella nainen oli jo suorittamassa yhden vuoden ehdotonta vankeusrangaistusta.
        Uudet ilmi tulleet petokset tapahtuivat viime keväänä ja kesänä. Nainen myi nettikaupan välityksellä muun muassa Marimekon tuotteita ja verhoja, joita hänellä ei tosiasiassa edes ollut. Kauppojen hinnat vaihtelivat 50–125 euron välillä.
        Oikeus katsoi tapausten liittyvän suureen petosten kokonaisuuteen, joka alkoi jo vuonna 2013. Tuon vuoden lokakuusta lähtien nainen on jäänyt kiinni yli 120 vastaavasta nettipetoksesta.
        Petoksista kymmenet ovat liittyneet olemattomiin Arabian Muumi-mukeihin.
        Petosten ohella 32-vuotiaan naisen katsottiin syyllistyneen vakavaan uhkailuun. Nainen oli lähettänyt vuoden 2015 kesällä yläsavolaiselle miehelle 58 tekstiviestiä, joissa hän oli uhannut tätä muun muassa "yöllisellä iskulla", "vauvan hautajaisilla" ja "KYSiin joutumisella".
        Uhri sai kaikki tekstiviestit neljän päivän aikana. Mies kertoi, että uhkailu oli johtanut hänet hakemaan itselleen ja pienelle lapselleen terapia-apua.
        Nainen myönsi viestien lähettämisen, mutta kiisti niiden pelottelutarkoituksen.
        Vuoden 2016 alussa nainen yritti puhdistaa maineensa lukuisilla väärennetyillä asiakirjoilla. Hän lähetti Savon Sanomien toimittajalle Iisalmen poliisiaseman nimissä luotuja dokumentteja, jotka todistelivat hänen syyttömyyttään.
        Neljässä väärennetyssä asiakirjassa oli käytetty luvatta Suomen poliisin logoa, Iisalmen poliisiaseman osoitetietoja ja paikallisten konstaapelien identiteettejä. Viides väärennös oli sähköpostiviesti, jossa nainen tekeytyi iisalmelaiseksi varatuomariksi.
        Nainen myönsi syyllistyneensä väärennöksiin. Hän kertoi halunneensa olla mahdollisimman vakuuttava, minkä vuoksi hän näki huijauksen eteen paljon vaivaa.
        Ehdottoman vankeusrangaistuksen lisäksi nainen tuomittiin maksamaan kaikkien asianosaisten oikeudenkäyntikulut ja petoksilla saamansa rikoshyöty. Uhkailtu mies saa naiselta kärsimyskorvauksia 600 euroa." Petri Karvinen/Savon Sanomat

        http://aijaa.com/PSVmnD

        Myös Ilta-Sanomat julkaisi uutisen

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005488030.html


      • Kummastuttaaa
        kylänkuuluisuus kirjoitti:

        Tässä muumimukinainen oikeuden istunnossa, ole hyvä

        http://aijaa.com/PSVmnD

        Ihan selvästi on nainen joka ei kadu mitään. Koska hänhän ei niitä ole muka tehnyt vaan joku toinen. Saakohan tämä viesti olla tuntiakaan.


      • ei.minulla.muuta
        Kummastuttaaa kirjoitti:

        Ihan selvästi on nainen joka ei kadu mitään. Koska hänhän ei niitä ole muka tehnyt vaan joku toinen. Saakohan tämä viesti olla tuntiakaan.

        Nettikirjoitteluista päätellen jatkaa vain huijauksiaan ja mitä sitä turhia katumaan, kun ei osaa.

        "Piirteitä ovat muun muassa patologinen valehtelu, kovuus ja tunteettomuus, lipevyys, petkuttaminen, väkivaltaisuus ja rikollinen toiminta."

        https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005549963.html

        Tämähän on vain lehtiartikkeli, joten ei kannata hiiltyä turhasta, eikä hakata sitä poistonäppäintä


      • totuus.on.tämä
        Kummastuttaaa kirjoitti:

        Ihan selvästi on nainen joka ei kadu mitään. Koska hänhän ei niitä ole muka tehnyt vaan joku toinen. Saakohan tämä viesti olla tuntiakaan.

        Ei tietenkään mitään kadu, koska

        "Psykopaatit valehtelevat, manipuloivat ja huijaavat. He eivät tunne katumusta eivätkä empatiaa tai sympatiaa"


    • Kummastuttaaa

      On tätä kiva lukeja viesti poistettu vietiin poistettu. Miks ne ei saa olla

      • Pielaveteläinen

        Uudessa Pielavesi-Keitele lehdessä on kirjoitus Pielavetisestä v.1985 syntyneestä nettihuijarista, jota epäillään taas uudesta petoksesta. Onkohan sama, joka poistaa viestejä täältä kamalalla raivolla?


      • kyugygy
        Pielaveteläinen kirjoitti:

        Uudessa Pielavesi-Keitele lehdessä on kirjoitus Pielavetisestä v.1985 syntyneestä nettihuijarista, jota epäillään taas uudesta petoksesta. Onkohan sama, joka poistaa viestejä täältä kamalalla raivolla?

        No haloo, ei kai täältä voi poistaa viestejä kukaan muu kuin ylläpito, pyynnön kyllä voi lähettää. Minä kyseisenä henkilönä tekisin loukkaavista ja herjaavista viesteistä rikosilmoituksen ja tallentaisin viestit ennen kuin ylläpito poistaa ne, oikeus ja kunnia se on kaikilla ihmisillä vaikka olisi tuomittu rikoksista, onhan kansanedustajankin henkilöitä jotka tuomittu jostain rikoksesta!


      • ettäkysynvain
        kyugygy kirjoitti:

        No haloo, ei kai täältä voi poistaa viestejä kukaan muu kuin ylläpito, pyynnön kyllä voi lähettää. Minä kyseisenä henkilönä tekisin loukkaavista ja herjaavista viesteistä rikosilmoituksen ja tallentaisin viestit ennen kuin ylläpito poistaa ne, oikeus ja kunnia se on kaikilla ihmisillä vaikka olisi tuomittu rikoksista, onhan kansanedustajankin henkilöitä jotka tuomittu jostain rikoksesta!

        No haloo vaan! Miten voi tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, jos ei ole kunniaa mitä loukata?


      • taviksenkuvitelmat
        ettäkysynvain kirjoitti:

        No haloo vaan! Miten voi tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, jos ei ole kunniaa mitä loukata?

        Kysypäs vaikka joltain tuomarilta kuinka on, onko kunniaa vai ei? Kaikilla on kunniansa vaikka istuisi linnassa 10 vuotta! Näin se vaan menee!


    • Hameen.linna

      Huomenna

    • Riittääää

      Onko oikeasti joillakin noin tylsää elämässään että päivästä toiseen jaksaa jauhaa samaa asiaa aina yhä uudestaan ja uudestaan. Vaikka tässä ketjussa parjattu ihminen on tehnyt yhtä sun toista, rikollista ja muiden mielestä tuomittavaa, niin miksi ihmeessä päivästä toiseen siitä keuhkotaan.
      Kyllä tässä maailmassa tapahtuu niin paljon kaikkea muutakin. Hankkikaa jo elämä!

      • RikollisetRistikonTaakse

        Sukulaisen säälittävä selitysyritys taas "Kyllä tässä maailmassa tapahtuu niin paljon kaikkea muutakin". Hei! ja Haloo! Täällä keskustellaan Pielaveden asioista.
        Muumimukinainen jatkaa päivästä toiseen huijaamista ja minä jatkan päivästä toiseen jauhamista.
        That's it!


      • huijarin.elämää

        Kyllä se muumimukinainenkin osaa päivästä päivään jauhaa samaa asiaa, mutta häntä sinä et moiti.
        Muumimukinainen on ansainnut kaiken sen parjauksen, mitä hänestä kirjoitetaan.
        Mitään katumusta hän ei ole osoittanut, joten miksi kenenkään pitäisi vaieta noin kamalista rikollisista teoista?

        "Petosten ohella 32-vuotiaan naisen katsottiin syyllistyneen vakavaan uhkailuun. Nainen oli lähettänyt vuoden 2015 kesällä yläsavolaiselle miehelle 58 tekstiviestiä, joissa hän oli uhannut tätä muun muassa "yöllisellä iskulla", "vauvan hautajaisilla" ja "KYSiin joutumisella".
        Uhri sai kaikki tekstiviestit neljän päivän aikana"


    • EnSeMinäOleSeOnJokuMuu

      Jos minä olen sellainen sarja- ja liukuhihnajauhaja?

    • vaikkaPressaksi

      Kun kyseinen ihminen suorittaa rangaistuksen loppuun niin hän on jälleen nuhteeton kansalainen, voi aloittaa jälleen puhtaalta pöydältä, kätevää eikös?

    • Jeesus.auttaa.amen

      Herramme Jeesus Kristus antaa anteeksi kaikkien synnit, antakaamme anteeksi myös hänelle, laumasta eksyneelle sillä on tuleva aika jolloin kaikki olemme samanarvoisia.

    • herra.olkoon.kanssanne

      Kääntykää Jeesuksen puoleen, hän auttaa teitä joita vastaan on rikottu, Jeesus antaa teille voimaa kestää elämän pettymykset, rakastakaa ja antakaa anteeksi myös niille jotka ovat laumansa kadottaneet.

      • uggdegcc

        Järkensä tuo on kadottanut!


    • virvonvarvonvarastan

      Trullipeikolta se punaiseksi värjätyn tukkansa kanssa näyttää, joten voisi vaikkapa mennä virpomaan, niin ei aina tarvitsisi huijata ja varastaa.

    • anna20egee

      No jos tuolle virpojalle viitsitte rahaa antaa niin eikö se ole sama kuin maksatte olemattomasta muumimukista?

    • NoitaNokinenä

      Jos rahan antaa vapaaehtoisesti, niin kyllä se on eri asia, kuin huijatuksi tuleminen.

    • voivoijalämminleipä

      Kyllä riittä itkua noista muumimukeista, kuinka kauan vielä jaksatte vinkua olemattoman summan perään. Mitäs tilasitte. Antakaa nyt vielä pankkikorttitunnuksetkin jos joku netissä niitä utelee.

    • ei.minulla.muuta

      "Olematon summa" ? Saako olemattoman summan huijaamisesta vuoden vankilatuomion? Taidat olla hieman ulkona muumimukinaisen rötöstelyistä?

    • voivoijalämminleipä

      No kuinka paljon sinulta huijattiin, tonni vai 5 euroa?? Raha on vain rahaa ja jotkut pöljät hamstraa esineitä ja jotain *itun muumimukeja, mullakin olis tuossa muutama kahvimuki, ostatko? 40 euroa kpl.

      • huhhuhHaatala

        Jaahas "puolustuksen puheenvuoro" puhuu taas viisaita ja "raha on vain rahaa". Mikäs siinä sitten, annetaan rikollisuuden rehottaa.


    • pashaalisää

      Taidat(te) itse olla se paholainen jolla ei ole sielua, kuinka kauan jaksatte nillittää samasta asiasta? Syyttäkää myös itseänne, aivan oikein teille tapahtunut, jos on tuomittu niin ei pitäisi enää tuomita. "älä lyö lyötyä"

    • 52048733

      Sielukas, kaunis ja tyylikäs nainen ja sopivan räväkkä!

    • 52048733

      Vitsistä en tiedä mutta minun mielestä kyseinen nainen on kaunis ja räväkkä, itsekin olen tehnyt rikoksia ja olen hyvin avoin, ulospäin suuntautuva. keskivertoa älykkäämpi joten uskon että nuo samat ominaisuudet löytyy myös tästä kauniista naisesta, olen salainen ihailija!

    • RumamikäRuma

      Hienoa, että edes joku näkee kauneutta siellä, missä kaikki muut näkevät pelkkää rumuutta.

    • netinvillilänsi

      Huijaaminen on rikos mutta on se rikos myös kirjoitella nettiin toisista ihmisistä loukkaavia ja herjaavia viestejä eli katsokaapa peiliin, ette tekään ole mitään puhtoisia pulmusia. Suurin osa tämänkin viestiketjun törkyviesteistä poistettu. Ko. henkilön kannattaisikin seurata mitä kirjoitellaan ja tallentaa loukkaavat ja herjaavat viestit ennen kuin ne poistetaan ja harkita rikosilmoituksen jättämistä. Onhan esimerkki tapauksia joissa pitkään jatkunut törkykirjoittelu on tuomittu ja uhri vaatinut sievoisen korvaussumman. Oikeus ja laki se on turvana vaikka olisi murhannut jonkun.
      Onhan vankilassakin istuvat hakeneet oikeusteitse oikeutta ja ovat sitä saaneet.

    • vaekuinka

      Täällä ei ole yhtäkään loukkaavaa, tai herjaavaa viestiä kirjoitettu kenenkään nimellä, joten rikosilmoituksen teko on aika hankalaa.

    • netinvillilänsi

      Yritäpäs oikein kovasti ymmärtää lukemaasi, "....kannattaisikin seurata mitä kirjoitellaan...." Mitähän tuo tarkoittaisi? Se ei tarkoita että "olisi kannattanut seurata".
      Tarkoitin myös kaikkia foorumeita ja sos.medioita enkä vaan tätä suomi24-foorumia.

    • netinvillilänsi

      Kyllä puolustan, jokainen tekee virheitä, oletko sinä muka täydellinen ihminen etkä koskaa ole tehnyt mitää virhettä/rikosta, etkö muka koskaan ole pitänyt kännykkää korvalla kun olet ajanut autoa, tai ajanut ylinopeutta tai jättänyt vilkun käyttämättä!!
      Toiset voi tehdä vakavampia virheitä/rikoksia ja kun on tuomion saanut ja vielä kun tuomion kärsii niin asia on selvä, puolustan siksi että riittää oikeusteitse saatu tuomio ei sitä enää tarvitse "kivittää" täällä netissä julkisesti, ajattele vähän, se voisit olla vaika sinä joka olisit kirjoittelun kohde, tuntuisiko hyvältä, jättäkää jo rauhaa ko. henkilö ja pitäkää omista asioistanne huolta!
      Epäilen että moni nettikiusaaja on ollut myös koulukiusaaja ja jopa työpaikkakiusaaja tai ainakin ollut koulukiusaajan puolella. Tällaista kiusaamista nykyään joka taholla aivan samalla tavalla tuomittavaa kui muutkin rikokset.

    • niin.makaa.kuin.petaa

      Virhe on harkitsematon teko ja niitä sattuu varmasti jokaiselle elämän varrella. Täällä on kirjoitettu tapahuijarista, joka vuodesta toiseen jatkaa tekojaan saamistaan tuomioista huolimatta. Noilla kahdella asialla ei ole mitään tekemistä keskenään, vaikka kuinka vähättelisit rikoksien vakavuutta. Jos kyseisestä ihmisestä kirjoitetaan varoituskirjoituksia netissä, niin sehän on vain hyvä asia ja toivottavasti estää lisähuijauksia. Ihminen joka on ylimielinen ja täysin piittaamaton lain pykälistä, niin on omalla käytöksellään aiheuttanut kaiken kohdalleen tulleen "kivityksen". Kummallista, kun rikollista pitäisi vain ymmärtää vuodesta toiseen ja syyllisiä etsiä jostain muualta?

    • netinvillilänsi

      "Virheillä" tarkoitin nimenomaan rikoksia. Jospa välinpitämättömyys johtuu siitä että netissä haukutaan yms. se voi vaikuttaa negatiivisesti, jos kaikki vaan syrjii ja haukkuu niin täysin ymmärrettävää. Onhan monen koulukiusatun murheellisen teon takana juuri sama juttu, syrjintä, haukkuminen, loukkaaminen ja netin kirjoittelut.

      Sama se on nyt Siltsu Sillanpään tapaus, moni haukkuu ja kirjoittelee netissä negatiiviseen sävyyn niin se voi pahentaa tilannetta, tosin auttamaan ei kukaan voi jos ko. henkilö ei ota apua vastaan niin kuin itse asian hän mainitsi eli "kannattelu" ei auta mutta kyllä negatiiviset kirjoittelut voi pahentaa tilannetta. Joten kyllä paras tapa on olla puuttumatta mitenkään tilanteeseen, en tuomitse tietenkään varoitusviestejä mutta yleensä niistäkin kirjoittelu ryöstäytyy käsistä. Joissakin tapauksissa kyse voi olla sairaudesta.

      • niin.makaa.kuin.petaa

        Olen samaa mieltä kanssasi koulukiusattujen ym. julmasta kohtelusta, jota netti voi vielä rajattomasti lisätä. Tämä kyseinen henkilö on kuitenkin ihan eri asia, koska siinä itse "kivitetty" onkin se, jolla on satoja uhreja. Hän on tapahuijari, jolla on päällä vankilatuomiot sadoista huijauksista ja näin ollen hänellä on myös ollut jo useita satoja mahdollisuuksia lopettaa rikollinen elämäntapansa ja tehdä parannus. En näe yhtäkään lieventävää seikkaa, jolla häntä puolustaisin. Jos ihminen elää tuolla tavalla, että koko kylä paheksuu ja valtakunnan lehdistökin kirjoittaa "muumimukinaisesta, liukuhihnahuijarista, tapahuijarista" jne, puolustan niitä, ketkä kirjoituksillaan yrittävät saada ko. henkilön lopettamaan ja elämään, sekä toimeen tulemaan niin kuin normaalit ihmiset.


    • Michelinakka

      Silanpään kans lukemaan tiilenpäitä kristalli linnaan linnan juhliin 20 vuotta aluksi

    • 675544333

      Pielaveden juoruakkojen kerho jatkaa edelleen toimintaansa!

    • jäkätijäkätijäkäti

      Ei juoruamisesta sentään linnaan joudu, joten aika viatonta toimintaa se kuitenkin on.

    • vierasmaamustikka

      Kuinkas tämän erään juoruakan ukko lääppii vieraita naisia paikallisessa. Kehui että oli päässyt pukille Tallinan reissulla. Saako R-kioskilta juorumukeja?

      • korppi69

        ei taida tällä juoroakalla jäädä aikaa oman ukon perän katsoo. Pitää ukon vonkua piparia muualta


      • eiepäilystäkään
        korppi69 kirjoitti:

        ei taida tällä juoroakalla jäädä aikaa oman ukon perän katsoo. Pitää ukon vonkua piparia muualta

        Tiedän tämän juoruakan, tekisi mieli laittaa nimi tänne, naama näyttää loistavan facebookissakin!


      • Korppi69

        Eikun vaan nimi julki. Itsekin tiedän kyseisen ihmisen


    • jäkätijäkätijäkäti

      Se on kaikki vain kotiinpäin, mitä kylältä saa

    • Pielavetinen

      Ei taida näillä ihmisillä olla niin sanotusti omaa elämää tai sitten se on tosi tylsää. Päivästä toiseen vaan paskaa kirjoittelee muitten ihmisten tekemisistä. HALOO hankkikaa jo ihmeessä Oma elämä!!! Huom. Katsokaa joskus peiliin ootteko ite ihan puhtaita pulmusia!

    • käpykylänmurheet

      Olen samaa mieltä, paljon muutakin tapahtuu maailmassa ja vielä pahempaa niin tästä yhdestä ja samasta asiasta jaksavat jankata!

    • PielavedenPulmunen

      Ihan turha on yrittää kirjoituksilla tuohon tyyppiin vaikuttaa, ei rikollista elämäntapaa ole muuttanut edes lukuisat tuomiot. Sääliksi käy hänen vanhempansa, sisaruksensa jne, heille nämä kirjoitukset tuovat vain lisää murhetta, joten minä ainakin vaikenen tästä aiheesta nyt. Aikuinen ihminen tuo on, joten tehköön elämällään mitä lystää.

    • Pielavetinen

      Eikö tällä kirjoittajalla ole näköjään omaa elämää jajos onkin niin varmaan todalla tylsä elämä onkin . Eikö jo tämä asia ole loppuun käsitelty moneen kertaan !!! Jokainen kärsii teoistaan itse. On tässä maailmassa pahempiakin tekoja tehty ja ne ihmiset vaan porskuttaa eteenpäin eivät ole pyytäneet "Sinun" hyväksyntää. Eikö jo ole aika tämän asian olla. Kyllästyttää tommoset kiusaajat.

    • niin.makaa.kuin.petaa

      Kummasti natsaa nuo ylempänä olevat 20 kohtaa tähän paljon kirjoittelua aiheuttaneeseen henkilöön, mutta antaa ammatti-ihmisten hoitaa aikanaan, heillä on siihen koulutus ja ammattitaito. Tässä tapauksessa ei voi kuitenkaan kirjoittaa, että "jokainen kärsii teoistaan itse", sillä uskon kärsimystä aiheutuneen lähinnä lähipiirille, itse tuo ei tunnu välittävät mitään. Siitä olen samaa mieltä, että kaikki varmasti tietävät jo kyseisen ihmisen edesottamukset niin tarkkaan, että kirjoittelulla ei tule mitään uutta enää esiin. Uskon myös, että ko. henkilö on niin huomionhakuinen, että nauttii kirjoituksista, olivat ne sitten positiivisia, tai negatiivisia. Antaa hänen olla ja odottaa vankilapassitusta.

    • Pielavetinen

      Tälle kirjoittajalle on jäänyt levy jumiin pääkoppaan , ei itse huomaa. joka päivä samaa asiaa jankkaa . Luuletko et sinulle ensimmäiseksi ilmotetaan jos joutuukin lähtemään. Eikö elämässä mennä eteenpäin , ainakin maapallo pyörii jatkuvasti . Asioita tulee jatkuvasti uusia Eikä jankata paikkoillaan . Mitäköhän hyödyt asiasta ?Pysähy jo ja katso peiliin elämä menee koko aika eteenpäin.

    • niin.makaa.kuin.petaa

      Koitahan "Pielavetinen" nyt rauhoittua, tuollainen kiihtyminen on epäterveellistä.

    • saatvarmaanapua

      Varmaan tämä jankkaaja on menettänyt muumimukiin 5 euroa ja nyt itkee sitä lopun elämäänsä tai sitten on pahasti vajaapäinen ja avohoidossa. Mene hoitoon hyvä ihminen!

      • ei.minulla.muuta

        Syytät täällä muita kirjoittajia haukkumisesta, luehan oma tekstisi ja ymmärrä lukemasi. Jos tuo ei ole törkeätä, niin mikä sitten? Kertoo kirjoittajan yksinkertaisuudesta ja sivistymättömyydestä.


      • netinvillilänsi
        ei.minulla.muuta kirjoitti:

        Syytät täällä muita kirjoittajia haukkumisesta, luehan oma tekstisi ja ymmärrä lukemasi. Jos tuo ei ole törkeätä, niin mikä sitten? Kertoo kirjoittajan yksinkertaisuudesta ja sivistymättömyydestä.

        Sorry mut en ainakaan minä tuota "saat varmaan apua" kirjoittanut, taitaa olla myös trolleja täällä Pielavesi-foorumilla! Tämä on sitä suomi24.fi filosofiaa kun menee puurot ja vellit sekaisin kun voi kuka tahansa vastata ja mitä tahansa toisten viesteihin ja trollia luullaan alkuperäiseksi kirjoittajaksi.


      • ei.minulla.muuta
        netinvillilänsi kirjoitti:

        Sorry mut en ainakaan minä tuota "saat varmaan apua" kirjoittanut, taitaa olla myös trolleja täällä Pielavesi-foorumilla! Tämä on sitä suomi24.fi filosofiaa kun menee puurot ja vellit sekaisin kun voi kuka tahansa vastata ja mitä tahansa toisten viesteihin ja trollia luullaan alkuperäiseksi kirjoittajaksi.

        Olinkin jo hieman huolestunut henkisen tilasi äkillisestä romahduksesta ja ajattelin, että sinäkin tarvitset pikaisesti apua. Aloituksen alkuperäinen aihe on jo niin loppuun kaluttu luu, eikä uutta aihetta ole ilmeisesti ilmaantunut, niin trollaajat hermostuksissaan hyppivät muidenkin silmille.


    • Kyllästynyt

      Voi hyvää päivää lopettakaa jo. Antakaa jokaisen elää omaa elämää

    • MuuminMukeja

      Olen melko varma että ei saa siis minkäänlaista tuomiota - vähäisten rikkomusten takia !

    • VankilaOdottaa

      :) :) :) Tuolla on kasassa yhteensä jo 1v ja 2 kk vankilatuomiota, joten vähäistä on minunkin mielestäni tekoihinsa verrattuna.

    • pienitekijä

      Joo mutta me veronmaksajat kustannetaan vankilassa istuminen, mielestäni tuo tuomio on aivan tolkuttoman kova verraten siihen mitä esim. raiskauksista antavat, ei mitään järkeä.

    • VankilaOdottaa

      Mitä järkeä tässä sitten on? Päätäkö pitäisi vain silitellä kovapäiseltä ja laista piittaamattomalta ihmiseltä?
      Vankilaan vain, niin on ainakin sen ajan huijaamatta.
      Linkit osittain pätkitty, joten pitää kopioida ja uudelleen linkittää.


      http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Muumimukeilla-rahaa-huijannut-nainen-sai-ehdollisen-vankeustuomion/549124

      http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Väsäsi-poliisin-nimissä-asiakirjoja/732874

      http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Muumimukinainen-kieltää-asiakirjojen-väärentämisen/732914

      http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Muumimukinaisesta-uusia-rikosilmoituksia/724175

      http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005232022.html

    • lääketiedeauttaa

      Täytyy kyllä sanoa että jollakin, kuten "VankilaOdottaa" on jäänyt joku trauma tästä ko. tapauksesta, käy omalääkärisi luona ja juttele asiasta, jospa jonkinlainen terapia auttaa pääsemään sinua yli tästä asiasta, voit yrittää myös ihan itse, yritä löytää päivääsi jotain muuta puuhaa ja vähennä netin käyttöä, ulkoile vaikka, käy reipas kävelylenkki tai juoksulenkki jolla purat energiaasi ja näin vähitellen unohdat koko muumimuki-jutun.

    Ketjusta on poistettu 426 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe