"Kun hyvät tekosi miellyttävät sinua ja pahat tekosi surettavat sinua, olet uskovainen."
- Profeetta Muhammad
Jokusia kuvauksia uskovaisen luonteesta ja ominaisuuksista löytyy islamista, tässä yksi niistä. <3
Kuka on uskova?
12
369
Vastaukset
- MUSLIM22
Hyvä kysymys... ja hyvät vastaukset hyviin kysymyksiin löytyy aina Koraanista...
Te, jotka uskotte, älkää tehkö tyhjäksi almujanne jälkimoitteilla ja solvauksilla niinkuin se, joka luovuttaa omaisuutensa näyttääkseen ihmisten silmissä hurskaalta, mutta ei usko Jumalaan eikä Viimeiseen päivään
(Koraani 2:264)
Turha kritisointi, tuomitsevuus ja negatiivisuus siis eivät ainakaan ole hurskaan uskovan piirteitä. - rehellisyyskunniaanx
Koraanissa sanotaan, että uskovia on ne:
jotka uskovat ja hyvää tekevät, soveltavat toisiinsa totuutta ja kehoittavat toisiaan kestävyyteen.
Meidän pitää olla rehellisiä toisillemme... ja myös itsellemme... ja olla toistemme tukena, kehottaen kestävyyteen, eikä kääntää selkäämme kun on vaikeaa - totuudellinenpuhe
Uskova on se, jonka suusta tulee vain totuudellinen puhe! Eikä edes vitsaillessaan esitä epätosia väitteitä.
Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi:
"Voi häntä, joka kertoo juttuja, puhuen valheellisesti, saadakseen ihmiset nauramaan. Voi häntä! Voi häntä!"
(Sunan Abi Dawud, kirja 42, Hadith 4972)- uto8ty80760860
Koraani 4:142. Katso, teeskentelijät koettavat pettää Jumalaa, mutta juuri Hän pettää heidät. Kun he asettuvat rukoilemaan, he seisovat veltosti, tekeytyvät hurskaiksi ihmisten silmissä, mutta todellisuudessa vähän välittävät Jumalasta.
Koraanissa käytetään sanaa pettäjä 23 kertaa, mutta yhdelläkään kertaa niistä, sillä ei tarkoiteta saatanaa.
Me jotka luemme raamattua, tiedämme, että saatana on pettäjä, joka on pettänyt alusta loppuun saakka. Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, (viettelijä Biblia) (pettäjänsä NKJV), heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
Raamatun Jumala ei koskaan petä, eikä voi tehdä oman sanansa vastaisesti, allah sen sijaan voi.
- Sorikunsanoin
Ei saa uskoa pitää tietää. Järki uinailee uskossa, järjen pitäisi sensijaan valvoa uskoa. Totuus pitää itse löytää eikä omaksua toisen löytämiä ^totuuksia^ itselleen.
Mitä on vääräuskoisuus?
Voisiko se olla sitä, että omantunnon ja sisimmän sydämen (Jumalan) äänen sijaan kuuntelemme ulkopuolista ääntä ja uskomme siihen?
Myös Mohammad yritti useamman kerran itsemurhaa juuri näiden äänten takia..... ja nyt Koraani on tämä ääni muslimeille, jonka kuuntelemisesta kieltäytyminen on kuolemanrangaistuksella kielletty. Tämäkö selittää islamin väkivaltaisen luonteen?Abu Musa kertoi:
Profeetta (ﷺ) sanoi: "Uskova on toiselle uskovalle kuin rakennus, jonka eri osat vahvistavat toisiaan." Sitten Profeetta (ﷺ) limitti sormensa yhteen sanoessaan niin.
(Bukhari, Vol. 3, kirja 43, Hadith 626)Ibn ‘Umar sanoi:
”Olin Allahin lähettilään (ﷺ) kanssa ja mies ansaareista tuli hänen luokseen ja tervehti häntä Salaamein. Sitten hän sanoi: ’Oi, Allahin lähettiläs, kuka uskovista on paras?’ Hän sanoi: ’Paras on se, jolla on parhaat käytöstavat.’ Mies sanoi: ’Kuka heistä on viisain?’ Hän (ﷺ) sanoi: ’Se, joka muistaa kuoleman parhaiten ja on valmistautunut siihen parhaiten. Sellaiset ovat viisaimpia.’”
(Sunan Ibn Majah, kirja 37, Hadith 4400, hasan)- Anonyymi
Tosiuskova.... joka rakastaa Allah ja palvoo vain Allah, ei ketään muuta! Jos on usko sydämessä, silloin ei tee kaikki pahuus, raakuus.
- Anonyymi
Kun aluetta pitää laajentaa silloin ei konsteja kaiheta
- justiisa tällä hapatuksella kaikki valtaan, tähän on pyrkimys - Anonyymi
Kunniallisuus tekee jo normi elämän mahottomaksi
- Anonyymi
Jumala tietää mikä on meille hyväksi ja mikä huono
Meidän pitää luottaa Jumalaan
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569