Olen vuokrannut omakotitalon 1.1.2017 sekä takuuvuokran 520e yhden kuukauden maksanut käteisellä. Siitä on kelaan viety asiakirja jossa on molempien allekirjoitus sekä todistajan. Nyt hän on laittanut kirjansa sinne sekä asunut siellä 21.3.2017 eikä päästä minua asuntoon sisälle tai päästä minua hakemaan tavaroita erään päivästä 23.12.2017 lähtien. Vuokrasopimusta ei olla purettu eikä vuokria ole rästissä. Olen hoitanut taloa sekä maksanut puut ym... Ei olla avopari eikä muutakaan parisuhde suhdetaustaa ole. Maksoin 2200e 28.10.2017 yhteensä kun oli muutaman kk :n vuokra maksamatta koska en tiennyt mitä tehdä. Tästäkin on allekirjoittettu asiakirja. Kaikki siis kunnossa. Mitä mieltä olet olette mitä teen. Poliisi ei toimi enää koska on käynyt siellä n 5krt. Asuntoon on murtauduttu 2krt asunnossa on laajakotivakuutus korvaako se minulta viedyt tavarat sekä vuokranantaja on varastanut lääkkeeni parikertaa. Rikosilmoituksen olen tehnyt mutta vakuutus ei ole minun ottamani niin korvaako se minulle aiheutetut haitat. Miten minun pitää toimia?? Sekä kuka korvaa minulle aiheuttavat taloudelliset menetykset?
Vuokranantaja asuu sekä on kirjoilla vuokraamassa
8
423
Vastaukset
- iiiiihmettelevä
Jos olet istuttanut isoja puita ( ''ostanut puut'' ) tulee sinun vaatia niistä korvaus sekä lääkkeistä. Tee ilmoitus varkauksista poliisille ja vakuutusyhtiölle.
- Haatajapena
Kirjoitus on epäselvä,mutta jos olet jättänyt vuokria maksamatta hän on katsonut oikeudekseen muuttaa taloon käyttäen omankädenoikeutta,omankädenoikeudesta saanee sakot.Olet maksanut 2200e vuokria jälkeen ovatko ne olleet maksamatta ja aiheuttaneen ristiriidan ,neljä vuokraa maksamatta oikeutta jo häätöönkin mutta se pitäisi hoitaa lainmukaisesti.
Et kerro kaikkea ??- Huvittunutlukija
Ne lääkkeet oli varastettu, eli lääkkeet on varmaan nyt sitten ottamatta?
- niin.pä
Sama tuli mieleen että vain syödyt lääkkeet auttaa.
- herafiina
Vuokrasopimus lakkaa, kun vuokrat on jääneet maksamatta. Ei sitä tarvi sen kummemmin purkaa. Ehkä saat poliisista sen verran apua, että voit hakea tavarasi pois asunnosta, jos niitä on sinne jäänyt. Tuskin mitään vahingonkorvauksia saat mistään. Jos vakuutuskaan ei ole sinun ottamasi, niin ei se vakuutusyhtiö sulle mitään korvaa.
- Muuta.pois
Ei lakkaa, kyllä se vuokrasopimus pitää erikseen purkaa ja jos ei ole purettu vaan sovittu maksoista, niin sopimukset on tietysti voimassa.
Minä kysyisin ennemin että haluaako joku asua noin? - niinpäj
Muuta.pois kirjoitti:
Ei lakkaa, kyllä se vuokrasopimus pitää erikseen purkaa ja jos ei ole purettu vaan sovittu maksoista, niin sopimukset on tietysti voimassa.
Minä kysyisin ennemin että haluaako joku asua noin?Jos vuokrat on jääneet maksamatta, niin kirjallinen ilmoitus, että vuokrasopimus on päättynyt maksamattomien vuokrien takia. Ja päivämäärä milloin asunnon on oltava tyhjä, siivottu ja avaimet luovutettava vuokranantajlle.
- rtyghfdsafgd
Jessus.... älkää nyt hyvät ihmiset menkö tekemään vuokrasoppareita tällaisiin kiinteistöihin ja/tai tällaisten vuokranantajien kanssa. Suosittelen yksinkertaista kaupungin vuokra-asuntoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059