Kertokaa piiskaamisesta

Sijaiskärsijänä

Viimeisestä saamastani selkäsaunasta on niin pitkä aika, että en edes kunnolla muista kuinka se tapahtui ja miltä se tuntui. Olisi kiva kuulla, jos jollekulle on käynyt niin huono tuuri, että on saanut piiskaa. Sehän se vasta jotain on, jos aikuinen mies saa piiskaa.

99

11844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisin-halunnut-

      Huonoa tuuria on, kun ei ole saanut koskaan, vaikka olisi halunnut.

    • Kipuherkkä

      Minkälaiseksi luulet tilanteen, jos saat oikeasti selkääsi?

      • Anonyymi

        Aidosti vitsaa toisen vanhemman miehen antamana paljaalle pyllylle kuka myös alistaa 64 v tuhman pyöreäpyllyn


      • Anonyymi

        Mahtavaa saada selkäsauna vanhemman 65 antamana lujaa piiskaava ja joudut alistumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavaa saada selkäsauna vanhemman 65 antamana lujaa piiskaava ja joudut alistumaan

        Kolmikymppinen riski kaveri olis mahtava piiskaajana. Siinä ei vikinä eikä kitinä autaisi, kun tuollainen kaveri ryhtyisi piiskaa antamaan.


    • SivistyksessäAukko

      Tuskin olen koskaan lukenut sellaista tarinaa, jossa piiskaaja itse kertoo miltä tuntuu ja kuika se tapahtuu, kun nuori mies piiskataan.

    • AjatMuuttuvat

      Kuinkahan suuri prosenttiosuus suomalaisista on oikeasti piiskattu. Se luku taitaa pienetä vuosi vuodelta ~ katoavaa kansanperinnettä.

      • On.kivaa

        Suuri vahinko. Oikeaoppinen selkäsauna on koukuttava kokemus


      • SanatSotkussa

        Mitä eroa on perinteisellä piiskaamisella ja oikeaoppisella selkäsaunalla? Voiko mitä hyvänsä pahoinpitelyä sanoa selkäsaunaksi?


      • oikea-opetus-
        SanatSotkussa kirjoitti:

        Mitä eroa on perinteisellä piiskaamisella ja oikeaoppisella selkäsaunalla? Voiko mitä hyvänsä pahoinpitelyä sanoa selkäsaunaksi?

        Jos kaikki pahoinpitelyt tehtäisiinkin pelkästään piiskaamalla takapuolta, niin asiat olisivat aika hyvällä mallilla. Ei mitään nyrkkitappeluita, ei potkimisia, vaan piiskaa paljaalle takapuolelle.


      • paljastaPintaa

        Olet oikeassa. Huvittaa kun ajattelisi öistä grillijonoa ja niitä kaikkia paljaita takapuolia.


      • TuomasEpäileväinen
        On.kivaa kirjoitti:

        Suuri vahinko. Oikeaoppinen selkäsauna on koukuttava kokemus

        Tarkoitatko, että oikea selkäsauna koukuttaa, sellainen jonka saa tilaamatta ja annetaan väkisin? Ei kuulosta hirveän koukuttavalta. Onkohan jonkun oikeasti koukuttanut?


      • Rehellisesti
        oikea-opetus- kirjoitti:

        Jos kaikki pahoinpitelyt tehtäisiinkin pelkästään piiskaamalla takapuolta, niin asiat olisivat aika hyvällä mallilla. Ei mitään nyrkkitappeluita, ei potkimisia, vaan piiskaa paljaalle takapuolelle.

        Olen samaa mieltä. Rehellistä vitsaa, piiskaa paljaalle takapuolelle ja sillä siisti. Nurkkaan voi laittaa sen jälkeen vähäksi aikaa häpeämään.


      • koukuttaa
        TuomasEpäileväinen kirjoitti:

        Tarkoitatko, että oikea selkäsauna koukuttaa, sellainen jonka saa tilaamatta ja annetaan väkisin? Ei kuulosta hirveän koukuttavalta. Onkohan jonkun oikeasti koukuttanut?

        Kyllä vitsan saanti voi todella "koukuttaakkin", eli vitsaa saanut jostain kumman syystä "mieltyy" piiskaamiseen, kunhan on ensin toipunut ensi järkytyksestä. Hullultahan se vaikuttaa, mutta totta kuitenkin. Kaikki on kovin yksilöllistä. Asiahan riippuu, miten piiskaus on hoidettu ja miten saaja on sen kokenut. Saattaahan pienillä pojilla seistä pippeli, kun heiltä lasketaan housut alas ja asetetaan polvien päälle poikkiteloin. Yleensä se pippeli laskee alas kuin lehmän häntä piiskaamisen aikana.


      • Lujakourainen-piiskaaja

        Piiskan saanti grillijonossa olisi harvojen herkkua, koska siellähän nujakoi saman kokoiset aikuiset, eikä hommasta tulisi mitään valmista. Piiskaajan pitää olla paljon voimakkaampi kuin piiskattavan, muuten homma ei onnistu. Piiskaaminen on häpeärangaistus ja että se toteutuisi, pitäisi pystyä laskemaan housut piiskattavalta ja vielä pitelemään hänet paikoillaan piiskauksen aikana, sellaiseen operaatioon tarvitaan riski mies. Se syö miestä, että saa vitsaa toiselta mieheltä paljaalle pyllylle. Yksi kerta yleensä riittää.


      • Ensimmäinen-mesta
        koukuttaa kirjoitti:

        Kyllä vitsan saanti voi todella "koukuttaakkin", eli vitsaa saanut jostain kumman syystä "mieltyy" piiskaamiseen, kunhan on ensin toipunut ensi järkytyksestä. Hullultahan se vaikuttaa, mutta totta kuitenkin. Kaikki on kovin yksilöllistä. Asiahan riippuu, miten piiskaus on hoidettu ja miten saaja on sen kokenut. Saattaahan pienillä pojilla seistä pippeli, kun heiltä lasketaan housut alas ja asetetaan polvien päälle poikkiteloin. Yleensä se pippeli laskee alas kuin lehmän häntä piiskaamisen aikana.

        Koukuttamista se vissiin oli. Oli todella häpeällistä saada 14-vuotiaana isän polvella piiskaa, mutta parin päivän päästä mietin jo ankarasti kuinka isä oli sen tehnyt ja miltä hän mahtoi näyttää piiskatessaan minua. Isän edessä häpesin selkäsaunaani, mutta yön pimeydessä hän piteli lujasti otteessaan ja risu tanssi pyllylläni. Siitä se alkoi runkkarin taipaleeni.


      • koukuttaa
        Ensimmäinen-mesta kirjoitti:

        Koukuttamista se vissiin oli. Oli todella häpeällistä saada 14-vuotiaana isän polvella piiskaa, mutta parin päivän päästä mietin jo ankarasti kuinka isä oli sen tehnyt ja miltä hän mahtoi näyttää piiskatessaan minua. Isän edessä häpesin selkäsaunaani, mutta yön pimeydessä hän piteli lujasti otteessaan ja risu tanssi pyllylläni. Siitä se alkoi runkkarin taipaleeni.

        Juuri näin. Samoin kävi minulle. "Kädellä" ollessa muistelee vitsan saantejaan isältä. Ei noista muistoista vain pääse eroon ajan, eikä iän myötä. On se hullua, mutta totta. Sairasta, josta sairaudesta ei kuitenkaan halua edes luopua.


      • Ensimmäinen-mesta
        koukuttaa kirjoitti:

        Juuri näin. Samoin kävi minulle. "Kädellä" ollessa muistelee vitsan saantejaan isältä. Ei noista muistoista vain pääse eroon ajan, eikä iän myötä. On se hullua, mutta totta. Sairasta, josta sairaudesta ei kuitenkaan halua edes luopua.

        Tosi tilanteessa piiskan saanti on varmasti aina hyvin häpeällistä, ehkäpä se koukuttaminen tuleekin muualta. Olen miettinyt asiaa paljonkin ja tehnyt seuraavanlaisia havaintoja asiasta.

        Isäni oli 21-vuotias minun syntyessä, ei siis kovin kypsä isäksi, mutta sukupolvien välinen kuilu oli huomattavan kapea. ja hän varmasti muisti omat murkkuaikaist tekemisensa, kun minä tulin siihen ikään niin ja siksi osasi tarkkaan pitää minua silmällä. Keneltäkään muulta en ole rehellistä piiskasaunaa saanut kuin häneltä.

        Hänellä oli tiukka määräysvalta minuun, enkä ollut nähnyt häntä vahvempaa miestä livenä ennen kuin armaijassa. Vaikka kuritustilanteet olivat häpeällisiä, niin kuitenkin niihin liittyi tietty turvallisuuden tunne. Elämiseni ja olemiseni takuumiehenä oli tiukka isähahmo, joka piti huolenaan, että murkullekin rajat löytyi. Kunnioitin ja ihailin isääni, vaikka kerran tai pari vuodessa vitsasta sainkin.

        Jos joku muu olisi sattunut minut piiskaamaan ollessani14-vuotias, niin tilanne olisi saattanut muuttua aivan toiseksi. Armeijan menoon asti asuin kotona ja sukulaiset kiittelivät miten ahkera ja kunnollinen nuori mies olin. Tosiasiassa pelkäsin vieläkin saavani selkäsaunan, jos en täytä huoltajan odotuksia. Armeijassa näin, että pirunmoisia komentelijoita on enemmänkin, eikä niitä aina niin tarkkaan toteltu. Eikä selkäsaunoja jaeltu, vaikka sellaisen tarpeessa olisi moni vätökki ollutkin.


      • Anonyymi
        koukuttaa kirjoitti:

        Kyllä vitsan saanti voi todella "koukuttaakkin", eli vitsaa saanut jostain kumman syystä "mieltyy" piiskaamiseen, kunhan on ensin toipunut ensi järkytyksestä. Hullultahan se vaikuttaa, mutta totta kuitenkin. Kaikki on kovin yksilöllistä. Asiahan riippuu, miten piiskaus on hoidettu ja miten saaja on sen kokenut. Saattaahan pienillä pojilla seistä pippeli, kun heiltä lasketaan housut alas ja asetetaan polvien päälle poikkiteloin. Yleensä se pippeli laskee alas kuin lehmän häntä piiskaamisen aikana.

        mulla ei,
        pissat tulee,
        sit oon ihan nainen


      • Anonyymi
        Lujakourainen-piiskaaja kirjoitti:

        Piiskan saanti grillijonossa olisi harvojen herkkua, koska siellähän nujakoi saman kokoiset aikuiset, eikä hommasta tulisi mitään valmista. Piiskaajan pitää olla paljon voimakkaampi kuin piiskattavan, muuten homma ei onnistu. Piiskaaminen on häpeärangaistus ja että se toteutuisi, pitäisi pystyä laskemaan housut piiskattavalta ja vielä pitelemään hänet paikoillaan piiskauksen aikana, sellaiseen operaatioon tarvitaan riski mies. Se syö miestä, että saa vitsaa toiselta mieheltä paljaalle pyllylle. Yksi kerta yleensä riittää.

        voi olla ihanaa


      • Anonyymi
        TuomasEpäileväinen kirjoitti:

        Tarkoitatko, että oikea selkäsauna koukuttaa, sellainen jonka saa tilaamatta ja annetaan väkisin? Ei kuulosta hirveän koukuttavalta. Onkohan jonkun oikeasti koukuttanut?

        Koukuttaminen tapahtuu varmaankin silloin, kun piiskauksessa ylitetään joku "suojaraja". Jos sitä rajaa ei ylitetä, niin mitään fetissiä ei synny. Mutta jos jollakin osa-alueella mennään rajan yli, niin siitä voi tulla fetissi.

        Noita rajoja voi olla monenlaisia, riippuu varmaan henkilöstä itsestään, millaisia rajoja hänellä on. Oma rajani on ehkä ollut piiskaamisella uhkailussa. Olin teini-ikäisenä sellaisessa puhuttelussa, että melkein tuli housuihin ja jouduin tunnustamaan, että olisi ihan oikein, jos minut piiskattaisiin. Se oli liian jännää.

        Taikka piiskaaja oli ilman paitaa, jolloin näin, että tuo mies pystyy tekemään minulle mitä haluaa.


      • Anonyymi
        koukuttaa kirjoitti:

        Kyllä vitsan saanti voi todella "koukuttaakkin", eli vitsaa saanut jostain kumman syystä "mieltyy" piiskaamiseen, kunhan on ensin toipunut ensi järkytyksestä. Hullultahan se vaikuttaa, mutta totta kuitenkin. Kaikki on kovin yksilöllistä. Asiahan riippuu, miten piiskaus on hoidettu ja miten saaja on sen kokenut. Saattaahan pienillä pojilla seistä pippeli, kun heiltä lasketaan housut alas ja asetetaan polvien päälle poikkiteloin. Yleensä se pippeli laskee alas kuin lehmän häntä piiskaamisen aikana.

        Nousee kyllä pippeli isommaltakin mieheltä uhkaavassa tilanteessa. Olin noin parikymppinen, kun olin talkoissa ja siellä ukot rupesivat keskustelemaan nuorison huonosta käytöksestä. Yksi miehistä oli riskin näköinen ja sitä hän varmasti olikin. Hänellä oli selvä näkemys, jos joku pahanteosta kärähtää, niin sellaiselle annetaan kunnolla piiskaa paljaalle pyllylle.

        Joku epäili, että ei taitaisi noin vain onnistua melkein armeijaikäisen pojan piiskaaminen.
        Tuo riski mies oli sitä mieltä, että silloin pyydetään naapurin isäntä apuun tai hänet kutsutaan paikalle. Eikä maksa mitään, kun minä käyn alta kaksikymppisen pojan piiskaamassa ja menee siinä vähän vanhempikin. Minä jos nappaan huligaanin kainalooni, niin siinä pysyy niin kauan kuin minä haluan, eikä vähällä pääsekään.

        Mulla oli tuossa vaiheessa jo raivoisa stondis ja sydän jyskytti korvissa. En seurannut enää keskustelua, vaan arvioin tuota piiskausmestaria ja mietin kuinka hän toimisi tositilanteessa.

        Illalla kotona oli aika levottomat ajatukset, suunnittelin jopa kylärosvoksi ryhtymistä. Mutta kuitenkin tyydyin oman huoneeni hiljaisuudessa kamppailemaan hänen kanssaan. Huomasin kyllä heti alussa, että vastustajani oli ennenkin minunlaisiani piiskannut, huomattavalla nopeudella hän minut pakkasi kainalonsa ja vitsa alkoi töihin.

        Minä tiesin ainakin kaksi hänen harjoitusvastustaan, hänen omat poikansa, melkoisen riskejä kavereita hekin.


      • Anonyymi
        On.kivaa kirjoitti:

        Suuri vahinko. Oikeaoppinen selkäsauna on koukuttava kokemus

        Samaa mieltä sain vanhemmalta mieheltä piiskaa pyllylle upea kokemus 63v mies sain 70 miehen antamana useaan kertaan alistettiin vitsaa remmiä ja kämmentä pylly punoitti,kuumotti kirveleviä pajunoksa,rottinki rauduskoivu setä sai halunsa tyydyttettyä saisinpa uudestaan vanhemman miehen antamana pyllypiiskaa


      • Anonyymi
        Lujakourainen-piiskaaja kirjoitti:

        Piiskan saanti grillijonossa olisi harvojen herkkua, koska siellähän nujakoi saman kokoiset aikuiset, eikä hommasta tulisi mitään valmista. Piiskaajan pitää olla paljon voimakkaampi kuin piiskattavan, muuten homma ei onnistu. Piiskaaminen on häpeärangaistus ja että se toteutuisi, pitäisi pystyä laskemaan housut piiskattavalta ja vielä pitelemään hänet paikoillaan piiskauksen aikana, sellaiseen operaatioon tarvitaan riski mies. Se syö miestä, että saa vitsaa toiselta mieheltä paljaalle pyllylle. Yksi kerta yleensä riittää.

        Sinä lujakourainen piiskaaja täällä olisi 64v tuhma pyöreäpylly pyllistän kunnolla paljaan pyllyn ja kaikki näkyy helsingistä haluaisitko tulla antamaan pyllylle vitsaa ja alistamaan tuhman btm pojun


    • PakaratTulessa

      Minä kerron. Joku on pistänyt sut sellaiseen nippuun, että et juurikaan pysty liikkumaan. Takalistollasi tassii piiska, tuntuu kuin pakarat olisi tulessa. Homma jatkuu niin kauan, että sinä pyydät anteeksi ja kadut tekojasi. Voipa olla vielä yleisöäkin, jotka eivät malta olla kommentoimatta asiaa. Kaikki ne ovat totuuden puolella ja totuus on aina vahvemman näkemys. Kun lopulta vapaudut kurittajan otteesta, niin et oikein tiedä mihin lähtisit häpeäsi kanssa, jonnekin piiloon on päästävä. Sellaista se on kun oikeasti piiskataan.

    • SeikkailevaVarusmies

      Kun olin armeijassa, olisin joutunut viettämään lomiani mummon kämpällä, ei se niin kovasti houkuttanut, joten etsin Kallen sivuilta sopivaa miesseuraa, sellaista juuri minun makuuni. Ihan järjelläkin ajatellen sellainen jämäkkä isähahmo olisi sopiva, jopa tarpeellinen minulle.

      Hänen ilmoituksensa perusteella minä ymmärsin, että tarvittaessa hän voi tarttua jopa vitsaan. Kirjeenvaihto oli niin kuumaa, että tupakaverit alkoivat sitä ihmetellä. Minä pidin tarkan vaarin, ettei yksikään paperilappu edes vahingossa joutuisi kenenkään luvattoman käteen.

      Se oli elokuun ensimmäinen viikonloppu, kun minä ilmoitin tulevani viikonloppuvapaalle hänen luokseen. Teko oli melkoisen rohkea, mutta ajattelin, että pääsenhän minä sieltä karkuun, jos meno yltyy ihan mahdottomaksi. Sitä paitsi meillä oli ihan kirjallinen sopimus, että ensin tutustutaan ja sitten vasta piiskataan, jos aihetta ilmaantuu. Minähän olin kaikin puolin reilu poika, mitään tarvetta kurittamiseen tuskin ilmaantuu.

      Ensivaikutelma on tärkein, tässä tapauksessa mustat teräväkärkiset sianpotkintakengät, joiden kärjet osoittivat kohti taivaita. Hieman huvittava näky syöpyi muistiini ikiajoiksi. Myöhemmin olen ajatellut, Pekalla oni niin voimakas ponnistus kävellessään, että kengät vääntyivät kippuralle.

      Tutustuminen alkoi siitä paikasta, kun me tavattiin. Sen minä jo tiesin, että isäntä oli 46-vuotias, 178 cm pitkä ja painoi 96 kiloa. Hän oli yllättävän puhelias suomalaiseksi mieheksi, eikä onneksi isomahainen, vaan kauttaaltaan lihaisa. Mukavasti se ilta meni, kaikenlaisia juteltiin ja pakolliset työt tehtiin, kuten saunottiin ja otettiin pikkusen viinaksia. Saunassa panin merkille, että Pekka oli melko vantteran oloinen, saattaa olla riski jätkä. Hyvähän se on, ajattelin, että tuollainen roteva mies on minun puolella jos vaikeuksiin joudun. Mummolta olin oppinut, että vahva ja varakas mies kaverina oli hyvä homma. Mummon sielu oli vielä menneen maatalouskulttuurin lumoissa.

      Ilta meni mukavasti jutellessa, hän kohteli minua varmasti ystävällisemmin kuin omaa poikaa, jota hänellä ei ollut. Yhden ainoan kerran hän epäili minun tehneen virheen, kun olin venkuloinut itsevi RAUK:sta pois. Mutta sitä me ei jääty muistelemaan, vaan käsiteltiin kummankin maailmaa innokkaasti aina pikkutunneille.

      Yön nukuin omassa huoneessa, ja heräsin astioiden kalinaan aamulla. Ei ollut mikään ongelma varusmiehen kammeta kahdeksalta ylös. Iloisesti tervehtien minä siirryin talon tarjoamalle aamiaiselle. Ei kovinkaan paljoa aamupalan jälkeen Pekka räjäytti pommin:
      – Tänä päivänä sitten saat tietää miltä tässä talossa piiska maistuu.
      Olinhan minä joskus haaveillut piiskan saannista, mutta uskoin häpeän estävän minua sen toteuttamisessa. Mutta nyt ei hävettänyt vaan pelotti. Häpeä oli estänyt minua asiasta puhumisen, mutta nyt oltiin vaikeassa rakosessa. Pekka saattaa olla pirun riski, jos sen ulkoista olemusta vertasi omaani, niin sillä oli pirusti voimaa ja jos se rupeaa minua remmin kanssa pahoinpitelemään, niin enpä minä pysty häntä siitä estämään.
      – Mehän sovittiin, että ensin tutustutaa…
      – Niinhän me ollaan sovittu ja se on tehty. Nyt ollaan siinä vaiheessa, että minun on sinut piiskattava, että tiedät kannattaako toista kertaa tänne tulla. Sitä paitsi sinä osoitit laiskuutta sen aliupseerikoulun kanssa, siinä on ihan pätevä syy piiskaamiseen. Itse olet myöntänyt, että meillä on isä-poika suhde. Joten minä päätän kuka piiskataan ja koska.
      – Minä olen aikuinen ja päätän omista asioistani, kuten piiskaamisista!
      – Meidän suvussa on iät ja ajat ollut sellainen tapa, että poika piiskataan niin vanhaksi, kun se isältä onnistuu.
      Sen verran adrenaliinia oli jo erittynyt, ettei minua enää pelottanut vaan nyt taas hävetti. Muistin kyllä, kuinka eilen saunassa olin salaa vilkuillut Pekan vahvoja käsivarsia, se pirulainen saattoi olla vaikka kuinka voimakas. Jääräpäinen ja röyhkeä se kuitenkin oli ja taatusti yrittää ainakin piiskaamista…
      – Jos sinä yrität antaa minulle selkäsaunaa, niin minä en tule koskaan enää.
      – Et sinä sitä vielä tiedä, sen tutkitaan tänään ja lopputulokseen voit olla hyvinkin mieltynyt. Ja onhan sulla oikeus pistää vastaan, mutta et sinä aikuiselle miehelle mitään mahda, vitsaa saat paljaalle, niin että itku pääsee.
      Tuollaiset puheet söivät minua sisältä päin, tunsin itseni aivan voimattomaksi ja sisältä ontoksi.
      – Katsohan mikä tuolla oven päällä on!

      Eteisen oven karmin päällä oli monihaarainen koivupiiska.

      • PakaratTulessa

        Jatkoa...
        Minä tuijotin tiukkaan piiskaa ja harmittelin mielessäni, että olin tänne lähtenyt, mummon pannarit maistuisi taatusti paremmilta kuin Pekan piiska. Tuijotin risua herkeämättä ja lähestyin ulko-ovea, kun olin kiinni ovessa meinasin syöksyä ulos, mutta luja koura tavoitti minut juuri silloin. Siihen tyssäsi se konsti.
        – Jos sinä rimpuilet, niin se tulee sattumaan hieman enemmän, sinun kokoista poikaa pitää kuitenkin pidellä jo melko lujasti, että pysyt paikallasi. Pyristelysi on kuitenkin turhaa, minä olen sinua isompiakin poikia piiskannut. Minut talutettiin ruokapöydän päähän, ote niskassani oli tiukka, se sattui ja pelotti. Tosin tuollaisen otteen saa tuntumaan rautaiselta vähemmälläkin voimalla.

        Pekka tyrkkäsi jalallaan penkin toista päätä kauemmaksi pöydästä. Silloin minä huomasin, että hänellä oli vitsa toisessa kädessään. Minä en ollut edes huomannut kun hän sen otti oven päältä. Matemaatikkona ajattelin, että minä en ollut tehnyt vielä mitään itseni pelastamiseksi, vastapuolella oli varmaan jo 10 % hommista tehty minun piiskaamiseksi.
        – Minä kysyn tätä viimeisen kerran, lasketko itse housusi. Jos vastauksesi on kielteinen, niin minä otan ne alas ja piiskaan saman tien.

        Yritin riuhtaista itseäni irti, mutta ei siitä mitään tullut, paitsi että Pekka istui penkin päähän ja kaatoi minut selälleen syliinsä. Jalkapohjani olivat lattiassa ja pääni viisti penkin toisella puolella lattiaa, piti jännittää kroppaa kovasti, ettei selkä ihan katkea. Vasemmalla kädellä mies esti minua pääsemästä polviltaan karkuun ja oikealla kädellä hän päästeli pöksyjäni. Tilanne oli hankala, helppo tuollaisessa asennossa oli kaveria pidellä, ei siihen mikään voimamies tarvitse olla. Helvetti, että olin antanut sen yllättää itseni. Jatkossa varmasti pystyisin panemaan paremmin kampoihin, mutta jos housuni ovat nilkoissa, niin niistä on kyllä paljon haittaa. En minä kauaa kerennyt tilannetta puntaroimaan, kun tunsin raikkaan tuulen kulkusilla. Häpeän voimasta yritin vetäistä itseni linkkuveitseksi, liike oli lähinnä naurettava merkitykseltään, kasvoni hipaisi Pekan sileää vilpoista käsivarren ihoa. Jonkinlainen värähdys meni kehoni läpi sen kosketuksen seurauksena, ehkä yhden kymmenesosan sekunnista harkitsin antautumista piiskattavaksi. Mutta samassa halu puolustaa itseäni nousi raivoisiin mittoihin.

        Vastustajani vasemman käden kolmipäinen lihas ja hauis liikahtivat reippaasti ja minä olin mahallani hänen polviensa päällä. Ajattelin tilaisuuteni tulleen ja iskin täysillä vastaan ja onnistuinkin luikertelemaan lattialle, notkea poika kun olin. Mutta helposti minut korjattiin siitä Pekan vasemman polven päälle rähmälleni ja oikealla jalallaan hän rauhoitti koipeni. Vasen käteni oli isännän selän takana oikean käteni ranteesta hän piti lujalla kourallaan ja väänsi sen alas niin, että kehoni jäi hänen vasempaan kainaloonsa.

        Minä olin loukussa. Ymmärsin, että piiskaaja oli minua kokeneempi ja lisäksi vielä järjettömän vahva kaveri, parikymppinen kirjatoukka ei pysty mitenkään torjumaan noin hyvin suunniteltuja hyökkäystä. Vaikka hän olisi ensimmäisen kerran asialla, niin hän antaisi selkäsaunan jo voimiensa puolesta, sen minä myönsin itselleni, vaikka piiskaa ei oltu edes vielä käytettykään.

        Siihen Pekka minut sitten piiskasi, ensin räpsi varovasti ja hetken päästä hän nosti tehoja ja sai minut turhaan rimpuilemaan. Kun vielä pantiin tehoja, niin minusta tuntui, että olin yksin tässä maailmassa ja minua hävetti armottomasti olotilani – itkuhan siinä lopulta pääsi, ei niinkään kivusta kuin häpeästä. Hävetti vietävästi, että olin matkustanut yli sata kilometriä tullakseni piiskatuksi jonkun 46-vuotiaan sonnien kasvattajan polven päällä Suomen takamailla.

        Mistään turvasanoista en ollut koskaan kuullut puhuttavan, ainut raja oli itku, ja se kyllä irtosi helposti hyvissä ajoin. Itkun perusteella minut sitten vapautettiin loukusta ja Pekka auttoi minut nousemaan häpeän alhosta.

        Myöhemmin me pidettiin ihan “piiskaus seminaari”, jossa analysoitiin tarkasti mitä kaikkea tapahtui tuossa talossa noin klo yhdeksän kyseisenä aamuna. Mutta se seminaari on aivan toinen asia.


      • sietäisin-saada-
        PakaratTulessa kirjoitti:

        Jatkoa...
        Minä tuijotin tiukkaan piiskaa ja harmittelin mielessäni, että olin tänne lähtenyt, mummon pannarit maistuisi taatusti paremmilta kuin Pekan piiska. Tuijotin risua herkeämättä ja lähestyin ulko-ovea, kun olin kiinni ovessa meinasin syöksyä ulos, mutta luja koura tavoitti minut juuri silloin. Siihen tyssäsi se konsti.
        – Jos sinä rimpuilet, niin se tulee sattumaan hieman enemmän, sinun kokoista poikaa pitää kuitenkin pidellä jo melko lujasti, että pysyt paikallasi. Pyristelysi on kuitenkin turhaa, minä olen sinua isompiakin poikia piiskannut. Minut talutettiin ruokapöydän päähän, ote niskassani oli tiukka, se sattui ja pelotti. Tosin tuollaisen otteen saa tuntumaan rautaiselta vähemmälläkin voimalla.

        Pekka tyrkkäsi jalallaan penkin toista päätä kauemmaksi pöydästä. Silloin minä huomasin, että hänellä oli vitsa toisessa kädessään. Minä en ollut edes huomannut kun hän sen otti oven päältä. Matemaatikkona ajattelin, että minä en ollut tehnyt vielä mitään itseni pelastamiseksi, vastapuolella oli varmaan jo 10 % hommista tehty minun piiskaamiseksi.
        – Minä kysyn tätä viimeisen kerran, lasketko itse housusi. Jos vastauksesi on kielteinen, niin minä otan ne alas ja piiskaan saman tien.

        Yritin riuhtaista itseäni irti, mutta ei siitä mitään tullut, paitsi että Pekka istui penkin päähän ja kaatoi minut selälleen syliinsä. Jalkapohjani olivat lattiassa ja pääni viisti penkin toisella puolella lattiaa, piti jännittää kroppaa kovasti, ettei selkä ihan katkea. Vasemmalla kädellä mies esti minua pääsemästä polviltaan karkuun ja oikealla kädellä hän päästeli pöksyjäni. Tilanne oli hankala, helppo tuollaisessa asennossa oli kaveria pidellä, ei siihen mikään voimamies tarvitse olla. Helvetti, että olin antanut sen yllättää itseni. Jatkossa varmasti pystyisin panemaan paremmin kampoihin, mutta jos housuni ovat nilkoissa, niin niistä on kyllä paljon haittaa. En minä kauaa kerennyt tilannetta puntaroimaan, kun tunsin raikkaan tuulen kulkusilla. Häpeän voimasta yritin vetäistä itseni linkkuveitseksi, liike oli lähinnä naurettava merkitykseltään, kasvoni hipaisi Pekan sileää vilpoista käsivarren ihoa. Jonkinlainen värähdys meni kehoni läpi sen kosketuksen seurauksena, ehkä yhden kymmenesosan sekunnista harkitsin antautumista piiskattavaksi. Mutta samassa halu puolustaa itseäni nousi raivoisiin mittoihin.

        Vastustajani vasemman käden kolmipäinen lihas ja hauis liikahtivat reippaasti ja minä olin mahallani hänen polviensa päällä. Ajattelin tilaisuuteni tulleen ja iskin täysillä vastaan ja onnistuinkin luikertelemaan lattialle, notkea poika kun olin. Mutta helposti minut korjattiin siitä Pekan vasemman polven päälle rähmälleni ja oikealla jalallaan hän rauhoitti koipeni. Vasen käteni oli isännän selän takana oikean käteni ranteesta hän piti lujalla kourallaan ja väänsi sen alas niin, että kehoni jäi hänen vasempaan kainaloonsa.

        Minä olin loukussa. Ymmärsin, että piiskaaja oli minua kokeneempi ja lisäksi vielä järjettömän vahva kaveri, parikymppinen kirjatoukka ei pysty mitenkään torjumaan noin hyvin suunniteltuja hyökkäystä. Vaikka hän olisi ensimmäisen kerran asialla, niin hän antaisi selkäsaunan jo voimiensa puolesta, sen minä myönsin itselleni, vaikka piiskaa ei oltu edes vielä käytettykään.

        Siihen Pekka minut sitten piiskasi, ensin räpsi varovasti ja hetken päästä hän nosti tehoja ja sai minut turhaan rimpuilemaan. Kun vielä pantiin tehoja, niin minusta tuntui, että olin yksin tässä maailmassa ja minua hävetti armottomasti olotilani – itkuhan siinä lopulta pääsi, ei niinkään kivusta kuin häpeästä. Hävetti vietävästi, että olin matkustanut yli sata kilometriä tullakseni piiskatuksi jonkun 46-vuotiaan sonnien kasvattajan polven päällä Suomen takamailla.

        Mistään turvasanoista en ollut koskaan kuullut puhuttavan, ainut raja oli itku, ja se kyllä irtosi helposti hyvissä ajoin. Itkun perusteella minut sitten vapautettiin loukusta ja Pekka auttoi minut nousemaan häpeän alhosta.

        Myöhemmin me pidettiin ihan “piiskaus seminaari”, jossa analysoitiin tarkasti mitä kaikkea tapahtui tuossa talossa noin klo yhdeksän kyseisenä aamuna. Mutta se seminaari on aivan toinen asia.

        Ihan kelvollinen tarina aiheesta. Pakarat väkisin paljaaksi, ja risulla kunnon piiskaus, tekisi joskus hyvää kenelle tahansa.


      • NuorukainenMies

        Vaikka piiskan käyttöä ruvettaisiin suosittelemaan valtiovallan toimesta, niin tuskin nykyisiä teinejä enää saisi piiskattua, he ovat nähneet toisenlaisen maailman ja päässeet sen makuun. Vanha tapa, pelko ja tietämättömyys paremmasta nujersi ennen isonkin jätkän piiskattavaksi. Nykynuori osaa ja tohtii pistää hanttiin. Eihän enää sanota että 18-vuotias nuorukainen murtautui, vaan 18-vuotia mies murtautui... Ajat muuttuvat.


      • asdfghjk
        sietäisin-saada- kirjoitti:

        Ihan kelvollinen tarina aiheesta. Pakarat väkisin paljaaksi, ja risulla kunnon piiskaus, tekisi joskus hyvää kenelle tahansa.

        Voitko sanoa noin ihan omasta kokemuksesta?


      • sietäisin-saada-
        asdfghjk kirjoitti:

        Voitko sanoa noin ihan omasta kokemuksesta?

        Valitettavasti en voi kokemuksesta suositella. Mutta jo poikasesta lähtien on ollut tuollaisen kokemuksen saaminen kiinnostanut. Ei vain kiinnosta tarjoutua piiskattavaksi, koska siitä menee silloin maku. Pitäisi saada noin aidosti, jolle ei sitten itse mahtaisi mitään.

        Tuo oli ihan oma olettamus, että tekisi varmaan muillekin hyvää joskus. Näin vanhempana alkaa tuollaisen kokemuksen saaminen jo hiipua, vaikka kiva näistä on lukea, ja kiihottua ajattelemalla tuollaisia juttuja. Fantasiat on hyvä keino pitää mieli virkeänä.


      • VitsanLauluaOdotan
        sietäisin-saada- kirjoitti:

        Valitettavasti en voi kokemuksesta suositella. Mutta jo poikasesta lähtien on ollut tuollaisen kokemuksen saaminen kiinnostanut. Ei vain kiinnosta tarjoutua piiskattavaksi, koska siitä menee silloin maku. Pitäisi saada noin aidosti, jolle ei sitten itse mahtaisi mitään.

        Tuo oli ihan oma olettamus, että tekisi varmaan muillekin hyvää joskus. Näin vanhempana alkaa tuollaisen kokemuksen saaminen jo hiipua, vaikka kiva näistä on lukea, ja kiihottua ajattelemalla tuollaisia juttuja. Fantasiat on hyvä keino pitää mieli virkeänä.

        Sietäisin-saada on ilmeisesti jo ihan aikuinen, siksi odotan sinun tietävän vanhoista asioista piiskaamisen tiimoilta. Olet varmaan kuullut tarinoita niistä tai jopa sattunut näkemäänkin jonkun tositilanteen. Kirjoittelehan tänne!

        Minua ei kiinnosta sellainen aito piiskaus, jossa minä olen syyllistynyt hölmöilyyn. Mutta sellainen urheilu on poikaa, jossa aikuinen mies saa yrittää piiskata minut väkisin. Jos miehestä on piiskaamaan minut, niin hän saa käyttää vitsaa kunnolla. Olen muuttaman selkäsaunan saanut, tosin vain "isän kättä" käyttäen ja melkoisella nopeudella annettuna. Siksipä minua kiinnostaakin, että jos nuo piiskaajat olisivat ilmoittaneet reilusti etukäteen, että aikovat piiskata minut, olisino saanut aidon vitsasaunan paljaalle vai olisiko homma mennyt painiksi.

        Pakaroilleni olen saanut kättä ja remmiä tosin housut jalassa. Saman ikäisiä ollaan suunnilleen oltu, mutta kurittaja on aina ollut fyysisesti minua vahvempi. Otteita on ollut monenlaisia:
        1. perinteisesti polvien päällä,
        2. piiskaaja istuu ja työtää pääni reisiensä välistä lattiaan ja puristaa reitensä sitten yhteen,
        3. tai pääni on kurittajan vasemmassa kainalossa ja oikeassa kourassa on remmi,
        4. olen polvillani lattialla kurittajan jalkojen välissä tai
        5. makaan mahallani lattialla ja piiskaaja istuu harteillani.
        Onpas näitä paljon ja tuskin edes kaikkia muistan, mutta kaikissa noissa tilanteissa olen muutaman läjäksen pakaroilleni saanut ja kovasti nolostuneeksi olen muuttunut.

        Haave on edelleen, että joku riski mies ihan ajan kanssa minut piiskaisi kuin pikkupojan. Ilmoittaisi mitä tapahtuu ja kuinka, muutenkin pelottelisi ja sitten kävisi toimeen.


      • rfgvbn
        sietäisin-saada- kirjoitti:

        Valitettavasti en voi kokemuksesta suositella. Mutta jo poikasesta lähtien on ollut tuollaisen kokemuksen saaminen kiinnostanut. Ei vain kiinnosta tarjoutua piiskattavaksi, koska siitä menee silloin maku. Pitäisi saada noin aidosti, jolle ei sitten itse mahtaisi mitään.

        Tuo oli ihan oma olettamus, että tekisi varmaan muillekin hyvää joskus. Näin vanhempana alkaa tuollaisen kokemuksen saaminen jo hiipua, vaikka kiva näistä on lukea, ja kiihottua ajattelemalla tuollaisia juttuja. Fantasiat on hyvä keino pitää mieli virkeänä.

        Ymmärsinkö oikein, että sinua on piiskaaminen kiinnostanut jo ihan pienenä, mutta et ole koskaan päässyt sellaisesta nauttimaan? Etkö edes ihan pienenäkään? Kuinka sinulle on tuollainen fetissi syntynyt , jos et ole koskaan käytännön harjoituksia pitänyt.


      • Anonyymi
        sietäisin-saada- kirjoitti:

        Ihan kelvollinen tarina aiheesta. Pakarat väkisin paljaaksi, ja risulla kunnon piiskaus, tekisi joskus hyvää kenelle tahansa.

        Juuri niin 64v vitsaa saanut tuhma pyöreäpylly olisi asian hoitavan vanhemman miehen toimesta valmiina saamaan paljaalle pyllylleni piiskaa ja alistumaan toteuttamaan myös piiskaajan muut halut


    • SeikkailevaVarusmies

      KUMPI VIE ENSIMMÄISEN ERÄN Jatkoa
      Häpeä oli valtava, minut oli piiskattu kuin pikkupoika ihan itkulle asti. Kyrsi niin vietävästi, että olin tullut, muka seikkailemaan, olisihan tuon pitänyt arvata mitä varten minua tänne ronguttiin. Entä jos minä viinapäissäni rupean tästä jollekin puhumaan. En oikein tiennyt miten totaalisesti ihmiseltä voi olla äly pois humalassa, laulaako se kaikki selväksi ilman minkäänlaista estoa.
      – Mitä perk...
      Minulta pääsi, kun tajusin, että kohta täältä lähtee punaperse sotilas kohti varuskuntaa.
      – Poika! Nyt et yhtään äksyä, taikka minä otan sinut uudestaan polvelle poikittain.
      Oli kummallista miten nuo sanat saivat minut heti rauhottumaan. Pekka oli pannut minulle rajat ja minä uskoin häntä, en vielä moneen vuoteen voisi nousta häntä vastustamaan. Jostakin tunki mieleeni ensimmäinen rakentava ajatus, Jos Pekka olisi paha mies, niin hän piiskaisi minua edelleen ja lujaa, eikä lopusta olisi tietoakaan.
      Rauhoitin itseni ja yritin puhua mahdollisimman normaalilla äänellä:
      –En minä voi mennä Kassulle takapuoli siniraitaisena, kaikki tietäisi heti mitä on tapahtunut.
      Pekka haki jotain voidetta ja määräsi milta housut alas, se voide jäähdytti pakarat.
      – Kyllä nämä ovat ylihuomenna ihan kunnossa, hän vakuutti sivellessään.
      – Sinä ylitit valtuutesi! aloin murista.
      – Mitä vielä, ajattele itse, jos näet nuoren miehen, joka haluaa ja tarvitsee piiskaa ja sinä pystyt auttamaan häntä siinä, niin etkö muka ryhtyisi toimeen?
      – Nyt et puhu minusta, minä mitään oo halunnu.
      – Kylläpä se nyt hävettää kuin pientä oravaa, mutta ei tässä ole syytä häpeillä. Minä painan 30 kiloa enemmän kuin sinä, olen piiskannut kymmnei nuoria miehia, isompiakin kuin sinä. Jos minä en saisi sinua piiskattua, niin se olisi häpeä. Ajattele, että tämä on urheilua, etkä ollut oikein kunnossa, siksi vastuttaja nappasi voiton. Minä voin valmentaa sinua, niin kukatahansa ukko ei pysty sua piiskaamaan.
      – Voi v...
      – Tuo on oikeaa meininkiä, puhut rumia ja uskottelet itsellesi, ettei sinua saada enää piiskattua. Saat anteeksi nuo puheesi, jos lupaat tulla kuukauden kututtua pidettävään piiskausseminaariin.
      Siis minut piiskataan uudestaan tänään tai sitten kuukauden kuluttua, jos nimittäin ilmestyn paikalle.
      Ennen kuin kerkesin sanoa mitään Pekka oli pysryssä ja tuli minua kohti.

      • SeikkailevaVarusmies

        Pekka nykäisi minut viereensä sohvalle ja laittoi kätensä harteilleni, sitten se aloitti:
        – Eikö sinustakin tämä äskeinen piiskaus lähentänyt meitä, jos olet ihan rehellinen, niin enkö minä tunnu nyt rakkaammalta kuin äsken. Jos sinulla on vaikeuksia ja ongelmia elämässä niin voit kääntyä aina minun puoleen. Sellaisessa tilanteessa ei piiskaa anneta, vaan silloin autetaan. Sitä paitsi minä näin, että sinut on tehty hyvistä tarpeisa ja sinusta tulee kunnon mies.

        Minä tuijotin auringon valon aiheuttamaa kuviota lattialla enkä sanonut mitään, ihan kuin olisin nukkunut silmät auki, mutta en minä nousemaankaan päässyt, Pekan käsi esti sen.
        –Nyt sanot suoraan mitä mietit, puhumalla asiat selviää!
        – En minä arvannut, että tämä rupeaisi näin hävettämään.
        – Se johtuu ensimmäisestä kerrasta, meidän olisi pitänut puhua sittenkin enemmän, mutta sinä et tuntunut kovin innsotuneelta puhumaan, minä ajattelin, että olit jo valmis. Ehkä sinut olisi pitänyt päästää ensimmäisella kerralla karkaamaan. Mutta sinä kestit käsittelyn kuin mies.
        –Älä edes puhu...
        –Mikä siinä nyt niin mahdottomasti ahdistta?
        Yritin potkia kaiken häpeän sivuun ja ajatella rauhallisen järkevästi.
        -Ajattele itse, jos joku ukko olisi sinut piiskan...
        En pystynyt sanomaan lausetta loppuun.
        –Se nyt oli vallitsevien tosiasioiden summa. Sinä tulit tänne tietyssä mielessä, ja minä nuoria jätkiä mielelläni piiskaan. Sanopas paljonko nostat penkistä?
        –Nostin minä lukioaikana 40 kiloa, mutta en ole sen jälkeen kokeillut.
        – Viimeksi kun minä kokeilin, niin nousi 120, se on vähän kuin sinun kimpussa olisi ollut kolme kaveri. Mutta minä yksikseni olen kovempi vastus kuin nuo kolme yhdessä, koska minä tiedän mitä teen, noiden kolmen touhut eivät välttämäti pelaa yhteen. Ei se sen kummempaa ole, ihan kuin urheilua, parempikuntoinen voittaa. Mutta tehdään sinulle harjoituohjelma.

        Minä tiesin, että olisi ihme, jos joskus saisin kuuskymmentä rikki penkillä. Mutta kun ei tässä muutakaan ollut niin suostuin ohjelman laadintaan.
        –Pidetäänkö sovittuna, että sinä ilmestyt piiskausseminaariin?
        –Mutta silloinhan kaikki saisivat tietää, että minä olen saanut...
        –Ei sinne tule kuin yksi meidän lisäksi ja sitä paitsi onhan minutkin piiskattu.
        – Mutta sä olit silloin pikkupentu.
        –Ihan aikuinen olin.
        –On se ollut mielettömän riski kaveri, joka sut on piiskannut.
        – Ei ollut, hyvä piiskaaja kokeilee aina joskus, miltä se tuntuu piiskattavasta.
        –Eli mä voisin piiskata sinut? hämmästyin itsekin omaa innostumistani.
        Ei se niin mene, etkä sä edes halua piiskata minua. Sinä varmasti halua haastaa ja voittaakin jossakin lajissa, se voi olla korttipeli tai mikä hyvänsä miesten laji.

        Pekka nousi sohvalta ja lähti tiputtamaan kahvia, minä katsoin sitä salaa. Kyllä sen näki, että siinä oli riski kaveri, ei minulla ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia sen kanssa. Ei se nyt niin helv... rumaa ollut tuolta piiskaa ottaa. Ikävä, etten minä voi kenellekään sanoa millaisen kaverin olin löytänyt.


    • LeikkiäVaiTotta

      Vaikka tästä on paljon aikaa, niin en ole tätä kenellekään kertonut. Se tapahtui opiskeluaikana, asuin tuolloin toisen pojan kanssa yksiössä. Meillä oli sellainen tapa, että tehtiin kaverille källejä l. kepposia, Niitä piti sietää, eikä suuttuakaan voinut.

      Kämppis oli huomattavasti sotkuisempi kuin minä, vaikka sen itse sanonkin. Vuoro viikoin siivottiin, hän kevyesti minä perusteellisesti.
      Oli taas minun vuoroni pistää kämppä kuntoon, mutta huonekaverin vaatteet olivat ympäriinsä. Silloin minä päätin tehdä kunnon källin. Vedin hänen paitojensa hihat tiukkaan solmuun ja pistin komeroon henkarille. Samoin solmitsin kengän nauhat moninkertaiseen solmuun, mikäli ne eivät olleet oikealla paikalla naulakon alla. Kravatin sidoin yläkomeron ovenkahvoihin. Muuten siivosin kämpän hyvin.

      Oli perjantai ja minä lähdin kaupungille ennen kuin kaveri palasi. Yöllä palatessani huomasin, että kämpässä oli käyty, pöydällä oli lappu:

      AUO SOLMUT HETI, TAIKKA...

      Ropesin nukkumaan ja heräsin kahdeksalta ja lähdin kavereiden kanssa uimahallille. Kun palasin, oltiin kämpällä jo hereillä ja tiukkana vaatimassa solmujen aukaisua. Minä vakuutin, että kyseessä oli aivan tavallinen kepponen, eikä sellaisia tavata paikkailla, vaan jokainen hoitaa omansa.
      – Vai silla tavalla...
      Kaveiri lähti keittokomeroon ja palasi sieltä puisen paistinlastan kanssa, istahti tuolille ja ilmoitti:
      –Tulepas poika tänne setän polvelle, niin näet millaisen kepposen minä olen keksinyt.
      Arvasinhan minä mikä sillä oli mielessä, enkä hievahtanutkaan, mutta hän kävi päälle kuin tappelukukko ja minä puolustauduin. Hän oli minua isompi ja liikunnallinen, olin alusta asti vaikeuksissa. Kauan siinä väännettiin ja lopulta hän pääsi niin selvästi niskan päälle, että paistinlasta alkoi läsähdellä peräpeiliin, jos tähän asti asia oli ollut leikkiä, niin nyt nuo iskut olivat niin kovia, että tosi oli kyseessä. Rehellisesti sanottuna, minulla oli jo itku kurkussa.

      Ei siinä auttanut mikään, minun oli luvattava, että avaan solmut ja silitän paidat. Leikkiä tai totta, mutta kyllä se hävetti. Onneksi kaveri lupasi, että tästä ei tarvitse kenellekään laulella. Enkä minä ainakaan ole asiasta kenellekään sanonut, paiti hänelle itselleen parikymmentä vuotta myöhemmin ja silloinkin hänen aloitteestaan.

    • OikeaSelkäsauna

      Parhaimmillaan se on sitä, että joku voimissaan oleva mies antaa sinulle itsekseen oikean selkäsaunan koivupiiskalla ja paljaalle persustalle.

    • ViimeTipanMies

      En jouda nyt kertomaan mitään, saan selkäsaunan jos myöhästyn töistä.

    • LiianNöyrä

      Kotona piiskaa sai aina paljaalle vitalla ja polvien päällä poikittain. Se kyllä nolotti niin paljon, että yritti kaikin keinoin elää nuhteettomasti, mutta lipsahduksia sattui ja vielä rippikouluikäisenä saattoi takamuksille räpsyä. Yritin selvitä tilanteesta puhumalla ja viime metreillä rimpuilemalla. Jälkeenpäin nolotti, etten ollut pannut paremmin hanttiin, olisi pitänyt rimpuille ja potkia ihan raivona, koska isä tuskin olisi siitä hermostunut. Ei ollut muuta konstia kuin elellä maltillisesti. Ei meitä lujaa piiskattu, mutta menetelmä oli häpeällinen ja siksi hyvin tehokas.

      En tiedä kuinka vanhana veljet saivat piiskaa, en ole kehdannut heiltä kysyä, mutta itse sain varmaan 15 vuotiaana. Minä en ole omia lapsiani lyönyt milloinkaan ja uskon, että ukko tunsi jonkinlaista mielihyvää kurittaessaan murkkupoikiaan.

    • Läpsytelty

      Minun nuoruudessani esiintyi sellaista, että kaverille annettiin leikkimielinen piiskaus. Pistettiin pää reisien väliin ja läpsittiin pyllylle tai sitten sitten polvella poikittain. Piiskaajan mielestä se oli leikkiä, mutta saaja saatoi olla asiasta toista mieltä. Lieneekö jollakulla muulla kokemuksia asiasta?

      Minusta riittävä syy aikuisen piiskaamiseen olisi kokeilla, että onnistuuko piiskaaminen. Eli mentäisiin samalla periaatteella kain painiottelussa, nyt häviäjä saisi kaverin kädestä.

    • Melkein-Piiskaa

      Tuo melkeen piiskaaminen oli ennen ihan mahdollista. Joku paikalla ollut aikuinen mies nappasi kiusanhengen kiinni, uhkasi piiskaamisella ja otti sitä varten ilkimyksen oikeaan otteeseen, mutta ei lyönyt kertaakaan.

      Kerran näin kuinka 14-vuotias poika joutui tuollaiseen tilanteeseen. Niin paljon kaveria hävetti, että vedet juoksi silmistä, kun lähti litomaan kotiaan kohti.

    • Jambi

      Mieheltä saatu selkäsauna hävettää jonkin verran, kokemusta on.

      • jjjjjjjjjjjjjjj

        Kuinka onnistuit hankkimaan kokemusta?


      • Anonyymi

        Se on totta, että yhdeltä mieheltä saatu selkäsauna hävettää lujasti. Ilmeisesti piiskaaja kaappaa siinä kaiken vallan piiskatulta. Hävettää niin vietävästi, että joku pystyi tekemään noin nöyryyttävän tempun. Kaikki muut kaverit ovat piiskaajan kanssa samassa kastissa, kuritettu on jätetty itekseen johonkin rupusakkiin. Piiskaajan on helppo nöyryyttää lisää puhumalla uusinnasta, eikä siihen tohdi mitään sanoa, koska uusinta voi olla kohta tosi asia. Häpeä nousee vielä korkeampiin potensseihin, jos kuritus tapahtuu tuttujen kavereiden nähden ja piiskaus on oikea rangaistus jostakin typerästä tempusta.

        Jos jossain piiskaleikeissä ottaa luvan perästä selkäsaunan, niin silloin ei puhuta varsinaisesta häpeästä.


    • Jambi

      Hoitamatta jäänyt velka. Muistutus tuli tällä kertaa tässä muodossa. Onneksi todistajia ei ollut paikalla.

    • Kassanhoitaja

      Rikas maksaa rahalla, köyhä selkänahalla? Saitko velkasi anteeksi, vai maksoitko vain viivästyskorkoa?

    • Jambi

      Ei sillä ikävä kyllä velkaa kuitattu, kunhan muistutettiin.

    • Aikakiva

      Millä tavalla tämän velan takia annettu selkäsauna toteutui?

    • Jambi

      En ollut osannut sitä odottaa, jotakin tosin arvelin. Velkoja käski vetää housut alas ja käski
      poikittain polville, veteli vartin verran remmillä eikä kovin hiljaa.

    • Aikakiva

      Eikö tullut mieleen kieltäytyä? Kuinka vanha silloin olit ja piiskaaja?

    • Jambi

      Ei ollut varaa kieltäytyä. Molemmat yli nelikymppisiä. En välitä enää kommentoida
      tapausta, täytyy skarpata raha-asiat jatkossa.

      • PiiskanVälttely

        Niinhän se tietenkin on, että jos sulla olisi ollut enemmän varaa, niin olisit pystynyt hoitamaan asian rahalla.

        Minua valisti kaverit jo varsin nuorena, että jos hakee vitsan valmiiksi ja laskee vielä housunsa, niin silloin myöntää, että piiskaus tulee aiheesta. Samalla myöntää, että kyllä sinä pystyt minut piiskaamaan. Silloin peli on jo menetetty.

        Oikea tapa selvitä asiasta on puhuminen, totuuden muokkaaminen, viivyttely, väärin ymmärtäminen, paikalta poistuminen jne. Eli kaikenlainen sählääminen ja sotkeminen, kyllä asia sillä tavalla vanhenee.


    • Arkimukselle-piiskaa

      Meillä kotona oli 60-luvulla melkoisen kova kuri ja raippa heilui helposti vielä rippikoulunkin jälkeen. Minä monet kerrat päätin, että minuahan ei enää piiskata ja kuvittelin kuinka pistän ukkoa kuonoon ja poistun paikalta. Mutta tosi paikan tullen olin tönkkö kuin suolasilakka, pelko lamautti minut. Päähän oli taottu vanhempien kunnioitusta ja vaikka mitä soopaa. Minusta ei kertakaikkiaan ollut mihinkään, vaikka olin isää pitempi, niin hänen polvillaan makasin pakarat paljaana ja piiska hoiti hommaansa. Siinä vaiheessa toimintakyky jo palasi, mutta se oli myöhäistä silloin, ukko oli kuitenkin senverran vahvempi, että ei häneltä kesken piiskauksen karattu. Tilaisuudet olivat avoimia ja usein niissä olikin joku todistajana.

      Tietenkin tuollaisesta menosta on fetissi syntynyt, mutta minä en tohdi sitä käytännössä toteuttaa.

    • Roba

      Ehkä olisi syytä perustaa kerho tai yhdistys, jossa miehet voisivat antaa toisilleen piiskaa.

    • Testattu-on

      Olin n. 25-vuotias, kun kaverini suuttui minulle kunnolla. Hän oli saman mittainen, mutta painoi 10 kg enemmän. Uhkasi antaa selkäsaunan, aluksi ehkä puolileikillään. Lopulta hän yritti tosissaan minun kurittamista. Oli sen verran minua lihaksikkaampi ja riskimpi, että minä lopulta hävisin sen matsin ja sain isän kädestä paljaalle pakaroille.

      Olettaisin, että keskiverto miehelle tarpeeksi vahva piiskaaja löytyy helposti, lopputulos riippuu piiskaajan luonteesta ei niikään voimasta.

    • koululintsari

      Minun isäsuhteeni oli kovin ristiriitainen, sellainen viha-rakkaus suhde, joka vaihteli kuin tuuliviiri, riippuen ihan omista fiiliksistä. Kuitenkin isä oli minulle ehdoton auktoriteetti, jonka yli ei ollut vain menemistä. Isä oli pelottava, äkkipikainen ja arvaamaton, sekä aikas totinen torvensoittaja. Isukille ei sanottu ei ja isän sana oli laki. Olin penskana, kuten murkkuiässäkin saanut monesti vitsaa ja pari kertaa remmiäkin paljaalle takapuolelle, eikä ukko ollut mitenkään helläkätinen. 13 vuotiaana olin saanut viimeksi vitsaa ja silloinkin koulusta lintsaamisesta. Tulin koulusta kotio ennen tuntien päättymistä, mutta yllättäin isä olikin kotona, eikä töissä. Kumpikin kysyi toisiltaan, "mitä sää täällä teet tähän aikaan"? Se oli kysymys, johon vain minä jouduin vastaamaan ja todella tyhjentävästi ja omantunnontarkasti siinä vaiheessa, kun vitsa paukahteli reisillä ja ukko vaati tarinaa tulevaksi kuin tyhjää vaan. Poru kurkussa tein tiliä ja lopuksi sain lahjakkaasti piiskaa paljaalle. Koulureppu pykälään ja menoksi kouluun takaisin saman tien poru kurkussa, persukset kipeinä ja hellänä, isukin saattaessa minut luokkaan asti.

      Porua yhä hiljaa lykkien ja naama punaisena, astelin luokassa omalle paikalleni. Opettaja ja isäni keskustelivat vielä luokan oviaukossa ja koko luokka kuuli joka ikisen sanan, mitä he puhuivat. Isä kertoi piiskanneensa minut ja sekös kohahdutti luokkaa ja kuului joka puolelta hiljaista hihitystä ja naureskelua.

      Minun kannaltani katastrofaalinen päivä ja tiedon kulku ei suinkaan päättynyt tähän. Opettaja kertoi isälle, että luuli minun olevan sairas, kun päiväkirjassa ei ollut mitään merkintää minusta. Itse asiassa olin ollut poissa useampina viikkoina, muisteli opettaja. Niinpä minut kutsuttiin keskusteluun mukaan ja tiesin jääneeni kiinni muistakin lintsauksista ja valehteluista. Naama punasena ja polvet tutisten astelin oviaukkoon isän ja opettajan tentittäväksi. Kerroin suoralta kädeltä lintsauksistani, koska tiesin, etten pysty niitä enään salaamaan. Keskustelutuokiosta tuli aikas lyhyt minun osaltani, kun isä ärähti uhkaavasti, komentaen minun tulemaan kotio koulusta suorinta tietä ja ottamaan pusikosta vitsa mukaan, josta tulee kotona armotta lisää ja paljaalle.

      Päivästä muodostui yksi elämäni synkimmistä ja mustimmista päivistä, jolla oli pitkäaikainen vaikutus muutenkin. Sain kahdesti saman päivän aikana piiskaa paljaalle takapuolelle ja tein isukille katkeran makuista tiliä lintsaamisesta. Siihen päälle, olin valehdellut päin naamaa, ettei koulua muka ollut ja olin muka edellä tehtävissä ja siksi pääsin aikaisemmin pois koulusta. Valheella oli lyhyet jäljet. Useamman vuotta jälkeenpäinkin sain kuunnella kavereilta pään aukomisia tästä tapauksesta ja vitsan saannista.

      Voi, että mua onnetonta rääkättiin. Mutta, sen koommin en lintsannut koulusta. En sittenkään, vaikka vanhempani erosivat ja jäin mutsin huostaan. Isän luona kävin harvakseltaan. Syynä oli isänpelkoni, koska hän oli ankara ja isälle jouduin tekemään lähes joka kerta tiliä, mitäpä olinkaan touhunnut sitten viime näkemän. Lähes joka kerta oli selkäsaunan saanti lähellä ja vaivoin onnistuin lirkuttaan ja livertämään itseni vapaaksi vaarallisesta tilanteesta. Isä piti tiukan ja kovan kurin ja se vaikutti minuun siitä huolimatta, vaikka asuinkin äidin luona. Isä oli ja pysyi pelottavana. Äidille uskalsin sanoa vastaan ja paukuttaan päätäni, mutta isälle en. Ei tullut mielenkään vastustaan isää. Isää oli pakko totella taikka muuten tuli selkään, eli hakureissu pusikolle ja paljaalle piiskaa. Murrosiässäkään en uskaltanut sanoa isälle vastaan, enkä muutenkaan haastaa häntä missään asiassa. Isän- ja selkäsaunan pelko vaikuttivat aikuisiässäkin.

      • koululintsari

        Sen verran lisää tähän vielä koululintsaamisestani, että olin aikaisemminkin jäänyt lintsaamisesta kiinni kolmesti. Joka kerta koulunkäyntiäni tuettiin pajuvitsalla ja kyllähän se intoa ja puhtia antoi kummasti koulunkäyntiin.

        Heti eka luokalla ensimmäisinä päivinä tulin kesken päivää kotio ja kerroin, etten mene kouluun, vaan ulos leikkiin kaverien kanssa. Ehtoolla isän tultua asiasta keskusteltiin lisää ja kieltäydyin tiukasti menemästä kouluun. Kaverien kanssa oli mukavampi leikkiä ulkona. Lopputulos oli, sain pajuvitsaa ihan huolella ja sepä se oli lääkeresepti tuohon ongelmaan. Koulunkäynti alkoi kummasti maittamaan ilman tappeluita.

        Kolmannella ja neljännellä luokalla jäin lintsaamisesta jälleen kiinni. Isukilla ja vitsalla riitti taas töitä. Auts...


      • Anonyymi

        Oma isäni oli myös sellainen, jota pelkäsin ja niin pelkäsi naapuritkin. Oli sen verran riski ja kipakka mies, että selkäsauna tuli helposti ja vielä teininäkin. Ukolla oli kovat näppivoimat, kun hän nappasi käsivarresta ja puristi, niin vesi tuli silmistä.

        Parikymmentä vuotta kun elää tuollaisen miehen varjossa, niin varmasti jäi jäljet. Aina olen peljännyt miehiä, jotka ovat yhtään minua vanhempia. Minusta tuntuu, kuin he olisivat jonkin synkän pahan varjostamia, ei sellaisia miehiä kuin itse olen. Ujo ja sulkeutunut oli jo kouluaikanan ja aistin vaaraa isompien poikien taholta. Nuorempana näin painajaisunia, vaikka niissä ei välttämättä isää näkynyt, niin kyllä hänen käytöksensä niitä aiheutti. Nykyisin näen enää harvemmin painajaisia, tai sitten en muista niitä enää aamulla.

        Varmaan on Suomessa muitakin lapsia, jotka ovat kasvaneet "Isän varjon maassa" ja kantaneet sitä kuormaa loppu ikänsä.


    • Nopea-tuomio

      Meillä sai sellaisen pikaselkäsaunan, Isä ilmestyi jostain nurkantakaa vitan kanssa, Se oli kiinni ennen kuin tajusi mitä oli tulossa. Housut alas ja kaveri isän vasenpaan kainaloon, niin että pää ja hartiat jäivät hänen selkänsä taakse ja takapuoli etupuolelle. Kädet olivat kropan kanssa samassa nipussa, Ei siinä ollut enää mitään tehtavissä kun piiska alkoi tulisen tanssin. Minuutissa kaikki oli ohi ja takapuoli oli kuin tulessa. Olin luultavasti täyttänyt jo 16, kun olin viimeisen kerran "pikakäsittelyssä".

      • Anonyymi

        Hyvää se vaan oli tarpeeseen faija piiskasi pyllyn kunnon selkäsaunalla sitä sai mitä tilasit pyllyn kuumottavaksi ja taisi kirvellä myös


    • Melkoinen-kokemus

      Minut on teini-iässä kaveri nolannut sieppaamalla syliinsä makaamaan ja antanut kämmentä pakaroille ja tietenkin näyttävästi ja lujaa. Kaikkia muita se tietenkin nauratti, mutta itsellä oli olemista.

      Joitakin päätelmiä tuosta tapauksesta olen tehnyt:
      – isonkin jätkän pystyy helposti piiskaamaan, kunhan ryhtyy röyhkeästi toimeen
      – tai sitten jotkut ovat vaan pirun voimakkaita
      – kun aikaa on kulunut muutama vuosi, niin piiskaaja tuskin edes muistaa mitä on tehnyt
      – piiskattu muistaa sen taatusti koko elämänsä, varsinkin jos tapaus on ainutkertainen
      – tuon ikäisenä piiskatuksi joutuminen muuttaa pesoonallisuutta, tai ainakin asennetta asioihin
      – kaverihierarkiassa putoaa alaspäin, siltä se ainakin tuntui
      – itsestä tuntui, että kaikki haluaa olla piiskaajan kavereita, sinulle korkeintaan naureskellaan
      – paljon on siitä kiinni, onko piiskaaja reilu kaveri vai ainoastaan isokokoinen paskiainen
      – reilut kaverit eivät piiskaa, mutta jos sellainen sattuisi käymään, niin mukavan kaverin tekemiset pystyisi helpommin lyömään leikiksi

    • Anonyymi

      Silloin kun minä olin teini, niin oli varsin yleistä saada vielä piiskaa. Yli nelikymppiset miehet olivat melko varmasti jonkun piiskanneet ja itsekin saaneet nuorempana selkäsaunoja. Sen vuoksi tuon ikäisiä miehiä pelkäsi enemmän kuin nuorempia miehiä. Nuorille kiusantekijöille oli aivan selvää, että tuon ikäinen mies mielellään piiskaa keskenkasvuisia. Eikä sen ikäiselle miehelle tohtinut edes kunnolla panna vastaan edes kiinni joutuessa, oli aivan hänen vallassaan millaisen rangaistuksen ilkiö sai. Oli mysö tosi asia, että jos kylällä joku aikuinen piiskasi, niin siitä meni tieto myös huoltajan korville.

      Vähän nuoremmille miehille tehtiin kyllä kiusaa, vaikka biologisesti he olivat vahvempia ja pystyivät juoksemaan pahantekijän tarvittaessa kiinni. Mutta heiltä puuttui rohkeus ruveta kurittamaan remmin tai vitan kanssa toisen kakaroita. Tämä nuorempi porukka saattoi antaa kiusanhengelle lumipesun, kastaa päätä vesiojassa, tai tintata kämmenellä persustalle muutaman kerran kuten minulle kävi. Sellaista ei luettu vielä selkäsaunaksi, vaikka sattuihan se ja persustaan leima jäi. Mutta kurinpalautus oli kuitenkin sitä luokkaa, että siihen tohti vielä suunnitella vastatoimia kostoksi tosin turvaväliä kannatti jatkaa.

    • Anonyymi

      Voisi kuvitella, että 1994 syntyneenä olisin niitä harvoja, joita piiskaaminen kasvatuskeinona on koskettanut. Kuitenkin keskustelut kavereiden kesken on osoittanut, että pakaroita ollaan paukuteltu rangaistuksena minunkin ikäluokassani yllättävän usein. Keskustelut eivät ole paljastaneet minkä ikäisiä kaverit olivat saadessaan tätä fyysisen kurituksen alalajia, mutta uskallan arvuutella olevani niitä harvoja, jotka ovat saaneet 2000-luvun Suomessa teini-ikäisenä selkäänsä.

      Minä sain piiskaa yhteensä viisi kertaa. Näistä tarkimmin mieleeni ovat pinttyneet ne selkäsaunat, jotka sain murrosikäisenä. Murrosiän toilailujen aikana piiskaa tuli tiheään tahtiin, kerran vuodessa 12, 13 ja 14-vuotiaana. Kaava oli sama kuin pikkupoikana; pylly paljaaksi ja isä läimi avokämmenellä molemmat perseen puolikkaat punaisiksi. Viimeinen selkäsauna rikkoi tätä kaavaa, kun jouduin 14-vuotiaana hakemaan munasillani remmin naulakosta. Silloin kumarruttiin sohvan käsinojan yli, ja sain oikein kunnon selkäsaunan. Kun perseen punoitus laski oli aika käydä kädelle. Ajatukset pyörivät pari tuntia sitten pakaroitani kuumentaneessa remmiselkäsaunassa. Yhä edelleen palaan näihin mielikuviin silloin tällöin. Enkä edes häpeä sitä, että kiihotun ajatellessani teini-iän selkäsaunojani.

    • Anonyymi

      Minulle isän virkaa hoiti vanhin veli, ei hän paljoa kasvatuskeskusteluja käynyt, muodissa oli kasvatuskäsittelyt. Nuorempana tuli risua, vanhempana känsäistä kämmentä. Veljellä oli fyysinen ja henkinenkin yliote sitä luokkaa, että piiskaa tuli niin kauan kuin kotona asui (19 v). Onpa hän aikuisenakin uhannut ottaa minut polvelle poikittain. Vähän se nolotti, riitti kuritukseksi sillä kertaa.

      Minusta tuntuu, että asia on koukuttanut kumpaakin osapuolta.

    • Anonyymi

      Tässä ketsussa joku valitti, että piiskaus ei tunnu miltään, jos sen ottaa vapaaehtoisesti. Niin se varmaan onkin, jos haluaa kokea häpeää piiskauksen yhteydessä. Piiskaa voi antaa melkolailla väkisin, jos on sopimus piiskan saamisesta. Sopimukseen kuuluu myös, että piiskauksen saa yrittää estää rimpuilemalla. On kyllä melkoisen aito tunnelma, kun yrittää tosissaan estää piiskauksen. Siinä kyllä kaikki muu unohtuu. Häpeää kyllä kertyy. kun kaveri väkisin piiskaa. Ja nolottaahan se, kun kaveri väkisin piiskaa.

    • Anonyymi

      Joku aika sitten yksi kaveri näytti mulle tätä keskustelua ja sanoi siinä olevan yhden tekstin, jonka minä olen kirjoittanut. Kaveri ei sanonut muuta, enkä minä "omaani" tunnista. Mitähän pitäisi ajatella?

    • Anonyymi

      On melkoinen ihme, että piiskan saanti on minutkin koukuttanut, kun muistelen mistä kaikki on ilmeisesti alkunsa saanut. Nuoruudessani piiskaa käytettiin suostutteluun, se kyllä auttoi siinä. Jos olin päättänyt jonkin aisan tehdä tai jättää tekemättä, niin mieltäni ei muuttanut mikään muu kuin piiska. Tuollaisen pattitilanneen annoin syntyä useita kertoja, vaikka hyvin tiesin kuinka se solmu tullaan aukaisemaan. Luulisi, että olisin oppinut yhdestä kerrasta, että selkäsauna tulee ja sen jälkeen minun on toteltavaa.

      Nuorena pelkäsin selkäsaunaa aivan mielettömästi, vielä 14-vutiaana minulta pääsi parku jo housuja laskettaessa. En osaa edes sanoilla kuvailla kuinka pelottava se tilanne oli. Eikä se ollut ohi ennen kuin minä olin muuttanut mieleni.

      Nyt sitten toivon, että jostakin ilmestyisi iso mies ja vitsoisi minut samalla kaavalla. Toivon sitä vaikka tiedän, että sattuu lujaa ja tuskin olen päässyt peloistanikaan. Kuinka se joka oli kauheinta lapsuudessa ja nuoruudessa voi nyt olla unelmien täyttymys?

    • Anonyymi

      Rippikouluikäisenä sain kunnon raipasta paljaalle perseelle sellaiselta yli nelikymppiseltä pätikältä. Aina vaan minua ihmetyttää mitenkä helposti se onnistui, olin pitänyt jo pari vuotta piiskan saamista mahdottoman. Hän tuskin huomasi, että minä yritin rimpuille. Kerta nykäisyllä housut alas ja yhtä nopeasti tiukkaan otteeseen piiskaajan kainaloon. Siinä ei juuri kissaa kerennyt sanomaan, kun vitsa alkoi töihin.

      Jos joku sivullinen olisi sen nähnyt, niin hattua olisi nostanut, niin helposti tuli selkäsauna saaduksi.

    • Anonyymi

      Kyllä mieskin voi aikuisena saada selkäsaunan väkisin ja rangaistuksena. Itselle kävi niin nolosti parikymmentä vuotta sitten. Ikinä en ollut kuvitellut, että niin voisi käydä.

      Tietenkin asiaa voi selitellä: piiskaaja painoi n. 30 kg enemmän kuin minä, oli myös 10 vuotta vanhempi ja omasi runsaasti räjähtävää voimaa.

      Minua painoi syyllisyys ja häpeä. Pelkäsin valmiiksi vastapuolta, tiesin hänet hyvinkin kipakaksi ja riskiksi mieheksi. Tiesin, että ainut mahdollisuuteni oli karkuun pääseminen, mutta tilanteen ratkaisu olisi silloinkin edessä. Konstilla tai toisella hän ajaisi tahtonsa läpi.

    • Anonyymi

      Ajat ovat huonot, nykyään ei voi saada kunnon selkäsaunaa vaikka netissä kyselisi sellaisen perään. 80-luvulla sellaisen sai vielä helposti, jopa ilman syytäkin. Olin itse jo aikuinen ja työskentelin nuorison parissa ja tulin tietämään nuorten kuulumiset. Tuolloin teini-ikäisten piiskaaminen oli vielä huomattavan yleistä. Piiskattujen joukossa oli sellaisiakin poikia, jotka tiesin fyysisesti itseäni voimakkaammiksi. Kyllähän se tuntui kutkuttavalta ajatella, että jos tuon ja tuon pojan isä hermostuisi, niin hän pystyisi minutkin piiskaamaan.

    • Anonyymi

      Olen 70v m.Olen saanut piiskaa,lähinnä naisen antamana.Olen hakeutunut saamaan silloin tällöin kuritusta.On kiihottava kokemus.Se on yksi nautinnon muoto minulle.

      • Anonyymi

        Käykö 64v mies paljaalle pyllylle vitsaa saat tule kylään pyllistä paljas pyllysi saat tuot vitsat mukanasi asun Laajasalossa Helsinki


    • Anonyymi

      Tässä olisi halukas 70v m.saamaan kunnolla piiskaa naiselta.Olen joskus onnistunut saamaan

      • Anonyymi

        Käykö mies 63v saat pyllylle sinä 70v Helsinki Laajasalosta vitsaa housut pois ja hoitoon


      • Anonyymi

        Käykö 64 v mies annan kunnolla vitsaa Helsinki Laajasalosta tule tuo napakat vitsat saat kunnolla pyllistä paljas peppusi


    • Anonyymi

      Olin viime viikolla saamassa Korona rokotteen. Olen yli 60-vuotias, niin olivat muutkin jonottajat, jotka istuivat siellä T-paita päällä. Parilla miehellä oli vahvat ja kiinteän näköiset käsivarret, muutenkin he näyttivät tuhdeilta miehiltä iästään huolimatta.

      Väkisin siinä ajatus karkasi, tuli mieleen, että jos jompi kumpi noista miehistä päättäisi minut piiskata, niin minä en pystyisi sitä estämään. Minun kävisi kuten viimeksi lähes 50-vuota sitten. Housut alas ja paljaat pakarat kirjaviksi monihaaraisella vitsalla. Silloinkin piiskaajaksi sattui vähän vanhempi mies, mutta kyllä oli voimakas ja taitava piiskaaja.

      Voima on voimaa vanhemmassakin miehessä.

    • Anonyymi

      Olen saanut selkäsaunoja vanhemmilta miehiltä Toimitus tapahtui yhteisellä sopimuksella ja oli mojovaa ja välillä saaja vaihtui oli noloa ja samalla kiihoittavaa kun pyllisti paljaan pyllyn ja paikat näkyi ja myös piiskaa antava tykkäsi koska myös eroottinen puoli tuli esiin molemmilla luonnollinen reaktio. Olen 63v mies ja harrastan kyseistä puuhailua edelleen vanhempien miesten kanssa asiasta kiinnostuneet senioriikäiset vanhemmat miehet laittakaa viestiä jos kiinnostaa

      • Anonyymi

        64v mies Helsinki Laajasalosta antaa paljaalle pyllylle ja paikat pitää näkyä kunnolla


      • Anonyymi

        63v sinä piiskaa haluava saat paljaalle pyllistetylle pyllylle tule kylään Helsinki Laajasaloon pajunvitsojen kera vitsaa ja eroottisesti


    • Anonyymi

      Vaikka olen aikuinen mies, niin vanhempi veli uhkasi piiskata minut. En tohtinut sanoa mitään hänelle, koska tiedän hänet voimakkaaksi mieheksi. Mutta jälkeenpäin asiaa muistellessani olen saanut ankaran seisokin monta kertaa. On se niin vähästä kiinni.

    • Anonyymi

      Olin 16-vuotiaana tädin miehellä kesärenkinä ja ensimmäisen viikonlopun koittaessa jäin "kylänkierrolle" koko yöksi. Oli täti miehineen valvonut koko yön. Silloin ei vielä ollut kännykkää keksitty, eikä ollut tapana muutenkaan ihmisten perään soitella.

      Kun täti päivän mittaan poistui kotoa, rupesi miehensä minua kasvattamaan vitsan voimalla. Siinä ei kerta kaikkiaan auttanut mikään, sain kunnolla risusta paljaalle takapuolelle. Se oli elämäni ensimmäinen selkäsauna, enkä tiedä saiko siitä kukaan muu tietää kuin tädin mies ja minä.

      Loppukesän kuuntelin tarkkaan työantajan ohjeet ja noudatin niitä tunnollisesti. Syksyllä palattuani kotiin olin melkoisen kesy poika ja tädin miestä kiinnosti kovasti opintojeni sujuminen lukiossa. Onneksi en tarvinnut häneltä tukiopetusta.

    • Anonyymi

      Jos tätä lukee joku riski kaveri voimakkailla käsivarsilla jolla kokemusta aikuisen miehen piiskaamisesta ja haluisi vakipojan jota kasvattaa ni pistä mailia [email protected].

    • Anonyymi

      Haluan alistua kundille ja piiskaus saa mut kiimaan. Enne piiskausta olen ollut vahvojen käsien sitoma. Nuollut alfauroksen anaalin. Imenyt ison kalun (minun on kovin pieni.)

      Alfani on pilkannut minua huorakseen ja uhannut ovesta kohta saapuvan kiimaisen frendilauman. Saanut minut kauhuun. Pissat ovat päässeet reisilleni ja alfa on suuttunut. Taluttanut hiuksistani ympäri asuntoa ja sitten vienyt kylppäriin.

      "Huora ei ansaitse kultaista suihkua, nyt tulee krapulainen kusi"

    • Anonyymi

      Piiskaa pyllylle vanhemmalta 65-75 v mieheltä isänkädestä saatuna 63v mies haluaa

    • Anonyymi

      Olen aikuinen mies, niin on veljenikin ja me leikimme piiskaleikkejä ihan täysillä. Siinä saattaa tuolit kaatua ja matot mennä sykkyrään, kun me kaksi kokeilemme kumpi on pomo. Veli matseista paremmin pistein selviää ja jos hän ryhtyy ihan täysillä hommiin, niin kyllä minun pakarani kummasti punestuu.

      Teini-iässä veli kuritti minua oikeasti ja sieltä tämä matsittelu on jäänyt elämään. Melko tosissaan sitä mittaa otetaan, kysymyksessä on sentään kunnia ja häpeä. Lisäksi hävinnyt voi saada sakkona jonkin työvelvooitteen. Minä olen varovaisempi, että vahingossa ei tulisi haaveria, vielä ei ole lääkärille jouduttu.

    • Anonyymi

      Olen 64v mies Helsingistä ja etsin itseäni vahempaa miesseuraa estottomasta seniorimiehestä kuka ei ujostele

    • Anonyymi

      Vanhemman seniorimiehen antama pyllyn piiskaus ei ole pahasta paljas pylly pyllistettynä kunnolla ja seniorimies kellä pysyy vitsa kourassa eikä ujostele 63v m helsingistä olisi seniorin antaman pyllynpiiskauksen tarpeessa tule ja alista sinä asiasta kiinnostunut osaava ankara mies

    • Anonyymi

      Notkealla vitsalla saatu pyllyn piiskaus vanhemman miehen kellä vitsa pysyy kourassa antamana ja myös käyttää sitä kun on hoidettavana paljas kunnolla pyllistetty pylly ja myös alistaa selkäsaunojen ohessa olen saanut kokea viellä tänä päivänäkin vaikka olen 63v mies ja on kiihoittava kokemus piiskaa antava setä tykkää kun piiskattavan kalu jäykistyy ja setä toteuttaa halunsa

    • Anonyymi

      Ikämiehiä taitaa kovasti kiinnostaa nuo piiskajutut. Johtuuko se lapsuuden kokemuksista vai iän mukanaan tuomasta mieltymyksestä. Itsekin sain äskettäin perehtyä vähän asiaan. Olin veljellä kylässä pari päivää. Siellähän saunottiin, maisteltiin ja politiikkaakin käsiteltiin. Miten ollakkaan että oltiin jonkin verran eri mieltä asioista. Kunnes veli ilmoitti, että minut pitäisi kunnolla piiskata, niin tulisi joku tolkku asiaan. Minä ajattelin, että tuo nyt oli sellainen tapa sanoa inttelykaverilleen. Mutta kun hän sanoi toiseen kertaan piiskamisen, niin minua alkoi kylmätä.

      Minä tiedän veljen melko yksitotiseksi mieheksi, joka on taatusti joustamaton mielipiteissään. Lisäksi hän on täyttänyt jo 50 vuotta ja on minua lähes 10 vuotta vanhempi. Kuka hyvänsä, joka tunti meidät olisi ollut sitä mieltä että veli on melkoisen matkan minua voimakkaampi ja karismaattisempi.

      Kun veljen puheet vitsan antamisesta vain jatkuivat, niin ymmärsin, että veljestä olisi varmaan mukava tapaus antaa pikkuveljelle pernteellisesti vitsaa. Joten minun oli pakko ruveta perumaan puheitani.

      Aamulla veli naureskeli, että oli eilen melkein joutunut piiskaamaan minut, mutta se oli jäänyt toiseen kertaan. Se olisikin sitten ollut jo toinen kerta sitä lajia.

      En muista mihin asiaan veli viittasi, mutta en kehdannut kysyä, kun nolotti jo muutenkin.

    • Anonyymi

      Jos tykkäät piiskaleikeistä nimenomaan saavana osapuolena, mene saudi-arabiaan juomaan viinaa yleisille paikoille. Lycca till!

      • Anonyymi

        Ei tuollainen arabimeno kiinnosta yhtään. Mutta jos roteva riski suomalainen mies riisuisi minulta housut ja piiskaisi kuin pikkupojan notkealla vitsalla. Niin pienestä kuin muistan minua on aina kiehtonut ajatus, että saisin väkisin piiskaa itseäni vahvemmalta mieheltä tai pojalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollainen arabimeno kiinnosta yhtään. Mutta jos roteva riski suomalainen mies riisuisi minulta housut ja piiskaisi kuin pikkupojan notkealla vitsalla. Niin pienestä kuin muistan minua on aina kiehtonut ajatus, että saisin väkisin piiskaa itseäni vahvemmalta mieheltä tai pojalta.

        Minut uhkasi kerran yksi karskin näköinen mies pieksää. En tiennyt mitä se itseasiassa tarkoittaa. Jos joku pieksää,niin lyökö hän nyrkillä, remmillä vai vitsalla? Pelkäsin, että hän rusikoi minut nyrkillä, niinpä ryhdyin kitiksi pojaksi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kun sain ajokortin, alkoi minun tehdä mieli myös autoa. Pohatta veljeltäni sain paljon edulisemman lainan kuin autoliikkeestä tai pankista. Veljen lainassa oli vieä yksi kohta, joka vähän arvelutti minua, jos lyhennys ei tulisi ajoissa niin veli antaisi minulle selkäsaunan. Sillä tavalla oppisin toimimaan luotettana kansalaisena.

      Mutta eihän nuoren miehen elämä niin säännöllistä ole, häiriöitä tulee väkisin. Niin kävi minullekin, kohta olin veljen kanssa vaikeuksissa. Olin kuvitelut, että piiskan saanti oli vain vitsi veljeltä.

      "Kyllä minä sen arvasin."
      Sanoi veljeni ja ilmoitti, että piiskaa tulee.
      Enkä olisi millään uskonut, mutta piiskaa sain yhden satasen vuoksi.

    • Anonyymi

      Aiheesta löytyisi paljonkin kerrottavaa. Valotan tällä kertaa asiaa vain hieman kiireeseen vadoten.

      Minun piti menna läheiseen kaupunkiin lukioon, mutta matka päivittäin kuljetavaksi on liian pitkä, eivätkä kulkuyhteydet vetäneet. No, onneksi kuusi vuotta vanhempi veljeni asui jo kaupungissa ja hänen kämppääsä minulle hankittiin sänky. Siihen se onni päättyikin, veljelle annettiin valtuudet katsoa minun perääni. Sampo-veljenni tulkitsi asian liian tarkasti ja ryhtyi melkoiseksi terroristiksi.

      Ensimmäinen yhteenotto tapahtui jo elokuun lopulle. Veli määräsi minulle kotiintuloajaksi kahdeksan. Minusta tuollainen pelleily ei ollut täysjärkistä ja kotiuduin vasta kymeneltä. Veli sanoi, että tästä et ilman rangaistusta selviä.

      Seuraavana päivänä hän toi kotiin koivupiiskan ja määräsi minut riisumaan housuni. Selaiseen en suostunut. Joten hän pääsi heti näyttämään kuinka homma kuitenkin hoidetaan. Tiesin, että tämä taistelu ratkaisi minun tulevaisuuteni.

      • Anonyymi

        JATKUU... 2. osa

        Veli yritti henkisesti paiostaa minua, hän tuli eteeni seisomaan hyvin lähelle ja tuijotti minua silmiin jäätävästi. Minun katseeni pälyili ympäriinsä. Nyt olin harvinaisen lähellä veljeäni ja näytti hän myös liian isolta. Vaati minulta melkoisen ponnistuksen, että pystyin seisomaan hänen edessään liikkumattomana ja hiljaa.


        Veli kävi kiinni minuun ja kaatoi selälle lattialle. Seuraavana hän lysäytti melkein koko elopainonsa minun rintani päälle. Hänen ahterinsa tuli aivan kasvojeni eteen, näin sentään hänen leveät hartiansa ja hänen toimeliaat käsivartensa vilahteli siinä pienessä maisemassa jonka pystyin näkemään. Ymmärsin kyllä yskän, hän oli riisumassa housujani. Sillä tiedolla ei ollut minulle käyttöä, sillä päälläni istui yli 90 kiloinen jättiläinen. Sammolla oli iässä kuuden vuoden etumatka kehityksessä minuun. Hän näytti aikuiselta mieheltä, minä taas olin 16-vuotias keskiverto koulupoika. Yksi eroavaisuus minulla oli verrattua muihin ikäisiini poikiin. Olin ajanut itseni melkoisen hankalaan tilanteeseen.

        Nyt jos pyytäisin kauniisti anteeksi käytöstäni ja lupaisin toimia muutenkin asiallisesti, niin varmaan säästyisin selkäsaunalta. Mutta hävettäisi se kuitenkin lujasti, jos veli panisi minut ruotuun piiskaa näyttämällä. Valitsin kuitenkin vastarinnan, sillä voihan olla, että veli ei oikeasti piiskaakaan, tai sitten minä onnistun karkaamaan hänen kouristaan. Sampo oli kaveriporukkansa voimakkain, mutta minä olin notkea ja kestävä. En väsynyt helposti ja luikahdin tiukastakin raosta helposti. Jos pystyn estämään Sammon aikeet pari kolme minuuttia, niin silloin pystyn selviämään hänestä.

        Sampo piti tauon laskettuaan housuni, ilmeisesti hän mietti eri vaihtoehtoja. Repisikö hän housuni tykkänään jaloista vai kääntäisikö hän minut mahalleni.
        - Tulepas tänne poika!
        Veli repäisi minut kauluksesta seisomaan ja saman tien hän istui jakkaralle ja nappasi minut syliinsä. Kissamaisella nopeudella hän väänsi käteni vasempaan kuraansa. Nyt minun olisi pitänyt notkeana poikana luikerrella vapaaksi, mutta käteni oli niputettu selän taakse ja luja koura piti ne paikoillaan. Pääni oli tiukasti veljen kainalossa.

        Ymmärsin, että 16-vuotias poika on matsin hävinnyt, kun koivuvitsa ensimmäisen kerran räpsähti paljaalle pyllylle. Uusia ongelmia syntyi samalla hetkellä, nyt ei saanut parkua niin ettei naapuri kuule mitään. Eikä Sampo saa puhua tästä mitään kotona. Häpeän rajaaminen oli nyt ensiarvoisen tärkeää.

        Sain lujasti selkääni , se sai minut yrittämään vapautumista . Pitkillä koivillani sätkin ilmaa, mutta tuntui kuin minut olisi kiinnitetty ruuvipenkkiin.


    • Anonyymi

      H­e­­i! Ku­ts­­­um­­­me sinu­­­t kä­ym­ään u­­­ude­­­ss­­a cha­­tis­­sa! Meitä on yl­­i mil­­­jo­­­ona! 👉 https://ryhmaseksi.pics/H/D6u1K1

    Ketjusta on poistettu 153 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe