Emergency: Oulu Oulu...-meillä on ongelma: emme kyenneet vastaamaan kysyvälle autuuden perustusta koskevassa asiassa! Kysyjä vaatii "Raamatullisuutta". Pyydämme jatko-ohjeita miten toimia hankalassa ja nolossa tilanteessa!
Taitaa vaan olla vähemmän sellaisia "asiakkaita" vl-paroilla ollut jotka vaativat RAAMATULLISUUTTA! Joille ei riitäköään pelkät vl-mielipiteet tai vl-propaganda...
Minulla ei rakkaat vl-ystävät koskaan ole ollut AIKOMUSTAKAAN liittyä teikäläisiin! Kun sanoin että "haluan tulla vl-uskoon" niin useimmilta jäi huomaamatta jatko-osa jossa sanoin:
Haluan kuitenkin tulla vakuuttuneeksi siitäö että oppinne on Raamatun mukainen ja teidän tulee kyetä pääopinkohtanne osoittamaan Jumalan Sanasta että siellä löytyy sellainen opetus! Se oli ehto!
No tiesinhän minä Raamatun hyvin tuntevana miehenä jo etukäteen ettei sieltä sellaista opetusta löydy eikä mitään mistä voisi OIKEASTI vetää edes moisia johtopäätöksiä nimittäin että "VAIN ihminen voi antaa syntejä anteeksi". Mutta tämän tarkoitus oli osoittaa TEILLE että ette kertakaikkiaan pysty osoittamaan Raamatusta oppianne oikeaksi! Ettekä pystyneetkään, en erehtynyt!
Paras yrityksenne taisi kuulua suunnilleen jotenkin näin:
"missä minä puutun siinä muut paikkaavat"... (?!?)
No, eipä tämä kovin vakuuttavaa ole kuin ei myöskään se että sanotaan: "mene seuroihin!".
ETTEKÖ TODELLAKAAN pidä minään sitä että teidän vl-oppinne ei ole perusteltavissa tukevasti Jumalan Sanalla?
Olen edelleenkin sitä mieltä (ihan vilpittömästi) että MIKÄLI vl-oppinne on Raamatullinen, haluan olla vl! Mutta ensin tämä on osoitettava!
Esim. evankelisluterilaisesta opista voi osoittaa kohta kohdalta Raamattuun verraten että se on OIKEASTI Jumalan Sanan oppi ja usko! Mutta teidän ei voi! Eikö se edes hävetä teitä yhtään?
Minua kyllä hävettäisi!
Houston... we got a trouble!
16
1177
Vastaukset
- sillä
"Sillä minä en häpeä kristuksen evankeliumia joka on Jumalan voima jokaiselle sen uskovalle autuudeksi"
Näin on halu toimia ja kokea tätä evankeliumin lämpöä päivittäin ja hetkittäin. silloin on hyvä olla.Jumala on ontanut minullekkin saattomiehiä jotka julistavat aina evankeliumia kun syntiä on tarttunut ja näin on hyvä matkaa tehdä yhdessä jumalan joukon kanssa.- sinä edusta
evankeliumia vaan ihmisoppeja joita ei pysty perustelemaan Raamatusta!
- mies
että olet oikeassa porukassa. Minä en pystyisi luottamaan mihinkään saattomiehiin. Ja ovatko he aina miehiä? Miksei naisia?
Lisäksi miksi luulette että teidän lahkonne on Jumalan joukko? Kyllä se joukko on paljon suurempi. Siihen kuuluvat kaikki uskovat.
Sitäpaitsi uskova kirjoittaa Jumalan isolla J:llä. - Torfinn
mies kirjoitti:
että olet oikeassa porukassa. Minä en pystyisi luottamaan mihinkään saattomiehiin. Ja ovatko he aina miehiä? Miksei naisia?
Lisäksi miksi luulette että teidän lahkonne on Jumalan joukko? Kyllä se joukko on paljon suurempi. Siihen kuuluvat kaikki uskovat.
Sitäpaitsi uskova kirjoittaa Jumalan isolla J:llä.Vanhoillislestat eivät kirjoita Jumalaa isolla J:llä mutta oman joukon he kirjoittavat Isolla Alkukirjaimella!
Mihinkä he Jumalaa /Jeesusta tarvitsisivat? -Onhan heillä "oma joukko"...
- Torfinn
Oikeastaan ainoa vl-uskolainen jolta odotin jonkinlaista RAAMATTUUN pohjautuvaa vastausta on Hynde koska hän sentään tuntee jonkin verran Raamattua. Mutta hänkin toi kehiin vain "irtolutheria"... (pettymys :-( )
- Hynde
[Esim. evankelisluterilaisesta opista voi osoittaa kohta kohdalta Raamattuun verraten että se on OIKEASTI Jumalan Sanan oppi ja usko!]
Miksi et sitten usko sen mukaan?
MM sinun käsityksesi Raamattua lukemalla uskoon on harha oppi, josta luther sanoo olevan farisealaista lörpötystä.
Ei hävetä sillä se oppi mikä Lutherilla oli on meidän oppimme.
---
Viitaten matkaani
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000006688934
Lähden tästä oulusaloon lentokentälle.
Tuon oulusta tuliaiseksi Acimlaiselle Poron sarvia. Saatte laittaa poronsarvet päähänne ja kokeilla kuinka poroja olette.- Torfinn
...sitä Raamatunkohtaa jos ne osaisivat vastata?
Mitäs sä Oulussa...pohojalaanen miäs? Oulussa haisoo törkiältä!
että meille vl:ille olis oma palsta, jossa vois keskustella rauhassa... Sitä ihmettelen, että miten jotkut jaksaa meijän palstalla olla, jos eivät halua tulla uskoon kanssamme. Siis niinku aktiivisesti kumminkin palstalla kirjoittelevat. Miksi sä lukija, joka luit tämän kirjoituksen, miksi siis luit ja luet täällä? Jos et osaa vastata yleisesti, vastaa yksittäisen kirjoituksen puolesta, miksi luit just mun kirjoituksen?
- Torfinn
...että mitähän tyhmyyksiä sä nyt taas sieltä latelet! Niistä saa aina niin hyvät naurut! :-)))
Mitäs itte täältä ettit? etkö ookkaan tyytyväinen "vl-uskolaisuudessas"? - mävaan
Torfinn kirjoitti:
...että mitähän tyhmyyksiä sä nyt taas sieltä latelet! Niistä saa aina niin hyvät naurut! :-)))
Mitäs itte täältä ettit? etkö ookkaan tyytyväinen "vl-uskolaisuudessas"?miksi Yrität selittää uskon asioita järjen avulla?
- Torfinn
mävaan kirjoitti:
miksi Yrität selittää uskon asioita järjen avulla?
?????
- XVL
taustastani johtuen,
Pääkoppaani on jäänyt monia askarruttavia asioita;
-hoidot(äitini)
-hyväksikäytöt
-pervoilu
-köyhän halveksinta
-kaupallinen rikollisuus
-veronkierto
-rahanahneus
-upporikkaus
Vaikka oli maallikkosaarnamies, arvostettu vl-piireissä - mies
Kritiikki jne pistävät lukemaan.
En voi millään ymmärtää teidän ylpeyttänne ja toisten uskovaisten halveksuntaa.
- Kicki 112
tekstistä varmaan, mutta kun se näyttää siltä kohdallasi, että Jumala ei vaan ole jostakin syystä sinulle itselle avannut sanaansa. Ja missähän mahtaa syy olla, sitäkin sopii miettiä???
Mitä silloin ihminen pystyy tekemään, enempää kuin neuvoa sinut RY:lle.
Ja yksi asia Torfinn, ei kukaan vl halua sinusta vängellä leipoa uskovaista.
Sinullahan on vapaus olla mitä haluat, mutta jätä näiden toisten vl:ien kiusaaminen pois, ole sen verran miestä kuitenkin. - Pitihän se arvata
Sinähän et ehtoja latele,mihinkään uskomisen asiaan. Jumalalle kuuluu sekin valta. mutta tässä huomioituna,taidat olla aikamoinen "narsisti" ja sellaisen kanssa ei kannata liikoja sananvaihtoon käydä. Mutta on se vielä Herra herrallakin!
Mitä tulee Luterilaiseen uskoon,siis nimikristityihin, heille on synninteko luvallistaOnhan se kuultu mitä vallan piispatkin hyväksyvät,homoliitot,avioerot. kuten Piispa Kantola Turunhiipakunnan piispa.
Tosiin käy se,että on tehty Jumalanhuoneesta ryövärien luola, kuten Jeesus muinoin sanoi silloisesta temppelistä. - miksi tällainen kohu
se ei mitään tiedä, sanoo Raamattu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293125- 1191255
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu71132- 58981
- 70959
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26907Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38891Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu169889Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66850Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75794