Luottokortiton

luottoyhtiöistä vapaa?

Moi,
Oletko kohtalotoveri eli luottokortiton? Tahtoisin kuulla ajatuksiasi siitä, miten menetit luottokortin, jos sinulla on ollut sellainen tai syyn, miksi et hanki luottokorttia, jos sitä ei ole ollut. Lähes kaikki pankit mainostavat luottokortteja, mutta onko niiden väärinkäytön mahdollisuus liian suuri ja tilinylitykset liian helppoja? Asiallisia vastauksia, please.

15

2234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

      En oo koskaan hankkinu luottokorttia. Kyllä mulla tosin yksi sellainen on kun työn puolesta pakotettiin ottamaan, mutta sillä en siis maksa mitään henkilökohtaisia hankintoja.

      Mulla ei yksikertaisesti ole mitään tarvetta luottokortille. Aina on sen verran rahaa tilillä että voi maksaa samantien. Kun käyttää järkevästi rahaa niin ei edes joudu siihen pahaan luottokierteeseen, että tili on aina tyhjä ja luotolla on pakko ostaa. Mieluummin säästän ensin rahasumman jonka tarvitsen ja sitten ostan enkä toisin päin.

      Voisin mainita senkin että vasta noin vuosi sitten aloin ylipäätään maksaa pankkikortilla ostoksiani. Ennen käytin aina käteistä niin oli jokin käsitys miten paljon rahaa kuluu. Kortilla maksaessa sitä ei niin hyvin hahmota.

      • onko joskus pakko

        En ole tarvinnut luottokorttia, mutta jos tätä menoa jatketaan, joskus ehkä pakko on kaikilla olla.
        Siis silloin kun kenelläkään ei ole käteistä, vaan on vain numeroita tilillä,
        jolla on pitempi numerosarja, on rikkain. Siihen suuntaan elämä on menossa, ehkä vielä jonkin aikaa pärjää vielä käteisellä.

        En siis tarvitse luottokorttia, suosittelen muillekin samaa, pysyy raha-asiat kunnossa.


    • rahamies

      Muistuttaisin tähänkin väliin kaikkia siitä, että käteinen on yksinkertaisin, ja sekä maksajalle että kansantaloudellisesti edullisin maksutapa. Pankkikortin käyttökään ei tule edullisemmaksi kenellekään muulle kuin pankille, jotka tulevat senkin käytöstä kauppiailta perimiään korvauksia tuntuvasti nostamaan korttien mahdollisesti yleistyessä, koska onhan pankin se sama tulovirta itselleen taattava kuin nykyäänkin.

      Lisäksi kaikille käteisen käyttäjille eli harvinaisen fiksuille ihmisille on tarjolla myös mukava täysin ilmainen harrastus: http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=16707 jossa todella näkee miten se raha liikkuu...

    • mmra

      itselläni Visa maksuaikakorttina (korotonta maksuaikaa 1 kk), kätevä ostella kuukauden perusostokset ja ostokset ulkomailla piipahtaessa.

      itselläni lasku tulee sähköisenä noin viikon kuluessa kuukauden vaihteesta ja makselen sen
      yleensä ennen eräpäivää, viimeistään aina silloin.

      Varsinaisia luottokortteja 1,5 % korolla en hankkisi. en suosittele mitään kortteja, jos on taipumusta lisätä ostelua luoton puitteissa....

      • juip

        Kyllä Visassakin korko on se vain menee vuosimaksun nimellä.


    • Mik26

      En ole vain ikinä nähnyt mitään tarvetta luottokortille, enkä tällä tietoa ole hankkimassakaan sellaista. Jos tuntee omat ostotottumuksensa, niin kortittomuudessa ei ole mitään ongelmia. Suurempia heräteostoksiakaan en tee.

      • Samy

        No luottokorttia ei tarvitse kuin,matkoilla.
        Esimerkiksi Usassa et saa autoa vuokralle ilman
        kyseistä lappusta???Tuntuuko hurjalta?mutta
        tämä on totuus.Siellä selvällä rahalla maksavaa
        asiakasta katsotaan kieroon!!!Toivottavasti
        suomessa ei mene samaan pisteeseen.Ja uskon
        että menee nykyisten ääliöpäättäjien taholta.
        Eihän siellä ole yhtään järkevää ihmistä!!!
        Kekkonen olisi pistänyt ajat sitten pelin poikki.


      • pakko olla
        Samy kirjoitti:

        No luottokorttia ei tarvitse kuin,matkoilla.
        Esimerkiksi Usassa et saa autoa vuokralle ilman
        kyseistä lappusta???Tuntuuko hurjalta?mutta
        tämä on totuus.Siellä selvällä rahalla maksavaa
        asiakasta katsotaan kieroon!!!Toivottavasti
        suomessa ei mene samaan pisteeseen.Ja uskon
        että menee nykyisten ääliöpäättäjien taholta.
        Eihän siellä ole yhtään järkevää ihmistä!!!
        Kekkonen olisi pistänyt ajat sitten pelin poikki.

        Mutta matkoilla kortti onkin ihan ehdoton. Rahaa saa suoraan seinästä jos tarvitsee ja kortti käy kaupoissa. Ja juuri auton vuokraushan ei ilman korttia juuri onnistu.


      • jip.
        pakko olla kirjoitti:

        Mutta matkoilla kortti onkin ihan ehdoton. Rahaa saa suoraan seinästä jos tarvitsee ja kortti käy kaupoissa. Ja juuri auton vuokraushan ei ilman korttia juuri onnistu.

        En ole kertaakaan kaivannut luottokorttia matkoilla ja takana yli 40 maata.
        (en ole käynyt jenkeissä joka on nykyisin terroristivaltio)

        Yksinkertaisempaa käteisellä, auton vuokrauskin on aina onnistunut, tosin harvemmin vuokraan.


      • as-keetti
        pakko olla kirjoitti:

        Mutta matkoilla kortti onkin ihan ehdoton. Rahaa saa suoraan seinästä jos tarvitsee ja kortti käy kaupoissa. Ja juuri auton vuokraushan ei ilman korttia juuri onnistu.

        Noin aina sanotaan, mutta en ole luottokortteja kaivannut vaikka melkoisesti reissaankin. Vaihdan aina ennen lähtöä pankissa paksun tukun dollareita jos menen ei-euromaahan (tai jossain harvinaisessa tapauksessa ko. maan valuuttaa) ja sitten menoksi. Ei koskaan ollut minkäänkaltaista ongelmaa.

        Kotimaassa maksut hoituvat ihan pankkikorteilla.


      • Kätevää

        Maksan luottokorttilla aina kun se suinkin on mahdollista. Toimii hyvin, eikä tarvitse säännöllisesti jonotella kuselta ja paskalta haiseville pankkiautomaatille kaikenmaailman pultsareiden yli harppoen.

        Maksan laskun kokonaisuudessaan pois eräpäivänä, eikä velkakierteestä ole tietoakaan. Lisäksi korttiin saattaa sisältyy myös muita rahanarvoisia palveluja, kuten matkavakuutuksia, bonuksia, alennuksia ym. rahanarvoisia etuja... Eikä ulkomaisilta webbisaiteiltakaan tilaaminenkaan ole ongelma.

        Luottokortti sopii täydellisesti omaan elämäntyyliini, johon ei kuulu käteisen rahan käsittely ja kolikoiden kilinä taskun pohjalla. Kukin kuitenkin tyylillään...


    • as-keetti

      Olen usein ihmetellyt että kun tarjotaan ikäänkuin rangaistuksena sitä että luottohäiriömerkintä tarkoittaa että ei saa luottokorttia. En viiteenkymmeneen vuoteen ole tarvinnut luottokorttia. Ja veikkaan etten ikinä tarviikaan, mihin ihmeeseen sitä tarvitaan, ei ole valjennut. Olen maksanut rahalla , mitä olen tarvinnut ja kaikki on aina selvää kuin pläkkki.
      Kertokaa, mihin ihmeeseen asiansa hoitava ihminen tarvitsee sitä ihmeellistä LUOTTOKORTTIA???

      • under siege

        olen kanssasi täysin samaa mieltä.

        Luottokortittomuus on pitkällä tähtäimellä
        vapautus orjuudesta/pakkotyöstä.

        Se joka on tämänkaltaisella välineellä velkaa
        globaalille korporaatiolle tullaan sanelemaan
        ennen pitkää elämiselle reunaehtoja ja
        myöskin kuuluisat sanat "työ vapauttaa".

        Niin, ethän Sinä parahin lukija tätä NYT usko.
        Hitaita muutoksia on vaikea havaita. Jälkeenpäin
        kaikki natsaa!


    • Oravanpyörä

      Kuulehan minulla on "luottokortteja", mutta ihan oikeesti ja rehellisesti, VOI KUNPA SAISIN TALOUTENI NIIN TASAPAINOON, ETTÄ LEIKKAISIN KORTIT KAHTIA!
      Aina tulee ostettua, turhaa, sitten kun maksut mätkähtää!!!
      Aion luopua ihan vapaaehtoisesti, näistä ikävistä muovikorteista.
      Kevättä!

    • Heikki

      Korttia en tarvitse koska minulla on rahaa ostaa käteisellä,siis mihin minä nyt sitten korrtia tarvitsen.
      Se käy tävesti rahalla!

      Luottokortti on köyhille jotka haluavat maksuaikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe