Mukavasti tuntuu talvisin tuo jäähdytysneste hupenemaan. Silloin tällöin auton alta löytyy kohtalaisen kokoinen vaaleanpunainen läikkä ja säiliössä on nesteen pinta vajentunut.
Viime talvena tuota korjaamolla tutkivat paineistamalla pariinkin eri kertaan ja vuotoa ei löytynyt. Nyt on sitten taas tällä viikolla ollut pari kertaa pikku läikkä auton alla.
Oma tulkintani on se, että ajaessa tuota nestettä höyrystyy ja auton pysähtyessä ja jäähtyessä tuo höyrystynyt neste tiivistyy ylipaineventtiilin luokse jota kautta sitten vuotaa pois.
Eipä huvittaisi tuota viedä taas korjaamolle tutkittavaksi, kun vastaus on kuitenkin taas sama, eli ei löydetty paineistamalla mitään vuotoa.
Onko muilla vastaavaa vuotoa ilman järkevää syytä esiintynyt, ja onko löytynyt helpotusta?
Jäähdytysneste vuotaa
11
14002
Vastaukset
- Golf IV
ja täydennetäänp vielä sen verran, että kärry on vuoden 2002 mallia ja ajettu 50tkm, joten ei pitäisi mitään tällaisia tyypillisiä paljon ajetun auton vuotoja vielä ruveta esiintymään pitkään aikaan.
- jiipee
mulla on toinen neloskoppanen alla ja täl nykysel on jo 160 000 mittarissa .
Kannattaa tsiikata vesipumpun stefa , jospa se sieltä tihkutas esim. kuumana ?
Ja jos se on vaan märkä muutenkin , eli touhutippa kylessä ni se saattaa vuotaa eri lämmöissä jos ei silloin just satu vuotamaan !
Kaverilla vaan oli 1.4 borassa vm. 2000 mystistä nestevajentaa , se stefa oli sökö . Ni ei ne sitä stefaa pysty vaihtaan pelkästään , n. 55 egee uus
- mutta mistä
kyllä itse laittaisin roponi vuotavan vesipumpun akselitiivisteen puolesta. Jos vuoto aiheuttaa oikein lammikon, niin kyllä jälkiä vuodosta täytyy näkyä konehuoneen puolellakin.
- vw pappa
onkos sulla letku lohkolämmitin ja defa,ne usein vuotaa.punainen g12 neste tihkuu varsin helposti ja jättää selvän vuotojäljen.teoriasi ei ole uskottava kyllä siellä oikea vuoto on.
- Golf IV
Jep, Defan lohkolämmitin löytyy. Täytyypä tarkkailla tilannetta edelleen, löytyisikö yhteys tuohon lämmittimeen.
- Jamppa1
Golf IV kirjoitti:
Jep, Defan lohkolämmitin löytyy. Täytyypä tarkkailla tilannetta edelleen, löytyisikö yhteys tuohon lämmittimeen.
pappa tarkoittaa nimenomaan letku- eikä lohkolämmitintä. Viimeksi mainitut harvemmin vuotaa. Itse olisin ehdottanut tarkistamaan paisuntasäiliön painekorkin. Avaa varovasti lämpöisenä, vaikka pyyhkeen kanssa ja kuuntele sihiseekö kunnolla.
- vw pappa
Jamppa1 kirjoitti:
pappa tarkoittaa nimenomaan letku- eikä lohkolämmitintä. Viimeksi mainitut harvemmin vuotaa. Itse olisin ehdottanut tarkistamaan paisuntasäiliön painekorkin. Avaa varovasti lämpöisenä, vaikka pyyhkeen kanssa ja kuuntele sihiseekö kunnolla.
sitä vanhaa mallia joka ympätään öljynjäähdyttimen letkuihin.uudemmat on tosi pieniä eikä vuoda.
- vw pappa
vw pappa kirjoitti:
sitä vanhaa mallia joka ympätään öljynjäähdyttimen letkuihin.uudemmat on tosi pieniä eikä vuoda.
vesipumppu on aika todennäköinen syypää,kun katsoo vaihto-osa laatikkoon joka on lähdössä tehtaalle. siellä niitä piisaa,laatikossa meinaan.
- tiiviste?
Mainitsemasi jäähdytinneste söi ainakin osassa saman konsernin autoja (skoda vm.00) kannentiivisteen haperoksi ja poltteli sitten hiljalleen nestettä. Ei kuiteskaa mennyt öljyjen sekaan...
- Puree
Astrassamme oli samanlainen ominaisuus talvella. Kovilla pakkasilla muovipäätyisen syylärin saumat aukesivat metalliosan kylmäkutistumisen vuoksi ja hieman nestettä tihkui ulos. Asia ei haitannut kun sen tiesi ja tajusi lisätä nestettä kevään koittaessa.
- ääöä
Jos jäähdytysnestesäiliö vuotaa niin 1 kananmuna sinne niin kymmenisen sekunttia ja vuoto loppuu, ihan totta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3201802Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831277Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751274- 1341147
- 79937
- 85871
- 48833
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro118794- 48780
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60726