Miks ei tuu spermaa

Olen 12v murrosikä alkanut miks ei tuu spermaa?
Ilmianna
Jaa

12 Vastausta

Runkkaa lujemmin!
Ilmianna
Jaa
Murrosikä tulee ihmisillä eri tahtia, toisilla hitaammin,toisilla nopeammin, 12-vuotiaana en huolehtisi sperman tulemisesta,se on ihan normaalia.
Ilmianna
Jaa
Joskus sperman tulemisen alkaminen antaa odottaa itseään huomattavasti muita murkkuiän merkkejä pidempään.

Jokaisen murrosikä on yksilöllinen. Kehittymistahti vaihtelee. Sperman tulemisen puutetta kannattaa alkaa stressata vasta joskus 3 vuoden päästä.
1
Ilmianna
Jaa
Oon 11v ja ei spermaa tuu
Ilmianna
Jaa
Murrosikä alkaa ja etenee täysin yksilöllisesti, sitä ei voi nopeuttaa millään tavalla. Sama on siemensyöksyjen kohdallakin. Kivesten tulee olla laskeutuneet, murrosiän kehityksen edennyt jonkun verran (esim. penis kasvanut ja kartoitusta alkanut tulla peniksen juureen). Siemensyöksyn huomaa parhaiten kun itsetyydyttää ja peniksessä syntyy kutinaa ja supistelua ja tulee pissattava tunne. Kun edelleen jatkaa tyydytystä sieltä ruiskahtaa hiukan nestettä.
Joskus taas saattaa herätessään huomata, että kalsareissa on jotain märkää, se on yleensä ns.märkä uni eli yöllinen tahaton siemensyöksy.
1
Ilmianna
Jaa
Elikkä oon 14 ja murrosikä ei ole alkanu, ei ainakaan mitään siihen viittaavia merkkejä ole näkyvissä. Mullakaan ei ole tullut spermaa, mutta sellasta vähän kuin pissaa tulee housulle kun runkkaan. Joten sun ei kannata olla huolissaan.
Ilmianna
Jaa
Oot vaa vammane. lol
Ilmianna
Jaa
Kannattaa juoda maitoa vähän enemmän, se näes muuttuu sitten spermaksi laskeuduttuaan kiviveksiin.
Ilmianna
Jaa
sori en osaa auttaa
Ilmianna
Jaa
Oon 13v ja spermaa ei oo tullu
Ilmianna
Jaa
Kiveksesi ei ole vielä laskeutuneet, siitä johtuu.
Ilmianna
Jaa
Mulla oli varmaankin 1 vuode murkkuikä jo ennen ju rupes tulee, sit yhtäkkiä ku runkkasin ni tuli mällii ja siitä tähän päivään on tullu... Muaki jo vähä huolestutti mut jos haluut varmaa tietoo ni mee vaikka kouluun terkkarilt kysyy ku ne tekee vaan työtään. ;D .i.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miks ei tuu spermaa

Olen 12v murrosikä alkanut miks ei tuu spermaa?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta