Teijän ekat menkat?

kokenutpaljon

Millon teijän menkat alko ja missä olitte? Tapahtuks jotaa noloo tai yllättäävää?
Mä olin sillon 12-vuotias ja tais alkaa pari päivää ennen kutosluokan alkuu. Mul oli kaveri kyläs ja oltii pystytetty teltta takapihalle, eli suunniteltiin yökylää! Mun vatsa oli sattunu ihan järjettömän paljon ja sit mun oli pakko peruu se yökylä mut en kertonu mun kaveril miks. Sit vaa tunti sen jälkee ku se oli lähteny nii kävin vessas ja sit sielt tuli semmone verinen yllätys. onneks ei tullu viel läpi joten pyyhkäsin ja sit tadaa aloin itkemää hysteerisesti. Aattelin et ei ois nyt alkanu mutta niin sit kävi. Onneks tiesin missä on siteitä nii otin semmosen pakkauksen verran ja mahollisimman löysimmät housut. En kertonu mitää äidille koska mua nolotti nii järkyttävästi. Sit aloin selaa netistä kaikkii ohjeita ja tälleen. Ekat menkat oli kivuliaimmat ja sen jälkeen ei oo tullu mitään kipuja. Sit hain kokonaisen kurkun ja sen söin ku luulisin sen auttavan. Sit minä tyhmänä menin nukkumaan sinne kylmään telttaan ja aamulla hupsista, tuli kaikki läpi. Sit jotenkin kiersin talon ympäri vaihtamaan vaatteet. Kerroin vast ku oli kulunut 5 päivää ku valitin et selkä ja kaikki sattuu nii äiti sanos et joo voi olla menkat ja kävi ostamassa kaikkee <3. Ei tarvinnu mennä kouluun ja sit tajusin et oon eka kellä alkoi meijän luokasta. En kertonu kellekkään muulle meidän koulussa. Mun ekat kesti 8päivää ja se oli yks järkyttävimmistä viikoista mun elämässä.

20

4130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Namppa94

      Mulla alko 13 vuotiaana ja olin sillon mummilassa ja eihän siellä mitään siteitä ollu. Ne kesti muistaakseni yheksän päivää. Kerroin sit kotona äitille

    • kakdkgjgk

      Olin 13v ja mullakin alko mummolassa. Vessapaperia vaan housuihin ja kun pääsin kotiin kävin kaupassa ostamassa siteitä, kun en uskonut että isä osaisi ostaa oikeenlaisia :D

    • menkat

      mulla alko 11-vuotiaana, oli alkanu koulussa mut huomasin vast kotona vessaan mentyä. mul oli kaapin perukoilla paketti jotain siteitä ja laitoin vaa sellasen enkä puhunu mitää kenellekään xd seuraavana päivänä rohkaistuin kertomaan mummolleni, jonka kanssa minulla on todella läheiset välit. se sitten rohkaisi kertomaan äidille ja kyllä iskäkin tietää ku oon joskus kaupassa vaa hakenu kärryihin siteitä ja se vaa on ollu et ota vaa mitä tarvit. mä kannatan jollekin vanhemmalle kertomista :)

    • Ihminennn

      Mulla alko viikko ennen mun synttäreitä eli sillonkun olin vielä 11. Olin mun kaverilla ja huomasin jotai punasta mun alushoisuissa, no sitte totesin että mulla oli alkanut menkat. Mietin hetken että viitsisinkö kysyä kaveriltani että onko heillä siteitä. Noh kysyin sitte ja sain siteen olihan se aika noloa pakko myöntää mutta kun tulin kotiin sanoin äitilleni ja se antoi mulle sen jostain kaapista siteitä.

    • NäiMeil

      Mun ekat menkat alko sillai et menin normisti vessaan kun olin tehnyt tarpeeni ja pyyhkäsin nii huomasin et herranjestas mulla alko menkat. No juoksin nopee alakertaan kertoo äitille joo ja itkin ihan hysteerisesti en tiiä miks mut. sitte sanoin äitille et äiti mulla tais alkaa menkat no sitte äiti jostain kaapin pohjalta etti mulle siteen ja sano et pitää käydä kaupasta hakemassa siteitä lisää. Joo olin silloin 12v ja just kesäloma oli alkanut :')

    • Huhuu_jiku

      Hei koitin vaan kokeilukseni tampoonia ja valkovuotoa on ollut jo 3vuotta niin ku laitoin sen tampoonin sisään niin ku otin se pois niin siinä oli oikeesti verta onko nämä nyt menkat!ei oo tullut viel mitään verta ku tää tapahtu jotain viikko sitte mut onko normaalia alkoko mulla menkat vai tuliko sinne joku haava auttakaa pliis!!!!

      • skry

        Luultavasti haava, koska jos menkat ei ole alkanut, ei saisi laittaa tamponia, koska limakalvot ovat liian kuivat.


    • Hikkehöpero

      Mulla alko ku olin 12.v olin iha normaalisti koulussa ja sit illalla menin treeneihin ja sit ku olin ollu kotona jonki aikaa menin suihkuun ja sit äiti oli laittamassa just pyykkejä koneeseen ja sit se oli mulle vaa sillee onko sul alkanu menkat? Mut ne onneks alko just pääsiäisen aikoihin ku oli pieni loma koulusta nii kerkesin tottuu loman aikana.

    • Mulla 12-vuotiaana. Aijjemmin ei ollut mitään kipuja, olin henkisesti valmistautunut niiden joku päivä alkavan, mutta en todellakaan sinä päivänä :DD, koulun jälkeen musiikkiopistolla vessassa huomasin, en itkenyt tai mennyt paniikkiin tai mitään, vitusti paperiahan siihen sit vaan ku eo ollu siteitä tietenkään mukana. Sit vaa heti viestii äidille ja parhaalle kaverille ja soittotunnin jälkeen kävin äidin kanssa ostamassa siteitä :D

    • REHA

      istuin puistossa piknikillä kaverin kanssa ja ajatelin että kylläpä nurmikko on hyvin märkä 12.v äiti soitti kotin että aika on lähteä en minä tjunut mitän kun tulin kotiin olin ihan veressä koko housut mietin vielä mitä ihmiset mietti kotimatkalla sinä pini tyttö ei huoma mitä tapahtuu

    • Elluhalloyb

      Mulla alko...muistaakseni...
      Kasilla....oli kotitalous tunti....
      Menin vessaan..ja huomasin...paperii vaan..
      Mut et ihminen voi olla kauhuissaan...
      Piti äidil kertoo...mut se tunne pelon ja ahdistuksen tunne.....
      Vihasin monta vuotta menkkoja...koska runsaat...koska anemia kiusas..kun opin hoitaa anemiaani...helpotti...
      Mut menkat maailman ärsyttävin asia...alkaa ain silloin. Kun jotain kivaa edessä...

    • menkatjee

      mun menkat alko kun olin 15 ja olin oottanu niit niin pitkään, koska kaikilla mun kavereilla oli jo alkanut, joten olin ihan onneni huipulla! Ja alko kaverilla kun oltiin menossa pihalle, mut kävin sitä ennen vessassa ja katoin et oonko paskonu housuu ku se oli sellast ruskeeta se veri

    • Mysteeeri

      Mulla on ollu valkovuotoa 1vuosi noin ehkä vähän päälle, (täytin viikko sit 13) ja mulla tuli tänää semmosta riskeeta juttuu vähä alkkareihi, mulla ei ollu ollu maha kipee vaan selkä vähän. (mun kahella kaverilla ei oo yhtään kipuja menkkojen aikaan)

      • Jokullsolsibejdugkfo

        Nosiis mullaki on ollu valkovuotoo jo yli vuoden ja eilen sit huomasin et mun pikkareis on jotai ruskeeta / mustaa / jostai kohtaa punasta töhnää. No aattelin että tietysti menkat. Vatsa ollu kyl kipee mut välillä ei vuoda yhtää. Ja ainaku vuotaa nii pari tippaa vaa ruskeeta töhnää. Onko nää ny menkat?


      • Anonyymi
        Jokullsolsibejdugkfo kirjoitti:

        Nosiis mullaki on ollu valkovuotoo jo yli vuoden ja eilen sit huomasin et mun pikkareis on jotai ruskeeta / mustaa / jostai kohtaa punasta töhnää. No aattelin että tietysti menkat. Vatsa ollu kyl kipee mut välillä ei vuoda yhtää. Ja ainaku vuotaa nii pari tippaa vaa ruskeeta töhnää. Onko nää ny menkat?

        Alko 12 v. Olin mummolassa eb viittiny kertoo mummolle, eihän sielä mitään siteitä ollu


    • Anonyymi

      Moi olen 12v urheilija eikä minulla ole alkanut vielä menkat. käytän stringejä ja valkovuoto on runsasta ja välillä haisee. valkovuotoa on tullut jo ehkä suunnilleen 2 vuotta. mitä teen?

      • Anonyymi

        Joko vuotoa on tullut?


      • Anonyymi

        Sun kannattaa käyttää tamponia kun menkat alkaa,koska se side ei välttämättä stringeissä pysy.Se side tuntuu kivasti sun takapuolessa kun housuissa ei ole kangasta takapäässä.


    • Anonyymi

      Hei!
      Mulla on ollu valkovuotoa 2v ja olen valmistautunu menkkoihin. Oon tosiaan 12v ja mun isosiskolla alko mua vähä vanhempana. En viiti käyttää valkosia housuja ja käytän muutenki pelkästään farkkuja tai urkkahousuja.
      Ei oo ollu vatsa mitenkää kipeenä, mut mistä sen niinku tietää et ne on tulossa???

    • Anonyymi

      Mulla alkoi 12-vuotiaana, juuri vapun jälkeisenä päivänä. Olin ollut kaverilla yökylässä ja aamulla kun menin vessaan, oli pikkareissa jotain ruskeaa. Aloin sitten googletella että mitä ihmettä, paskoinko housuun? Sitten kysyin äidiltä joka sanoi, että ne on varmaan menkat. Olin sitte ainakin viikon ilman mitään suojaa, koska vuoto oli tosi vähäistä. Mun ekat menkat kesti 32 päivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe