Koskee myös Audia

Konsernistalkkeri

Viime perjantain Saksan AutoBildissä oli artikkeli jonka aiheena oli 200.000 Volkswagenin ja Audin ajokielto koska päästöhuijausmoottoreita ei ole päivitetty sellaisiksi että ne läpäisevät katsastuksen. Ongelma koskaa 2.0 TDI-moottorisia malleja alkaen Vw Amarokista. Helmikuussa vuorossa ovat ensimmäiset Tiguanit, Caddyt, Golfit ja Passatit. Audilta ongelmallisia malleja ovat A4, A5, Q5 ja A6-mallit. Saksassa ongelmallista on se ettei valmistaja ole koskaan virallisesti edes tunnustanut koko ongelmaa eikä ota vastuuta saati anna takuuta siitä että autot täyttävät päivitettyinä normit ilman sivuvaikutuksia. Näitä ovat tehon häviäminen, polttoaineenkulutuksen kasvu ja pahimmillaan moottorivauriot.

22

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autojobe

      Nyt äkkiä Saksaan ostamaan halpoja Vw konsernin autoja. Katsastamattomina eivät maksa juuri mitään.

    • omatunnonkysymys

      Mieli tekee edelleen volkkaria tai audia? On se kumma, kun trollikin innostuu, jos on halpa.
      Gallup:
      Jos saisit 30000€ Audin tai volkkarin 10000:llä tuhannella.
      Euro 6. Bensa tai diesel.
      Ostaisitko, vai istuisitko vieä näppäimistön takana mollaamassa ja antaisit muiden ostaa?
      Tämä olikin sellainen hypoteettinen kysymys.
      Siis, jos sulla olisi rahaa.

      • Aidolla.saksalaisella

        Lexuskin on vain tojota. Siis ei paljon mitään.


      • Kiitosei

        Hetken jo tuo ajatus houkutteli, mutta jatkan silti Japanilaisella autolla. Luottamus meni ja se ei takaisin tule.


    • Saattaa

      aika monella Audin omistajalla merkki vaihtua kun auto ei menekään läpi katsastuksesta päästöjen takia ja päästökorjatun auton ominaisuudet ja kestävyys eivät ole enää sellaisella tasolla kuin pitäisi. Teki Vw-konserni nykyisin mitä vaan, aina menee homma perseelleen ja ongelma seuraa toistaan.

      • judge66

        Mutta kun jonkinlaisen hyvityksen nykyisestä romusta saa vain vaihtamalla uuteen romuun...


    • Miksei_tätä

      poisteta vaikka tämäkin ketju on Audille epäedullista luettavaa. Aloitushan kertoo että Audikin on huijannut mitä törkeimmällä tavalla.

      • Konkkaapukkaa-hihii

        Hyvä kysymys, poistetaanhan täältä muutkin faktaan perustuvat mielipiteet ja raportit koko Vw-konsernin päästöhuijauksista joista konserni ei näytä nykynäkymien valossa ikinä selviävän.


      • Hihna_savuaa

        Nyt kyllä Tojota-palstan omalla trollipojulla on lipsunut pahasti. Se ei ole saanutkaan poistatettua kaikkea materiaalia mikä liittyy Vw/Audi päästöhuijaukseen. Tuo materiaalihan on melkoista myrkkyä koko konsernille eikä sitä saisi milloinkaan päästää suuren yleisön tietoisuuteen vaan pitää antaa yleisön kuvitella että kaikki päästöhuijaukseen ja niiden korjausyrityksiin liittyvät jutut ovatkin kaikki vain yksittäistapauksia.


      • kaatuukoVWskodaudi
        Hihna_savuaa kirjoitti:

        Nyt kyllä Tojota-palstan omalla trollipojulla on lipsunut pahasti. Se ei ole saanutkaan poistatettua kaikkea materiaalia mikä liittyy Vw/Audi päästöhuijaukseen. Tuo materiaalihan on melkoista myrkkyä koko konsernille eikä sitä saisi milloinkaan päästää suuren yleisön tietoisuuteen vaan pitää antaa yleisön kuvitella että kaikki päästöhuijaukseen ja niiden korjausyrityksiin liittyvät jutut ovatkin kaikki vain yksittäistapauksia.

        Usassa yksittäistapaus oli aika laaja

        Kiina nyt on herännyt myyntikieloineen VW osalta


      • Odotellaan_ensin
        kaatuukoVWskodaudi kirjoitti:

        Usassa yksittäistapaus oli aika laaja

        Kiina nyt on herännyt myyntikieloineen VW osalta

        Saksalaisen ylemmän tuomioistuimen vahvistamaa päätöstä joka määräsi Vw:n ostamaan takaisin päästöhuijausauton sen alkuperäisellä ostohinnalla. Jos päätös saa lainvoiman niin se on Vw:n menoa. Arvatkaapa kuinka moni haluaa rahansa takaisin pari-kolme vuotta vanhasta autosta jonka arvo on muutenkin ehtinyt romahtaa suunnilleen puoleen alkuperäisestä. Missä Saksa edellä, siinä muut maat perässä paitsi Suomesta en tiedä kun meillä ei ole tarpeeksi virkamiehiä eikä koneistoa muutenkaan toteuttamaan tuollaista operaatiota.


      • saasteoikeusVWaudi
        Odotellaan_ensin kirjoitti:

        Saksalaisen ylemmän tuomioistuimen vahvistamaa päätöstä joka määräsi Vw:n ostamaan takaisin päästöhuijausauton sen alkuperäisellä ostohinnalla. Jos päätös saa lainvoiman niin se on Vw:n menoa. Arvatkaapa kuinka moni haluaa rahansa takaisin pari-kolme vuotta vanhasta autosta jonka arvo on muutenkin ehtinyt romahtaa suunnilleen puoleen alkuperäisestä. Missä Saksa edellä, siinä muut maat perässä paitsi Suomesta en tiedä kun meillä ei ole tarpeeksi virkamiehiä eikä koneistoa muutenkaan toteuttamaan tuollaista operaatiota.

        Vai olisko Suomen poliitikot sidoksissa jotenkin VW asioihin-hallitus Saksassa tiesi...


      • Lasketaanpa_vähän
        Odotellaan_ensin kirjoitti:

        Saksalaisen ylemmän tuomioistuimen vahvistamaa päätöstä joka määräsi Vw:n ostamaan takaisin päästöhuijausauton sen alkuperäisellä ostohinnalla. Jos päätös saa lainvoiman niin se on Vw:n menoa. Arvatkaapa kuinka moni haluaa rahansa takaisin pari-kolme vuotta vanhasta autosta jonka arvo on muutenkin ehtinyt romahtaa suunnilleen puoleen alkuperäisestä. Missä Saksa edellä, siinä muut maat perässä paitsi Suomesta en tiedä kun meillä ei ole tarpeeksi virkamiehiä eikä koneistoa muutenkaan toteuttamaan tuollaista operaatiota.

        Jos Vw-konserni joutuisi lunastamaan vaikka 5 miljoonaa huijausdieseliä niistä 11 miljoonasta joita huijaus koskee ja oletetaan varovasti jokaisen arvoksi 20.000€ niin siitähän tulee jo pelkästään tuo 100 MILJARDIA jonka joku on palstalle joskus esittänyt. Tähän päälle kulut korjausyrityksistä ja sakoista niin kokonaissumma kasvanee lähelle 150 miljardia. Pahinta lienee kuitenkin huijarin maine joka ei lähde kulumallakaan, vrt natsi on yhä natsi vielä 80 vuoden jälkeenkin. Vaikea juttu kaikenkaikkiaan ratkaistavaksi onnellisesti.


    • Kauhiast_ihmettelen

      Käytännössä tuo tarkoittaa, että 200.000 autoa ei ole käynyt huollossa, missä päivitys tehdään valmistajan ohjeiden mukaan. Vieläpä ilmaiseksi. Käytännössä ei edes huomaa päivityksen vaikutusta. Onko autoja huollettu muutenkaan?

      • itkun.paikka

        Ns. lastutettuja ja muuten ecu-muunneltuja autoja on paha viedä päivitykseen. Niitä on paljon TDI-koneisissa.


      • hullukansaksaVW

        Uutisissa kerrottiin että Saksan poliisi ei vie VW autojaan tarkastukseen-heh


      • Häkkitavaraa

        Autojen omistajat tietävät negatiivisista sivuvaikutuksista joita päivitys tuo tullessaan. Siksi eivät käytä huijarikonsernin huoltoa eivätkä ole antaneet tehdä päivitystä koska siellä on aina ns. ketunhäntä kainalossa. Volkswagen ei nimittäin anna mitään takuuta siitä ettei moottorin teho putoa, kulutus nouse tai pahimmassa tapauksessa koko pakokaasujen puhdistusjärjestelmä rikkoontuu. Siinä on monelle hyviä syitä jättää päivitys tekemättä. Veikkaan että nämä 200 tuhatta asiakasta ovat jonossa vaatimassa autojensa takaisinostoa viimeistään siinä vaiheessa kun korkeamman oikeusasteen päätös autojen takaisinostosta tulee. Siellä olisi lähitulevaisuudessa todella halpoja diesel Volkkareita ja Audeja myynnissä. Siis Suomipojat toivioretkelle Saksaan häkkimyymälöitä koluamaan. Häkkeihinhän tuollaiset katsastamattomat autot joutuvat ja itävientiin Suomi mukaanlukien.


      • Selväjärkisen_tekstiä
        Häkkitavaraa kirjoitti:

        Autojen omistajat tietävät negatiivisista sivuvaikutuksista joita päivitys tuo tullessaan. Siksi eivät käytä huijarikonsernin huoltoa eivätkä ole antaneet tehdä päivitystä koska siellä on aina ns. ketunhäntä kainalossa. Volkswagen ei nimittäin anna mitään takuuta siitä ettei moottorin teho putoa, kulutus nouse tai pahimmassa tapauksessa koko pakokaasujen puhdistusjärjestelmä rikkoontuu. Siinä on monelle hyviä syitä jättää päivitys tekemättä. Veikkaan että nämä 200 tuhatta asiakasta ovat jonossa vaatimassa autojensa takaisinostoa viimeistään siinä vaiheessa kun korkeamman oikeusasteen päätös autojen takaisinostosta tulee. Siellä olisi lähitulevaisuudessa todella halpoja diesel Volkkareita ja Audeja myynnissä. Siis Suomipojat toivioretkelle Saksaan häkkimyymälöitä koluamaan. Häkkeihinhän tuollaiset katsastamattomat autot joutuvat ja itävientiin Suomi mukaanlukien.

        Tällaisia on mukava lukea. Selkeää kerrontaa ilman asiavirheitä eikä pahemmin nätä olevan edes kirjoitusvirheitäkään vaikka ei niitä kannata ottaa tällaisilla palstoilla vakavasti.


    • i776

      on ne vaan paskoja autoja, herranjestas.

    • hallituskaatuuVW

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe