Sitikkamiehille ihmeteltävää

Warrella_virran

Wartburg on saanut elämäni maistumaan paremmalta. On ilo herätä aamulla töihin kun tietää että 1,5 km työmatka on yhtä juhlaa - suunnatonta ajamisen riemua ja nautintoa.

On ilo hypätä aamulla Webaston lämmittämään, mattamustaan ruosteensyömään Warreeni samalla kun naapurin Situkisti raappailee ikkunoita. Toki Warren kaksitahtinen rivikolmonen on jo musiikkia korville sinänsä, mutta joskus on pakko hieman testata millaiset soundit yhdestä kajarista lähtee.

Esinahan tuoksu, täydellinen sisusta, ylellinen varustelu ja moderni muotoilu ovat juuri asioita, jota Warre-kuskit arvostavat. Upea navigaattori, täydelliset penkit sähkösäädöin unohtamatta täydellisiä huippuvarusteita saavat turvallisen, jopa ylpeän mielen aikaan.

Liikenteessä huonoa päivää piristää kummasti Situkka-kuskin pilkkana pito. On mukava lähteä valoista nilkka suorana, 2-tahdin mukavan ärjynnän saattelemana ja jättää nämä ranskalaisten autojen kuljettajat taakseen. Pian ruma Situkka näkyy jo pienenä pisteenä taustapeilissä. Turha on tulla halpiskuskien Wartburgiani vastaan kilpailemaan - onneksi niin moni tietää Warren ylivoiman, etteivät edes yritä kisailla.

Parkkipaikalla Warre-kuskin pitääkin olla tarkkana. On syytä parkkeerata vain venäläisten tai saksalaisten autojen viereen välttääkseen kateellisten Citukka-kuskien ilkivallan. Ruoste lienee myös tarttuva sairaus, joten tässäkin suhteessa parivuotisia, konevikaisia Citukoita kannattaa vältellä viimeiseen saakka. Ja se haju, joka vanhoista Ranskan raadoista lähtee - parempi pysyä kaukana! Ei koskaan minulle sellaista, vain kuolleen ruumiini yli!

Mukulakivikaduilla Warren ajamisen hauskuus vielä korostuu. Vetelä jousitus vaimentaa kuopat lähes täysin. On mukava ajaa rantabulevardia mattamustalla Warrella, seurata naisten kiinnostuneita ilmeitä ja Citukka-miesten kateellisia katseita. Tunnen olevani keskipiste kaikkialla minne sitten ajankin. Katseet seuraavat kaikkialla. Warrea ihaillaan. Sitä rakastetaan. Sitä palvotaan.

Joskus ajelenkin huvikseni, ilman stressiä ja huolen häivää vailla määränpäätä vain nauttien täydellisistä ajo-ominaisuuksista ja suorituskyvystä, rivikolmosen hienosta äänestä ja ylellisestä varustelusta.

Viereen tullut C5-kuljettaja saa poltella kumia ihan rauhassa. Hän on eri maailmassa. Minun maailmassani ajamisesta nautitaan toisin kuin hänen. Ei minun välttämättä tarvitse heille aina näyttää - tietävät sen itsekin, että turha on Warrea vastaan lähteä kisaamaan.

Warre on huippulaadukas loistotuote. Autojen eräitä aristokraatteja. Se tarjoaa uskomattomat ajo-ominaisuudet, suorituskyvyn, muotoilun ja ylellisyyden. Se tottelee nöyrästi kuljettajan käskyä, joka on kaiken kingi ja keskipiste Warburgilla ajaminen on yksinkertaisesti hauskaa.

18

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MösjööPösö

      Kun Wartburgin perinteet kiinnostaa, niin siellähän tehdään nyt Opelia ja sehän on nykyään PSA-konsernia eli voit ajatella ajavasi vaikka pösöllä...

    • 0293

      Eisenachissa, siis entisessä Wartburg-tehtaassa tehtiin vain Vectra A-mallia ja siitäkin on
      jo yli 20 vuotta!

      • Kolmekovaa

        Eisenchissa on wikipedian mukaan Opelin, BMW:n ja Boschin tehtaat.

        Sieltä on kotoisin Martti Luther, Johannn Sebastian Bach ja Warre.


    • Muistot_palaavat

      Warre on tuttu auto. Isälläni oli sellainen 311 malli 60-luvulla, ja itselläni 353 farkku 70-luvun lopulla. Olisihan tuollainen RinTinTin harrasteauto mukava lisä käyttöauto C5 Tourerin rinnalle. Toinen puhdas ja tehokas diesel automaatilla, ja toinen savuttava, tehoton ja meluisa klassikko.

    • sanomuuta

      niin, kultaiset muistot 70-80luvulta palaavat mieleeni.. olenkin jo kovasti koettanut ne unohtaa

      353 oli aikamoinen kokemus, nykyihminen ei kykene kuvittelemaan mitä kaikkea itäauto voi tuoda tullessaan. Kun ostin sen kaupasta eivät myyjät saaneet sitä startattua puoleen tuntiin. No, sitten ajelin kotia kohti. Pian kuului outoa kolinaa takaa. Kas, pakoputkihan se siellä kolisee. Hyvä että otin narua mukaan ja matka jatkui. Seuraavana aamuna ei käynnistynyt kuin puolen tunnin väsyttelyn jälkeen ja sama toistui seuraavana aamuna. Oli siis pakko uskoa että kyseessä on ehkä vika eikä ominaisuus. Osoittautui että bensapumpusta puuttui yksi venttiili ja siksi polttoainetta ei siirtynyt moottorille. Ja näitähän riitti niinä vuosina kun autolla ajelin, .. tai no, korjailin pääasiassa. Siis vikoja. Vain seuraavaksi hankkimani Sitikka ylitti vikojen lukumäärässä Warren mutta se onkin oma tarinansa jonka kerron joskus.

    • OskarDirlewanger

      Hmmmm.....

      Jollakin on puutetta toiminnasta, elämästä taikka ei ole edes perhettäkään, vain Warre.

      Noin pitkä kirjoitus paljastaaa just em.

    • Warrejuntti

      Warre tosiaan oli kuskin auto. Teki, mitä kuski tahtoi, tai osasi tahtoa. Oli siis ali-, tai yliohjaava ihan ohjauksen ja kaasun käytöllä. Vain jossain Ford-mallissa olen tavannut vastaavan, nopean ja täsmällisen (hammastanko-)ohjauksen. Nyt pitää erottaa toisistaan ajomukavuus ja -ominaisuudet. Ominaisuudet sellaiset, että mitä mutkaisempi tie, sitä kovempi vauhti. V:sta -73 lähtien DIY- kärjettömät sytkät. OK. Lisäksi, mikäli korjattavaa oli, se oli helppoa. 30v. Warrea!
      Ps. Ajettiinhan Warrella rallin junioriluokassa SM (Suomen mestaruus-) pronssia, osin vakiomoottorein. Repikää tästä!

    • KateellinenCitukisti

      En ole ehtinyt warreen tutustua mutta naapurilla oli sellainen saippualaatikkomalli 70-luvun lopussa ja se keksi siitä paljon hyvää sanottavaa, oli suorastaan fanaattinen.

      Jos saippualaatikkomalli olikin vähän vaatimattoman näköinen, niin edeltänyt mallin oli nätti, etenkin kasivärisenä.

    • Tilannehuone_19012018

      Vanhemman mallinen Citroen-henkilöauto alkoi savuttaa kesken ajon Keskussairaalantiellä Köyhälammen kohdalla. Paikalle sattunut toinen autoilija sammutti palon autossaan olleella jauhesammuttimella. Palokunta imeytti moottorista valuneen bensiinin pois tieltä.

      Keskisuomalainen

      Avaa tehtäväsivu »Lisätty: 12:06, päivitetty: 12:07

    • Nuppi_ja_Nahka

      Mieluummin syön matoja, kun ajan situkalla !!

    • Hyvätuulenpeli

      Citikas mahtavat muoviosat pakkasella,, Mulla oli jos joitakin osia keskikonsolis muutaman vuoden jälkeen.. Varaosien hinnat oli mukavat jossakin helesingis oli firma joka postitti osan ku osan paris päiväs ja ranskan hintaan. Kiitokset miehelle joka arvosti kulkimien kunnostusta. Persoonallinen menopeli kummiski 2cv voisin hommata jos ei maksais nii riivatusti ruosteesinakin.

    • Rantanplan_353W

      Ajan mielummin Warrella perille, kuin jäisin sitikalla tien sivuun. Situkan omistajan tärkein puhelinnumero on hinauspalveluun.

    • sanomuuta

      se jousitus, se jousitus. Joskus ajelin jopa Lapissa Lätäsenon kuuluisalla sotatiellä joka on lähinnä kivikkoa 35 km tunturin kyljessä eikä edes pakoputki mennyt.

      Mahtavimpia ylpeyden hetkiä 1970-luvulla oli kun 30 asteen pakkasella menin parkkipaikalle jossa isäntä toisensa vieressä yrittää autoaan liikkeelle mutta vain kehnoa kurnutusta kuuluu konehuoneesta. Istahdan Warreen ja kevyt kosketus virta-avaimella ja moottori hyrähtää samalla sekunnilla käyntiin. Mikään muu auto ei niissä oloissa siihen kyennyt eikä kykene nytkään! Siitä sitten tarjosin köyttä ja akkukaapelia naapureille jotka vielä hetkeä aiemmin katselivat minua ja autoani säälin ja pilkan sekaisella ilmeellä.

    • ehehehe

      Paska mikä paska,,,näin se vaan ON<<<<<<<<<

      • peseihmeessä

        Sullako housussa, ikävämpi juttu?


      • YÖK

        Täys paska Warre,,hyi helvetti Warre<<


    • turrewarre3

      Esinahan tuoksu, hmmm

    • Peräeemeli

      Warre on loistopeli, situkalla ei ole mitään jakoa missään suhteessa Warreen verrattuna. Kyllä näin on !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe