Wartburg on saanut elämäni maistumaan paremmalta. On ilo herätä aamulla töihin kun tietää että 1,5 km työmatka on yhtä juhlaa - suunnatonta ajamisen riemua ja nautintoa.
On ilo hypätä aamulla Webaston lämmittämään, mattamustaan ruosteensyömään Warreeni samalla kun naapurin Situkisti raappailee ikkunoita. Toki Warren kaksitahtinen rivikolmonen on jo musiikkia korville sinänsä, mutta joskus on pakko hieman testata millaiset soundit yhdestä kajarista lähtee.
Esinahan tuoksu, täydellinen sisusta, ylellinen varustelu ja moderni muotoilu ovat juuri asioita, jota Warre-kuskit arvostavat. Upea navigaattori, täydelliset penkit sähkösäädöin unohtamatta täydellisiä huippuvarusteita saavat turvallisen, jopa ylpeän mielen aikaan.
Liikenteessä huonoa päivää piristää kummasti Situkka-kuskin pilkkana pito. On mukava lähteä valoista nilkka suorana, 2-tahdin mukavan ärjynnän saattelemana ja jättää nämä ranskalaisten autojen kuljettajat taakseen. Pian ruma Situkka näkyy jo pienenä pisteenä taustapeilissä. Turha on tulla halpiskuskien Wartburgiani vastaan kilpailemaan - onneksi niin moni tietää Warren ylivoiman, etteivät edes yritä kisailla.
Parkkipaikalla Warre-kuskin pitääkin olla tarkkana. On syytä parkkeerata vain venäläisten tai saksalaisten autojen viereen välttääkseen kateellisten Citukka-kuskien ilkivallan. Ruoste lienee myös tarttuva sairaus, joten tässäkin suhteessa parivuotisia, konevikaisia Citukoita kannattaa vältellä viimeiseen saakka. Ja se haju, joka vanhoista Ranskan raadoista lähtee - parempi pysyä kaukana! Ei koskaan minulle sellaista, vain kuolleen ruumiini yli!
Mukulakivikaduilla Warren ajamisen hauskuus vielä korostuu. Vetelä jousitus vaimentaa kuopat lähes täysin. On mukava ajaa rantabulevardia mattamustalla Warrella, seurata naisten kiinnostuneita ilmeitä ja Citukka-miesten kateellisia katseita. Tunnen olevani keskipiste kaikkialla minne sitten ajankin. Katseet seuraavat kaikkialla. Warrea ihaillaan. Sitä rakastetaan. Sitä palvotaan.
Joskus ajelenkin huvikseni, ilman stressiä ja huolen häivää vailla määränpäätä vain nauttien täydellisistä ajo-ominaisuuksista ja suorituskyvystä, rivikolmosen hienosta äänestä ja ylellisestä varustelusta.
Viereen tullut C5-kuljettaja saa poltella kumia ihan rauhassa. Hän on eri maailmassa. Minun maailmassani ajamisesta nautitaan toisin kuin hänen. Ei minun välttämättä tarvitse heille aina näyttää - tietävät sen itsekin, että turha on Warrea vastaan lähteä kisaamaan.
Warre on huippulaadukas loistotuote. Autojen eräitä aristokraatteja. Se tarjoaa uskomattomat ajo-ominaisuudet, suorituskyvyn, muotoilun ja ylellisyyden. Se tottelee nöyrästi kuljettajan käskyä, joka on kaiken kingi ja keskipiste Warburgilla ajaminen on yksinkertaisesti hauskaa.
Sitikkamiehille ihmeteltävää
18
304
Vastaukset
- MösjööPösö
Kun Wartburgin perinteet kiinnostaa, niin siellähän tehdään nyt Opelia ja sehän on nykyään PSA-konsernia eli voit ajatella ajavasi vaikka pösöllä...
- 0293
Eisenachissa, siis entisessä Wartburg-tehtaassa tehtiin vain Vectra A-mallia ja siitäkin on
jo yli 20 vuotta!- Kolmekovaa
Eisenchissa on wikipedian mukaan Opelin, BMW:n ja Boschin tehtaat.
Sieltä on kotoisin Martti Luther, Johannn Sebastian Bach ja Warre.
- Muistot_palaavat
Warre on tuttu auto. Isälläni oli sellainen 311 malli 60-luvulla, ja itselläni 353 farkku 70-luvun lopulla. Olisihan tuollainen RinTinTin harrasteauto mukava lisä käyttöauto C5 Tourerin rinnalle. Toinen puhdas ja tehokas diesel automaatilla, ja toinen savuttava, tehoton ja meluisa klassikko.
- sanomuuta
niin, kultaiset muistot 70-80luvulta palaavat mieleeni.. olenkin jo kovasti koettanut ne unohtaa
353 oli aikamoinen kokemus, nykyihminen ei kykene kuvittelemaan mitä kaikkea itäauto voi tuoda tullessaan. Kun ostin sen kaupasta eivät myyjät saaneet sitä startattua puoleen tuntiin. No, sitten ajelin kotia kohti. Pian kuului outoa kolinaa takaa. Kas, pakoputkihan se siellä kolisee. Hyvä että otin narua mukaan ja matka jatkui. Seuraavana aamuna ei käynnistynyt kuin puolen tunnin väsyttelyn jälkeen ja sama toistui seuraavana aamuna. Oli siis pakko uskoa että kyseessä on ehkä vika eikä ominaisuus. Osoittautui että bensapumpusta puuttui yksi venttiili ja siksi polttoainetta ei siirtynyt moottorille. Ja näitähän riitti niinä vuosina kun autolla ajelin, .. tai no, korjailin pääasiassa. Siis vikoja. Vain seuraavaksi hankkimani Sitikka ylitti vikojen lukumäärässä Warren mutta se onkin oma tarinansa jonka kerron joskus. - OskarDirlewanger
Hmmmm.....
Jollakin on puutetta toiminnasta, elämästä taikka ei ole edes perhettäkään, vain Warre.
Noin pitkä kirjoitus paljastaaa just em. - Warrejuntti
Warre tosiaan oli kuskin auto. Teki, mitä kuski tahtoi, tai osasi tahtoa. Oli siis ali-, tai yliohjaava ihan ohjauksen ja kaasun käytöllä. Vain jossain Ford-mallissa olen tavannut vastaavan, nopean ja täsmällisen (hammastanko-)ohjauksen. Nyt pitää erottaa toisistaan ajomukavuus ja -ominaisuudet. Ominaisuudet sellaiset, että mitä mutkaisempi tie, sitä kovempi vauhti. V:sta -73 lähtien DIY- kärjettömät sytkät. OK. Lisäksi, mikäli korjattavaa oli, se oli helppoa. 30v. Warrea!
Ps. Ajettiinhan Warrella rallin junioriluokassa SM (Suomen mestaruus-) pronssia, osin vakiomoottorein. Repikää tästä! - KateellinenCitukisti
En ole ehtinyt warreen tutustua mutta naapurilla oli sellainen saippualaatikkomalli 70-luvun lopussa ja se keksi siitä paljon hyvää sanottavaa, oli suorastaan fanaattinen.
Jos saippualaatikkomalli olikin vähän vaatimattoman näköinen, niin edeltänyt mallin oli nätti, etenkin kasivärisenä. - Tilannehuone_19012018
Vanhemman mallinen Citroen-henkilöauto alkoi savuttaa kesken ajon Keskussairaalantiellä Köyhälammen kohdalla. Paikalle sattunut toinen autoilija sammutti palon autossaan olleella jauhesammuttimella. Palokunta imeytti moottorista valuneen bensiinin pois tieltä.
Keskisuomalainen
Avaa tehtäväsivu »Lisätty: 12:06, päivitetty: 12:07 - Nuppi_ja_Nahka
Mieluummin syön matoja, kun ajan situkalla !!
- Hyvätuulenpeli
Citikas mahtavat muoviosat pakkasella,, Mulla oli jos joitakin osia keskikonsolis muutaman vuoden jälkeen.. Varaosien hinnat oli mukavat jossakin helesingis oli firma joka postitti osan ku osan paris päiväs ja ranskan hintaan. Kiitokset miehelle joka arvosti kulkimien kunnostusta. Persoonallinen menopeli kummiski 2cv voisin hommata jos ei maksais nii riivatusti ruosteesinakin.
- Rantanplan_353W
Ajan mielummin Warrella perille, kuin jäisin sitikalla tien sivuun. Situkan omistajan tärkein puhelinnumero on hinauspalveluun.
- sanomuuta
se jousitus, se jousitus. Joskus ajelin jopa Lapissa Lätäsenon kuuluisalla sotatiellä joka on lähinnä kivikkoa 35 km tunturin kyljessä eikä edes pakoputki mennyt.
Mahtavimpia ylpeyden hetkiä 1970-luvulla oli kun 30 asteen pakkasella menin parkkipaikalle jossa isäntä toisensa vieressä yrittää autoaan liikkeelle mutta vain kehnoa kurnutusta kuuluu konehuoneesta. Istahdan Warreen ja kevyt kosketus virta-avaimella ja moottori hyrähtää samalla sekunnilla käyntiin. Mikään muu auto ei niissä oloissa siihen kyennyt eikä kykene nytkään! Siitä sitten tarjosin köyttä ja akkukaapelia naapureille jotka vielä hetkeä aiemmin katselivat minua ja autoani säälin ja pilkan sekaisella ilmeellä. - ehehehe
Paska mikä paska,,,näin se vaan ON<<<<<<<<<
- peseihmeessä
Sullako housussa, ikävämpi juttu?
- YÖK
Täys paska Warre,,hyi helvetti Warre<<
- turrewarre3
Esinahan tuoksu, hmmm
- Peräeemeli
Warre on loistopeli, situkalla ei ole mitään jakoa missään suhteessa Warreen verrattuna. Kyllä näin on !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822