Onko kisoille katsottuna jokin varapaikka, jos kelit menee sellaisiksi, ettei niitä pystytä järjestämään ?
Onko yleensäkkään olympiavuonna hiihdättää arvokkaita valiokansalaisia vesisateissa, kun koko kansakunnan kunnia punnitaan olympialaisissa.
Täällä Lapissa olisi vaativampia maastoja ja tasaisempian olosuhteita, miksi tänne Enontekijöön ei voida tuoda kisoja ?
Hakunilan SM-kisat
12
168
Vastaukset
- Rohki-hyä
Näyttää siltä, että Hookkaninböölessä hiihdetään SM-kisat kuten luvattu, ihan Niinistön toimesta.
Hettaan on vaikea saada yleisöä näin tammikuussa ja ainainen pelko kovista pakkasista.
Vaan onhan Hetassa joskus SMmiä kisattu, suopungin heitossa, heinäpaalin kannossa ja rantapainissa. - santerius
Hakunilassa hiihdetään ihanneolosuhteissa tammikuun kisat.
- Madhus
Kerttu ja Iivo Niskanen peruivat osanottonsa Vantaan SM-hiihtoihin. Sama parina edellisenä vuonna, eivät tule Vantaalle hiihtämään. Ilmeisesti täällä starttirahat ovat liian pieniä. Tallaiset pikkukisat eivät kiinnosta todella suuria tähtiä.
- DickmikäDick
Happo jäi Bentsiselle kuin Matti bensikselle. Olis tarvinnut Ben dik seenin Mömmöt veteen.
- Roposkaputtoo
Siellä tytöt lyövät nyt toisiaan, yksi paikka näille viestissä jaossa Matintalo vahavoilla
- Suokaaheille
Olen samaa mieltä, Vantaa ei ole hiihtopaikka, koska lunta ei ole. Tuollaisilla parin kilometrin laduilla hiihdettiin ala-asteella aikoinaan. Todellisuudessa suurin ongelma on siinä, ettei löydy sellaisia tahoja jotka voivat ja pystyvät kilpailut järjestämään. Olen itse ollut mukana järjestämässä erään toisen lajin SM-kisoja muutamia vuosia sitten... Eikä niissä palkkaa pyydellä.
Eli jos siellä Enontekijöllä on porukka joka kykenee kilpailut järjestämään, niin hakuja vain sm-kilpailujen suhteen. Varmasti saatte ne ja pääset myös itse katsomaan huippuja läheltä- santerius
Latuja oli ihan riittävästi, että saatiin kunnon kisat vietyä läpi. Jossakin on hiihdetty huonommissa olosuhteissa vaikka on ollut paljonkin lunta.
Ja sinä ala-asteella hiihdellyt voit mennä tsekkaamaan Vantaan ladut. Saattaa olla tekemistä niiden läpikäymisessä.
- Hiihtäjä123
Kyllä Vantaan ladut on auttamatta liian helpot SM-tason kisojen järjestämiseen! Hiihtäjän näkökulmasta ladulla ei ole ainuttakaan kunnon nousua. Valitettavasti vain pienemmillä seuroilla ei ole taloudellisesti mahdollista hakea kisoja. Jää Lapin ja Itä-Suomen hienot hiihtokeskukset käyttämättä.
- vaikkaKUOKKAvahvuus
Tulkaapa hiihtämään, ladut siviileille auki. Kyllä se mäki saa pulssin löymään täysillä, wassuttamalla sitä ei mennyt kukaan, Mäkäräinen aikoinaan wassutti se n yläs saakka. Nyt ei kukaan.
- hurjaalaukkaa
Juuri tulin Hakunilasta, hurjat kurvit ja lennokas alusta. Vaan kyllä se ratsumestarin mäki pistää sykkeet tappiin, vaikka ei niissä huiput taidakaan edes hapottua.
- Newsroom_Q2
Päivällä taisi luistaa vaan siihen levittyi illaksi kitkalumi päälle ja pakastui, luistot katosivat täysin. Olipa raskas nousu, ihmettelen jos Kaisa wassuttanut ylös, mitään optimaalista etenemistä se ei enää ole.
- Yöhiihtoonihanaa
Tuuli vei kitkalumet, nyt taas luistaa. Lamppu ottaan ja suksella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805579
- 1263907
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj443743- 663424
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262858Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72389- 262170
- 2042071
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4351739Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91678