On sitä ennenkin valikoitu ketä autetaan.
Oli taksvärkkiä, ja huutolaislapsia. Työtä piti tehdä, että sai ihmisarvon. Pitkä on historia köyhien kyykyttämisellä.
Suomi on kerralla siirtynyt ajattelussa 1500-1600-luvulle. Samat ovat olleet ajatukset jo silloin. Tässä tekstinpätkä historian havinasta.
-Köyhyyden piti olla perusteltua, ja köyhät tarkastettiin vuosittain. Susanna Pietarintytär menetti avustuksensa ja samalla myös hoidokinpaikkansa. Hän oli väittänyt olevansa halvaantunut ja raihnas, mutta osoittautui työkelpoiseksi.
-Köyhien oli myös saavuttava linnansaarnaajan järjestämiin hartaustilaisuuksiin ja tarkastustilaisuuteen. Linna ei elättänyt kaikkia köyhiä, vaan monet olivat almujen varassa.
Kuulostaako yllättävän tutulta?
Tarkastustilaisuuden hoitaa vain nykyään sähköisesti kela tai työttömyyskassa tai se hoidetaan esim. kuntouttavana työtoimintana. Eikä ole mahdollisuudet saada työtä ja tukea ihan samat kaikilla, kotipaikasta sekin riippuu. Almut tästä vielä puuttuu... Tai oikeasti nehän on nykyään vakuudettomia lainoja, joiden määrä on räjähtänyt.
Eipä voi näin 2000-luvulla uskoa, miten hallistus voi 100v Suomessa palata ajassa ja ajattelussa 500v taaksepäin.
Tukea vain oikeasti työkyvyttömälle
HistoriaToistuu
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613175Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741234- 661173
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180968Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47866- 60819
- 47799
- 40711
- 45692
- 39678