Kokemuksia vaelluskodasta?

Tuisku

Mahtaakohan kenelläkään olla kokemusta vaelluskodan käytöstä tunturivaelluksella? Majoite vaikuttaisi olevan tilava ja kevytkin, sade- ja hyttyssuojatkin niihin saa.

Minua kuitenkin hieman epäilyttää kodan korkeus ja keskisalon kestävyys mahdollisesti tuulisessa maastossa. Ja pitävätkö reunaliepeet sadeveden oikeasti poissa?

Tuisku

7

1142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivitasku

näitä on vähän useampaa kuin yhtä merkkiä.Ei sen puoleen kokemusta ei ole yhdestäkään.Joskus on kumminkin käynyt mielessä tuo Tiittalan sellainen.

• kunno
    • jeti

ruotsista olen ostanut moskoselv T2 vaellus kodan. paino vain 2,8 kg...sisäteltan saa irti, joten siitä saa vieläkin kevyemmän. Tuuletus yläaukosta jossa säädettävä räppänä. Kangas ripstoppia...yötä on tullu oltua kovissa keleissä norjan tuntureilla...kestää tuulet hyvinkin kun laittaa myrskynarut varmistukseksi. Vähän hankala alkuun pystyttää...mutta kun rutiinia löytyy..se onnistuu. Vaatteet pukee ylle kodassa ( tosin kyyryssä...pitkä mies ) mutta silti tunnelia tulee käytettyä nykyään enemmän talvella ja tämä T2 on jäänyt kesä/syksy käyttöön.

• Tuisku

Kuulostaa ihan hyvältä, kesäkäyttöön sitä olen ajatellut. Vaatteiden pukeminenkin saattais onnistua pystyasennossa kun olen lyhyehkö nainen :) Pystyttäminen voi olla sitten toinen juttu..

• Tuisku kirjoitti:

Kuulostaa ihan hyvältä, kesäkäyttöön sitä olen ajatellut. Vaatteiden pukeminenkin saattais onnistua pystyasennossa kun olen lyhyehkö nainen :) Pystyttäminen voi olla sitten toinen juttu..

Pystyttämistä helpottaa se kun ensimmäisen pystytyksen jälkeen teet mittanarun,siis kodan säteen mittaisen.Keskisalosta mittaat helman kiinnitysvaarnaan sen mittaisen narun.
        Jatkossa sitten piirrät ympyrän ennen pystytystä,saat sopivan kireyden jatkossa kodallesi,eikä tarvitse kiristellä niitä enää.

Keskisalko kannattaa laitta hiukkasen vinoon,jotta sitä suoristamalla saat kireyttä lisää kotaasi.Toinen vaihtoehto on että lisäät jonkun tallan salon alle,silloin kotavaate kiristyy.

Yleensä kotavaate löystyy hiukan ja se kannattaa kiriä,silloin ei tuuli ota siihen ja tilavuus ei pienene sisältä roikkuvankankaan takia.

• Tuisku
        uzzi kirjoitti:

Pystyttämistä helpottaa se kun ensimmäisen pystytyksen jälkeen teet mittanarun,siis kodan säteen mittaisen.Keskisalosta mittaat helman kiinnitysvaarnaan sen mittaisen narun.
        Jatkossa sitten piirrät ympyrän ennen pystytystä,saat sopivan kireyden jatkossa kodallesi,eikä tarvitse kiristellä niitä enää.

Keskisalko kannattaa laitta hiukkasen vinoon,jotta sitä suoristamalla saat kireyttä lisää kotaasi.Toinen vaihtoehto on että lisäät jonkun tallan salon alle,silloin kotavaate kiristyy.

Yleensä kotavaate löystyy hiukan ja se kannattaa kiriä,silloin ei tuuli ota siihen ja tilavuus ei pienene sisältä roikkuvankankaan takia.

Juu, pistän vinkit korvan taakse. Tulevaksi kesäksi en vielä lähde kotaa hommaamaan, mutta seuraavana voisi olla jo ajankohtaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3663
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      72
      3225
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      3015
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      161
      2775
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      14
      2497
    6. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2299
    7. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      4
      1740
    8. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1728
    9. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1647
    10. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1376
    Aihe