Ulkomaille

pois.suomesta

Uskaltaisitteko lähteä tilapäisestä ulkomailla asumaan (1- 6 kk) ns. "puolitutun" ystävän kanssa? Millaisia kokemuksia teillä palstalaisilla on tällaisen ihmisen kanssa reissaamisesta? Onko ollut mitään sen suurempia ongelmia?

10

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no.tutustuisi.kyllä

Kirjoittaja on ilmeisesti nainen ja "puolituttu ystävä" on mies.
      Jos kumppani ei ole viinaan menevä eikä tupakoi, pystyy hyvin liikkumaan ja käyttäytyy sovinnaisesti sekä siedät häntä ja hän sinua, niin miksei siinä uskaltaisi. Sitä suuremmalla syyllä, jos hän osaa vieraita kieliä.
      Sinähän se puolituttu tulisi ystäväksi.

• Kielitaitoinen-

Tosi suuri riski lähteä puolitutun tai edes tutun kanssa asumaan ulkomaille , ei se onnistu välttämättä ystävänkään kanssa. Miksi sen pitäisi olla vielä eri sukupuolta ? Jos romanssia tai parisuhdetta hakee, paras tehdä se rauhassa kotimaassa, omassa asunnossa asuen ja edetä varovasti. Vanhemmiten on vaikea sopeutua toisen tapoihin. Jo viikon seuramatkalla vieras huonekaveri voi ärsyttää. Menkää vaikka kansalaisopistoon kieltä oppimaan , mutta kyllä pärjää elekiekelläkin. En itse haluaisi kenenkään tulkiksi lähteä, en vaikka mitä maksettaisi.

• että.romanssinnälkäinen

Totta on.

Ulkomaanmatka (mies)kumppanin kanssa umpimähkään häämöttävän tai toivotun romanssin tai parisuhteen edistämiseksi ei ole paras ratkaisu. Parasta niitä on edistää neljän seinän sisällä ja kotimaassa vähän kerrallaan. Joustavuutta siinä vaaditaan kummaltakin. Kuukaudessakin ehtii tosin jo aika paljon.

Luultavasti romanssinnälkäiselle ketjun aloittajalle siis valitettava vastaus: ei suositella.

• Realistisesti

katso vieraita vanhuksia tarkkaan, mieti, haluaisitko silitellä häntä.

• flegmaatti

Viikko puolitutun kanssa oli riittävän pitkä aika.
      Minulla oli asioita hoidettavana ja kaveri halusi mukaan tutustuakseen paikkaan.
      Ajatusmaailma, tavat ja tottumukset olivat meillä hyvin kaukana toistaan.
      Varsinaista konfliktia ei syntynyt mutta pitemmällä ajalla se olisi ollut todennäköistä.

Kolmen kuukauden jakso vaimon kanssa on sen vuoksi ikävä, että Suomeen lähtö on pienen ponnistuksen takana.
      Tuskin kukaan muu minua tuota aikaa sietäisikään. Tai minä ketään muuta,

• Kristiina23

"Millaisia kokemuksia teillä palstalaisilla on tällaisen ihmisen kanssa reissaamisesta? Onko ollut mitään sen suurempia ongelmia?"

Koska en tunne "tällaisen ihmistä", niin sanoisin heti, että ei kiinosta, enkä lähtisi, muttaa valintahan on sinun.

Onhan tuolla ounasteltu, että olet nainen, joka haluaa seuraa ja vaikea on kuvitella, että joku mies kyselisi palstalla moisia neuvoja, joten oletan, että olet nainen ja "puoliksi" rakastuntu?

Oma kokemukseni matkoilla ei ole ollut koskaan "puolitutun" kanssa majoitusta, paitsi joskus nuoruudessa, mutta joskus jo viiko on tuonut pettymyksen ja harvoin olen tuohon matkustustapaan sortunut, koska nykyisin on aina oma huone ja se itsenäisyys, maksoi, mitä maksoi ja siitä haluankin maksaa.

En usko, että koskaan "höyrähtäisin" niin paljon, että edes kuvittelisin muuttavani jonkun kanssa puoleksivuodeksi ulkomaille, koska mihin minä kodistani haluasin lähteä nykyisin, sillä tunnen, että minun "maailmanmatkailut" on täyttynet jo silloin nuorena.

• Per-kel

Muijan ka riittää pari viikkoa Thaimaassa ja viikko Suomessa sitten rupee jo kaipuu tromejaa , vai miten se Hortto Kaalo lauloi? :)

• TUttUSeuRa

Jaa---a,...tuotapa soppii miettii. Puolituttu niin ei täysin tuttu ja siis puoliksi tuntematon. Puoli vuotta on melko pitkä aika, jos sitä kitinää ja tappelua sen ajan sitte viittii kuunnella ja katella. Kyllä se matkakaveri pittää olla ihan tuttu entuutestaan. Voihan tuota ihan tuntemattomankin tuolta nettitreffeiltä kaveriksi ottaa,...vaihtaa vaan sitten hotellia tai kaupunkia, mikäli ei ole hyvää seuraa.

• teretule

kyllä mutta täytyy olla varma kaikessa ja varma siitä jos ei niin takuu omissa.

Nainen jos olet älä matkusta jos mies voi olla ei ilman järkeä.

• teretule

kyllä mutta täytyy olla varma kaikessa ja varma siitä jos ei niin takuu omissa.

Nainen jos olet älä matkusta jos mies voi olla ei ilman järkeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2431
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2269
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1549
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe