Yöeskelinen,

jospaviel

Sanooko sana Sinulle mitään? Tutustuin 50 vuotta sitten ja ihmeekseni on vielä ajankohtainen.

10

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkuapulainen

      Kerro hyvä ihminen, mikä se yöeskelinen on, johan tässä pakahtuu hillittömään uteliaisuuteen. Eskelisiä en ole kohdannut päivällä enkä yöllä, joten: onko ihminen, joku ihmevempain, aate, guru, seksilelu vai lemmikkieläin? Vastausta odottaen.

      • jospaviel

        Kartoitan kirjoittajien asumapaikkoja ja odottelen jonkun tietävän vastaavan.


    • Veikkaukseni

      Kerro jo, ei tunnu olevan tuttu kellekkään. Minä veikkaan yöastiaa eli pottaa.

      • porstuastakurkkinut

        Lapin kaamosajan revontulten inspiroima unen saattaja. Tarinoita syntyy menneisyyden seitojen kaikuna, pahat tarinat kertojan karman mukaan, hyvät on hyvinä koettu.


      • metrolla-mennään

        "Aikataulut ja reitit | Eskelisen Lapin Linjat
        https://www.eskelisen.fi/aikataulut-ja-reitit/
        Eskelisen reiteillä matkustaminen on mukavaa, täsmällistä ja ennen kaikkea turvallista. Ilmastoidut bussit, maksuton langaton verkkoyhteys ja sujuvat reitit takaavat leppoisan matkan. Nouse bussiin ja nauti maisemista! Ivalon lentokenttäkyytien aikataulu. Ivalo-Saariselkä – Kiilopää lentokenttäkyytien aikataulu ..."

        Eskelisen linja-autojen yö vuorot = yöeskeliset

        Meillä oli Ruposen ruskeet.


      • jospaviel

        Eipä taida olla tuttu. Eskelinen on Lapissa sijaitseva bussifirma. Tutustuin siihen kesällä 1967. Käyttämäni linja kulki Rovaniemeltä joko Karigasniemeen tai Utsjoelle ja oli aamuyöllä Inarissa, sanottiin yöeskeliseksi.


      • jospaviel
        metrolla-mennään kirjoitti:

        "Aikataulut ja reitit | Eskelisen Lapin Linjat
        https://www.eskelisen.fi/aikataulut-ja-reitit/
        Eskelisen reiteillä matkustaminen on mukavaa, täsmällistä ja ennen kaikkea turvallista. Ilmastoidut bussit, maksuton langaton verkkoyhteys ja sujuvat reitit takaavat leppoisan matkan. Nouse bussiin ja nauti maisemista! Ivalon lentokenttäkyytien aikataulu. Ivalo-Saariselkä – Kiilopää lentokenttäkyytien aikataulu ..."

        Eskelisen linja-autojen yö vuorot = yöeskeliset

        Meillä oli Ruposen ruskeet.

        Sattuipa samaan aikaan. Liikennöikö Ruponen jossain Joensuun tienoilla?


      • metrolla-mennään-
        jospaviel kirjoitti:

        Sattuipa samaan aikaan. Liikennöikö Ruponen jossain Joensuun tienoilla?

        Sattui sama kellonaika viestiimme, joten voiko nyt toivoa jotain ja se toteutuu?

        Oli pakko tuokin googlata, koska en olisi tiennyt.

        "Hevosmiehestä Ruposen linjavuorojen liikennöitsijäksi - Savonmaa
        https://savonmaa.fi/article/hevosmiehesta-ruposen-linjavuorojen-liikennoitsijaksi/
        2.5.2009 - Vuonna 1934 Ruposen linjavuorot ulottuivat jo Viipurista Savonlinnaan, Joensuuhun ja Kaakkois-Kannaksen rajavyöhykkeelle saakka. Liike laajeni tästäkin. Vuonna 1937 Matti Ruponen osti seitsemän linja-auto yritystä itselleen. Omistuksessa oli nyt 47 linja-autoa. Samaan aikaan tämä tiesi muidenkin ..."

        Olihan se ennen aikamoista matkustamista, kun täytyi päästä Hesaan. Ruposen linja lähti klo 6 aamulla kotikylästäni ja sillä mentiin Parikkalaan, jossa oli junan odotusta ??en muista, mutta pitkään, kunnes juna tuli Joensuusta ja kas`kummaa, jo seuraavana aamuna olimme Hesassa!! Ja tuo matka tehtiin montakertaa, kunnes auton omistajaksi päästiin. (En
        teitittele itseäni, vaan olen minä ja siskone, en siis Minä Sirkka ja PekkaDD)

        Tuli mieleeni, että oltiin me (siis minä myös) koulukakarat silloin uhkarohkeita talvella, kun odottelimme "Ruposenruskeen" saapumista ja se oli rohkein, joka uskalsi tiellä olla pisimpään, siis kunnes oli pakko hypätä pois alta. Joku aina kyttäsi, koska oli se pullea kuski, joka lähti aina meitä perästä ajamaan, koska se oli aina hauskinta, mutta lopulla hänkin luovutti. Ihme, että vanhemille ei tullut valituksia, tai en ainakaan saanut satikutia.


      • jospaviel
        metrolla-mennään- kirjoitti:

        Sattui sama kellonaika viestiimme, joten voiko nyt toivoa jotain ja se toteutuu?

        Oli pakko tuokin googlata, koska en olisi tiennyt.

        "Hevosmiehestä Ruposen linjavuorojen liikennöitsijäksi - Savonmaa
        https://savonmaa.fi/article/hevosmiehesta-ruposen-linjavuorojen-liikennoitsijaksi/
        2.5.2009 - Vuonna 1934 Ruposen linjavuorot ulottuivat jo Viipurista Savonlinnaan, Joensuuhun ja Kaakkois-Kannaksen rajavyöhykkeelle saakka. Liike laajeni tästäkin. Vuonna 1937 Matti Ruponen osti seitsemän linja-auto yritystä itselleen. Omistuksessa oli nyt 47 linja-autoa. Samaan aikaan tämä tiesi muidenkin ..."

        Olihan se ennen aikamoista matkustamista, kun täytyi päästä Hesaan. Ruposen linja lähti klo 6 aamulla kotikylästäni ja sillä mentiin Parikkalaan, jossa oli junan odotusta ??en muista, mutta pitkään, kunnes juna tuli Joensuusta ja kas`kummaa, jo seuraavana aamuna olimme Hesassa!! Ja tuo matka tehtiin montakertaa, kunnes auton omistajaksi päästiin. (En
        teitittele itseäni, vaan olen minä ja siskone, en siis Minä Sirkka ja PekkaDD)

        Tuli mieleeni, että oltiin me (siis minä myös) koulukakarat silloin uhkarohkeita talvella, kun odottelimme "Ruposenruskeen" saapumista ja se oli rohkein, joka uskalsi tiellä olla pisimpään, siis kunnes oli pakko hypätä pois alta. Joku aina kyttäsi, koska oli se pullea kuski, joka lähti aina meitä perästä ajamaan, koska se oli aina hauskinta, mutta lopulla hänkin luovutti. Ihme, että vanhemille ei tullut valituksia, tai en ainakaan saanut satikutia.

        Muistaakseni yrityksen toimitusjohtaja tanssitti minua Ellivuoressa joskus 1970-luvulla, kun olin INSKON kursseilla, eli Ruponen.


      • kaappa_löytyi
        jospaviel kirjoitti:

        Eipä taida olla tuttu. Eskelinen on Lapissa sijaitseva bussifirma. Tutustuin siihen kesällä 1967. Käyttämäni linja kulki Rovaniemeltä joko Karigasniemeen tai Utsjoelle ja oli aamuyöllä Inarissa, sanottiin yöeskeliseksi.

        Mahtakohan Elukkaeskelinen olla lähtöisin liikenne-Eskelisen heimosta? Jossakin savon sydämessä minua neuvottiin tie-infossa:
        - Aja etteen päin niin neät vasemmalla Eskelisen kaapan,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe