Muuttamassa Kuusamoon

Alanjopakata

Loppiaisiltaa! Kuusamo kutsuu ja koti pitäisi löytyä, vuokralle ainakin näin aluksi. Onko jotain alueita mitä yörauhaa rakastavan pitäisi vältellä, mitä taas suosittelette? Pieni kaksio on etsinnässä. Kiitos jo etukäteen informaatiosta!

36

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_ei_ei_ei_ei

      Ei ei ei ei ei ikinä.
      Etkö muka todellakaan keksi mitään muuta paikkakuntaa jonne muuttaisit?
      En usko että yksikään täysissä ruumiin ja sielun voimissa oleva normaali ihminen muuttaa vapaaehtoisesti sinne Jumalan selän taakse köyhälle sekä takapajuiselle harvaanasutulle syrjäseuduille Lappiin.
      Siellä ei ole mitään hyvää ja variksetkin lentävät Kuusamon ylitse selkäpuoli maata kohden, koska ne eivät kestä katsella sitä köyhyyttä, kurjuutta ja ankeita maisemia.

      • Töitä_olisi

        On tuokin erikoinen harrastus. Käydä vähän joka paikkakunnan sivuilla provosoimassa ja haastamassa, että joku menisi halpaan ja lähtisi mukaan alatyyliseen kirjoitteluun. Voisi tähän pistää vanhan viisauden: HANKI ELÄMÄ!


      • Alanjopakata

        Juuri näin. Kiitos kuitenkin 5x eille tyhjentävästä vastauksesta vaikkei se kysymykseeni mitenkään liittynytkään eikä näinollen täyttänyt tarkoitustaan. Sekä ruumiini ja sieluni ovat vähintään kohtalaisen hyvässä kunnossa ja pyydän lisäksi saada huomauttaa etteivät varikset tule sataa kilometriä lähemmäs nykyistä kotikuntaani edes pakotettuina joten Kuusamoon muuttaminen selkeästi parantaisi tilannettani tältäkin osin.
        Niin tietääkö joku niistä asuntoalueista jotain?


    • kuusamoon

      Hei. Minäkin haluaisin muuttaa Kuusamoon. Mutta töitähän sieltä täytyisi löytyä ensin. Olen käynyt monesti Kuusamossa/Rukalla ja viihdyn siellä. Tuttavani asui siellä,mutta muutti nyt jokuaika sitten muualle sieltä töiden perässä. Minua kiehtoo pohjoisen suunta muutenkin.. Oletko muuttamassa töiden perässä sinne? minulla ei ole kyllä kysymykseesi vastausta :) muuten vaan kirjoittelin tähän.

      • EtsiItseTyösi

        Ei et nyt saa työpaikkaa itsellesi tuon utelun perusteella! Itse saat etsiä työn itsellesi etkä suhteilla! Aina näitä lorveilijoita ja siipeilijöitä on...


    • Pöööööö

      Oon 15 ja asunu koko ikäni kuusamossa enkä todellakaan suosittele tätä paikkaa kellekkään. Ihmiset kusipäitä, keskusta täynnä tyhjiä liiketiloja, asukkaiden keski-ikä 60v, homerakennuksia, töitä ei löydy yms. Kuulostaa vaan teiniangstilta mutta suosittelen kumminkin muuttamaan jonnekkin muualle.

    • Alanjopakata

      Tervetuloa juttusille vain! Työpaikkaa ei ole tiedossa mutta hoitoalan koulutuksella uskon tulevani toimeen varsinkin kun menoni ovat sangen pienet. Kuusamolaisten korkea keski-ikähän vain tukee tätä ajatusta ja ohitse ne ovat omatkin varsavuoteni :) . Joka paikassahan ne ovat plussansa ja miinuksensa, vähän varmaan tuuristakin kiinni kumpia enemmän kohdalle osuu. Ja pääseehän sieltä pois jos miinuksia näyttää olevan liikaa.

    • kuusamonasukas

      Tervetuloa .

    • Alanjopakata

      Kiitos!

    • elonveera

      On täällä rauhan tyyssijoja, mutta etäisyydet voivat olla esteenä. Oma kulkupeli täytyy olla. Olen ollut kuusamolainen 25vuotta ja olen löytänyt paikkani muiden joukossa. Olen aikeissa myydä asuntoni.

    • Neuvovaan

      Välttelisin Kaiterantie 16. sta

    • Oloi

      Sydämellisesti tervetuloa!
      Keskustan alueella on useita mukavia asuinalueita. Toranki ja Torangintaus ovat viihtyisiä alueita, marketit lähellä samoin koulu (3.-6.luokka). Keskustaan lyhyt matka.
      Tolpanniemi on muuten kiva alue mutta kunnan vuokrataloihin sinne ei kannata muuttaa. Muitakin hyviä alueita varmasti on,muut ehkä osaavat niistä tarkemmin kertoa.

      Harrastukset täällä on edullisia ja ihmiset auttavat mielellään jos vaan apua pyytää.
      Toivottavasti löydät pian töitä ja pääset nauttimaan meidän ainutlaatuisesta luonnostamme. Ikuista kesää en voi luvata mutta jokaisessa vuodenajassa on etunsa.

      Meillä monilla on taipumus moittia Kuusamoa mutta kun käy asumassa muutaman vuoden jossain muualla ja näkee hieman toisenlaistakin elämää, avautuu silmät kummasti ja arvostus Kuusamoa kohtaan on aivan erilaista. Epäkohtia on meillä niin kuin muuallakin mutta pääsääntöisesti Kuusamossa on hyvä asua.

      • Alanjopakata

        Kiitos! Torangintauksesta löytyi pesä :)


    • savolainenkin

      Huolittaisko sinne eläkeläinen, toistaiseksi omillaan elävä muttei kovin rikaskaan ?

      • Oloi

        Sydämellisesti tervetuloa! Täällä on eläkeläisille paljon toimintaa.


    • kuusamonasukas

      tule vaan kyllä tänne sopii.

    • VitunKuusamo

      Kuusamoon muutto on henkinen itsemurha!

      • vapaasinkku

        Täällähän on lysti köpötellä,ei naisetkaan häiritse


    • Lczlgdöhdäjfkclvlj

      Kyllä se on kiinni jostain muusta kuin paikkakunnasta jos ei pälli kestä.

    • Eikebu

      Jos täällä ei pärjää ittensä kanssa niin ei muuallakaan. Mitään virikkeitä ja vapaa-ajan juttuja täällä ei kannata harrastaa, joka jutuu on hinnoiteltu aivan s@@tanan kalliiksi. Rukakin viittii vielä itkeä miksei paikalliset käy rinteessä, baarit kuolevat ja kylä muutoinkin sammuttelee valojaan. Vireä iltaelämähän on se joka pitää kylän kuin kylän hengissä. Näin on ollut aikojen alusta saakka, kun se kuolee niin kyllä se on sitten siinä tämäkin kylä. Hyvällä mallilla sekin polku on jo

      • Vm.1964

        Sukset vain jalkaan ja hiihtämään raikkaaseen ulkoilmaan,kaupungin tekemille laduille. Kesällä luontoon samoilemaan hienoille ulkoilu reiteille. Ei maksa mitään. Vireään iltaelämään ei enää ole kysyntää, siksi baarit pistää ovet kiinni. Olisiko se vanhanaikaista. Kivoja asioita voi tehdä paljonkin ja ihan ilmaiseksi.


    • Vm.1964

      Tervetuloa! Rauhallisia alueita asua on paljon. Kaupungin keskustan tuntumassa ja lähialueella saa yönsä nukkua rauhassa. Tolpanniemi ehkä ei ole tietyllä alueella hyvä. Siellä asuu hieman villeimpää sakkia. Kysy kaupungin vuokrataloilta kämppää. Yksityisiäkin on tarjolla aikalailla. Nilon alueella valitetaan lehtien palstoilla mopopojista,jotka ajelee siellä yöaikaan rallia.

    • Maallaonmukavampaa

      Muuta maaseudulla. Täällä on tosi halpoja maalaistiloja myynnissä. Teeseitsemies tai nainen tarvii kyllä olla ja oma auto. Tutki kuitenkin talo ensin tarkasti.

    • anonyymi_vmf

      Kuusamo on kuollu kylä ei kannata missään nimessä ei terveyden, mielenterveyden tai oman rauhan takia muuttaa, oisi parempi et tää vitun ääliö kylä kituis kuolemansa.

      • kuusamonasukas

        Muuta narisija kiinaan.


      • Anonyymi
        kuusamonasukas kirjoitti:

        Muuta narisija kiinaan.

        Manninen voi tukkia sen turpaläppänsä vähitellen, valehtelet huonommin kuin kuusamon kunnanjohtaja/kaupunginjohtaja :D,


    • Kiinteistölahkola

      Kuusamoon muuttajat, välttäkää kiinteistötahkolan taloja, siellä on kuusamon huonoimmat isännöitsijät

    • anonyymi_BRB

      Sain asunnon Kuusamon Vuokrataloilta ja olen todella tyytyväinen

    • Anonyymi

      Miten elämä on lähtenyt siellä pohjois-pohjanmaalla käyntiin?

    • Anonyymi

      Kiitos, oikein hyvin. Täällä ollaan ja pysytään!

      • Anonyymi

        Otan osaa, köyttähän saa tietysti rautakaupasta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa, köyttähän saa tietysti rautakaupasta...

        Asenne kysymys.


      • Anonyymi

        Kiitos osanotosta. Olisit varmaankin onnitellut jos olisin sanonut kaiken olevan päin h*****tiä. Kukin tietysti tavallaan. Köyttä en juuri nyt tarvitse mutta tallennan tiedon siltä varalta että joudun liian negatiiviseen seuraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa, köyttähän saa tietysti rautakaupasta...

        juu ja kyrpää saa karpalon oven vieresä olevalta ukolta ainakin kesällä sulkemisajan jälkeen.. että jos täällä on ruskean reijän poikasia niin vapaa sinkkumies se on.,,..


    • Anonyymi

      Mukavahan täällä on asua. Rauhallista. Mitä nyt ihmiset kyylää sata lasissa kun on ulkona koska en ole "paikallisia"

    • Anonyymi

      Kuusamoon muuttaminen pysyvästi - Henkinen itsemurha.

      Paikkakuntalaiset on kovia keksimään paskapuheita, sitten paskapuheiden väittäjää uskotaan, mene siinä sitten oikomaan paskapuheita kun leima on jo otsassa.

      Voisin montakin tänne muuttavalle kertoa, mutta ei viitsi netissä alkaa solvaamaan nimiltä ketään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe