Kertokaa kokemuksianne! :(

Turhauttaa_vitusti

Miten kilpirauhanen on vaikeuttanut painonhallintaanne? Minulla kun on viimeiset 3 vuotta painonhallinta ollut aivan kamalaa... en ole tänä aikana laihtunut tai lihonnut enään normaalisti vaan paino on joko noussut kirjaimellisesti n. 2kg parissa päivässä ja laihtuminen tapahtuu sitten niin että JOSSAIN kohtaa 3-6 kuukauden päästä ne nesteet poistuu kerralla luonnollista kautta, jos poistuu. Mutta tosiaan en pysty mitenkään vaikuttamaan asiaan. Liikunnalla ja ruokavaliolla ei tunnu olevan mitään vaikutusta enään.

Syy miksi kysyn tätä täällä on, etten tiedä johtuuko tämä kilpirauhasesta vai jostain muusta ja siksi kaipaan kokemuksia tai mielipiteitä muilta. Lääkäreillä olen rampannut aina välillä itkemässä mistä tämä voisi johtua, mutta kohottelevat vain olkiaan ja antavat niitä itsestään selviä laihdutus neuvojaan... Olen kyllä epäillyt muista oireista, että kilpirauhasessani voi olla vikaa ja sainkin kesällä viimein lähetteen testeihin. TSH oli 4.75 ja T4 oli 15.13. Epäilen siksi, että tämä nesteen kertyminen johtuu kilpirauhasesta koska sillä viikolla kun verikokeet otettiin niin lihoin taas pari kiloa selittämättömästi. Lääkäri pisti minut laajempiin testeihin syksyllä ja silloin TSH oli 2.4 , T4 15.0 , T3 <28 ja ymmärsin, että vasta-aineet oli normaalit. Lääkäri sitten totesi minun olevan terve ja ensimmäisessa kokeessa kyse oli häiriöstä. Mutta minä haluan selvittää mikä minussa on vikana sillä eihän tämä ole normaalia! en tiedä vain minne kääntyä enään... Mbb:n laaja kilpirauhastesti on harkinnassa, mutta haluaisin ensin varmistua että tämä paino-ongelma kuuluu vajaatoimintaan.

3

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • subkliininen-potilas

Mites ruokavalio, syötkö ns. höttöhiilareita? TSH on pikkasen korkea, T4V on hyvä. Yleensä etenkin terveyskeskuslääkärit määräävät tyroksiinia vasta kun TSH on yli 10 :/

Oletko rautoja mitauttanut - ferritiini?

• TSH_8

Ei ainakaan minun painooni ole vajaatoiminta koskaan vaikuttanut millään tavalla.
      Tavallinen arvoni on menneisyydessä ollut TSH 8 ja T4v 12.Aineenvaihduntani on vajaatoiminnan vuoksi hidasta ja ruokahalu heikko varsinkin jos en harrasta liikuntaa.
      Huomaan kyllä että ystävät lihoo ja erityisesti ne joilla on mielenterveysongelmien takia lääkitys.

• eiketogeeninen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1781
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      154
      1776
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      324
      1450
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1112
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      140
      1089
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      985
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      965
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      959
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      908
    Aihe