lukion venyttäminen

apiapiapi

Vietin Saksassa kolme kuukautta, kyseessä vaihto. Opon mielipide oli että en lähtis venyttämään yli kolmeen vuoteen, vaikka olin ollut poissa koulusta melkein 2 jaksoa ja ykkösvuonna tuli 31 kurssia suoritettua... Oon nyt kakkonen, nyt keväällä tulee vastaan kurssivalinnat, yo-kirjotuksiin ilmoittautumiset yms. Jos en saa enempää aikaa, en saa esim kemian kursseja kasaan (niitä niin harvaan kurssitarjottimella). Saako opinto-ohjaaja päättää oppilaan puolesta venyttääkö koulunkäyntiä vai ei, kun on kuitenkin hyvä syy kyseessä? Tokan vuoden jälkeen näillä näkymin 62 kurssia.

7

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykymeininkiiii

      Kävin Lukiota. Tössäs pakkoruotsiin. Menin töihin. Nyt ne itkee kun ei ole koulutusta. x) Eikö saatana mikään kelpaa???? HAHA x)

      • apiapiapi

        ei tyssää mulla ku tvåspråkig :))


    • justiins

      Sinä saat vaikka keskeyttää lukion, jos siltä tuntuu. Ei opo sitä päätä. Opo saa tehdä ja hänen pitääkin tehdä ehdotuksia, mutta ei hän sinun puolestasi päätöksiä tee.

      Voi olla ihan hyvä kohdallasi valmistua syksyllä 2019. Sinä sen päätät, mutta puhu asiasta myös vanhempiesi kanssa.

    • näio

      Lukiota saa käydä neljä vuotta ja siihen ei tarvita edes mitään syytä.

      • Apiapiapi

        Ilmeisesti nykyään pitää koska "vie liikaa resursseja"


    • BasistiSaaParhaatTypyt

      Elä kuuntele opoja, osta bassokitara ja kasvata takatukka!

    • teekutenhaluat

      Vaikka kävisit lukiota 4 vuotta, ei se lisää kurssien määrää. Kun on vähintään ne 75 kurssia suoritettu, voi osallistua yo-tutkintoon. Outoa puhua venyttämisestä, kun on 2-4 vuotta aikaa suorittaa. Ennen vanhaan jätettiin luokalle mutta ei nykyisin enää. Kukin omien päätösten mukaan. Eikä siitä tarvitse vanhemmille muuta kuin kertoa. Kuitenkin monilla vanhemmilla ei mene kuin hermot, kun jäät kotiin etkä menekään lukioon joka päivä. Nämä vanhemmat eivät ole ottaneet selvää uusista säännöistä, jotka astuivat voimaan 2010.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      90
      1821
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1456
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1260
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1039
    5. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    6. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      65
      941
    7. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      936
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      903
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      874
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      817
    Aihe