luovuttaa Lieksankin alue Venäjälle samalla kun Suomi luopui Repolan ja Porajärven alueista. Tietenkin jotain muualta saatua ja arvokkaampaa aluetta vastaan.
Se etu siitä olisi ollut, että nyt Suomella olisi Pielinen luonnollisena rajana Venäjää vastaan eikä kenenkään tarvitsisi kärvistellä tällä köyhtyvällä kurjalistoalueella. Ei meistä täällä asuvista kukaan osaisi kaivata tänne kun ei olisi aluetta koskaan edes nähtykään. Minusta tämä on oikein hieno älynväläys.
Suomen olisi kannattanut Tarton rauhassa
14
84
Vastaukset
- viekin.ville
Eihän siellä ole kenenkään pakko kärvistellä. Kymmeniä tuhansia oma-aloitteisia ihmisiä on sieltä paennut viime vuosikymmeninä.
- Voisin
Pakko on, kukaan ei osta asuntoa
- viisastelijan.tynkää
Jälkiviisaus ei ole ollut koskaan muuta kuin todellisen luovuuden ja oikean tekemisen hidaste.
Olisi pitänyt jne...- siitävain
Eihän tuo ole myöhäistä vieläkään.
- nyt.aika.on
siitävain kirjoitti:
Eihän tuo ole myöhäistä vieläkään.
Ryhdytään heti toimeen!
- Pääpumppu
Muuta sinne venöjölle .
🐃... ... ...😲 - hfgkuyfkuyfuu
Suomi pitäisi jakaa niin, että lapinlääni kuuluisi Norjaan, länsirannikko Ruotsiin, etelä suomi Viroon ja keski, itä-suomi Venäjään,,se olisi kaikkein paras ratkaisu!
- vanhat-muisti-hyvänä
Jos tuollainen päätös olisi Tartossa tehty niin ei kukaan olisi Lieksa-Pielisjärven alueelta evakkoon lähtenyt, tänne olisi jääty. Niin hyvää oli Venäjän vallan aika.
- Lyhyt_kommenttini
Kiitos Pietarintrolli, sinä se puhut aina niin kauniisti.
Taas li3ksalaiset osoittavat suuren tyhmyytensä tässäkin jutussa.
🐃... ... ...😲- rastui.tavarits
Paremmin olisi suomessa asiat jos putin olisi isäntänä, ei olei mauista riesaa, tai sitten ne vietäisiin siperiaan hyysärien mukana!
- Kjiähhh
Suomesta olis pitäny tehä Yhdysvaltojen osavaltio, niinkun Alaskakkii on. Oes hiennoo, ei tarvii nastarenkkaeta ja Joulepukkihi tulloo savupiipusta.
- Kauass
Tai sitten vain Suomi, niinku on nytki. Ihmiset ovat ihmisiä, vain oikea ryssä, on tosi ryssä ja niitä on Venäjällä paljon. Itä- Karjalan alue on asia erikseen. Siellä on ihmisiä, mutta Pietarissa ja Moskovassa ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761883Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171218TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924- 71923