kun seison liikennevaloissa auton kytkin täysin alhaalla?
Onko se luistattamista
49
321
Vastaukset
Laakerin rullat rullaavat hyvin.
Niillä meno muistaa.
H.- Kummisetä-
Entäs jos meen naimisiin siskon tyttären kanssa.
ja olen vieläpä hänen kummisetä , millaista luistoa se sitten olis ?- Bengalitikku
Hyi, mikä pervo.
- Kummisetä-
Bengalitikku kirjoitti:
Hyi, mikä pervo.
Aii olenko ? No älä hätäile, onhan meitä muitakin samanlaisia tässä maassa.
Harmi, emme vielä ainakaan toistaiseksi odota lasta,
tai en ainakaan ole vielä sellaista iloista ilmoitusta saanut,.... Minä en kyllä jaksa uskoa tuota juttua, mistä kummisetä puhuu.
Mutta kyllä äkkiä juontaja puhelun poikkasi ja kommentoitu ei. ?????- totta.tuo
Taitaa olla presidentiksi liitoa nykyisellä presidentillä se liito.
Kaikkihan sen tietää, mutta siitä ei saa puhua.... - Eno_joka_putos_J
totta.tuo kirjoitti:
Taitaa olla presidentiksi liitoa nykyisellä presidentillä se liito.
Kaikkihan sen tietää, mutta siitä ei saa puhua....Meinaat tätä juttua joka ei tullut mistään " Vale-mediasta, "
vaan koko kansan Valta-mediasta , eli YLE:stä - ( eilen 08.01.2018 noin klo;10:40)
Tuossa nauhoitteessa, kohdassa 36:20 > 37:08 ja sitten löivät luurin korvan ?
Ajantasa
Innostutko presidentinvaaleista? https://areena.yle.fi/1-4306597#autoplay=true
Joten tässä huomaa millaisia ovat vaali -kansalaiset, sellaiset ovat heidän herransakin! - Eno_joka_putos_J
Eno_joka_putos_J kirjoitti:
Meinaat tätä juttua joka ei tullut mistään " Vale-mediasta, "
vaan koko kansan Valta-mediasta , eli YLE:stä - ( eilen 08.01.2018 noin klo;10:40)
Ajantasa
Joten tässä huomaa millaisia ovat vaali -kansalaiset, sellaiset ovat heidän herransakin!Niin, itse kopioin kyseisen lähetyksen, siltä varalta jos se poistetaan Yleltä :)
Meinaat tätä juttua joka ei tullut mistään " Vale-mediasta, "
Ajantasa
Joten tässä huomaa millaisia ovat vaali -kansalaiset, sellaiset ovat heidän herransakin!Juu tuo se oli, mutta onko se totta. Ja jos on, niin hyvin on vaiettu kuoliaaksi.
- Eno_joka_putos_J
eppu2 kirjoitti:
Juu tuo se oli, mutta onko se totta. Ja jos on, niin hyvin on vaiettu kuoliaaksi.
Ei näin pienessä maassa tuon tason henkilöt /suvut kykene kaikkien suita tukkimaan
vaikka tahtoa olisikin siihen. Ja kyllä netti-maailma tästä on jo vuosia "puhunut".
Tuokin historiasta kiinnostunut kaveri on sitä asiaa tutkimassa
https://www.youtube.com/channel/UCSfpq_LsPXED8MqRGKaOfQA - mnbvcmnbv
eppu2 kirjoitti:
Juu tuo se oli, mutta onko se totta. Ja jos on, niin hyvin on vaiettu kuoliaaksi.
@eppu, Jenni Haukio on Saulin kummityttö. Kummi ei ole sukulainen.
Soittaja mainitsi avioliittolain kieltävän avion kummin kanssa. Ei kiellä.
Kummius ei myöskään ole adobtio, minka 9a. pykälä kieltää
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234
Sitten soittaja keksi puhua jostain Saulin siskontyttärestä? Se on potaskaa.
Saulilla on veli ja 2 sisarta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sauli_Niinistö#Yksityiselämä
Sisarten nimet ovat Kirsi ja Virve
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julkkikset/mika-nimi-sopisi-sauli-niiniston-ja-jenni-haukion-tulevalle-lapselle-ehdota-omaa-suosikkiasi
Jenni Haukion äiti on Ritva Haukio
https://www.google.fi/search?client=opera&q=jenni haukion äiti&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest&gws_rd=ssl
Siis Sauli on kummi, mutta ei sukulainen.
Linkit talteen. mnbvcmnbv kirjoitti:
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julkkikset/mika-nimi-sopisi-sauli-niiniston-ja-jenni-haukion-tulevalle-lapselle-ehdota-omaa-suosikkiasi
https://www.google.fi/search?client=opera&q=jenni haukion äiti&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest&gws_rd=ssl
Linkit talteen.Kiitos, noin vähän itsekin arvelin.
- Eno_joka_putos_J
mnbvcmnbv kirjoitti:
Linkit talteen.Onpas naivi kokkarimainen puolustus ?
Miten tämä sinun viesti sepustus olisi uskottavampi
kun sen Radiossa kuullun Martin ?
Olisit ny hieman paremmin selvittänyt asiaa!
Meistä jokainen voi muuttaa etu- ja sukunimeä.
Voimme jokainen suomalainen ilmoittaa väestörekisterin että esim. minun tietojani ei saa jakaa/antaa ilman minun omaa lupaani.. Näin olen itsekin tehnyt !
Ja kolmanneksi. noissa linkeissä ei kerrotta Saulin kahdesta muusta sisaruksesta, jotka löytyy kyllä netistä mainittuna ilman nimiä. joten siinä sinulle pureskeltava vielä tämän asian parissa.? - mnbvcmnbv
Onpas naivi kokkarimainen puolustus ?
Miten tämä sinun viesti sepustus olisi uskottavampi
kun sen Radiossa kuullun Martin ?
Olisit ny hieman paremmin selvittänyt asiaa!
Meistä jokainen voi muuttaa etu- ja sukunimeä.
Voimme jokainen suomalainen ilmoittaa väestörekisterin että esim. minun tietojani ei saa jakaa/antaa ilman minun omaa lupaani.. Näin olen itsekin tehnyt !
Ja kolmanneksi. noissa linkeissä ei kerrotta Saulin kahdesta muusta sisaruksesta, jotka löytyy kyllä netistä mainittuna ilman nimiä. joten siinä sinulle pureskeltava vielä tämän asian parissa.?Pyydetään nätisti josko eppu selvittäisi sinulle.
- henrjii
Paineasetelma ottaa vähän itteensä löystyy ja ajanmittaan
kuluttaa kytkintä,
Voipa painelaakeri mennä astelmasta läpi jos oikein seisoo - tuhotulee
Se on kyllä hölmöyttä, noin tuhoat kytkimen ennenaikojaan. Normaalikuskit laittavat vaihteen silmään kun valot vaihtuvat. Onko sulla jotain elimellistä vikaa kun et toimi niinkuin normaalit kuskit.
- Huomaavainenfillaristi
Kun olen polkupyörällä liikennevaloissa, nousen pois satulasta ja seison asennossa pyörän vierellä . Kun valo vaihtuu vihreäksi, vedän kättä lippaan ja nousen rauhallisesti satulaan. Ensimmäisen polkaisun suoritan oikealla jalalla ennen kuin asetan vasemman polkimelle. Toki katson eteen ja taakseni ettei sieltä rynni autoja joko päin tai pesuksiin. Sekä risteysalueelle, ettei sieltä pöllähdä mummo eteen.
Keskikaljakori tarakalla kilisee kivasti. Tyhjänä tietysti. - maissiiii
Mullakin on paha elimellinen vika vissiiiiin kun liu'utan kytkintä.
Ehkä se on paha tapa vain, josta olen yrittänyt luopua. tai ehkä se on asennevamma.
Kun olen syvällisesti ja pakosta tutkaillut omaa elämääni ja näitä ajotapojani miettinyt,
niin sitten se kerran selvisi, ett miksi. No siksi, kun en tykkää käyttää jarruja.
Olen jotenkin vääristänyt ajatusmaailmani ja opetellut vain hätäjarruttamisen ja pumppaamisen ja sen sellaisen....
Hiljaa kauniisti jarruttamiseen ei siro nilkkani ilmeisesti taivu, hohohoo.
Nyt tuli ahaa-elämys, hölmöyttänihän se on... ei mitään muuta.
- sopivasti-hyvä-
Ei se ole luistattamista. Silloin luistatat kytkintä, kun alat nostamaan kytkintä ylös. Sama on jarruissa, jos painat jarrut täysin kiinni, niin ei ne silloin kulu. Vain tahkoaminen kuluttuu varsinaisia kitkapintoja. Siitäkin on erimielisyyttä kuluttaako kytkimen pitäminen pohjassa kytkimen muita osia. Taitaa olla niin vähäistä, että pienen aikaa voi huoletta pitää kytkin pohjassa, eikä osat kulu.
- diipa2.0
Ensimmäinen järjellinen kommentti.
Samaa mieltä olen ollut mitä kirjoitit. Osaan käyttää kytkintä
myös muuten kuin pohjassa pitämällä, tuli vaan mieleen että onkohan tapani myös luistattamista.
Viitisenkymmentä vuotta autoa pitääneenä ja ajaneena ei yhtään kytkinvikaa ole ollut. Ajoin tosin pitkiä taipaleita jossa ei paljon kytkintä tarvinnut rasittaa, eikä ollut liikennevaloja. Nyt kaupunkiajoja ja valoja.
Kun ajoin kortin oli Hyvinkäällä yhdet liikennevalot.Korjaamon setä on sanonut minulle että naiset jarruttaa varovasti niin jarrut kuluu, pitäis jarruttaa kunnolla kerralla pohjaan. Siinhän päätyy nokka ikkunaan.
- ö-Öö
Ei
Tosin, liikennevaloissakin sen verran aikaa, voi vaihtaa vapaalle hetkeksi. Sellainenkin, nykyautot sammuttaa ittensä tyhjäkäynnillä, silloin kuluu akku ja startti kaameasti.
Toisaalta, noin kuvaannollisesti, aina pitää olla starttivalmiina ja ikäänkuin eteenpäinmeno vain jarrulla pidätetty. Kun tilanne, kaasu selälleen, jarru pois ja kytkin heti ylös. Nopeat syövät hitaat, näin se vaan on. Ikinä tsekannut, mitn autokilpailujen startit ajetaan?
Enenpi kiinnittäisin huomiota koneen kierroksiin ja onko vaihde päällä, kuin kytkinpolkimen asentoon, sekä autoillessa ja muutenkin. Kytkimet aika edullisia, muut asiat usein tärkeempiä.
=DW=Kytkimenn osat voi olla edullisia mutta se työ korjaamolla, ei edullista, kuultu tieto ettei halpa remontti.
- tuhotulee
säppi kirjoitti:
Kytkimenn osat voi olla edullisia mutta se työ korjaamolla, ei edullista, kuultu tieto ettei halpa remontti.
Kytkinremontti keskimäärin n.1000e. Kenelle halpa kenelle ei, mutta täysin turha rahanreikä, kun oikealla käytöllä voi estää sen.
Linkissä hinnastoarvio kyseisestä toimenpiteestä.
https://autojerry.fi/hinnat/kytkimen-vaihto-hinta/mercedes-benz/ tuhotulee kirjoitti:
Kytkinremontti keskimäärin n.1000e. Kenelle halpa kenelle ei, mutta täysin turha rahanreikä, kun oikealla käytöllä voi estää sen.
Linkissä hinnastoarvio kyseisestä toimenpiteestä.
https://autojerry.fi/hinnat/kytkimen-vaihto-hinta/mercedes-benz/Niih, tai hommaa semmosen auton, ettei ole kytkintä ollenkaan.
- flegmaatti
Kytkimen painelaakeri vinkuu.
Autostoppi on kätevä ja huomaamaton avustaja.
Ainakaan minä en murehdi sen seurannaisia. Suurin osa vuosittaisista vajaista 5000km:sta kertyy matka-ajosta.
Liikennevalot eivät kuormita hirveästi, riippuu tietenkin osuudesta kokonaiskilometreistä, mutta parkkipaikoilla, kytkin pohjassa minuuttitolkulla ja peruutusvalo palaen on jo teknisesti ajatellen käsittämätöntä huvia tai ymmärtämättömyyttä.- Kytkimeni-ei-ymmärrä
Miksi sitten autossa on kytkin - jos sitä ei saa käyttää, tai pitäisi käyttää mahdollisimman vähän?
Jos se on niin arvokas elin, niin autojahan pitäisi alkaa myydä kytkimenä. Osta kytkin, lisäherkkuna auto kaupan päälle. Tällä kytkimellä et pitkälle pötki, ellei sinulla ole autoa kytkimen jatkeena. Kytke itsesi maantielle ja anna mennä. Tämä kytkin ei ruostu toisin kuin rakkaus. Tässä kytkin kullatulla vaijerilla. Nyt edullisesti vähän poljettu kytkin. Vihakytkin, suuntaa vihasi tähän kytkimeen ja aggressiosi on poissa. Polje kuin mummo trukkia. Kytkin kauppana trukki kaupan päälle. - herkiitok
Automaattivaihteistoisessa autossa ei ole kytkin poljinta, on vain jarru ja kaasu poljin. Sellainen auto säästää kytkin polkimen käytön harmit kokonaan. Säästyt ainakin kytkinpoljin fobialta kun hankit sellaisen menopelin, muista harmeista en mee takuuseen :))
herkiitok kirjoitti:
Automaattivaihteistoisessa autossa ei ole kytkin poljinta, on vain jarru ja kaasu poljin. Sellainen auto säästää kytkin polkimen käytön harmit kokonaan. Säästyt ainakin kytkinpoljin fobialta kun hankit sellaisen menopelin, muista harmeista en mee takuuseen :))
Ei minulla fobiaa asiasta ole. Jos vielä joudun auton vaihtamaan niin se on automaattivaihteistoinen, vasen jalka huononee.
- flegmaatti
Kytkimeni-ei-ymmärrä kirjoitti:
Miksi sitten autossa on kytkin - jos sitä ei saa käyttää, tai pitäisi käyttää mahdollisimman vähän?
Jos se on niin arvokas elin, niin autojahan pitäisi alkaa myydä kytkimenä. Osta kytkin, lisäherkkuna auto kaupan päälle. Tällä kytkimellä et pitkälle pötki, ellei sinulla ole autoa kytkimen jatkeena. Kytke itsesi maantielle ja anna mennä. Tämä kytkin ei ruostu toisin kuin rakkaus. Tässä kytkin kullatulla vaijerilla. Nyt edullisesti vähän poljettu kytkin. Vihakytkin, suuntaa vihasi tähän kytkimeen ja aggressiosi on poissa. Polje kuin mummo trukkia. Kytkin kauppana trukki kaupan päälle.Tolkuton ja tarpeellinen käyttö ovat eri asioita.
Marketin parkkialueella ei ole mitenkään harvinaista, että moottori käynnissä pidetään kytkintä pohjassa pakki päällä pitkät ajat.
Olen tehnyt kahteen vanhana ostamaani raiskaan kytkinrempan. Osat eivät olleet kalliita eikä omaa aikaa voi hinnoitella.
Toisessa rempassa vaihdoin myös vauhtipyörän hammaskehän.
Sen verran olen ajanut automaattilootaa, että siihen tottuu helposti mutta tottumisen jälkeen on ehkä hankalampaa palata käsivälitteiseen. - flegmaatti
säppi kirjoitti:
Mikä on autostoppi?
Kun pysähtyy, vaihtaa vapaalle ja nostaa kytkimen niin moottori sammuu.
Kun painaa kytkimen pohjaan niin moottori käynnistyy välittömästi.
Käytännössä toimintoa ei huomaa muusta kuin kierroslukumittarista. flegmaatti kirjoitti:
Tolkuton ja tarpeellinen käyttö ovat eri asioita.
Marketin parkkialueella ei ole mitenkään harvinaista, että moottori käynnissä pidetään kytkintä pohjassa pakki päällä pitkät ajat.
Olen tehnyt kahteen vanhana ostamaani raiskaan kytkinrempan. Osat eivät olleet kalliita eikä omaa aikaa voi hinnoitella.
Toisessa rempassa vaihdoin myös vauhtipyörän hammaskehän.
Sen verran olen ajanut automaattilootaa, että siihen tottuu helposti mutta tottumisen jälkeen on ehkä hankalampaa palata käsivälitteiseen.Ajan kummallakin, talvella manuaalilla, kesällä kummallakin.
Kun vaihdan automaatista manuaaliseen, pysyn kaukana toisen perästä, joskus painanut kytkintä ja hetken ihmetellyt, kun ei pysähdy.
Aika pian siihen tottuu.flegmaatti kirjoitti:
Kun pysähtyy, vaihtaa vapaalle ja nostaa kytkimen niin moottori sammuu.
Kun painaa kytkimen pohjaan niin moottori käynnistyy välittömästi.
Käytännössä toimintoa ei huomaa muusta kuin kierroslukumittarista.Laitetaanko noita autostoppia jälkiasennuksena vai onko autoja joissa se on ?
Ei ole, jos poljin on täysin pohjassa ja säädöt kunnossa. Kytkimen luistattamista on se kun kytkin on osittain painettuna ja auto liikkuu, tai juuri ja juuri ei liiku, vaihde päällä, tapahtuu usein esim. peruutettaessa. Mitä enemmän luistattaa, sitä enemmän kytkinlevy kuluu.
Kytkinpoljin pohjassa pidettynä kuitenkin rasittaa kytkimen painelaakeria. Painelaakeri sinänsä ei kallis osa mutta sen vaihtotyö ei ihan halpa. Ihan turha kasvattaa riskiä ennenaikaiseen kytkinremonttiin joutumista pitämällä vaihdetta päällä ja kytkintä pohjassa liikennevaloissa. Valojen vaihtumisen pystyy hyvin ennakoimaan ja laittamaan vaihteen päälle (ja kytkimen pohjaan) vasta hieman ennen valon vaihtumista ja pääsee silti sutjakkaasti liikkeelle vihreitä kanssa-autoilijoilta tuhlaamatta..Selvä. Olempa viisastunut, koskaan kun ei le sitä kytkintä nähnyt niin ymmärräs vähäistä.
Täällä 2 km matkalla 7 valot ja jalankulkijat vaihtaa niitä, on melkoista valoissa seisomista joskus.säppi kirjoitti:
Selvä. Olempa viisastunut, koskaan kun ei le sitä kytkintä nähnyt niin ymmärräs vähäistä.
Täällä 2 km matkalla 7 valot ja jalankulkijat vaihtaa niitä, on melkoista valoissa seisomista joskus.On noita kytkinlevyjä väkisinkin (harrastusmielessä) tullut nähtyä ja vaihdettua, samoin painelaakereita ja koettua se vaihtotyön suuruus. Mieluummin vaihde pois päältä valoissa on minun mielipide.
- kemeerat
Nyky autoissa on nappi ja sitä painamalla näkyy tieto auto ei sammu. Ylämäessä voi kytkimellä pitää auton paikallaan, olen ajanut vuodesta 1967 hyvin monissa maissa ilman onnettomuuksia Suomessakin 1970 jälkeen ja pitänyt taxsit kurissa helsingissä. Haluan aina ajaa lujaa nyt on kuitenkin kameroita niistäkin onnella selvinnyt. Gps on saanut uudet tiedot nekin auttavat. Aikoinaan en välittänyt suomalaisista kameroista tänään kyllä.
- mvbjotain
"""Ylämäessä voi kytkimellä pitää auton paikallaan,"""
Ei missään tapauksessa pidetä kytkimellä autoa paikallaan ylämäessä. Se on kytkinlevyn tuho. mvbjotain kirjoitti:
Ei missään tapauksessa pidetä kytkimellä autoa paikallaan ylämäessä. Se on kytkinlevyn tuho.Ajoin kuorma-autokorttia niin mäkilähtö oli inssiajossa ja se piti tehdä kytkimellä, silloin 35v sitten miten lie nyt. Mäki oli jyrkkä ja en ymmärrä miten siitä muuten olis lähdetty, sammui vain kerran.
- kyytkin
mvbjotain kirjoitti:
Ei missään tapauksessa pidetä kytkimellä autoa paikallaan ylämäessä. Se on kytkinlevyn tuho.Ei länsiautolla- kyllä kytkintä voi jos siihen käyttää ex suurissa jonoissa jne. ja mikä on auto ja sen jatke!
- mvbjotain
säppi kirjoitti:
Ajoin kuorma-autokorttia niin mäkilähtö oli inssiajossa ja se piti tehdä kytkimellä, silloin 35v sitten miten lie nyt. Mäki oli jyrkkä ja en ymmärrä miten siitä muuten olis lähdetty, sammui vain kerran.
Puhutaankin eri asioista. Ole tarkkana.
"Kemeraat" puhui auton PITÄMISESTÄ PAIKALLAAN, sinä puhut LIIKKEELLELÄHDÖSTÄ.
Hiffaatko eron?
- Lännenlokari007
Kyllä se luistaa jos tuupata muistaa,,,sanoi mummu ylämäessä..
Niin tuohon kytkimeen,,,jos jalaka ja kytkin vempele on pohjassa,,,,ei se kytkintä haettaa..vaan jos kytkimellä pidetään autoo paikallaan,,se voi kytkinvempelettä rasittaa ja kuluttaa,, jarruhan on sepaikallaan pidon vehje,,,joko käsi,,tai jalkajarru.. - tytönpimpula
Voi hitsin pimpula! Minä ymmärrän autoista tasan sen verran, että niissä on pyörät ja ratti. Osaan tietysti polkea niitä polkimia, mitä lienevät. Olen ajanut 30 vuotta ilman mitään ihmeellistä, minulla on ihana autokorjaamo, jossa ovat minulle aina kilttejä, ja hymyilevät nätisti, kun vien volkkarini huoltoon tai renkaitten vaihtoon. Mikä ihmeen kytkin juttu? minua eniten hermostuttavat ne tollot, jotka alkavat etsia vaihdetta, kun vihreä jo palaa. Minulla aina ykkönen valmiina odottamassa vihreän vaihtumista, teenkö jotain väärin. Autossa 47.000 mittarissa, hajoaako pian?
- monta-seikkaa-
Onpa sellaistakin tapahtunut, että eräs vanhempi mies hillitsi usein menoa kytkintä painaen ajaessaan, ja sehän johti tietenkin kytkimen palamiseen. Pitää joko painaa kokonaan, tai ei ollenkaan. Liikkeelle lähtö on taas luku omansa, kuten joku sanoi, ettei sitä muuten pääse liikkeelle, jos ei luistata ylämäessä kytkintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532514Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362511Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle292487Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt921886Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle291758Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3111665- 1501486
- 731348
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231078Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.251060