Pyhä Henki vai paha henki?

TiedäMitäAjatella

Kertokaapa mistä "maallikkouskova" tietää, kumpi henki milloinkin on kysymyksessä. Jos evankelista rukousjonossa saa tietoa sinusta jonkin " kanavan" kautta, jota hänen ei pitäisi tietää, kun ei edes ole koskaan aikaisemmin sinua nähnyt. Ihmetyttää se suuresti. Onko kysymyksessä tietäjähenki? Hänen "profetiansa" ei mennyt ns. putkeen.
Kertokaapa kokemuksia tämän tyyppisistä asioista. Voiko ylipäätään Pyhä Henki toimia näin? Uskon että voi joissain tapauksissa. Oletteko kokeneet pahan läsnäolon näissä tilanteissa?
Minua suuresti vaivaa erään naisevankelistan sanomat asiat. Haluaisin uskoa hänestä hyvää, pelkään silti pettyvänsä. Jälleen.

21

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naisevankelista

      Tuo nimike on jo väärä !

      Nainen on silloin ottanut JO aseman, joka hänelle ei Sanan mukaan kuulu !

      Siis Seurakunnan palveluvirat eli tehtävät, ovat Raamatun selvän opetuksen mukaan vain ja ainoastaan miesten tehtäviä, ei naisten.

      Toki nainen ja jokainen mieskin voi evankelioida, mutta evankelistan tehtävä on Seurakunnassa vain miesten tehtävä, ja siinäkin tapauksessa vain Jumalan valitseman miehen tehtävä, eikä kuka vaan voi sitä tehtävää tai virkaa itselleen ottaa eikä myöskään niin, että ihmiset jotenkin äänestäisivät siihen tehtävään.

      Se on Jumalan valinta vain ja ainoastaan, eikä Jumala toimi vastoin omaa Sanaansa eli tahtoaan.

      • IlosanomanViejät

        Eikö ylläoleva kommentti liity 'opettajan' tehtävään? Raamatun Jumala ei valitse Hengelliseen seurakuntaansa, jossa tulisi vallita järjestys, naista Sanan opettajan virkaan. Evankelistaksi kylläkin!


      • naisevankelista
        IlosanomanViejät kirjoitti:

        Eikö ylläoleva kommentti liity 'opettajan' tehtävään? Raamatun Jumala ei valitse Hengelliseen seurakuntaansa, jossa tulisi vallita järjestys, naista Sanan opettajan virkaan. Evankelistaksi kylläkin!

        Nyt sinun kannattaisi lukea enemmän Raamattua.

        1. Kor. 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi,

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Nuo ovat siis Seurakunnan palvelutehtäviä kaikki, ja noissa tehtävissä toimivat, toimivat siis vanhempina Seurakunnassa .

        Vanhempina ei Seurakunnassa voi toimia kuin mies.

        Edes ns. diakonin tehtävään, eli ns pöytäpalvelusta suorittamaan ei valittu naisia !

        2 Niin ne kaksitoista kutsuivat kokoon opetuslasten joukon ja sanoivat: "Ei ole soveliasta, että me laiminlyömme Jumalan sanan toimittaaksemme pöytäpalvelusta.
        3 Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä, niin me asetamme heidät tähän toimeen.
        4 Mutta me tahdomme pysyä rukouksessa ja sanan palveluksessa."

        Tässä puhutaan nyt sitten noista "pöytäpalvelijoista" eli "diakoneista", ei siis mistään diakonissoista:

        1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.


    • a98as98u89ha

      Kyllä saa olla varuillaan, ja juuri sitä tietäjähenkeä esiintyy nykyaikana runsaasti.

      Oikea Pyhä Henki toimii totuudessa ja rakkaudessa ja saa aikaan hyviä asioita meidän elämässämme.

      Jos joku henki tekee sinut levottomaksi ja rauhattomaksi, sitä on syytä varoa.

    • lknmbjhgcfsfze6

      Minullekin on usein tapahtunut niin, että kokouksessa joku julistaja on ilmoittanut minulle sairauksia, jotka olen jo aikaisemmin tiennyt itsekin. Siitä ilmoituksesta ei siis ole ollut minulle mitään hyötyä. Aina nuo sairaudet ovat jääneet parantamatta. Aivankuin nuo julistajat haluaisivat pelleillä minun kustannuksellani:"Minäpä tiedän, mikä sinua vaivaa, hä hää.".

      • PyhänHengenMurehdutusta

        Tuohan on selkeästi pahasta hengestä, ei Pyhästä Hengestä!


    • TuliPahaMieli

      Joillakin julistajilla ja evankelistoilla on tapana rukoilla vielä turhaan suureen ääneen, niin kovaa, että varmasti myös kaikki takapenkkiläisetkin kuulevat. Onko peräti näytöksestä kysymys! Kerran jouduin sellaiseen tilanteeseen. Silloin päätin, että rukoilen tästä lähtien itse omat vaivani. En halua että koko sali tietää asiani. Kokemukseni oli tavattoman noloa.

      • saman.kokenut

        Hei !

        Olen kokenut ihan saman jutun kuin sinä.

        Tiedätkö mitä ?

        Jumala opetti minua sen kautta, että "Älä juokse ihmisten perässä, Minä Olen sinussa" !

        Tässä sinullekin, itselleni samani Raamatunkohta, joka puhui ainakin minulle selvästi sen, miten minun tulee jatkossa toimia.

        21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
        23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.

        Eli varsinkin nykyään kun eksytyksen henkeä on tarjolla joka puolella, ei kannata todellakaan hakea apua ihmisiltä vaan Herralta itseltään.

        Herrasi ei tarvitse ihmisiä auttaakseen sinua, ja Hän siis haluaa sinun turvaavan Häneen Itseensä, eikä ihmisiin tai Jumalan apuun, ihmisten kautta.

        Älä ymmärrä väärin, kyllä Herra voi käyttää ihmisiäkin, mutta sinun ja minun tehtävämme on rukoilla Herraa ja etsiä Hänen apuaan, ja jos sitten Herra johdattaa sinut jonkun luo, tai lähettää jonkun sinun luoksesi, niin tiedät saaneesi avun Herralta, etkä takerru väärin ihmiseen ja ihmisen apuun.

        Minulla on ollut rankka Tie, ja tärkeimpänä asiana olen pitänyt rankimmissa vaiheissani tätä Sanaa:

        Ps. 63:8 Minun sieluni riippuu sinussa kiinni, sinun oikea kätesi tukee minua.

        Ps. 91:14 Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.

        Siis Herra haluaa meidän kaikessa turvaavan Häneen yksin, ilman välikäsiä, eli emme saa kiinnittyä ihmiseen eli toiseen oksaan, vaan viinipuuhun eli Herraamme.

        Jos kiinnitymme ihmiseen emme tuota hedelmää Sanan mukaan.

        Joh. 15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

        Siis viinissä on se juttu, että vain se oksa joka on itse rungossa kiinnittyneenä tuottaa hedelmää, mutta jos oksa onkin kiinni toisessa oksassa, se ei tuota hedelmää.

        Siis toisen uskolla ei voi tulla autuaaksi eikä toista ihmistä seuraamalla, vaan vain itse Herraa seuraamalla ja Häneen suoraan kinnittymällä.

        Eli meidän siis tulee riippua Herrassa kiinni, ja vain siten me lopulta voimme tuottaa hedelmää, sen omakohtaisen uskomme kautta, jonka Herra on meissä päässyt synnyttämään ja sitten sitä uskoa lisäämään !


    • Arkaillen

      Tekisi mieli kysyä eräästä naisevankelistasta, Pirkko Vesavaarasta, mitä olette mieltä. Olkaa rehellisiä. Itse haluan uskoa hänestä hyvää.

      • naisevankelista

        Hän nimittää itseään evankelistaksi vastoin Raamatun Totuutta.

        Lisäksi hän kiertelee opettamassa eri seurakunnissa, ja siihenkään hänellä ei ole lupaa Raamatun mukaan.


      • SuomenParastaLajissaan

        Hän on Jumalan valittu -naisevankelista!

        Esimerkillisen uskollinen Sanalle eli Herralleen Jeesukselle!
        En silti seuraa häntä...mutta tämä on vuosien saatossa näkemäni, henk.koht kokemani arvio.
        Kateellisia riittää ämmäintarustoissa :)


      • naisevankelista
        SuomenParastaLajissaan kirjoitti:

        Hän on Jumalan valittu -naisevankelista!

        Esimerkillisen uskollinen Sanalle eli Herralleen Jeesukselle!
        En silti seuraa häntä...mutta tämä on vuosien saatossa näkemäni, henk.koht kokemani arvio.
        Kateellisia riittää ämmäintarustoissa :)

        Onko ämmäin taruja siis Raamatun selvät opetukset siitä, että seurakunnan palvelutehtävät, kuten evankelistan tehtävä, kuuluvat vain miehille ?

        Vai mitä tarkoitat ?

        Ja onko siis naisen lupa opettaa seurakunnassa, vaikka hänellä ei ole lupaa opettaa edes omaa miestään ?

        Kun nainen nostaa itse itsensä opettajan asemaan, niin hän alkaa hallitsemaan ja vallitsemaan muitakin seurakunnan miehiä, kuin vain omaansa.

        Eli onko siis niin, että nainen ei saa opettaa miestään, mutta saa opettaa ja vallita ja haliita siis seurakuntaa ?


      • RaamatunMukaan

        On Iisebelin henkeä.


      • mummikainuusta

        Vesavaara opettaa välillä ihan oikein, mutta sitten on opetuksia, jotka menevät ihan metsään. OIkeastaan ihmiset menevät hänen luokseen kuulemaan"mitä Jumala hänen kauttaan puhuu juuri heille itselleen". Lähinnä hän on meedio, kuten kaikki, jotka suoltavat tiedonsanoja. Vesavaaran profetiat ovat aiheuttaneet suurta tuskaa monelle. Itse kierrän hänet kaukaa, vaikka meidänkin paikkakunnalla hän käy joka kuukausi.


      • räyhähengenmeediot
        mummikainuusta kirjoitti:

        Vesavaara opettaa välillä ihan oikein, mutta sitten on opetuksia, jotka menevät ihan metsään. OIkeastaan ihmiset menevät hänen luokseen kuulemaan"mitä Jumala hänen kauttaan puhuu juuri heille itselleen". Lähinnä hän on meedio, kuten kaikki, jotka suoltavat tiedonsanoja. Vesavaaran profetiat ovat aiheuttaneet suurta tuskaa monelle. Itse kierrän hänet kaukaa, vaikka meidänkin paikkakunnalla hän käy joka kuukausi.

        Naispuolinen Paavo Järvinen. Helluntailaisia kiinnostaa noituus.


    • naisevankelista

      Uskovat ovat siis mukautuneet tämän maailmanajan ja sen oppien mukaan ajattelemaan ja toimimaan, enää ei välitetä tutkia Raamatusta, että mikä on oikein ja Jumalan tahto.

      Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

      Eli nyt on siis laajalti mukauduttu jo, tuohon tämän maailman ajan mukaan toimimaan, ja tämä maailmanaika, jossa me nyt elämme on luopumuksen aika !

      Eli uskovat luopuvat Raamatun Totuudesta ja vaihtavat/ovat jo vaihtaneet sen, tämän maailman ajan oppeihin eli valheisiin.

      Ja luopumalla Sanasta siis luvutaan Herrasta Jeesuksesta, sillä Jeesus On Sana.

      2. Tess. 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

      1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

      Mutta näiden "naisevankelistojen ja -,opettajien" kohdalla, meidän tulisi tutkia heidän hedelmiään, eli toisin sanoin toimiaan.

      Nythän ne hedelmät ovat siis mätiä, kun he vastoin Totuutta väittävät olevansa evankelistoja ja opettajina toimivat, ja osa on korottanut itse itsensä jopa apostoleiksi.

      15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
      16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
      17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
      18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
      19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Kalavale69

      Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

    • 43q2aqa

      Onko Vesavaarassa ja Väinämöisessä tietäjähenki?

    • TiedäMitäAjatella

      Kiitos mummikainuusta mielipiteestäsi! Haluaisin kuulla vielä DoctorT:n mielipiteen asiasta. Kiitos myös kaikille muillekkin osallistumisesta keskusteluun!

      • Kainuun mummeli se aina vain jaksaa haukkua muita seläntakana. Jos hän kohtaisi saman evankelistan kahvipöydässä niin siinäkin hänen ulkokultaisuutensa paljastuisi.

        Ikään kuin teissä ei olisi virheitä! Jokaisessa on virhe...oletteko kuulleet puhuttavan synnistä?


      • TiedäMitäAjatella

        Kaikissa meissä on virheitä. Mutta ei silti kaannata haastaa riitaa. Asian voi sanoa sanoa nätistikkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe