Fortum sai osansa Uniperista

unihiekkaaa

Fortumin kurssissa se ilmeisesti onkin jo 'mukana', kun ei heilahtanut mihinkään suuntaan.
Saas nähdä mikä on Uniperin johdon reaktio tähän. alkaa varmaan melkoinen älämölö.

31

294

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luotankuinhullupuuroon

      Käsikirjoituksen mukaan mennään.
      Päivä jolloin Fortum ilmoittaa omistavansa 50% osakkeista, nostaa kurssia 50%

      • sdfsdfsfsdfdfsfsdf

        Mihin näitä pöljiä kommentteja tarvitaan, vai uskotko ihan OIKEASTI tuohon?


      • Luotanenusko

        Uskontoa ei kannata sekoittaa busineksiin.
        Fortum on noussut kevään pohjista 40%, olisitko uskonut keväällä ? Minä tiesin että nousee.
        Vuoden päästä Fortum on 25-30€ haarukassa
        Silloin mun 159k€ on 300K€


      • sdfsdfsfsdfdfsfsdf
        Luotanenusko kirjoitti:

        Uskontoa ei kannata sekoittaa busineksiin.
        Fortum on noussut kevään pohjista 40%, olisitko uskonut keväällä ? Minä tiesin että nousee.
        Vuoden päästä Fortum on 25-30€ haarukassa
        Silloin mun 159k€ on 300K€

        Näillä palstoilla on se mainio ominaisuus että anonyyminä voi naputella tänne aivan mitä tahansa.

        Mukavia naputteluita siis.


      • Luotanenusko

        Ainoa mesta missä voi pullistella ilman kateutta.

        Ps. Vuoden päästä....


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
        Luotanenusko kirjoitti:

        Ainoa mesta missä voi pullistella ilman kateutta.

        Ps. Vuoden päästä....

        Palataan asiaan vuoden päästä.

        Näitä lottoajia ja varman asian tietäjiä on ollut aina.


      • Luotanenusko

        Porukka hehkuttaa Nokiaa. 5g alkaa tuottaa 2v päästä, ehkä. Vanheneva patenttisalkku tuottaa roposia. Silti porukka odottaa 20-50% nousua.

        Miten kävi esim Finnairille ja Nesteelle 2017 ? Valitettavasti Finnair meni minulta ohi. Neste natsasi.

        Lue vähän lehtiä ja mieti mitä tapahtuu kun positiiviset odotukset realisoituu Fortum-uniper diilissä.

        Voitin muuten viikonloppuna lotossa 120€ ja rapiat päälle


      • Luotanenusko

        Suoli24:stä parhaat pörssivinkit, ilmaiseksi.
        Fortum 3.8% . Illaksi keulii lisää


      • Voitto.Lopullinen
        Luotanenusko kirjoitti:

        Suoli24:stä parhaat pörssivinkit, ilmaiseksi.
        Fortum 3.8% . Illaksi keulii lisää

        Volatiilin-sorttiseksi on Fortum muuttunut sen jälkeen kun siirtoverkot Suomessa myytiin.
        Eikä vielä taideta olla ihan vakuuttuneita siitä, että jättikassalla tuli veikattua oikeaa hevosta. Uniperista saatiin kyllä kelpo siivu tuottamaan kassavirtaa, muttei lähellekään määräysvaltaa yhtiössä. Poliittiset riskit ovat energia-yhtiöissä sitäpaitsi varteenotettavan isoja.
        Jännityksellä jäämme odottamaan seuraavia eduskuntavaalejakin ja vasemmiston nousua. Tai kauhulla.
        No semmoistahan se on valtio-omisteisessa keikkua mukana, ei käy tylsäksi piensijoittajallekaan.


      • JoopatiJoopa
        Luotanenusko kirjoitti:

        Suoli24:stä parhaat pörssivinkit, ilmaiseksi.
        Fortum 3.8% . Illaksi keulii lisää

        Illaksi keuli jopa 3,55 %


      • örvelö234
        Luotanenusko kirjoitti:

        Uskontoa ei kannata sekoittaa busineksiin.
        Fortum on noussut kevään pohjista 40%, olisitko uskonut keväällä ? Minä tiesin että nousee.
        Vuoden päästä Fortum on 25-30€ haarukassa
        Silloin mun 159k€ on 300K€

        "Fortum on noussut kevään pohjista 40%, olisitko uskonut keväällä ?"

        Itseasiassa minulle aivan sama. Itse laitan rahani yrityksiin joilla on menestyvä bisnes. En perusta sijoittamistani siihen että paljonko tulppaaneista maksetaan ensi keväänä.

        "Minä tiesin että nousee."

        Tietäähän joku lottonumerotkin oikein joskus.

        "Vuoden päästä Fortum on 25-30€ haarukassa
        Silloin mun 159k€ on 300K€"

        Kun tämän päivän päätöskurssi oli 17,79 niin nousu 30 euroon = 68,68%. Jos 159k€ nousee tuon prosenttimäärän, päädytään 268k€:oon.

        Mistä tuo minimissään puuttuva 32k€ sitten tulee? Veroton osinkokaan ei tee kuin kymppitonnin.

        Hypetys fortumin ympärillä on nyt samantasoista kuin nokian tai outokummun ympärillä. Palstoilla vaahdotaan että nyt lähtee nyt lähtee, kohta ollaan miljonäärejä ja tätä nousua ei voi mikään estää. Nokian kohdalla sitä odottelua on ollut nyt 10 vuotta, ja silti esimerkiksi kauppalehden palstalla tyypit jaksaa hehkuttaa että kyllä se tästä vielä nousee kunhan tapahtuu sitä ja tätä ja tota. No ei ole tapahtunut.

        Mihinkään faktaan fortumin kurssinousun arvaaminen ei perustu, enemmän tunnepitoista toiveunta, etenkin kun kirjoittaja ei ilmeisesti hallitse yksinkertaisia laskutoimituksiakaan.

        Hyvän sijoittajan tunnistaa siitä, kuinka suurella marginaalilla on pidemmässä juoksussa indeksi lyöty. En usko että lottoamalla nousevia osakkeita fiilispohjalla indeksejä saisi lyötyä, mutta eihän se ensimmäinen kerta toki olisi kun olen väärässä.


      • Luotanenusko

        Pahoittelut epätäsmällisestä kirjoittelusta.
        Ostin keväällä Fortumin odotetusta osingon irtoamisdipistä osakkeita 159k€. Tämän dipin tiesin minä ja moni muu kun lehdessäkin siitä kerrottiin , etukäteen. Keskihinta 12.85€ tälle potille. Laskin tästä sen 300k€
        Miksikö ostin haukuttua yhtiötä ? Dippi oli tiedossa (ei uskon asia) ja luotin että yhtiö löytää järkevää ostettavaa. Uniperista liikkui jo silloin huhuja.
        Hypeä on monien osakkeiden ympärillä. Nokia, Stokka, Orion ja useat pikkuyhtiöt. Fortumissa on riskinsä mutta elämä on yhtä riskinottamista.
        Niin paljon luotan että ostin eilen lisää 2000kpl. Osto ajoittui hyvin , sain jo vähän vihertämään.
        Sijoittajana olen holdari. Ostelen vaan. Salkku koostuu isojen yhtiöiden osakkeista.
        Onneksi iltoja riittää keulimiseen.


      • Luotanenusko
        Luotanenusko kirjoitti:

        Uskontoa ei kannata sekoittaa busineksiin.
        Fortum on noussut kevään pohjista 40%, olisitko uskonut keväällä ? Minä tiesin että nousee.
        Vuoden päästä Fortum on 25-30€ haarukassa
        Silloin mun 159k€ on 300K€

        Käsikirjoituksen mukaan mennään !! Tai jopa paremmin


      • sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf
        sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf kirjoitti:

        Palataan asiaan vuoden päästä.

        Näitä lottoajia ja varman asian tietäjiä on ollut aina.

        11.1.2018 11:57

        "Fortum on noussut kevään pohjista 40%, olisitko uskonut keväällä ? Minä tiesin että nousee.
        Vuoden päästä Fortum on 25-30€ haarukassa
        Silloin mun 159k€ on 300K€"

        Ja tiesit että Fortum on 25 - 30 € "haarukassa" vuoden kuluttua .
        Miten kävi? Hinta on tänään 19,16€.
        En jaksa kaivaa vuoden takaista hintaa, mutta tuntuma on että hinta oli aikalailla samassa.

        Tämä oli jälleen kerran malliesimerkki siitä, minkälaisia asiantuntijoita palstalla(kin) on. Eletään omissa toiveunissa niin voimakkaasti, että haaveet muuttuu todeksi omassa mielessä.


      • Anonyymi
        sdfsdfsdfsdfsdfsdfsdf kirjoitti:

        11.1.2018 11:57

        "Fortum on noussut kevään pohjista 40%, olisitko uskonut keväällä ? Minä tiesin että nousee.
        Vuoden päästä Fortum on 25-30€ haarukassa
        Silloin mun 159k€ on 300K€"

        Ja tiesit että Fortum on 25 - 30 € "haarukassa" vuoden kuluttua .
        Miten kävi? Hinta on tänään 19,16€.
        En jaksa kaivaa vuoden takaista hintaa, mutta tuntuma on että hinta oli aikalailla samassa.

        Tämä oli jälleen kerran malliesimerkki siitä, minkälaisia asiantuntijoita palstalla(kin) on. Eletään omissa toiveunissa niin voimakkaasti, että haaveet muuttuu todeksi omassa mielessä.

        Tämähän löytyi helposti tämä henkselinpaukuttajan kirjoitus.

        Hän siis esitti tammikuussa 2018 että fortumin kurssi tulee nousemaan heittämällä 25 - 30 euron lukemiin.

        Kaksi vuotta ja neljä kuukautta myöhemmin, tuo ennuste ei ole vieläkään toteutunut. Vaikka hän oli AIVAN VARMA asiastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän löytyi helposti tämä henkselinpaukuttajan kirjoitus.

        Hän siis esitti tammikuussa 2018 että fortumin kurssi tulee nousemaan heittämällä 25 - 30 euron lukemiin.

        Kaksi vuotta ja neljä kuukautta myöhemmin, tuo ennuste ei ole vieläkään toteutunut. Vaikka hän oli AIVAN VARMA asiastaan.

        Palataan taas näihin henkselinpaukuttajan kirjoituksiin joissa hän oli AIVAN VARMA rikastumisestaan fortumin osakkeilla.

        Nyt, 4,5 vuotta hänen kirjoitustensa jälkeen, fortum on menossa alamäkeen ja rankasti, kurssi on 12,50 paikkeilla eikä siellä 25 - 30 suuruusluokassa mitä hän julisti kovana faktana.

        Ei ole uhoaja käynyt itse kertomassa miten kävi, mutta voimme arvata että eihän tuossa hyvin käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palataan taas näihin henkselinpaukuttajan kirjoituksiin joissa hän oli AIVAN VARMA rikastumisestaan fortumin osakkeilla.

        Nyt, 4,5 vuotta hänen kirjoitustensa jälkeen, fortum on menossa alamäkeen ja rankasti, kurssi on 12,50 paikkeilla eikä siellä 25 - 30 suuruusluokassa mitä hän julisti kovana faktana.

        Ei ole uhoaja käynyt itse kertomassa miten kävi, mutta voimme arvata että eihän tuossa hyvin käynyt.

        Palataan VIELÄ KERRAN tähän henkeslinpaukuttajan kirjoitukseen. Kurssi ei koskaan käynyt siellä 30 eurossa vaikka hän aivan VARMASTI TIESI näin tapahtuvan.

        Tänään, jälleen kerran -10% mittarissa ja kurssi heiluu jo 9 euron tasolla.

        How low can you go lallatettiin limbo kappaleessa, tämä on vähän samaa meininkiä fortumin kohdalla,


    • Hintakohdallaan

      Kannattaako nyt tankata? Osinko ei ainakaan laske jos tankkaa. Mitä enemmän omistaa sen enemmän osinkkoa.

    • sjyrieufhdj

      Hyvä pointti tuokin.

    • pitkävetokohde

      niin. Mikä onkaan Fortumin osinko tämän jäljiltä. OP:n veikkaus on 0.45€, joka tuntuu alakanttiin arvatulta. ehkä jotain 0.8€ tulee.

      • HellanLettasSentään

        Kun vuotuinen EPS on noin 0,8€ ja juuri on pumpattu kassa tyhjäksi tekemällä miljardikaupat, niin odotat 0,8€ osinkoa?

        Mihin niinkuin perustat odotuksesi?


      • pitkävetokohde
        HellanLettasSentään kirjoitti:

        Kun vuotuinen EPS on noin 0,8€ ja juuri on pumpattu kassa tyhjäksi tekemällä miljardikaupat, niin odotat 0,8€ osinkoa?

        Mihin niinkuin perustat odotuksesi?

        perustan odotukseni intuitioon. jännityksellä odotamme kuin oikeassa olenkaan.


      • LässytiLässyti
        pitkävetokohde kirjoitti:

        perustan odotukseni intuitioon. jännityksellä odotamme kuin oikeassa olenkaan.

        Paskaako tänne sitten mitään asiaa kirjoittamaan jos vaan vitsillä vedetään


      • toteaja
        LässytiLässyti kirjoitti:

        Paskaako tänne sitten mitään asiaa kirjoittamaan jos vaan vitsillä vedetään

        Onkos nämä 'analyytikot' yhtään parempia. Romaanin verran väännetään perusteita näkemykselle ja silti menee metsään.


      • metsäänpä.hyvinkin
        toteaja kirjoitti:

        Onkos nämä 'analyytikot' yhtään parempia. Romaanin verran väännetään perusteita näkemykselle ja silti menee metsään.

        Niinpä. Mikään ei ole niin vaikeaa kuin ennustaminen. Varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.
        Analyytikoiden tavoite on synnyttää mahdollisimman paljon kauppaa, jolla heidänkin palkkansa kaupankäyntipalkkioina maksellaan. Menneeseen analyytikotkin kaikki höpösuosituksensa perustavat, tulevasta kun ei tiedä itse Wanha Erkkikään.


      • toteaja kirjoitti:

        Onkos nämä 'analyytikot' yhtään parempia. Romaanin verran väännetään perusteita näkemykselle ja silti menee metsään.

        Analyytikot kertovat perusteensa arvioilleen, joten lukijalla on mahdollisuus arvioida laskelmien oikeellisuus ja lähtötietojen tarkkuus kun numerot ovat näkyvissä.

        En minä ainakaan osta yhtään lappua, koska analyytikko sanoo "OSTA". Mutta luen mielenkiinnilla, miksi hän sanoo "OSTA", ja sen perusteella saatan ostaskin.


    • omakas

      Voi olla, että kun viherhippeily tulee tiensä päähän, niin hiilivoiman arvo nousee moninkertaiseksi.

      Kai Fortum on jo kenkinyt Uniperin kapinallisen ja ammattitaidottoman johdon pihalle? Ne torspot kyllä tekevät kaikkensa aiheuttaakseen Fortumille tuhoja.

    • omakas

      Voi olla, että kun viherhippeily tulee tiensä päähän, niin hiilivoiman arvo nousee moninkertaiseksi.

      Kai Fortum on jo kenkinyt Uniperin kapinallisen ja ammattitaidottoman johdon pihalle? Ne torspot kyllä tekevät kaikkensa aiheuttaakseen Fortumille tuhoja.

      Yleensä yrityskaupat ja fuusiot epäonnistuvat. Tai siis useammin epäonnistuvat kurssista katsoen kuin onnistuvat. Nokiakin yksi epäonnistuja.

      • Herra Saksanpaimenkoira istuu paikallaan, mutta jostain syystä julkilausumat ovat harventuneet.

        Oletan, että hiilivoiman arvostuksen kohoamisen odottelun sijasn nyt haetaan ensin määräysvaltaa yhtiökokoukseen. Seuraava askel voi sitten olla selvittää, millä diilillä hiilivoimaloista voisi luopua?


      • metsäänpä.hyvinkin

        Millä perusteella "viherhippeily" olisi tulossa tiensä päähän, pl. oma vihreän talouspolitiikan inhosta johtuva mutu-tuntuma?
        Saksassa määräysvallan saaminen yrityksestä edellyttää kolmen neljäsosan omistusosuutta, johon on reilusti matkaa, koska kassa tyhjeni EONin osakepotin ostossa.
        Hiilivoimalat pysyvät hyvän aikaa salkussa ja Schäfer joukkoineen aina yhtä iloisena pallillaan.


      • Omakas
        metsäänpä.hyvinkin kirjoitti:

        Millä perusteella "viherhippeily" olisi tulossa tiensä päähän, pl. oma vihreän talouspolitiikan inhosta johtuva mutu-tuntuma?
        Saksassa määräysvallan saaminen yrityksestä edellyttää kolmen neljäsosan omistusosuutta, johon on reilusti matkaa, koska kassa tyhjeni EONin osakepotin ostossa.
        Hiilivoimalat pysyvät hyvän aikaa salkussa ja Schäfer joukkoineen aina yhtä iloisena pallillaan.

        Kyllähän sille itse kukin, varsinkin alaa seurannut löytää perusteluja. Varmaksi en sano, mutta se mahdollisuus on olemassa ja silloin kivihiili nousisi jälleen arvoonsa.
        Laitetaan nyt esimerkeiksi kivihiiltä hehkuttava Trump sekä Saksan hallitusneuvotteluissakin mainitut hidasteet ekoilulle. Ajat voivat muuttua. USA ja Kiina saavat selvää etua EU:n hippeilystä ja EU on näistä heikoin muutenkin. Kauanko EU-kansalaiset katsovat vierestä, jos USA vain repii lisää etumatkaa BKT/henki - mittarilla ja Kiinakin pajauttaa pian ohi?

        Saksakin niin pohjoisessa, ettei ilmastonlämpeneminen sitä haittaa, vaan hyödyttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe