Sattui juutuupista silmiini video, jossa puretaan ja kootaan wc-pytyn vimpaimet. Siitä sain intoa laittaa kuntoon lorisevat ja joskus ulisevatkin pytyt. Varaosapaketti maksaa kumpin.
Kannen avauksen jälkeen litteä vesiputki irtoaa bajonettiliitoksestaan kun sen kääntää vaakasuoraan.
Sulkuventtiilin kohorustinki irtoaa kun irrottaa muovisokan venttiilin päältä. Itse venttiili irtoaa kun kiertää auki monisakaraisen muovimutterin venttiilin alta.
Venttiili on ruuvattu kasaan neljällä ruuveilla. Kun venttiili on halki, varsinaisen venttiilin kumi-istukoineen saa vaihdettua vetämällä vanha venttiili kalvo-osastoon ja painamalla uusi tilalle.
Kun kalvokin on vaihdettu ja venttiili ruuvattu kasaan, koho varsineen on hyvä laittaa paikalleen ilmassa. Vaihdettu metalliventtiili pitää tulla kohonvarren hahloon, jotta koho noustessaan sulkee vedentulon.
Sitten helyt paikaleen juutuupin videon mukaisesti.
Vedentulo pytylle on hyvä sulkea ennen homman alkua ja avata homman jälkeen, ainakin pytyn koekäyttöä varten!
Arabia Aniara wc-pytyn huolto
Osa-aikaeläkeläinen
3
475
Vastaukset
- pönttöasentaja
Et sitten vaihtanut neulaa ja ohjuria etkä o-rengasta.
- Osa-aikaeläkeläinen
Kai tuo metalliventtiiliksi sanomani on se neula, ja sen ympärillä oleva kumitötsä ohjuri. O-renkaat olivat ok, ja nehän voi vaihtaa nopeasti jos tarve ilmenee. Olen aiemmin laittanut silikonivaseliinia kumiosiin.
- Osa-aikaeläkeläinen
Koneenrakennuspuolellahan o-renkaat voidellaan ennen kuin ne tungetaan jotakin tiivistämään. Hyvä on tässäkin hommassa tehdä niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289