Yksinäinen ja työtön mies on arvotonta roskaa

fdigj40034

Yksinäisellä, ulkonäöllisesti riittämättömällä, kiltillä ja kunnollisella työttömällä miehellä ei ole mitään mahdollisuuksia heteroseksualistiseen parisuhteeseen. Naisille sosiaalinen arvostus on kaikkein tärkeintä, kaveripiirissä tulisi joko kyräilyä tai rohkaisua etsiä parempi ja mielenkiintoisempi mies mikäli nainen erehtyy työttömän kanssa seurustelun tunnustamaan.

On vain katkeruus, viha ja yksinäisyys. Päättäjät päättää jälleen lyödä lyötyjä säätämällä paskalakeja työttömien muroihin kusemisen edistämiseksi.

Valitettavasti yksinäisyys on kohtalomme. Ei auta muu kuin hyväksyä videopelien, tv-sarjojen ja seiniintuijottelun tarjoama ikuinen autuus.

68

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuutiostabaariin

      Kummallista. Kyl mul ainaki vaikka oon just tommonen. paitsi oon sosiaalinen ja käyn baareissa. Vuosien varrella monien..on epävarmuus muuttunu varmuudeksi. Alkolla syynsä myös. ihmiseten ilmoille vaan.

    • Tosiyksinkö

      Mä kyllä osaisin arvostaa! Yksinäisellä ja työttömällä olisi aikaa olla ja tehdä kaikkea yhdessä. Olen nykyisin itsekin työtön. Joskus aikoinaan kun olin töissä ja sitten olisin jaksanut deittailla vain viikonloppuisin tuli kurja olo yksinäiselle, kun kaikilla oli aina jotain kaverijuttuja silloin. Kukaan muu ei sitten ollutkaan yksinäinen. Vaikea on tutustua kun on tosi tylsää mennä yksin baareihinkaan.

    • työttömänäminäkin

      Tärkeintä miehessä naiselle: että mies arvostaa itseään. Jos eivät videopelit ja tv tunnu itseään kunnioittavan miehen ajanvietteeltä, niin ota vastuu omasta onnellisuudestasi ja ala tehdä jotain mikä on sinusta mielekkäämpää. Kyllä niitä naisiakin sitten ilmestyy elämään sitä kautta.

    • TIEDÄNjaTOIMIN

      Hei,

      Sanasi ovat kaikua toivottomasta hetkestä. Ymmärrän tuntemuksiasi, mutta yhden hetken tuntemukset, sinun kokemuksesi ja yleiset näkemykset elämästä eivät ole koko totuus. Ehkä kiinnostut "vääristä" naisista, ehkä katselet silmin, joilla sinun halutaan näkevän?
      Lopeta ensimmäisenä aivopesevät elokuvat, pelit, media jne, vahvista itseäsi käymällä luonnossa, lue totuuttaa vain sen verran, että pysyt kärryillä, lopeta surkuttelu, kuuntele itseäsi ja LÄHDE omalle polullesi. Takaan, että löydät viereltäsi muitakin...
      Pinnalla näkyvä on aina pinnallista – totuus on syvemmällä – etsi siis syvemmältä. Vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia on AINA – sinä olet itsesi jarrukahva, jota muut yrittävät vedellä – älä anna muiden vedellä.
      Rahan perässä juoksee vain sydämetön, tyhmä tai aivopesty. Raha ei ratkaise, vaikka se voi toki auttaa monessakin... Anna muiden kirmata pienessä juoksupyörässään ja etsi elämän oikea tarkoitus.

      Ei kaikki naiset ole kuvailemiasi ääliöitä :) . Sinä haluat yhtä, mutta katselet toista – halua ja katsele vain yhtä.

      Mainitsemasi katkeruus, viha ja yksinäisyys ovat seurausta illuusiossa kulkemisesta – sydämen omaava törmää noihin tunteisiin jos hän edes yrittää elää aivopesijöiden (päättäjät, "salaseuralaiset" ym. psykopaatit vallassa) oravanpyörässä. Siinä pyörässä kaikki pinnalla näkyvä ja kuuluva on pelkkää manipulaatiota.

      Etsi ja löydä.

      Olet rakas jollekin, takaan sen ;)

      • Höpö.on.pöpö

        Höh. Oli siinäkin asiantuntija. Makeita sanoja, ilman mitään asiaa. Missä haavemaailmassa tuokin elää?


      • Fancyy

        Eikö se mielen maailma ja fantasiat ole aivan yhtä todellinen tai jopa todellisempi kuin tämä missä fyysisesti ilmenemme. No ainakin onnellisempi jos niin haluaa.


    • Asennemerkitsee

      Minulle naisena ei ole merkitystä onko mies työssä vai ei, eikä ulkonäöllä ole merkitystä ellei satu olemaan pinnallinen ihminen, mutta hänelle se työttömyyskin on todennäköisesti ongelma. Jos mies on reilusti ja rohkeasti oma itsensä eikä pyytele anteeksi olemassa oloaan niin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Jos arvostat itseäsi, muutkin arvostavat sinua!

    • katkeruus.rumentaa

      Riittämättömän näköisellä, yksinäisellä ja kunnollisella naisella sitä vientiä kuule riittääkin! Juu ei...

      • Anonyymi

        Minkäköhän näköinen on riittämättömän näköinen?
        Olisi kiva saada vastausta tähän.


    • Anonyymi

      Killteys ja kunnollisuus..

    • Anonyymi

      Miksi valitsisin työttömän miehen edes siinä tapauksessa, että mies on komea? Työllisiäkin on. Ei tarvitse olla lentäjä eikä aivokirurgi mutta itsensä pitää pystyä elättämään ja mahdolliset tulevat lapsetkin ja mielenterveys oltava kunnossa. Tästä lähdetään, muu on plussaa.

      • Anonyymi

        Niin miksi sinä valitsisit työttömän miehen ? On sekin kysymys, minua ei taas haittasi sellaisine asia jos tiedän syyt työttömyyteen sillä nainen tänään tienaa omat rahansa eikä ole sidoksissa miehen työttömyyteen millään tavalla
        Niin ettäjos johonkin ihastuu niin silloin ihmiseen ainoastaan


    • Anonyymi

      Kuka tahansa voi olla jostain syystä työtön, ehkä vaikka vain hetken aikaa.
      Eri asia, jos tahallaan välttelee työntekoa, ja haluaa vain olla kuluttamassa aikaa.
      Itsensä arvostus ainakin vähenee, jos on jatkuvasti ilman mitään järkevää tekemistä, esim. töitä.
      Työttömyys ei pitäisi olla syy siihen, ettei seurustelu onnistu. Enemmän vaikuttaa ne työttömyyden taustalla olevat syyt.

      • Anonyymi

        ite jo yli 60v ja ei voisi vähempää kiinnostaa mikään työssäolo enää :)


      • Anonyymi

        Tässä yhteiskunnassa ei järjestetä tarpeeksi niitä mahdollisuuksia järjestää töitä, niitä, jotka haluaisivat tehdä töitä.

        Osa on tässä yhteiskunnassa yhteisöjen, yhteiskunnan, valtiovallan, järjestöjen, ja järjestelmien välinpitämättömyyden ja ulkopuolelle jättämisen seurauksena syrjäytynyt jo pysyvästi kelkasta ja yhteiskunnan toiminnasta. Ja jotkut ovat olleet oman yhteisönsä ja yhteiskunnan ulkopuolella jo useitakin vuosikymmeniä. Eikä kukaan heistä piittaa mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä yhteiskunnassa ei järjestetä tarpeeksi niitä mahdollisuuksia järjestää töitä, niitä, jotka haluaisivat tehdä töitä.

        Osa on tässä yhteiskunnassa yhteisöjen, yhteiskunnan, valtiovallan, järjestöjen, ja järjestelmien välinpitämättömyyden ja ulkopuolelle jättämisen seurauksena syrjäytynyt jo pysyvästi kelkasta ja yhteiskunnan toiminnasta. Ja jotkut ovat olleet oman yhteisönsä ja yhteiskunnan ulkopuolella jo useitakin vuosikymmeniä. Eikä kukaan heistä piittaa mitään.

        Korjaus edelliseen tekstiin: Tässä yhteiskunnassa ei järjestetä tarpeeksi niitä mahdollisuuksia niille, jotka vielä haluavat tehdä töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus edelliseen tekstiin: Tässä yhteiskunnassa ei järjestetä tarpeeksi niitä mahdollisuuksia niille, jotka vielä haluavat tehdä töitä.

        Sitten on niinkin että tekevälle työtä löytyy aina, jos ei kotipaikkakunnalta niin muualta .äjoten se joka todella haluaa tehdä työtä saa sitä myöskin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ite jo yli 60v ja ei voisi vähempää kiinnostaa mikään työssäolo enää :)

        Minä jaksoin työntekoa kolme vuotta sen jälkeen kun pääsin eläkkeelle , ja menisi kyllä vieläkin töihin jos ei ikä laittaisi rajoja .
        Työnteko pitää ihmisen pirteänä ja sosiaalisstikkin on kivaa kun on työkavereita
        Mutta jos jää kotiin vaan siksi ettei työt huvita niin sekin on jonkun päätös . Meitä on moneksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus edelliseen tekstiin: Tässä yhteiskunnassa ei järjestetä tarpeeksi niitä mahdollisuuksia niille, jotka vielä haluavat tehdä töitä.

        Ei vissiin haluat että kunta edistyy jotenkin, taitaa olla kunnan valtuutetu saamatonta porukkaa kun eivät halua katsoa sitä että niin monet haluavat tehdä työtä vielä eläkeiänkin jälkeen


    • Anonyymi

      Tässä paskassa maassa on paljon muitakin arvottomia roskaryhmiä joita kohdellaan vallanpitäjien taholta kuin alhaisinta saastaa.

      • Anonyymi

        Huvittavinta kuitenkin on, että nämä vallanpitäjät ovat täsmälleen sitä samaa saastaa, eli ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavinta kuitenkin on, että nämä vallanpitäjät ovat täsmälleen sitä samaa saastaa, eli ihmisiä.

        Juuri näin, muta heillä on kuitenkin rahaa, luultavimmin.


    • Anonyymi

      Olen ollut yksinäinen ja työtön nuorena, niin tiedän tunteesi.

      Työttömänä ja ilman kavereita kumppanin löytäminen on vaikeaa, kun ihmissuhteita ei ole. Baareissa ei yksin kehtaa kierrellä olematta säälittävä, spontaaneja kohtaamisia työssä, opiskelussa tai kavereiden kautta ei ole.

      Päälle se, että rahaa sinulla on käytössä aika vähän. Ja todennäköisesti itsetunto aika heikko elämäntilanteen ja menneiden (koulukiusaaminen) takia. Niin ainakin minulla, ja paikallinen te-toimisto ahkeraan haukkui minua ja patisti työkokeiluihin joihin en soveltunut.

      Päätin etsiä puolisoa netistä. Eri nämä sovellukset. No, vastaan tuli paljon gold diggereitä eli naisia joilla on prinsessamoodi, jotka olettaa miehen kustantavan kaiken ja järjestvän heille sirkushuveja. Ei yllätys, että nämä eivät kiinnostuneet minusta.

      Tätä jatkui monta vuotta, koskaan en saanut pysyvää suhdetta. Tapailukumppaneina korostui myös työttömät ja mt-ongelmaiset naiset (ainoat jotka kiinnostui minust), mutta näiden kanssa oli mahdoton saada mtn pysyvää aikaan.

      Lopulta tuli muutos. Pääsin vihdoin opiskelemaan (sain haluamani jatko-opiskelupaikan), muutin suurempaan kaupunkiin. Pikkuhiljaa itsetunto alkoi kohota, valmistuin ja sain töitä. Sitten oli rahaakin.

      Ja naisten tapailu helpottui kuin itsestään. Voi tuosta jonkun johtopäätöksen vetää toki..

      • Anonyymi

        Olin jo ajatellut mainita samaisesta asiasta, jonka kyllä kerroit itsekin tekstisi loppupuolella.
        Ehkä eniten asiaan vaikutti se itsetunnon kohoaminen, tapahtuu se sitten millä tavalla tahansa.
        Sinun kohdallasi opiskelu ja muutto toiseen kaupunkiin. Pääsit aloittamaan niin sanotusti puhtaalta pöydältä, joka oli ratkaisevaa sinun kohdallasi.

        Omasta kokemuksesta tiedän, miten suuresti se vaikuttaa ihan kaikkeen, kun saa itsetuntoa paremmaksi. Varmasti moni muukin on huomannut ja kokenut samaa omalla kohdallaan.
        Niin kauan kuin itse pitää itseään arvottomana ja epäonnistuneena, niin kauan elämäkin tuntuu sellaiselta, voi tuntua, ettei kukaan muukaan arvosta ja välitä.
        Itseensä tutustuminen ja asioiden oivaltaminen monelta eri suunnalta auttaa eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin jo ajatellut mainita samaisesta asiasta, jonka kyllä kerroit itsekin tekstisi loppupuolella.
        Ehkä eniten asiaan vaikutti se itsetunnon kohoaminen, tapahtuu se sitten millä tavalla tahansa.
        Sinun kohdallasi opiskelu ja muutto toiseen kaupunkiin. Pääsit aloittamaan niin sanotusti puhtaalta pöydältä, joka oli ratkaisevaa sinun kohdallasi.

        Omasta kokemuksesta tiedän, miten suuresti se vaikuttaa ihan kaikkeen, kun saa itsetuntoa paremmaksi. Varmasti moni muukin on huomannut ja kokenut samaa omalla kohdallaan.
        Niin kauan kuin itse pitää itseään arvottomana ja epäonnistuneena, niin kauan elämäkin tuntuu sellaiselta, voi tuntua, ettei kukaan muukaan arvosta ja välitä.
        Itseensä tutustuminen ja asioiden oivaltaminen monelta eri suunnalta auttaa eteenpäin.

        Itsetunnon kohoamisella varmasti vaikutusta, mutta oli sillä ympäristölläkin ja etenkin sen vaihtamisella.

        En aiemmassa viestissäni maininnut tarkemmin kokemastani koulukiusaamisesta. Vartuin pienellä paikkakunnalla ja jouduin ikäluokkani suosittujen tyyppien silmätikuksi jo alakoulussa. Minut eristettiin porukoista, kiusattiin sekä henkisesti että fyysisesti ja levitettiin juoruja ympäri kyliä jne.

        Tuo kaikki romutti itsetunnon. Uskoin todella, että olen ruma, tyhmä jne. ja huonompi kaikessa kuin muut. Olen roskaa.

        Lukion jälkeen olin pari vuotta työttömänä tuolla paikkakunnalla. Suljeuduin yksiööni enkä halunnut liikkua ulkona, sillä lähes jokainen vastaantulija oli vanha kiusaaja tai niiden kaveri. Jopa kaupan kassalla minulle naureskeltiin ja virnuiltiin (en kuvittele), oli töissä kiusaajia ja niiden tuttuja.

        Kotona luin pääsykokeisiin jotta pääsen isoon kaupunkiin opiskelemaan. En saanut panostaa niihin haluamallani tavalla, kun TE-toimisto patisti minua työkokeiluihin esim. kauppoihin (kiusaajien pällisteltäväksi) ja hakemaan oman pikkupaikan koulutuspaikkoihin. Ei, en halunnut.

        Tuo kierre ja kamala elämänvaihe tietty teki tapailusta vaikeampaakin. Se uudelle paikkakunnalle muutto pelasti monta asiaa, ja minä tosiaan onnistuin vaikka kukaan ei kykyihini uskonut.

        Ja noissa virastoissa on oikeasti joukossa ihan ihmeellisiä asenteellisia virkailijoita. Kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsetunnon kohoamisella varmasti vaikutusta, mutta oli sillä ympäristölläkin ja etenkin sen vaihtamisella.

        En aiemmassa viestissäni maininnut tarkemmin kokemastani koulukiusaamisesta. Vartuin pienellä paikkakunnalla ja jouduin ikäluokkani suosittujen tyyppien silmätikuksi jo alakoulussa. Minut eristettiin porukoista, kiusattiin sekä henkisesti että fyysisesti ja levitettiin juoruja ympäri kyliä jne.

        Tuo kaikki romutti itsetunnon. Uskoin todella, että olen ruma, tyhmä jne. ja huonompi kaikessa kuin muut. Olen roskaa.

        Lukion jälkeen olin pari vuotta työttömänä tuolla paikkakunnalla. Suljeuduin yksiööni enkä halunnut liikkua ulkona, sillä lähes jokainen vastaantulija oli vanha kiusaaja tai niiden kaveri. Jopa kaupan kassalla minulle naureskeltiin ja virnuiltiin (en kuvittele), oli töissä kiusaajia ja niiden tuttuja.

        Kotona luin pääsykokeisiin jotta pääsen isoon kaupunkiin opiskelemaan. En saanut panostaa niihin haluamallani tavalla, kun TE-toimisto patisti minua työkokeiluihin esim. kauppoihin (kiusaajien pällisteltäväksi) ja hakemaan oman pikkupaikan koulutuspaikkoihin. Ei, en halunnut.

        Tuo kierre ja kamala elämänvaihe tietty teki tapailusta vaikeampaakin. Se uudelle paikkakunnalle muutto pelasti monta asiaa, ja minä tosiaan onnistuin vaikka kukaan ei kykyihini uskonut.

        Ja noissa virastoissa on oikeasti joukossa ihan ihmeellisiä asenteellisia virkailijoita. Kokemusta on.

        Sinulle on käynyt hyvin.
        Tästäkin näkee, että ihminen voi selviytyä vaikeammistakin asioista, ja paikoista.
        Kun mieli on alhaalla, varmasti tuntuu, ettei mistään enää voi tulla mitään.
        Mutta sen ei tarvitse olla edes iso asia, joku pienikin muutos elämässä voi auttaa paljon, ja pystyy jatkamaan eteenpäin.

        Ikävä ja kurjalta tuntuva elämäkin sisältää aina joitain positiivisia pilkahduksia, ne voivat vain jäädä huomaamatta, jos jatkuvasti voivottelee omaa kurjuuttaan.
        Joskus ikävät kokemukset tuovat lisää vahvuutta ihmiselle. Huomaa itse, kuinka on taas kertaalleen selvinnyt jostakin vaikeammasta yli.

        Kiusaaminen ei ole koskaan oikein. Se kertoo ainoastaan siitä, että sillä kiusaajalla on itsellään paha olla.
        Ihminen, jolla on hyvä itsetunto ja on itsensä kanssa sinut, ei koe tarvetta kiusata muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on käynyt hyvin.
        Tästäkin näkee, että ihminen voi selviytyä vaikeammistakin asioista, ja paikoista.
        Kun mieli on alhaalla, varmasti tuntuu, ettei mistään enää voi tulla mitään.
        Mutta sen ei tarvitse olla edes iso asia, joku pienikin muutos elämässä voi auttaa paljon, ja pystyy jatkamaan eteenpäin.

        Ikävä ja kurjalta tuntuva elämäkin sisältää aina joitain positiivisia pilkahduksia, ne voivat vain jäädä huomaamatta, jos jatkuvasti voivottelee omaa kurjuuttaan.
        Joskus ikävät kokemukset tuovat lisää vahvuutta ihmiselle. Huomaa itse, kuinka on taas kertaalleen selvinnyt jostakin vaikeammasta yli.

        Kiusaaminen ei ole koskaan oikein. Se kertoo ainoastaan siitä, että sillä kiusaajalla on itsellään paha olla.
        Ihminen, jolla on hyvä itsetunto ja on itsensä kanssa sinut, ei koe tarvetta kiusata muita.

        Näin se on. Koulukiusaaminen voi jättää uhrille ikuiset henkiset traumat, joista ei välttämättä koskaan edes toivu. Itse olen toipunut ja päässyt elämässäni eteenpäin, mutta ne traumat tekee minusta ikuisesti hieman rikkinäisen ihmisen.

        Mutta alkuperäiseen aiheeseen palaten. Monella nuorella naisella on sisäänrakennettu prinsessafantasia ja itsestä voidaan kuvitella liikoja. En kiellä etteikö tuo olisi nuorten miestenkin ongelma, minulla nuoruus meni itsensä kokoamisessa kiusaamisen takia.

        Huomasin kyllä nuorena, miten naiset katselee minua nokkaa pitkin kun olin köyhä enkä niin suosittu. Nyt paljon vanhempana tilanne on eri. Johtuu varmasti siitä, että olen saanut asiani ja itsetuntoni kuntoon. Mutta myös siitä, että nyt ikäiseni naiset ovat aikuisia ja arvostavat muitakin asioita kuin ulkonäköä ja "statusta".

        Onhan se teini-iän ja nuorten aikuisten deittailu vielä pinnallista. Minä en siitä elämästä saanut nauttia kun en kelvannut muiden silmissä sellaiseen. Onneksi olen aikuisena saanut vakaan parisuhteen, nuorena ehkä etsin kumppania vääristä paikoista ja hain seuraa vääränlaisista ihmisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on. Koulukiusaaminen voi jättää uhrille ikuiset henkiset traumat, joista ei välttämättä koskaan edes toivu. Itse olen toipunut ja päässyt elämässäni eteenpäin, mutta ne traumat tekee minusta ikuisesti hieman rikkinäisen ihmisen.

        Mutta alkuperäiseen aiheeseen palaten. Monella nuorella naisella on sisäänrakennettu prinsessafantasia ja itsestä voidaan kuvitella liikoja. En kiellä etteikö tuo olisi nuorten miestenkin ongelma, minulla nuoruus meni itsensä kokoamisessa kiusaamisen takia.

        Huomasin kyllä nuorena, miten naiset katselee minua nokkaa pitkin kun olin köyhä enkä niin suosittu. Nyt paljon vanhempana tilanne on eri. Johtuu varmasti siitä, että olen saanut asiani ja itsetuntoni kuntoon. Mutta myös siitä, että nyt ikäiseni naiset ovat aikuisia ja arvostavat muitakin asioita kuin ulkonäköä ja "statusta".

        Onhan se teini-iän ja nuorten aikuisten deittailu vielä pinnallista. Minä en siitä elämästä saanut nauttia kun en kelvannut muiden silmissä sellaiseen. Onneksi olen aikuisena saanut vakaan parisuhteen, nuorena ehkä etsin kumppania vääristä paikoista ja hain seuraa vääränlaisista ihmisistä.

        Jep.

        Teinitytöt tykkää pahoista pojista. Pojilla joilla on kavereita ympärillä ja hyvä maine yhteisössä.

        Usein se maine ja status on pelkkää kuorta ja kaveritkin teennäisiä kaksinaamoja.

        Aikuisena sitä oppii arvostamaan ihmisen oikeita piirteitä eikä teeskentelyä. Pahat pojat myös sellaisia että niiden kanssa oikeasti vaikea luoda mitään vakaata elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep.

        Teinitytöt tykkää pahoista pojista. Pojilla joilla on kavereita ympärillä ja hyvä maine yhteisössä.

        Usein se maine ja status on pelkkää kuorta ja kaveritkin teennäisiä kaksinaamoja.

        Aikuisena sitä oppii arvostamaan ihmisen oikeita piirteitä eikä teeskentelyä. Pahat pojat myös sellaisia että niiden kanssa oikeasti vaikea luoda mitään vakaata elämää.

        Moni nuori nainen on mielestään prinsessa. Prinsessalle pitää järjestää sirkushuveja ja prinsessaa pitää palvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni nuori nainen on mielestään prinsessa. Prinsessalle pitää järjestää sirkushuveja ja prinsessaa pitää palvella.

        Monilla on itsetunto alhaalla, kun haluaisivat olla prinsessoja, mutta eivät sitten olekaan.
        Ei kenenkään tarvitse olla sitä taikka tätä, riittää kun on oma itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin jo ajatellut mainita samaisesta asiasta, jonka kyllä kerroit itsekin tekstisi loppupuolella.
        Ehkä eniten asiaan vaikutti se itsetunnon kohoaminen, tapahtuu se sitten millä tavalla tahansa.
        Sinun kohdallasi opiskelu ja muutto toiseen kaupunkiin. Pääsit aloittamaan niin sanotusti puhtaalta pöydältä, joka oli ratkaisevaa sinun kohdallasi.

        Omasta kokemuksesta tiedän, miten suuresti se vaikuttaa ihan kaikkeen, kun saa itsetuntoa paremmaksi. Varmasti moni muukin on huomannut ja kokenut samaa omalla kohdallaan.
        Niin kauan kuin itse pitää itseään arvottomana ja epäonnistuneena, niin kauan elämäkin tuntuu sellaiselta, voi tuntua, ettei kukaan muukaan arvosta ja välitä.
        Itseensä tutustuminen ja asioiden oivaltaminen monelta eri suunnalta auttaa eteenpäin.

        Usein on oltava valmis muuttamaan paikka kuntaa kun saa ehkä hyvän työpaikan muualta .siis töitä kyllä on olemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on itsetunto alhaalla, kun haluaisivat olla prinsessoja, mutta eivät sitten olekaan.
        Ei kenenkään tarvitse olla sitä taikka tätä, riittää kun on oma itsensä.

        Kellä nuorella ihmisellä nyt muka olisi prinsessa haluja, hullua luullakkin sellaista. Nuoret naiståetbtänään tietävät arvonsa eivätkä ala kenenkään kotiapulaiseksi, sillä usein heillä,on työpaikka minne menevät joka päivä , sellaisi prinsessoja he ovat kovia tekemään työtä ja ottavat osaa sosiaalisiin juttuihin kotipaikallaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on itsetunto alhaalla, kun haluaisivat olla prinsessoja, mutta eivät sitten olekaan.
        Ei kenenkään tarvitse olla sitä taikka tätä, riittää kun on oma itsensä.

        Monella nuorella naisella on huono itsetunto, jota pönkitetään ylimielisellä käytöksellä. Monella helpottuu iän myötä.


      • Anonyymi

        TAIDAT OLLA VIELÄ NUORI MIES, USKO VAIN KAIKKI JÄRJESTYY. NAISET EI EHKÄ AINA KATSO MIEHEN ULKONÄKÖÄ, VAIN SYDÄNTÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TAIDAT OLLA VIELÄ NUORI MIES, USKO VAIN KAIKKI JÄRJESTYY. NAISET EI EHKÄ AINA KATSO MIEHEN ULKONÄKÖÄ, VAIN SYDÄNTÄ.

        Juuri näin. Tosin voi olla, että tässä eri ikäluokat neuvovat tai komppaavat nuorempaansa, en ainakaan koskaan muista omassa nuoruudessani kenenkään väittäneen minkään meidän ikäpolven naisten halunneen olla mitään prinsessoja. Toivotaan kuitenkin, ettei koko nuoriso ole aivan pinnallista sieluun asti, ja mieleltään hyvä mies huomataan arvostaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Tosin voi olla, että tässä eri ikäluokat neuvovat tai komppaavat nuorempaansa, en ainakaan koskaan muista omassa nuoruudessani kenenkään väittäneen minkään meidän ikäpolven naisten halunneen olla mitään prinsessoja. Toivotaan kuitenkin, ettei koko nuoriso ole aivan pinnallista sieluun asti, ja mieleltään hyvä mies huomataan arvostaen.

        Nykyään nuoret naiset ovat pinnallisia. Tämä nykyajan Instagram -kulttuuri vielä ruokkii sitä ja itsestään epävarmat nuoret naiset pönkittävät heikkoa itsetuntoaan ylimielisellä käytöksellä.

        Pahinta on Onlyfans, jossa nuoret naiset tekevät käytännössä pornoa. Nostattaa ehkä egoa hetkellisesti, mutta eivät tajua mitä tuo vaikuttaa pitkässä juoksussa.

        Sitten itketään kun unelmien prinssiä ei löydy.

        Maailma on aika toksinen paikka nykyään. Onneksi en ole enää kovin nuori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TAIDAT OLLA VIELÄ NUORI MIES, USKO VAIN KAIKKI JÄRJESTYY. NAISET EI EHKÄ AINA KATSO MIEHEN ULKONÄKÖÄ, VAIN SYDÄNTÄ.

        Nuorena vastakkaisen sukupuolen tapailu on valitettavasti usein pinnallista. Iän myötä helpottaa ja ihmiset oppivat arvostamaan aitoja asioita ihmisessä, ei vain ulkokuorta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on itsetunto alhaalla, kun haluaisivat olla prinsessoja, mutta eivät sitten olekaan.
        Ei kenenkään tarvitse olla sitä taikka tätä, riittää kun on oma itsensä.

        On sekin kuvitelma, ei kukaan nuori nainen elättele mitäänprinsessa haaveita kaikilla on niin paljon muutakin tekemistä. Harrastavat useita asioita, siis naisen elämä ei ole enään samaa kun 50 vuotta sitten, he tienaavat elantonsa itse. Ja eivät ole riippuvaisia taloudellisesti miehestä . Sitä kun ei moni mies ymmärrä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella nuorella naisella on huono itsetunto, jota pönkitetään ylimielisellä käytöksellä. Monella helpottuu iän myötä.

        Ylimielisellä käytöksellä ?????
        Naiset ovat itsenäisiä nyky yhteiskunnassa, ei se mitään ylimielisyyttä ole, eivät tarvitse miestä pönkittämään itseluottamustaan kuten kauan sitten.
        Valitsevat seuransa ihan itse. Äei nykyään ole mikään ” onnen potku” saada itselleen mies kuten ennenvanhaan .
        Naisilla on omia harrastuksia ja sekös näitä vanhoillisia ottaa nuppiin, kun heitä ei lasketa mitenkään että olisivat jotain luomakunnan kruunuja . Tasarvo naisten ja miesten välillä on tätä päivää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TAIDAT OLLA VIELÄ NUORI MIES, USKO VAIN KAIKKI JÄRJESTYY. NAISET EI EHKÄ AINA KATSO MIEHEN ULKONÄKÖÄ, VAIN SYDÄNTÄ.

        Kamalaahan se olisi jos ihminen olis niinpinnallinen että olisi yhdessä jonkun kanssa ainoastaan ulkonäön vuoksi. Se on itse ihminen joka on tärkein, siisti ulkonäkö ole mikään vetonaula nykyisin, vaan kiva luonne ja kunnollinen käyttäytyminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielisellä käytöksellä ?????
        Naiset ovat itsenäisiä nyky yhteiskunnassa, ei se mitään ylimielisyyttä ole, eivät tarvitse miestä pönkittämään itseluottamustaan kuten kauan sitten.
        Valitsevat seuransa ihan itse. Äei nykyään ole mikään ” onnen potku” saada itselleen mies kuten ennenvanhaan .
        Naisilla on omia harrastuksia ja sekös näitä vanhoillisia ottaa nuppiin, kun heitä ei lasketa mitenkään että olisivat jotain luomakunnan kruunuja . Tasarvo naisten ja miesten välillä on tätä päivää

        Saako tämän tasa-arvon tulkita myös niin, että miehellä on täysi oikeus etsiä rikasta puumaa itselleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako tämän tasa-arvon tulkita myös niin, että miehellä on täysi oikeus etsiä rikasta puumaa itselleen?

        Kukaan ei kiellä etsimästä haluamaansa.
        Eri asia sitten, jos hyväksikäyttömielessä rikkaammista haaveilee...ei ole tervettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei kiellä etsimästä haluamaansa.
        Eri asia sitten, jos hyväksikäyttömielessä rikkaammista haaveilee...ei ole tervettä.

        Liekkö se sitten se syy, miksi ihmiset sanoo että tinderi ei toimi, vaikka sen kuinka pelaisi läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielisellä käytöksellä ?????
        Naiset ovat itsenäisiä nyky yhteiskunnassa, ei se mitään ylimielisyyttä ole, eivät tarvitse miestä pönkittämään itseluottamustaan kuten kauan sitten.
        Valitsevat seuransa ihan itse. Äei nykyään ole mikään ” onnen potku” saada itselleen mies kuten ennenvanhaan .
        Naisilla on omia harrastuksia ja sekös näitä vanhoillisia ottaa nuppiin, kun heitä ei lasketa mitenkään että olisivat jotain luomakunnan kruunuja . Tasarvo naisten ja miesten välillä on tätä päivää

        Tässä esimerkki nuoren naisen ylimielisesti käytöksestä.

        Kyllä ne sen prinssin haluaa kustantamaan ravintolaillalliset ja ostamaan koruja. Ja sitten itketään somessa kun sitä prinssiä ei löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liekkö se sitten se syy, miksi ihmiset sanoo että tinderi ei toimi, vaikka sen kuinka pelaisi läpi.

        Tinder on hirveä. Sinkkuna kun selasin sitä, löytyi vain gold diggereitä ja syrjäytyneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tinder on hirveä. Sinkkuna kun selasin sitä, löytyi vain gold diggereitä ja syrjäytyneitä.

        En ole koskaan käyttänyt Tinderiä, enkä käytä.


    • Anonyymi

      miehellä jolla rahaa ollaan kiinnostuneita perheen perustamisesta,

      • Anonyymi

        Tavallaan on typerää aina ajatella, että raha ja rikkaudet muuttaisi kaiken paremmaksi.
        Onhan raha toki helpottava tekijä elämässä, mutta se ei ratkaise kaikkea.
        Elämään sisältyy paljon muutakin kuin mahdollinen mammona.

        Ja jos olisi joku ökyrikas, niin ihmissuhteet voisivat tuntua vielä vaikeammilta, saattaisi koko ajan olla epäilys, ovatko muut kanssani vain sen takia, kun olen rikas.
        Tykkäävätkö ja rakastavatko ihmiset minua vai rahojani.

        Olen tyytyväinen, etten ole rikas. Kunhan toimeen tulee, se riittää.


      • Anonyymi

        Kyllä pitää ollakin rahaa kun perustaa perheen , lasten eläminen maksaa paljon vaatteet, harrastukset, ja muut menot mitä tulee kun hommaa perheen jossa on muutama lapsi .
        Niin että ei nykyaikana hommata lapsia jos ei ole talous kunnossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan on typerää aina ajatella, että raha ja rikkaudet muuttaisi kaiken paremmaksi.
        Onhan raha toki helpottava tekijä elämässä, mutta se ei ratkaise kaikkea.
        Elämään sisältyy paljon muutakin kuin mahdollinen mammona.

        Ja jos olisi joku ökyrikas, niin ihmissuhteet voisivat tuntua vielä vaikeammilta, saattaisi koko ajan olla epäilys, ovatko muut kanssani vain sen takia, kun olen rikas.
        Tykkäävätkö ja rakastavatko ihmiset minua vai rahojani.

        Olen tyytyväinen, etten ole rikas. Kunhan toimeen tulee, se riittää.

        Sehän se onkin parasta kun toimeen tulee , ja raha saattaa antaa jonkinlaisen turvallisuuden tunteen mutta ei tee ketään onnelliseksi mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitää ollakin rahaa kun perustaa perheen , lasten eläminen maksaa paljon vaatteet, harrastukset, ja muut menot mitä tulee kun hommaa perheen jossa on muutama lapsi .
        Niin että ei nykyaikana hommata lapsia jos ei ole talous kunnossa

        Niin pitää. Pahimpia on ne, jotka tekee lapsia vaikka ei ole rahaa ja työtä. Sitten oletetaan että yhteiskunta maksaa kaiken. Siinä lapsikin oppii pummiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se onkin parasta kun toimeen tulee , ja raha saattaa antaa jonkinlaisen turvallisuuden tunteen mutta ei tee ketään onnelliseksi mitenkään.

        Sanotaan, että raha ei tuo onnea. Kyllä se luo turvan ja helpottaa elämää kun sitä on tarvittaviin menoihin ja joskus johonkin ylimääräiseenkin.

        Rahattomuus se vasta onnettomaksi tekee ja tukea et saa kelalta edes välttämättömiin menoihin välttämättä. Kokemusta on kun olin nuorena työtön. Koulukiusaamisen aiheuttamien traumojen takia, sitten siihen päälle sossutanttojen kiusaus ja ongelmieni vähättely.


    • Anonyymi

      Ei haittaa koska he joutuvat elämään valheensa kanssa jatkossa siellä vastaisuudessa.
      -Sanaseppo-

    • Anonyymi

      Ei muuta kun protestoitiin asiasta . Ei kenenkään elämää saisi poliittiset päätökset huonontaa

    • Anonyymi

      suomessa ihmiset luokitellaan saavutuksien perusteella, mutta oman elämän seppä luokitellaan osamattomaksi,

      • Anonyymi

        Oman elämänsä sepällä voi olla piileviä kykyjä.


    • Anonyymi

      Ensinnäkin miksi olet työtön ??????
      Sitä et sanonut , ja miksi alennat itse itseäsi , sillä sinun halustasi elää se riippuu miten elät . Ja aliarvioit itse itseäsi . Jokaisessa ihmisessä on arvo sitä ei saisi unohtaa ja vaipua itsesyyttelyyn.äjos pelailee ja katselet filmejä niin olet valinnut se elämän , se kun että katselisi hieman ympärillesi miten toisilla menee . Joten kerro hieman enemmän miksi olet työtön

      • Anonyymi

        Nykypäivänä tuo taitaa aika iso ongelma ollakin, että katsotaan liikaa ympärille, kadehditaan muita, jos jollain menee paremmin.
        Tai jos menee paremmin, niin halveksitaan ja kiusataan heikompiaan.

        Toki on hyvä katsella myös ympärille, mutta itsensä vertaaminen toisiin ei kannata.


    • Anonyymi

      EI PIDÄ PAIKKAANSA.TV. NAINEN

    • Anonyymi

      Voi kuule. Ei ole naista minullakaan ja olen sentään töissä. On omakotitalo ja kroppa on kunnossa. Naama on kai siedettävä. Ulkomaalaiset on kiinnostuneita mutta en osaa hommata niitä tänne, joten ollaan ja oleskellaan sitten yksin. Ei se työn saaminen takaa vielä yhtään mitään tänä päivänä.

      • Anonyymi

        Ei niin, mutta kummasti se helpottaa tapailua. Työttömänä se tyssäsi heti siihen kun nainen kysyy, mitä teet työksesi ja sanot olevasi työtön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, mutta kummasti se helpottaa tapailua. Työttömänä se tyssäsi heti siihen kun nainen kysyy, mitä teet työksesi ja sanot olevasi työtön.

        Tottahan tuo. Ei voi kiistää. Pariutuminen on joillekin yhtä helppoa kuin hengittäminen ja toisille se on rakettitiedettä. Jaksoin opiskella tätä rakettitiedettä jonkun aikaa mutta enpä koskaan valmistunut. Liian vaikeaa minulle. Täytyy vain hyväksyä. Onnea kaikille jotka onnistuivat edes tyydyttävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan tuo. Ei voi kiistää. Pariutuminen on joillekin yhtä helppoa kuin hengittäminen ja toisille se on rakettitiedettä. Jaksoin opiskella tätä rakettitiedettä jonkun aikaa mutta enpä koskaan valmistunut. Liian vaikeaa minulle. Täytyy vain hyväksyä. Onnea kaikille jotka onnistuivat edes tyydyttävästi.

        Minä onnistuin vasta kolmekymppisenä. Nuorempana siitä ei tullut mitään. Johtuu osittain siitä, että nuoruuteen osui työttömyysjakso ja ongelmat itsetunnon kanssa (se vuosia jatkunut ja vähätelty koulukiusaaminen) sekä se, että nuorten naisten odotukset olivat jotain ihan muuta mitä kykenin täyttämään.

        Enää en deittailumaailmaan lähtisi, se maailma ei sovi minulle.


    • Anonyymi

      No työttömällä sentään on aikaa parisuhteelle. Toista se on meillä työssäkäyvillä. Itsellä on vapaa-aikaa niin naurettavan vähän, että mieluummin käytän sen harrastuksiin kuin parisuhteeseen.

      • Anonyymi

        Tai kavereille. Minulla ei edes ole kavereita enkä tiedä, missä välissä ehtisin edes nähdä sellaisia.

        Työ, kotityöt ja parisuhde vie kaiken ajan. Ja introverttina kaipaan myös omaa oleskelua.

        En niitä kavereita kaipaa. Nuorena oli "kavereita", oikeasti kaksinaamaisia kiusaajien hännystelijöitä.


      • Anonyymi

        On aikaa köyriä eikä steressistä tietoakaan , jos jollain itsetunto ongelmia on vika korvienvälissä , köyhien pitää töitä tehdä .


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe