Homeen aiheuttamista oireista

Homekoulusssa

Minulla on tilanne, joka huolestuttaa. Aloitin viime syksynä opinnot ja jo opintojen alussa selvisi, että oppilaitoksessa on jonkinmoinen sisäilmaongelma.
Syksyllä ei tuntunut vielä miltään muuta kuin että väsytti olla koulussa, vaikka opinnot olivat mielenkiintoisia.
Joulukuun alussa alkoivat oudot oireet.
-Huimausta
-Flunssainen olo, mutta ei kuumetta
-päänsärkyä
-verenpaine tähän asti ollut normaali, nyt heittelehtii
-väsyttää ihan jatkuvasti

Tuo huimaus ja verenpaineen heittely on varmaan pahimmat, koska tänäänkin piti istua alas ja laittaa silmät kiinni, että kamala olo menee ohi.

Lääkärille varattu aika.

Voivatko tällaiset oireet johtua sisäilmaongelmista?

Ikää minulla on alle 30v ja olen perusterve.

9

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäri2

Sisäilman haju ja heikko sisäilma voivat aiheuttaa jos jonkinlaisia oireita, jotkut "hulluimmat" saavat jopa pesuaineen hajuista "hengenahdistusta" vaikka kyseessä on psyykkinen ahdistus. Lääkäri voi tutkia onko sinulla mitään sairautta. Monet kokevat homeiden hajusta saavansa oireita vaikka mitään sairautta se haju ei varsinaisesti tutkimusten mukaan aiheutakaan.

• 2_kysymystä_lääkäri2_lle

Olen yksi näistä sinun määrittelemistäsi ”… hulluimmista… ”. Eli saan ”oireita/hengenahdistusta” jopa pesuaineista.

Olen käynyt (ohjeittesi mukaan) lääkärin tutkimuksessa. Keuhkolääkärin tutkimuksen tuloksena oli diagnoosia:
        J45.9 Määrittelemätön astma / Asthma bronchiale, kosteusvaurioaltistuksessa puhjennut vaikea astma.

Itse en haista, nykyisin enää yhtään mitään, mutta emäntä on haistanut esim. pesuaineen hajua kun SpO2 mittari on alkanut ”piippaamaan” alhaisen SpO2 arvon takia (hälytysraja 85). Tämä SpO2-arvo on minulla esim. ulkoilmassa 99.

1) Kerroppa lääkäri2, pistätkö ”psyykkisen hajuahdistuksen” piikkiin myös, SpO2 ja PEF-arvojen laskun esim. pesuaineiden hajun kohdalla ?

2)Koska ”virallisten tutkimusten mukaan” home ei aiheuta mitään pysyviä sairauksia, niin kerroppa lääkäri2 myös, meneekö ”psyykkisen hajuahdistuksen” piikkiin myös, tämän sairauden aikana minulle tullut/todettu astma ja keuhkoahtauma?

Tarkalleen ottaen keuhkoahtauma tuli kuukaudessa (sattuneesta syystä, oli kaksi spiro-testiä näin lähekkäin), ei tämä tietenkään homeista voi johtua. Mutta mainitsen kuitenkin, olin tuolloin jatkuvasti tekemisissä hometalon ja tässä talossa olleiden tavaroiden kanssa. (kaupanpurku, eli talo oli pakko saada tyhjäksi ).

Hajuaistista vielä, virallisista homeen aiheuttamista ”oireista”, huolimatta: minä menetin hajuaistini, kun menin ilman suojaimia purkamaan pesuhuoneen seinää josta paljastui homevaurio. Tämän seinän purkamisen seurauksena tuli tosin reilusti muitakin homeen aiheuttamia eli ” huonon sisäilman aiheuttamia psyykkisiä ”haju-oireita” ” mm. veren yskiminen/niistäminen jne.

Jakakaa tietoa:
        Kun/ jos purat jotakin talon rakenteita, käytä aina hengityssuojaimia, eikä se edes jonkinlainen, ”osiointikaan” iso vaiva ole, kunnes näet mitä seinän sisällä on / kasvaa !!!

T:
        "Virallisesta totuudesta" huolimatta, homealtistuksen takia, terveytensä menettänyt,

ps.
        Onkohan muita joilla, uudistetusta käypä hoidosta (eli vakuutuslääketieteellisestä "ihmeparannuksesta") huolimatta, esim. keuhkolääkärin kontrollitutkimuksissa arvot ovat yhtä keturalleen, kuin ennen tuota käypä-hoidolla tehtyä homesairaiden "ihmeparannusta"???

• Eiparane

Itse ole myös altistunut runsaalle homepölylle ja olen lopun ikääni jotenkin "hullu". Niistän verta ja on tullut ruoka-aineyliherkkyyttä. Meidän oireilu on ehkä Lääkäri2:n mielestä jotenkin ymmärrettävää, sanon ehkä.

Lääkäri2 on sitä mieltä, että seinän takaa ilmaan tulevat homepitoisuudet on niin pienet, ettei ne ketään sairastuta. Olen eri mieltä. Pitkä oleskelu saastuneissa tiloissa sairastuttaa, vaikka pitoisuudet olisi pienet.

Lääkäri2 ei ole myöskään tuonut esiin tutkimuksia, jossa aivotreenillä (DNRS) olisi saatu sellaisia tuloksia, että kerran homeelle pahasti altistunut pystyisi esim. muuttamaan sisäilmaongelmaiseen asuntoon. Eli "hulluus" olisi ikään kuin lopullisesti voitettu.

Syöttösoluaktivaatosairaus on sairaus, jossa ihminen allergisoituu lähes kaikelle. Oli juuri juttu Iltalehdessä. Tätä kohti olen itse varmaan menossa.

• Homesairas2

Tälle palstalle ensimmäisiä kertoja tuleville, ja erilaisia "psyykkaus"-neuvoja saaville. Haluan kertoa, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. TTL:n Markku Sainiolla (nykyinen käypä hoito) & mm.lääkäri2, ei ole esittää "homeoireet poistuu psyykkamalla" DNRS-väitteelleen mitään muuta todisteita kuin alla mainittu DNRS-"hoitopaketteja" myyvän ihmisen "parantuminen".

Tämän, lääkäri2:sen mielipiteet ovat kuin TTL:n Markku Sainion:
        https://www.slideshare.net/tyoterveyslaitos/sisilma-altistevaikutuksia-vai-toiminnallisia-oireita

Kerrotaan että on satoja "parantuneita", mutta ei mitään linkkiä mistä tämä olisi luettavissa?
        Sainio jättää hienosti mainitsematta, että edes hänen itsensä vetämän tutkimuksen perusteella tämä (DNRS) ei "parantanut" ketään homesairasta.

Ainut "parantunut" jonka Sainio on löytänyt esitelmäänsä "esimerkkiksi" on DNRS:llä "parantunut" joka itse myy näitä satojen eurojen DNRS-"paketteja".

Tosin tämäkin "parantunut" ei enää itsekään usko DNRS:n "voimaan". Vaan perustelee nykyisin "parantumistaan" seuraavanlaisesti:
        https://blogit.kaksplus.fi/kotitalouskriisi/sisailman-home-ei-sairastuta-ja-sairastuttaa-vakavasti/
        "
        PPPS. Vielä haluan nopeasti mainita vielä yhden teoriani. Uskon, että tulevaisuudessa tällaisen oireilun hyvin pienelle pitoisuudelle tulee selittämään tiede, mutta sitä ei tule selittämään lääketiede, vaan kvanttifysiikka. Uskon, että oireita voi saada pienenpienistä pitoisuuksista, koska oireilemme energialle, siis aineen lähettämälle energialle, eikä aineelle itselleen. Tämä voi olla suurimmalle osalle skifiä, mutta onpahan nyt sanottu!
        "

Eli kun esim. lääkäri2 kertoo että "tutkimusten mukaan", niin hän tarkoittaa tätä yllä mainittua DNRS-"parantumispaketteja" myyvän henkilön "parantumista"

Ps.
        Lääkäri2, odottelen edelleen vastauksia tekemiini kysymyksiin.
        2_kysymystä_lääkäri2_lle 14.1.2018 16:23

• Minion1

Voi hyvinkin johtua nuo oireet homeesta. Ja verenpaine ehkä nousee noiden muiden oireiden seurauksena? Taustalla toki voi olla jokin sairaus, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta tai diabetes. Lääkäri varmasti selvittää mistä oireet johtuu, pyydät vaan rohkeasti lähetteen verikokeeseen :) Tsemppiä!

• Erikoislääkäriin.Homeala

Niin ja oikea lääkäri ei valelääkäri eikä Lääkäri2 tai joku vastaava edesvastuuton siedättäjä. Mene näiden vastaanotoille: Tuula Putus, Ville Valtonen tai Tamara Tuuminen tai vastaava. Suosittelen erikoislääkäriä jolla korkea moraali ja hyvin perillä sisäilman myrkyllisyydestä.

• Näin.pitää.toimia

Lääkäri2, sainiolaiset siedättäjät ja myrkyillä myrkkyjä myrkyttävät sekä vähättelevät valehtelijät. Heput HEI !

Tässä malliesimerkkiä miten asiat pitää hoitaa oikealle mallille. HIENO HOMMA !

https://www.porvoo.fi/kaupungin-tilojen-sisailma

• homeoireet

Mustasta kylpyhuoneen homeesta nämä oireet: päänsärky ilman "syytä", jatkuva nuha ilman "syytä", ihon kutina ja punaiset läiskät ihossa, silmissä punaisuutta ja sumeutta etenkin vedellä pesiessä joka tuli homeputkista, väsynyt olo, korvatulehduksia ja korvavaikkua paljon ja usein, kurkkukipua, vaatteisiin homeläiskiä niin että ne menivät pilalle eivätkä puhdistuneet enää pesussa, huoneilman tunkkaisuus ja kosteus, pistävä voimakas sammaleen/metallin haju vaatteissa ja muissa tekstiileissä.

Keltaisesta seinähomeesta nämä oireet myöhemmin: päänsärky silloin tällöin, ihon jatkuva kutina, väsymys, haju vaatteisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      143
      5880
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      4855
    3. 250
      2900
    4. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      12
      2031
    5. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      165
      1712
    6. Nainen, älä tee aloitetta, jos

Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak
      Ikävä
      180
      1563
    7. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      104
      1293
    8. Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta

>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii
      Maailman menoa
      218
      1273
    9. Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla

Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj
      Maailman menoa
      96
      1180
    10. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      60
      1147
    Aihe