Ahdistus kun vaivaa

yritettävä

päivittäin , ja varsinkin yö aikaan se iskee kovaa , on ainakin minulla apua kun yritän jaksaa harrastaa liikuntaa , mieliala kun on syvällä ja vaikka väsyneenäkin lähtee kävely (hölkkä ) lenkille on se hyvää lääkettä , koko elämän kun on liikkunut siitä yrittää pitää kiinni. Miten muut ahdistus mieliala ongelma ihmiset autatte itseänne ?

8

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikunkanssa

      Liikunta on hyvä lääke ahdistukseen mullakin, liikkuminen lisää endorfiinien tuotantoa eli kohottaa mielialaa, jolloin ahdistuskin helpottuu.

    • Artsi6543

      Liikunta, terveellinen ruokavalio, sos.kanssakäyminen ja ylipäätään terveet elämäntavat ovat aina kaiken perusta. Stressiä koettaa säätää itselleen sopivalle tasolle.

    • kunahdistaa

      Sosiaaliset kontaktit ! Parasta olisi jos voisit kuulua johonkin mielenterveysongelmista kärsivien ihmisten ryhmään joka järjestää ryhmän jäsenille erilaisia tapaamisia kuten esimerkiksi kävelyretkiä, museokäyntejä ja kahvittelutilaisuuksia eri kahviloissa. Olisi myös hienoa jos ahdistuksesta kärsivillä olisi oma puhelinverkosto josta löytyisi aina joku jonka kanssa puhua.

      Seurustelu ja ajatustenvaihto toisten ihmisten kanssa on yksi parhaista menetelmistä taistelussa ahdistusta vastaan. Keskustelupalsta on tietysti hyvä asia mutta puhelinkeskustelu on vielä parempi koska sen vaikutus on tehokkaampi ja se paras vaihtoehto on pieni ryhmä joka kokoontuu silloin tällöin kahvikupposen ääreen seurustelemaan ja tukemaan toisiaan.

      • Terve.vaanmenoa

        Hullu olet jos menet muiden hullujen kööriin! Hakeudu mieluummin tervepäisten seuraan. Siellä opit elämään tosiasioitten kanssa. Mitä masentunut ihmisporukka sulle antaa? Ei niin mitään. Siellä vain itketään kun on niin paha olo. Höh.


    • kauhuakokoyö

      Nukkumaan valmistautuessa jo alkaa kierrokset kasvamaan kun tietää että n. 3 tunnin unen jälkeen herää kamalaan ahdistukseen , se on pahempaa kun fyysinen kipu. Jos ei ota rauhoittavaa niin valvoo kauhuissaan koko loppu yön .

    • se_elinikäinen

      Jokaisen on löydettävä itse keinot lievittää oloa, jos sellaisia yleensä on. Tuota liikuntaa taas tyrkytetään kaikille. Itse kävelin tänään kaksi tuntia eikä auttanut yhtään, täysin perseestä, että kaikilta erittyy samoista asioista endorfiineja. Liikunta on tietysti hyväksi muutoin terveydelle. Kävelemisen lisäksi käyn kuntosalilla ja teen kotona lihaskuntoliikkeitä ja voimistelen. Liikunta lähinnä vituttaa, mutta tiedän sen olevan hyväksi etenkin kun vanhemmiten lihaskunto muutoin huononee.

      Minulla auttoi työ eri aloilla ja ammateissa ja lisäksi olen harrastanut teatteri-ilmaisua eri muodoissaan. Tällä hetkellä ei elämääni valitettavasti kuulu kumpaakaan. Piti jäädä vanhuuseläkkeelle enkä sitten jaksanut käydä useita kertoja viikossa matkojen päässä niissä teatteriryhmissä, joihin olisi pitänyt sitoutua ja alan kursseja olen käynyt riittämiin, pidän nyt taukoa.

      Mielenterveysyhdistykset ovat siitä perseestä, että niissä ei saa sanoa, että työ voi vähentää ahdistusta. Sanaa työ ei saa niissä lausua. Eli jos olet hullu, sinun pitää olla sitä yhdellä oikeaoppisella tavalla. Vertaisryhmistä ja vertaistuesta on varmaankin hyötyä niille, jotka osaavat sairastaa oikeaoppisesti.

      Takanani on yli 40 vuotta hoitoja, pitkiäkin terapioita. Ei tarvi arvailla, mihin olen palkkarahani käyttänyt. Nyt ei ole varaa yksityiseen eikä julkinen puoli ota minua enää vastaan, koska en ole parantunut. Ei meillä mitään HaeApua automaattia ole.

      Elän päivä kerrallaan ja odotan kuolemaa. Kunpa korjaisi. olen vain valitettavasti niin hyväkuntoinen ja minulla on terveelliset elämäntavat, että turha toivoa.

      Vituttaa.

    • elänytjo

      Nykyään ei kyllä ahdista ja ei masenna, mutta aikoinaan liikunta teki hyvää. Juttelu ja höpöttely ystävien kanssa. Kirjoitin päiväkirjaa. Lukeminen vie ajatukset pois. Rukoileminen ja luottamus siihen että Jumalan kämmenellä ollaan oli se paras pitkäjänteinen apu. Jos elämässä sattuu kriisi vaikka vakava sairaus ja lapselle tulee jotain, jää työttömäksi ja on taloudellista ahdinkoa niin on luonnollista kokea ahdistusta. Se on sitten sairaaloista jos ahdistaa ja ei tunnista mistä se juontuu vaikka ei ole tietoisia ongelmia.

      • Terve.vaanmenoa

        Siinä on taas "hyviä neuvoja antava", joka ei ole kokenut elämässään mitään kriisiä. Tasapaksuista taaperrusta. Mene sinne ns uskovaisten kokoukseen hurskastelemaan. Täällä sinua ei kaivata!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5391
    2. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2232
    3. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2216
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1004
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      870
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      833
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      753
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      751
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      27
      736
    Aihe