osaisiko joku kuvailla missä kipu tuntuu sydänkohtauksen aikana, sydämessä vai koko sydämen alueella?
Kauanko sellainen kestää? Onko sydänkohtaus sama kuin sydäninfarktti?
Miltä sydäninfarktti tuntuu? Entä sydänkohtaus?
7
5086
Vastaukset
- tuntemuksia
miltä tuntuu. Olet varmaan lukenut kaikki Googlesta saatavat selvitykset, mutta kyllä tässä se aika selvästi kerrottiin:www.tohtori.fi/yleislaakari/145.html
Oliskohan sydänkohtaus Angina pectoris?- Infarktin kokenut
http://www.tohtori.fi/yleislaakari/145.html
Kun sydäntapahtuma sattuu kohdalle, niin kyllä sen tietää ilman arvuutteluakin. - Sydän
Infarktin kokenut kirjoitti:
http://www.tohtori.fi/yleislaakari/145.html
Kun sydäntapahtuma sattuu kohdalle, niin kyllä sen tietää ilman arvuutteluakin.välttämättä tiedä itse - eikä aina isompaakaan. Äidiäni oli itse tietämättään pieniä infarkteja - ne eivät näkyneet edes rasituskokeessa. Pari viikkoa rasituskokeen jälkeen varmuuden vuoksi varjoainekuvaukseen, tulos: 100 prosentin tukkeuma. Elämä oli minuuteista tai sekunneista kiini. Hän ei itse tajunnut vuosien aikana, että sydän vaivasi, koska hänellä rintakipu tuli viiveellä rasituksen jälkeen.
Toinen tuttavani koki kipunsa ruokatorviperäiseksi, vaikka oli infarktit menossa. Läheiset laittoivat sairaalaan, tulos: kolmen suonen pallolaajennus. Jos ei ole kovin kipuherkkä ja rintakipu on tullut vuosien saatossa hiipien kuvioihin, ei välttämättä tiedä, milloin on tosi paikka sairaalaan lähdölle. - opiskelija
Angina pectoris ei tarkoita samaa kuin infarkti. Se tarkoittaa rasituksessa syntyvää rintakipua, joka lakkaa kun ihminen levähtää. Angina pectoris ja infarkti ovat molemmat sepelvaltimotaudin oireita..
- Anonyymi
Sydän kirjoitti:
välttämättä tiedä itse - eikä aina isompaakaan. Äidiäni oli itse tietämättään pieniä infarkteja - ne eivät näkyneet edes rasituskokeessa. Pari viikkoa rasituskokeen jälkeen varmuuden vuoksi varjoainekuvaukseen, tulos: 100 prosentin tukkeuma. Elämä oli minuuteista tai sekunneista kiini. Hän ei itse tajunnut vuosien aikana, että sydän vaivasi, koska hänellä rintakipu tuli viiveellä rasituksen jälkeen.
Toinen tuttavani koki kipunsa ruokatorviperäiseksi, vaikka oli infarktit menossa. Läheiset laittoivat sairaalaan, tulos: kolmen suonen pallolaajennus. Jos ei ole kovin kipuherkkä ja rintakipu on tullut vuosien saatossa hiipien kuvioihin, ei välttämättä tiedä, milloin on tosi paikka sairaalaan lähdölle.>>välttämättä tiedä itse - eikä aina isompaakaan. Äidiäni oli itse tietämättään pieniä infarkteja - ne eivät näkyneet edes rasituskokeessa. Pari viikkoa rasituskokeen jälkeen varmuuden vuoksi varjoainekuvaukseen, tulos: 100 prosentin tukkeuma. Elämä oli minuuteista tai sekunneista kiini. Hän ei itse tajunnut vuosien aikana, että sydän vaivasi, koska hänellä rintakipu tuli viiveellä rasituksen jälkeen.
Toinen tuttavani koki kipunsa ruokatorviperäiseksi, vaikka oli infarktit menossa. Läheiset laittoivat sairaalaan, tulos: kolmen suonen pallolaajennus. Jos ei ole kovin kipuherkkä ja rintakipu on tullut vuosien saatossa hiipien kuvioihin, ei välttämättä tiedä, milloin on tosi paikka sairaalaan lähdölle<<
Mielenkiintoista tietoa ja itseänkin askarruttaa muutama asia.
Nyt viikon ajan ollut rintakipua keskellä rintaa ja pahenee välillä kohtaukseksi joka kestää noin 10 minuuttia. Sydänfilmit näyttävät kuitenkin normaalia sydämen toimintaa.
Pahimman kohtauksen aikana kädet tärisivät voimakkaasti ja oli huimausta ja kova jano ennen kohtausta.
Syvänlaskimotukoksen lääkitys ollut noin 5 viikkoa nyt ja tukos ulottuu ylös vasempaan reiteen. Pistävä kipu vasemmalla keuhkon alueella (tuntuu usein sisään hengittäessä).
Ensimmäinen kohtaus viime sunnuntaina ja taksilla sairaalaaan. TT-kuvisssa ei kuulemma näkynyt mitään keuhkoissa, eikä sydämessäkään. Kipuireet kuitenkin jatkuvat ja ovat pahenemaan päin. Mistä voisi olla kyse? Jos joku lääkäri lukisi tämän ja kommentoisi, niin olisin kiitollinen. Keuhkoveritulpaa itse epäilen. Näkyykö se aina verikokeessa?
- ehkä mennä
Tämän ko.oireita tunteneen henkilön kannattaa (ehkä)mennä aika pikaisesti lääkäriin.Ei kannata jäädä kuuntelemaan näitä "asiantuntijoiden " lausuntoja.
Luulen että tarvitset apua jo aika pikaisesti! - Anonyymi
Itselläni oli infarkti, pienen valtimon tukos sydämessä, oireili niin, että tuli huono (omituinen) olo ja yläkropan seutuvilla ja hartioitten ja molempien olkavarsien seuduilla omituista oloa, ei varsinaisesti kipua sen kovemmin. Todella outoa oloa.
Menin päivystykseen ja jouduin jäämään sairaalaan, kokeissa näkyi jonkin aineen nousu ja tähystys tehtiin, siinä ilmeni tuo tukos.
Ei pallolaajennus onnistunut, kun mulla on pienet suonet, päävaltimotkin pienet.
Naisilla oireet ovat monimuotoisemmat ja joskus huomaamattomat.
Lääkitys on ja myöhemmin magneettikuvissa todettiin vatsa-aortan tukkeuma, kun jalkoja valitin, eikä pulssi löydy nivusista tai nilkoista.
Sitäkään ei uskallettu leikata, kun niin suuri leikkaus olisi.
Ehkä pallolaajennusta voi joskus kokeilla siihen, jos ei ennemmin keikahda.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984