Käydän eduskuntakin kirkossa, kun alkaa uusi kausi! Miksi tällainen nyt on niin ihmeellistä joidenkin mielestä. Tässä jos missä pääsee kontaktiin ulkopolitiittisten asioiden kanssa. Martti Ahtisaarikin on ollut kutsuttuna.
Tapahtuma muodostuu varsinaisen rukousaamiaisen lisäksi useista lounaiden ja päivällisten yhteydessä käytävistä tapaamisista. Päätapahtuma on torstaiaamun suuri rukousaamiainen, jossa on yleensä kaksi puhujaa: Yhdysvaltain presidentti sekä vieraileva puhuja, jonka henkilöllisyyttä ei paljasteta etukäteen. Kansallisen rukousaamiaisen isäntänä toimii Yhdysvaltain kongressi, ja sen järjestelyistä vastaa fundamentalistinen The Fellowship -järjestö.[1]
Rukousaamiaisen 3 500 osallistujaa ovat Yhdysvaltain kongeressin ja hallituksen jäsenien lisäksi politiikan ja talouselämän eliittiä, joita on paikalle kutsuttu myös muualta maailmasta. Lisäksi mukana on Washingtonissa vaikuttavia diplomaatteja sekä uskonnollisia ja sotilasjohtajia. Euroopasta kutsuttuna on ollut yleensä konservatiivipuolueiden edustajia, muun muassa europarlamentaarikkoja.[1]
Suomalaisista poliitikoista ruokousaamiaiselle ovat osallistuneet muun muassa Päivi Räsänen, Eija-Riitta Korhola, Sari Essayah, Toimi Kankaanniemi sekä viimeisimpänä vuonna 2014 Timo Soini.[2] Myös presidentti Martti Ahtisaari oli kutsuttujen joukossa vuonna 2011, mutta hän jäi pois kiireisiinsä vedoten.[3] Kansanedustaja Laura Huhtasaari osallistui presidentti Donald Trumpin rukousaamiaiselle vuonna 2017.[4]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansallinen_rukousaamiainen
Mikä on rukousaamiainen - Marakin oli kutsuttu
TiedoksiTämä
0
57
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264