Sähköt vilkkuu

Lumikose

Kuulema monilla vilkkuneet valot tai menny pääsulake putaalla. Oliko joku isompi ongelma jossain vai mikä tuota aiheutti.

13

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kettunetti

Olipa syy mikä hyvänsä, Haukiputaan Sähköosuuskunnan verkko on maanlaajuisen mittapuun mukaan todella huonossa kunnossa. Ihan mihin suuntaan hyvänsä Haukiputaan keskustasta lähteekin, löytyy 60-luvun ilmajohtoja, puuorsia ja pylväitä joissa on jo 1-2 nauhaa silmän korkeudella tai ainakin pitäisi olla. Kohtalaisen kovista siirtomaksuista huolimatta HSO ei kunnosta verkkoaan juuri lainkaan, eikä esimerkiksi muiden verkkoyhtiöiden tapaan suuria maakapelointisaneerauksia tehdä. Nyt vuodenvaihteen tykkylumiongelmat toivat lisäksi esiin HSO:n vaatimattoman kyvyn toimia häiriötilanteissa.

Olen itse kovin onnellinen että pääsin HSO:n vaikutusalueelta pois, tänne Oulun puolelle. Sähköt eivät ole pätkineet kahteen vuoteen kertaakaan. Minusta Haukiputaan ja HSO:n yhteinen ongelma on naurettava roikkuminen siinä "Minä olen Haukiputtaalainen, en Oululainen" -asenteessa ja sitkeä kiinnipitäminen omassa verkkkoyhtiössä, joka ei ole kykenevä verkkoaan nykyaikaisesti hoitamaan.

• naapuri_

Tuossa vieressähän vielä näyt kortteeraavan etkä Oulussa

• martin_niemi

Talous kuralla

• SäästöSäätövirtaa

Ei ydin eikä hiili saati vesivoimaa,Pekka Haavisto kumppaneineen virtasäätimen kimpussa PÄÄLLÄ/POIS/PÄÄLLÄ jne.Hyppyvirtaa.

• KestääköKollaja

Virtaa...Virtaa,vielä virtaa vaan kauanko virtaa?Pyhäjoella jo nähty ja kuultu kettinkien kolinaa!

• Maattamaton

Kannattaa tarkistuttaa maadoitukset, se on myöhäistä niitä tutkia hiilikasan päältä.

• Hymyilevä_Hymiö

Vikkuvalo Oy sanottiin jo 80-luvulla.

• SäteileeköPolla

Jospa ne ovat niitä puttaalaisille ominaisia ottalamppuja...Ne vilkkuvatvalot?

• Plopper

Koko putaan sähköosuuskunta on iso vitsi. Meillä oli muuntajalla joku huolto ja sen jälkeen klapisirkkeli pyöri väärin päin. Soitin sinne ja valitin ja vasta viikon päästä saivat aikaiseksi tulla korjaamaan. Meni pari vuotta ja jälleen sama juttu. Sitten en enää viitsinyt soitella vaan käänsin sirkkelistä vaiheet itse. En voi käsittää mitä ihmeen tahvoja siellä sähkötöitä tekee jos ei osata pyörimäsuuntaa mitata 3-vaihesysteemistä.

• naapuri_

helpommalla pääset kun ostat ne klapit

• Tyytyväine

Nehän on tulleet nopeasti.Jos niin toope kun kuulostat olevan oot ,harmi että tulivat ollenkaan.Mite se muka sun lapikonneeseen on vaikuttanu jos ne jollakin muuntajalla painanee hommia??

• Autoileva-asiakas

Ne tumpeloi muuntamon uusimisen yhteydessä johot ristiin. Tuosa ne on kesän olleet tien tukkona ja ajanee nuot tiet paskaksi. Kai ne korjaa ne.

• Hankalaaperinhankalaa

Mitempä tuota näät sieltä johtimesta vilkkuuko se sähkö?Valothan kyllä näkeepi ku ne vilkkuu sekä auton vilikku ko vilkuttaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin

Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000
      Maailman menoa
      533
      8536
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      158
      1172
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      806
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      39
      745
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      686
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      637
    Aihe