Maksuhäiriömerkinnän poistumispäivästä kysymys

Mikkoinennnn

Olen maksellut ulosottoon vuosia. Nyt tsekkasin omat luottotiedot ja 25 merkintää vielä jäljellä. Silmiin pisti kun jokaisen velan perässä oli "poistopäivä" -kohta. Elikkä otan esimerkin: oon velkaa OK perinnälle 700 euroa. Perässä lukee poistopäivä 4.4.2018. poistuuko tuo velka ja summa todella silloin, vaikka minulta yhä menee palkasta ulosottoon?

2

2114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lksgsgasggsas

      Se luottotietomerkintä poistuu sinä päivänä.

      Eli jos siinä lukee

      "OK perintä 700 euro poistuu 4.4.2018 ",

      silloin se poistuu huhtikuun 4.päivä 2018.

      Tosin jos sitä ei ole maksanut OK-perinnälle ja sen 15 vuoden vanheneminen ei ole tullut täyteen niin se OK perintä perii sitä uudelleen esimerkiksi syyskuussa 2018 veronpalautusten toivossa ja jos sitä ei saada ulosotossa perityksi niin sieltä tulee esimerkiksi marraskuussa 2018 "ulosotossa todettu varattomuus tai muu este" ja siitä tulee sitten uusi merkintä "OK perintä 700 euro poistuu 3.11.2021".

      Kun velka vanhenee lopullisesti 15 vuoden jälkeen niin samalla poistuu se luottotietomerkintä siitä.

      Jos sen velan maksaa pois niin luottotietomerkintä katoaa jos siinä on suppea ulosotto ollut eli UMS merkintä.

      UMV merkintä ei poistu vaikka velan maksaa pois vaan se on sen 3 vuotta siellä. UMS merkintä sen sijaan katoaa kun sen maksaa pois.

      Jos uusia merkintöjä tulee niin vanhojen merkintöjen säilytysaika pitenee neljään vuoteen.

      Tuolta niitä luottotietomerkintöjen aikoja voi kummastella:

      http://www.asiakastieto.fi/pdf/luottotietomerkinnat.pdf

    • zigmund

      Muuta ulkomaille. Vaikka Ruotsiin niin ei vouti hatyyttele. Tai Eestiin. Siel o toita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe