Selkäsairaus ja kuntoutus

Uusiselkä

Olen vähän päälle 30v nainen ja sairastunut selkäsairautta 1,5v putkeen. Selkä on kuvattu magneetilla kaksi kertaa ja alimmalla nikamavälillä on välilevyn rappeuma ja repeämä. Kuinka kauan repeämän paraneminen kestää? Oireena on päivittäin jalan puutumista, välillä nykinää, selkäsärkyä. Hoitona olen käynyt fysioterapiassa, särkylääkkeitä menee kuureittain ja teen kävelylenkkiä. Leikkaus ei ole tullut kyseeseen koska vielä jalka ottaa päälle. Sairaus rajoittaa elämää enkä voi istua puolta tuntia pidempään. Satulatuolilla hieman pidempään. Mitä apua tilanteessa voi vielä saada? Lääkäri kirjoitti b-lausunnon kelan kautta uudelleen koulutukseen. Mutta mikä ala voisi olla mitä selkä kestää?

2

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairalomalainen

      Itsellä selkä leikattu 3krt eikä vieläkään kunnossa. Jalka alkoi pettämään viimeisen leikkauksen jälkeen ja pettää edelleeenkin silloin tällöin. Itse olen ollut sairaslomalla 8v selän takia. Lääkkeitä menee päivittäin 8kpl:ta päivittäin ja pitäisi kouluttaa itseni uuteen ammattiin mutta ongelma kanssa on siinä, että mitä sitä sitä pystyy tekemään. Mielenkiinnolla odottelen mitä viisaammat päättää mitä voisin alkaa tekemään kun omat mielipiteet menee taivaan tuuliin. Eläkevakuutusyhtiössä on ne viisaammat ketkä tietää kaiken ilman, että on edes asiakasta nähnyt. Sun tilanteessa en kyllä tiedä mikä auttaa kun et edes leikkaukseen pääse. Itsellä tuli paremmaksi kyllä ensimmäisen vuonna -07 tehdyn leikkauksen jälkeen mutta ei ole kunnossa vieläkään. Joillakin on tosiaan kivut jääneet leikkauspöydälle mutta omalla kohdallani niin ei vaan ikävä kyllä käynyt.

    • RandomThinker

      Kyllä valitettavasti vaikuttaa siltä. että sulle jää pysyvää oiretta jos oireet jatkuvat vielä 1,5 vuoden päästäkin. Kuten tuossa alla kerrottiin, edes operointi ei välttämättä tuo pysyvää apua, vaan voi mennä pahemmaksikin.

      Joo tiedän ihan tarkkaan mitkä sun fiilikset on, sillä itsellä on ihan samaa ylipäänsä caudatyyppistä oiretta lievänä. Panacod ja Sirdalud käytössä. Kaikki muut mitä kerrot istumisista ja kuntoutuksesta on just kuten kerrot.

      En tiedä sitten mikä ala olisi sopiva, kun sit istumista on paljon kuitenkin niissä vaihtoehdoissa mitä voi ylipäänsä ajatella. Kognisiiviset kyvyt asettavat myös omat rajoitteensa, jota lääkkeet, kipu ym. oireet eivät ainakaan paremmaksi tee. Itse en ole töissä vaan olen eläkkeellä ollut jonkin aikaa. Olen vain hieman sinua vanhempi eli ei tämä herkkua ole, varsinkin kun niitä kognitiivisia kykyjä olisi. Olisiko joku ammatti johon kykenisit, olisi motivaatio ja ei edellyttäsi säännöllistä työntekoa vaan voisi joustaa tarvittaessa...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe