SFP och Folktingen bör vara uppmärksamma nu.

098787678

De Blåa ville byta namn på Leninparken i Helsingfors. Vem vet vad deras nästa namnbytesförslag är.Där finns ju också Svenska teatern och annat svenskspråkigt som säkert inte passar dem.

24

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helsingforsbo

      Blå Framtid har inte viktigare frågor att ta itu med ?

      • enspråkigtfinsktFinland

        Jag har ännu inte fått klart för mig vad de riktigt har på sin agenda utom nu motståndet mot svenska språket.


      • enspråkigtfinsktFinland kirjoitti:

        Jag har ännu inte fått klart för mig vad de riktigt har på sin agenda utom nu motståndet mot svenska språket.

        Vänta bara då medborgarinitiativet för avveckling av oförtjänta syltpelare för folkvalda dyker upp. Li Andersson gjorde readan bort sig, precis som någon SFP:ist.
        När alla blåas, utom Soinis och Vistbackas plan är anpassningspension från 05/2019 framåt, får ni se med vilken frenesi och med vilka argument bl.a. "aktiivimalli - kolmiolääkehörhö" Lindström klänger sig fast vid sin syltpelare.
        Lindström kommer dock att vara undantaget, för förutom att den inte själv vill hamna ut för aktiveringsåtgärder, bävar folket för det med, med facit på handen. En kvarts galning som dubbel minister - vem fan kom på det vidriga skämtet?


      • 987676
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Vänta bara då medborgarinitiativet för avveckling av oförtjänta syltpelare för folkvalda dyker upp. Li Andersson gjorde readan bort sig, precis som någon SFP:ist.
        När alla blåas, utom Soinis och Vistbackas plan är anpassningspension från 05/2019 framåt, får ni se med vilken frenesi och med vilka argument bl.a. "aktiivimalli - kolmiolääkehörhö" Lindström klänger sig fast vid sin syltpelare.
        Lindström kommer dock att vara undantaget, för förutom att den inte själv vill hamna ut för aktiveringsåtgärder, bävar folket för det med, med facit på handen. En kvarts galning som dubbel minister - vem fan kom på det vidriga skämtet?

        Det var Mats Nyland från SFP .


      • 987676 kirjoitti:

        Det var Mats Nyland från SFP .

        Mats gav ett mycket dåligt intryck.


    • Svenska Teater pitää ehdottomasti muuttaa nimi, jos haluaa tukea valtiolta.
      Svenska viittaa Sverigeen. Suomen valtio ei voi tukea Ruotsin teatteria!

    • minnsjagfel

      Var det inte någon persu som ville byta namn på Östersjön också ?

    • bortglömda

      De Blåa har ju ingen presidentkandidat, något måste de hitta på för att få litet uppmärksamhet.

      • lamflamf

        Inte har KD heller någon kandidat.De är ändå förnuftiga, börjar inte med onödiga spektakel.


      • lamflamf kirjoitti:

        Inte har KD heller någon kandidat.De är ändå förnuftiga, börjar inte med onödiga spektakel.

        Ei RKP:llä ole presidenttiehdokasta. On muuan kommari, joka ei saa edes Bideen äänimäärää.
        Aika väsynyttä touhua. Ihme, etteivät valinneet Donneria?
        RKP onkin pienin puolue, mutta ei tarvitse ihmetellä.


      • dkkfhlv
        DonaldTruth kirjoitti:

        Ei RKP:llä ole presidenttiehdokasta. On muuan kommari, joka ei saa edes Bideen äänimäärää.
        Aika väsynyttä touhua. Ihme, etteivät valinneet Donneria?
        RKP onkin pienin puolue, mutta ei tarvitse ihmetellä.

        Jag trodde KD var mindre.


    • kulturförändrare

      Helsingfors sade ändå nej.

    • populärastekedjan

      De blåa är mycket kuturella, på sitt eget forum gnäller de om Svenska Teatern i Helsingfors.

    • tillminneavSambo

      Hade de tänkt döpa den till Terhoparken ?

      • Nej, för de vägrar använda svenska.Förslaget måste ha varit; Terskapuisto.


      • helsingforsbo
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Nej, för de vägrar använda svenska.Förslaget måste ha varit; Terskapuisto.

        Självklart måste det vara bara puisto..


    • rikssvenska.teatter

      Svenska teatterilla on vain ruotsinkielinen nimi, mitäs oodi moonsson siihen sanoo, onko rikottu kielilakia?

      • skillnaden

        Antagligen för att Svenska teatern inte är tvåspråkig, det är däremot biblioteket.


      • skillnaden kirjoitti:

        Antagligen för att Svenska teatern inte är tvåspråkig, det är däremot biblioteket.

        Helsingin ravintolaelämän on vallannut englanti. Monissa ravintoloissa ei henkilökunta osaa enää hvin suomea, vaan puhuvat englantia. Huomionarvoista on, ettei löydy montaakan ravintolaa, jossa palvellaan ruotsiksi. Ruotsi on kuoleva kieli Helsingissä.
        Olisi mukava tietää, että missä Månsson syö pizzansa? Tai dokaa tuoppinsa?


      • manvetvilka
        DonaldTruth kirjoitti:

        Helsingin ravintolaelämän on vallannut englanti. Monissa ravintoloissa ei henkilökunta osaa enää hvin suomea, vaan puhuvat englantia. Huomionarvoista on, ettei löydy montaakan ravintolaa, jossa palvellaan ruotsiksi. Ruotsi on kuoleva kieli Helsingissä.
        Olisi mukava tietää, että missä Månsson syö pizzansa? Tai dokaa tuoppinsa?

        Det beror förstås på vilka restauranger man besöker.Jag har alltid fått god betjäning på svenska.


      • manvetvilka kirjoitti:

        Det beror förstås på vilka restauranger man besöker.Jag har alltid fått god betjäning på svenska.

        Tukholmassa varmaan, mutta sielläkin pizzeriossa ei enää hyvää ruotsia puhuta.
        Viimeksi kävin Bellevuessa ja en usko, että henkilökunta olisi palvellut ruotsiksi.
        Nepalilaisessa ravintolassakin henkilökunta näytti huonosti ruotsia osaavan näköisiltä.
        Mitenhän olisi, jos Burger Kingissä pyytäisi palvelua ruotsiksi?


      • DonaldTruth kirjoitti:

        Tukholmassa varmaan, mutta sielläkin pizzeriossa ei enää hyvää ruotsia puhuta.
        Viimeksi kävin Bellevuessa ja en usko, että henkilökunta olisi palvellut ruotsiksi.
        Nepalilaisessa ravintolassakin henkilökunta näytti huonosti ruotsia osaavan näköisiltä.
        Mitenhän olisi, jos Burger Kingissä pyytäisi palvelua ruotsiksi?

        "Mitenhän olisi, jos Burger Kingissä pyytäisi palvelua ruotsiksi?"

        Todennäköisesti saisi, mutta miksi kukaan ihminen vaivautuisi sinne?
        Kiitos kun jaat ruokailutottumuksesi kanssamme. Se on samaa laatua kuin kirjoittelusi tavoittelee.


      • manvetvilka
        DonaldTruth kirjoitti:

        Tukholmassa varmaan, mutta sielläkin pizzeriossa ei enää hyvää ruotsia puhuta.
        Viimeksi kävin Bellevuessa ja en usko, että henkilökunta olisi palvellut ruotsiksi.
        Nepalilaisessa ravintolassakin henkilökunta näytti huonosti ruotsia osaavan näköisiltä.
        Mitenhän olisi, jos Burger Kingissä pyytäisi palvelua ruotsiksi?

        Det var nu fråga om litet högklassigare restauranger än pizza - eller hamburgarställen.


    • DonladtheBig

      Olisi mukava tietää ne hienot ravintolat, missä palvellaan ruotsiksi?
      Fiskartorpet, Palace, Marski ovat kiinni. Lehtoranta, Elite. Salve ja Merimakasiini ovat ravintooita, joissa olen käynyt lähiaikoina, mutta palvelu on ollut suomeksi. Yleensä nykyisin käyn nepalilaisessa tai kiinalaisessa ravintolassa. Stockmannilla saa myös katkarapuleivän suomeksi.
      Ei kukaan tarvitse ruotsia saadakseen ruokaa tai mitä tahansa palvelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe