Oops, I did it again

myönnänolenaddikti

varmaan miljoona kertaa olen käynyt tämän saman lävitse. Tili tuli, onneksi sai vuokran laskut maksettua ja ostettua vähän ruokaa/hoidettua muut pakolliset menot. Tiukka budjetti oli alunperinkin kuukaudella luvassa, joten päätin vähän pelailla, sinnehän ne menivät kun ei osannut voitolla lopettaa. Nyt on sitten kolme viikkoa vieläkin tiukempi budjetti, nimittäin pyöreä nolla euroa.

Ehkä ainoa keino päästä irti tästä saatanallisesta ja typerästä riippuvuudesta olisi katkaisuhoito. En tiedä pääseekö sinne peliongelman takia? Ainoa apua mitä tähän riippuvuuteen tuntuu saavan on kultainen ohjenuora - laita kortille nostoraja, äläkä pelaa. Voi kun se onnistuisikin niin helposti.

Pitää kyllä sanoa, että peliriippuvuuden ja muitakin riippuvuuksia kokeneena en voi kirjoittamalla ilmaista sitä ihailun ja arvostuksen määrää henkilöä kohtaan, joka on peliriippuvuuden onnistunut selättämään. Varmasti pahempi riippuvuus kuin heroiini, tämä on niin uskomatonta, ei sitä voi ymmärtää jos ei ole itse samassa veneessä.

Omakohtaisesti on alkanut tuntumaan, että ainoastaan Jumala voi minut tästä vapauttaa. Jatkan rukoilua ja toivon joskus pääseväni tästä irti. Voimaa ja jaksamista kaikille samassa tilanteessa oleville.

3

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noplay

Uuden vuoden lupaus on hyvä keino luopua, tai ainakin yrittää luopua jostain itseä jäytävästä riippuvuudesta. Olen itse käyttänyt lupauskonstia esim.tupakointi 14-vuotta ilman, alkoholi 2-vuotta ilman ja nyt pelaaminen lähes kaksiviikkoa ilman. On tunne, että pelaamiseekin tulee pitkä tauko .Päivä kerrallaan on mentävä, ja jokaisesta päivästä lujasti uskoen, että pystyy vielä tekemään itseään koskevia päätöksiä .Herrana ei orjana, se kohottaa itsetuntoa.

• Hei.
      Olen pahoillani tilanteesta, jossa olet. Sanot kokeneesi saman jo useita kertoja. Hyvä juttu on se, että myönnät olevasi peliriippuvainen. Se on jo yksi askel eteenpäin, ota seuraava. Hae apua, pelasta itsesi. Jos asut pääkaupunkiseudulla, voit mennä Tilttiin, siellä on monenlaista tukea tarjolla. Mene rohkeasti, ensimmäinen kerta on jännittävin. Voit myös soittaa Peluuriin, arkisin klo 12 - 18, ilmaiset puhelut. Siellä osataan kuunnella ja kertoa mitä kannattaa tehdä, mihin mennä avun piiriin. Peliriippuvuus on vaikea riippuvuus. Se on Suomessa kovin yleinen ja yhä enemmän ihmisiä on sen piirissä, niin ongelmapelaajia, kuin läheisiäkin, joille tilanne on myös raskas.

Tsemppiä,
      Pirkko-pappi

• kirkko_tiltissä

Aloittaja luottaa Jumalaan, pappi Tilttiin. Taitaa kirkon usko olla tiltissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3475
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1188
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe