Puhelinmyyjä kauppasi minulle halpaa ilman datarajoitusta olevaa puhelinliittymää. Sanoin, että otan sen, jos sen voi laittaa nettitikkuun. Sitten teen siitä veljeltäni saadun reitittimen (tms) avulla Wlanin ja käytän montaa laitetta yhdellä SIM-kortilla.
Puhelinmyyjä väitti, ettei se onnistu eikä myynyt liittymää minulle.
Oliko hän oikeassa? Miksei niin voi tehdä? En tunne tekniikkaa, mutta oudolta se vastaus vaikutti.
Voiko puhelimen SIM-kortin laittaa nettitikkuun
7
4754
Vastaukset
En ymmärrä miksi ei toimisi.Toki tuo teknisesti voitaisiin estää, mutta ei tiedä onko laillista.
- apinaetgorilla
Halpa puhelinliittymä ilman datarajoitusta taitaa olla 256kBit/s.
Sellaisella ei kovin montaa laitetta käytetä, puhelimen datakäyttökin on tuskaista. - Arvaustoimisto
Halvimmasta ja hitaimmasta päästä tällaisia PUHELINliittymiä. Nopeuden kasvaessa hintakin nousee
---
DNA 4,90
- puhelut/viestit käytön mukaan
- rajaton netti (nopeus 256 kbit/s eli siis 0,256 Mbit/s)
Elisa 9,90
- puhelut/viestit käytön mukaan
-rajaton netti (nopeus 1Mbit/s)
Telia 16,90
- sis. puhelut 250 minuuttia, viestit 250 kpl
- rajaton netti (nopeus 2 Mbit/s)- Arvaustoimisto
Sitten PUHELINliittymiin hiukan nopeampi netti:
DNA
21 Mb/s 13,90
100 Mb/s 24,90
Elisa
50 Mb/s 24,90
200 Mb/s 29,90
Telia
100 Mb/s 24,90
- Arvaustoimisto
Kannattaa tosiaan kysellä, että mitä tarkoittaa "ilman datarajoitusta". Onko nopeus "rajaton" vai siirrettävän datan määrä? Ei noilla miniminopeuksilla mitään videoita edes yksi kerrallaan katsele. Kelvollinen netti tuo hintaan kympin verran lisää.
Rajattomana on helppo myydä. Asiakas ei välttämättä saa sitä rajatonta, mitä kuvittelee ostavansa.- alkuperäinenkysyjä
Mitä merkitystä sillä on, onko se data jonkun nopeuksista? vastatkaa siihen, kysymykseen, toimiiko nettitikku, Nyt operaattorilta on kirjallinen tarjous, että toimii 4G ja 3G:ssä heidän verkkonsa maksiminopeudella. En usko sen vaikuttavan tuohon toimivuusasiaan.
sanoo alkuperäinen kysyjä - kukamahtaaollakkaan
alkuperäinenkysyjä kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on, onko se data jonkun nopeuksista? vastatkaa siihen, kysymykseen, toimiiko nettitikku, Nyt operaattorilta on kirjallinen tarjous, että toimii 4G ja 3G:ssä heidän verkkonsa maksiminopeudella. En usko sen vaikuttavan tuohon toimivuusasiaan.
sanoo alkuperäinen kysyjäValitettavasti on mahdoton sanoa koska tiedot tulevat tiputtelemalla.
Toimiminen selviää kun laittaa sim-kortin sinne mikäsenytlieneekäänlaite.
Tuskin operaattori vakuuttaa että TOIMII "verkon maksiminopeudella" jatkuvasti joka paikassa tätä matoista maata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1946779- 1591996
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551198Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢461061Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu981027Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6957Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251924- 41899