Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Uusi insignia on mahtava auto hintaansa nähden

Hienotvehkeet

Nyt lähtee mersun C vaihtoon ja tilalle tulee tuo grand sport insignia. 2 litran turbo 260hv neliveto. Hinta pyöreesti 50 riippuen varustelusta. Valtavat tilat; hiljainen ja auto tuntuu kun ajaisi iso edustusautoa. Täytyy sanoa etten keksi enää syytä miksi ajaa vm2016 C220 dieselillä? Hinta on tässä kyllä kohdallaan ja saa vielä tuon saman nelivedon kun focus RS:ssä. Koeajolla auto tuntui mukavalta ja ei niinkään miltään sportilta, tarvittaessa vaihteisto reagoi nopeasti ja sitten kulkee. Kokeilin itse kitkoilla ja pääsin 6,4sekuntiin 0-100 joka on jo ihan hyvä lukema tälläiselle isolle perheautolle, lukema on mitattu tarkasti kellolla ja niin että jarru pohjaan ja kaasua jonka jälkeen jarru pois ja kaasu pohjaan. Insignia on siitä jännä ettei se yllytä ajamaan kovaa vaan alusta on erittäin mukavuuspainotteinen. Tässä ei tarvitsisi olla tehoa näinkään paljoa.

17

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kdkmfmfmfmf

      No myydäänhän tuota vähemmilläkin tehoilla.

      • Hienopeli

        Niin myydään. Bensakonetta ei vaan löydy kuin 165hv ja seuraava 260hv. Olisi semmoinen 200hv jo riittävä isoon autoon kunhan vääntöä on riittävästi.


    • Jarno86lahti

      Ajoin myös 260hv nelivedon. Käytännön kulutus oli 9,7 mittarin mukaan. No auton hinta oli varusteilla muistaaksen 53tuhatta. Jos tuolle haetaan verrokkia niin audi A5 tfsi quattro ajettiin myös. Audi on hieman sporttisempi ja nopeampi hyvin marginaalisesti(jos sillä on väliä jollekkin). Audi A5 vastaavilla varusteilla maksaa n.80 tuhatta. Tyylikkyys on makuasia ja nämä merkkien status kysymykset? Audi on eri kokoluokan auto kuin opel. Opel insigniassahan on paremmat sisätilat kun uudessa E-sarjan sedanissa. Audi A5 takapenkille ei aikuisia halua istuttaa. Eri hintaluokan autoja tosiaan, mutta paljonko ostaakaan bensaa sillä 25 tuhannella joka on autojen hintojen erotus? Onko siinä mielessä opelin kulutuksella enää väliä? Sillä audikin vie sen 8,5-9 litraa todellisuudessa. Sitten yksi asia, opelissa saa kunnon nelivedon, audissa tulee jo ns ultra-quattro joka ei pärjää opelin nelikolle joka kuten edellämainittu on lainattu focus RS:stä.

      • Eivälimerkkejä

        Hyviä pointteja Jarnolla. Ja on kyllä totta että tuolla kulutuserolla ei saa Audilla ajaen tuota hintaeroa kiinni käytännössä millään. Jotta Opelin ja Audin välinen hintaero saataisiin polttoaineissa säästämällä kiinni, kyseisellä autolla pitäisi ajaa 1,50€ bensanhinnalla 1 800 000 km. Siis lähes 2 miljoonaa kilometriä. Eipä taida kovin moni pitää autoa noin kauan. Ja mikä nykyauto kestää sen 1.8 milj. kilometriä onkin vielä sitten ihan oma asiansa...

        Tuo Opelin nelivetojärjestelmä on GKN:n käsialaa ja tosiaan kyllä melkoisen pätevä. Eipä silti, jo se Opelin vanhakin nelivetojärjestelmä arvioitiin testin parhaaksi mm. TM:ssä.


    • design.kohdillaan

      Hyvältä näyttää ja painoakin on saatu kohtuullisemmaksi vanhaan malliin verrattuna, joka on hyvä homma alustaosien kestävyyden, kulutuksen ja suorituskyvynkin kannalta.
      Saattaisin muuten olla hyvinkin kiinnostunut, mutta Insignia on omaan käyttöön jo turhankin iso auto.
      Tosin koeajolla käyminen saattaa vielä muuttaa mielipiteen - vähän käytettyjä myyntiin odotellessa.

    • Vintiöveli

      Astra oli jo hyvä esitys ja insignia toki vielä parempi jos isoa autoa haluaa alle. En hirveästi keksi heikkouksia insigniasta. Ajossa olleet oli 210hv diesel sekä 260hv bensa. Nelivedon toimivuutta en päässyt testaamaan kun tiet etelässä oli kuivat. Tehoa kummassakin mallissa on vähintään riittävästi. Urheiluautoa jos hakee niin sitten on täysin väärä autovalinta tämä insignia. Alusta on kaikinpuolin mukavuuspainotteinen sekä vaihteisto joten autolla ei tee mieli varsinaisesti kaahailla. Tässä tullaan taas siihen että opel on mukavampi ajossa kuin muut saksalaiset kuten E-sarja, 5-sarja ja vanha(nykyinen) audi A6. Tämä kolmikko on lähes poikkeuksetta aika napakka alustaltaan no joo toki mersu on hyvä ja oikeilla rengasvalinnoilla mukava mutta melkein sen ilmajousituksen saa ruksia jos haluaa päästä insignian mukavuuteen. Insigniassa jota ajoin oli säädettävä alusta ja kieltämättä meno on samanlaista kuin mersun ilmajousituksella, kumpaakin on kokeiltu. 20 tuumasia vanteita en laittaisi insigniaan se varmaan pilaa auton kun auton?. Joku jo sanoikin statusasioista..ne merkkaa joillekkin ja joillekkin ei. Opel insignia ei ainakaan 260hv nelikkona häpeile muille saksalaisille millään tapaa mutta jos joku heikkous haetaan niin sitten se brändi/status/fiilis arvo joka merkkaa tai ei merkkaa. Insignia on ns bang for buck car ja on mielestäni hassua että sitä verrataan A4, 3-sarja ja C-sarjan tasoisiin pikkuautoihin. Oikeat verrokit on ne isommat mallit kaikin paitsi hintansa puolesta.

    • Varmastitoimiva

      Uusi 260hv bensaversio voitti radalla vanhemman 325heppaisen insignia OPC:n jos tämä nyt ketään kiinostaa:) eli varmaan tuo auton kevennyskuuri tosiaan toimii ja uusi neliveto näyttää olevan pätevä.

      • Näinonnn

        Nurburgringillä!


    • Vanha.corsa

      Oottako te noin rikkaita? Itse kahtelen ja kyselen vikojen syitä yli kymmenen vuotta vanhoihin autoihin. Oispa mullaki ylimäärästä sen verran että vois nakata tuosta vaan viiskymmentä tonttua autoon.

      • Muistanaaollatarkka

        Harvapa nakkaa 50 tonttua autoon vaikka se olisi kädessäkin. Opelin saa 0,5% todellisella vuosikorolla omaksi ja 72kuukauden maksuajalla ja isommalla viimeisellä erällä tuommoinen 50-60 auto ei ole kuin sen päälle 700e/kuussa. Tämä nolla käsirahalla. Toki tarvitaan hyvät tulot tai no ei nyt mitään ihmeellisiä tuohon, lyhentäähän jotkut tuttuni jopa 2000e kuussa autojaan. Mutta tosiaan rahaa ei autoon kannata sitoa. Ja mitä enemmän annat käsirahaa sitä enemmän häviät kun menet autoa vuoden kahden päästä vaihtamaan. Autoliike katsoo usein jäännösvelan ja jos olet autoa lyhentänyt liikaa tai jopa maksanut sen käteisellä niin sitä huonompi on hyvityksesi seuraavaan mitä pienenmpi on velka. Ja tästä on kokemusta itsellä ja monella monella tutullani. Älä koskaan maksan autosta käsirahaa vaan aina ilman käsirahaa ja pienellä korolla jotta auto lyhenee.


      • nojooniinpäniin

        Taisit tuossa antaa reseptin rikkaan miehen ikuiseen köyhyyteen.
        Vaurauteen ja taloudelliseen riippumattomuuteen on ihan toisenlaisia reseptejä. Eri asia sitten on se, jos vaurautta on jo kertynyt riittävästi, ennen kuin aloittaa tuollaisen vekselivetoisen 50 tontun auton pitämisen, sillon se ei paljon rasita kukkaroa, joskin hidastaa edelleen vaurastumista.


      • Seonelämää

        Miksi pitäisi vaurastua? Eikös se ole kiva elää kun tienaa hyvin? En ymmärrä miksi laittaa ne rahat säästöön kun voi niitä käyttääkin ja elää mukavasti päivästä toiseen. Monella säästäjällä käy niin että äkkiä huomaakin olevansa liian vanha moneen asiaan. Rahaa on mutta ei terveyttä tai muuta? Siksi kannattaa hoitaa asiat hyvin ja tienata kivasti jotta voi joka kuussa elää ja ostaa kivoja asioita ja palveluita.


    • Muotomarkku

      Kieltämättä uusi insignia on luokassaa komea ilmestys. Varsinkin OPC ulkopaketilla näyttää todella linjakkaalta. 20” vanteet varmaan syö mukavuutta joten maltillisempi 18”tuumaa on varmasti hyvä kompromissi ulkonäön ja mukavuuden välillä. Takajalkatilat on edustusautoluokkaa kuten superbissa. Jos tarkkoja ollaan niin insignia/superb onkin takajalkatiloiltaan parempi kuin 5-sarja/A6/V90/E-sarja. Kyllä kelpaa.

    • Aamun-Armo

      Kävin työmatkalta yllättäen koeajamassa uuden insignia country tourerin. Täydellinen ylläri... en voinut mitenkään uskoa että Opel voisi yllättää POSITIIVISESTI. Nykyinen Superb tuntuu nyt jotenkin...tylsältä...prkl

      • Onn-G-Ideoi

        Autokuume on pahuksen kallis tapa parantua kevätväsymyksestä :)


    • lottoaa

      Kuinka pitkä ja kattava takuu? monestti vaan näissä Karvaooppeleissa todettu vakavia ongelmia milloin ei kestä laattikko (laakerit liiantiukoilla sovituksilla)taikka alkuaikojen 4 veto ei ( pystytty toimittamaan varaosia niinpaljon niitä hajosi ) eli 5 vuoden päästä varmaan ollaan viisaampia oliko hyvä vai ei.

      • Paulakaula

        Kyllähän auton kuin auton heikot osat tulee aina korjatuksi takuuaikana. On vian syy sitten suunnitteluvika tai heikko komponentti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe