Kuulostaako normaalilta?

Aloittelija123

Sain ensimmäisen epilepsiakohtauksen parikymppisenä n. 15v. sitten ja välissä oli vuosien tauko, yhtäkkiä taas viime kesänä. Elämäni on ollut rankkaa, voiko tuo kohtaus johtua ihan vain siitä?
No se omituisuus: eka kerralla en huomannut mitään erikoista syödessäni läääkkeitä (trileptal 300mg 1 2) mutta tällä kertaa ne on mennyt päähän ym. Viikko sitten sain ilmeisesti lääkkeistä huolimatta kohtauksen ja sen jälkeen olen ollut ihan sekaisin 😯 esim. muistini ei toimi ja olen ihan kännissä koko ajan 😯😯😯😯 olisi tärkeää päästä normaaliin olotilaan, koska aloitin uuden työn!! Soitin hoitajalle mutta hän veikkasi vain kohtausta ja sen jälkioireita....... kuulostaako siltä? Lisäksi korvani soivat ja olin tulla hulluksi alkuviikosta, kävin hierojalla ja se vähän auttoi.. näköjään lievä sointi vieläkin. Ja miten voin jatkaa uudessa työssä jos olen päissään siellä lääkkeiden vuoksi enkä opi mitään?!

2

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leekis

Olisikohan aika päivittää lääkkeiden sopivuus ja hoitovaste jo? Tuollaset oireet pitää puhua ihan lääkärin kanssa jo,mielummin neurologin kanssa koska tuo on neurologinen sairaus. Jos lääke aiheuttaa tuollaset oireet niin se on jo haittana elämääsi ja turvallisuuteesi ja työvireyteesi. Varaa aika lääkäriin lääkkeen sopivuudesta koska aiheuttaa noin ikäviä sivuoireita. Hoitajat eivät osaa sanoa muuta kun liirumia,eivät ole tietoisia lääkkeistä ja lukeneet kuin sairaanhoitajiksi.Lääkäriin!

• kokemusperäistä

Trileptalin (ym. okskarbatsepiinien) sivuvaikutuksiin kuuluu hyponatremia, jonka oireisiin kuuluu mm. pyörrytys. Samoin kilpirauhasen toiminta häiriintyy okskarbasta. Mittauta P-Na, P-K, S-T4V ja S-T3V.

Minulla on ollut tähän mennessä onnistuneen kirurgian jälkeen26 vuoden tauko ja lääkitys jatkuu.

Kuten toinenkin jo vastasi, oikea asiantuntija on neurologi, ei sairaanhoitaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      4174
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1986
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      32
      1712
    4. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      10
      1564
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      170
      1496
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1406
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      106
      1219
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1190
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1172
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1135
    Aihe