Kuulostaako normaalilta?

Sain ensimmäisen epilepsiakohtauksen parikymppisenä n. 15v. sitten ja välissä oli vuosien tauko, yhtäkkiä taas viime kesänä. Elämäni on ollut rankkaa, voiko tuo kohtaus johtua ihan vain siitä?
No se omituisuus: eka kerralla en huomannut mitään erikoista syödessäni läääkkeitä (trileptal 300mg 1 2) mutta tällä kertaa ne on mennyt päähän ym. Viikko sitten sain ilmeisesti lääkkeistä huolimatta kohtauksen ja sen jälkeen olen ollut ihan sekaisin 😯 esim. muistini ei toimi ja olen ihan kännissä koko ajan 😯😯😯😯 olisi tärkeää päästä normaaliin olotilaan, koska aloitin uuden työn!! Soitin hoitajalle mutta hän veikkasi vain kohtausta ja sen jälkioireita....... kuulostaako siltä? Lisäksi korvani soivat ja olin tulla hulluksi alkuviikosta, kävin hierojalla ja se vähän auttoi.. näköjään lievä sointi vieläkin. Ja miten voin jatkaa uudessa työssä jos olen päissään siellä lääkkeiden vuoksi enkä opi mitään?!
2260
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Olisikohan aika päivittää lääkkeiden sopivuus ja hoitovaste jo? Tuollaset oireet pitää puhua ihan lääkärin kanssa jo,mielummin neurologin kanssa koska tuo on neurologinen sairaus. Jos lääke aiheuttaa tuollaset oireet niin se on jo haittana elämääsi ja turvallisuuteesi ja työvireyteesi. Varaa aika lääkäriin lääkkeen sopivuudesta koska aiheuttaa noin ikäviä sivuoireita. Hoitajat eivät osaa sanoa muuta kun liirumia,eivät ole tietoisia lääkkeistä ja lukeneet kuin sairaanhoitajiksi.Lääkäriin!

Äänestä

Trileptalin (ym. okskarbatsepiinien) sivuvaikutuksiin kuuluu hyponatremia, jonka oireisiin kuuluu mm. pyörrytys. Samoin kilpirauhasen toiminta häiriintyy okskarbasta. Mittauta P-Na, P-K, S-T4V ja S-T3V.

Minulla on ollut tähän mennessä onnistuneen kirurgian jälkeen26 vuoden tauko ja lääkitys jatkuu.

Kuten toinenkin jo vastasi, oikea asiantuntija on neurologi, ei sairaanhoitaja.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Aloittelija123 kirjoitti:

Sain ensimmäisen epilepsiakohtauksen parikymppisenä n. 15v. sitten ja välissä oli vuosien tauko, yhtäkkiä taas viime kesänä. Elämäni on ollut rankkaa, voiko tuo kohtaus johtua ihan vain siitä?
No se omituisuus: eka kerralla en huomannut mitään erikoista syödessäni läääkkeitä (trileptal 300mg 1 2) mutta tällä kertaa ne on mennyt päähän ym. Viikko sitten sain ilmeisesti lääkkeistä huolimatta kohtauksen ja sen jälkeen olen ollut ihan sekaisin 😯 esim. muistini ei toimi ja olen ihan kännissä koko ajan 😯😯😯😯 olisi tärkeää päästä normaaliin olotilaan, koska aloitin uuden työn!! Soitin hoitajalle mutta hän veikkasi vain kohtausta ja sen jälkioireita....... kuulostaako siltä? Lisäksi korvani soivat ja olin tulla hulluksi alkuviikosta, kävin hierojalla ja se vähän auttoi.. näköjään lievä sointi vieläkin. Ja miten voin jatkaa uudessa työssä jos olen päissään siellä lääkkeiden vuoksi enkä opi mitään?!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu