Kuulostaako normaalilta?

Aloittelija123

Sain ensimmäisen epilepsiakohtauksen parikymppisenä n. 15v. sitten ja välissä oli vuosien tauko, yhtäkkiä taas viime kesänä. Elämäni on ollut rankkaa, voiko tuo kohtaus johtua ihan vain siitä?
No se omituisuus: eka kerralla en huomannut mitään erikoista syödessäni läääkkeitä (trileptal 300mg 1 2) mutta tällä kertaa ne on mennyt päähän ym. Viikko sitten sain ilmeisesti lääkkeistä huolimatta kohtauksen ja sen jälkeen olen ollut ihan sekaisin 😯 esim. muistini ei toimi ja olen ihan kännissä koko ajan 😯😯😯😯 olisi tärkeää päästä normaaliin olotilaan, koska aloitin uuden työn!! Soitin hoitajalle mutta hän veikkasi vain kohtausta ja sen jälkioireita....... kuulostaako siltä? Lisäksi korvani soivat ja olin tulla hulluksi alkuviikosta, kävin hierojalla ja se vähän auttoi.. näköjään lievä sointi vieläkin. Ja miten voin jatkaa uudessa työssä jos olen päissään siellä lääkkeiden vuoksi enkä opi mitään?!

2

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leekis

Olisikohan aika päivittää lääkkeiden sopivuus ja hoitovaste jo? Tuollaset oireet pitää puhua ihan lääkärin kanssa jo,mielummin neurologin kanssa koska tuo on neurologinen sairaus. Jos lääke aiheuttaa tuollaset oireet niin se on jo haittana elämääsi ja turvallisuuteesi ja työvireyteesi. Varaa aika lääkäriin lääkkeen sopivuudesta koska aiheuttaa noin ikäviä sivuoireita. Hoitajat eivät osaa sanoa muuta kun liirumia,eivät ole tietoisia lääkkeistä ja lukeneet kuin sairaanhoitajiksi.Lääkäriin!

• kokemusperäistä

Trileptalin (ym. okskarbatsepiinien) sivuvaikutuksiin kuuluu hyponatremia, jonka oireisiin kuuluu mm. pyörrytys. Samoin kilpirauhasen toiminta häiriintyy okskarbasta. Mittauta P-Na, P-K, S-T4V ja S-T3V.

Minulla on ollut tähän mennessä onnistuneen kirurgian jälkeen26 vuoden tauko ja lääkitys jatkuu.

Kuten toinenkin jo vastasi, oikea asiantuntija on neurologi, ei sairaanhoitaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      27
      6522
    2. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      72
      5178
    3. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      93
      4785
    4. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      6
      4609
    5. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      69
      4468
    6. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      18
      4048
    7. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      54
      3997
    8. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      120
      3885
    9. Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa

kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode
      Maailman menoa
      21
      3510
    10. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      17
      3327
    Aihe