Kokemuksia Havsörn II:sta?

Simo

Perheen kasvaessa ajattelin vaihtaa isompaan puupurkkariin. Kiikarissa Havsörn II. Onko kenelläkään kokemuksia veneestä? Mitä kannattaa maksaa suht. hyväkuntoisesta ja normaalisti varustellusta yksilöstä?

Simo

1

1439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan puu...

      Se on hyvin suunniteltu ja hyvistä materiaaleista tosi hyvin rakennettu vene. Monille tulee yllätyksenä että runko on puuta kun siitä ei maalin läpi näy lautojen saumoja. Ne veneet alkavat olla jo 40v iässä ja kaikki sen rajan ylittäneet tietävät että takuuta ei enää ole. 40v on paljon jo esimerkiksi kannelle, vaikka näyttäsi ehjältä päällepäin niin toden näköisesti vaihto lähenee huumaavaa vauhtia. Myös steevit, puuköli ja alimmat laudat kannattaa tutkia tarkkaan. Kaikki nämä voi hyvin korjata johon tosin kannattaa varata riittävästi rahaa. Eli todellinen kunto ja arvo riippuu siitä kuinka venettä on hoidettu vuosien saatossa. Myös koneen kuntoon kannattaa kiinnittää Huomiota. Vanhat peruskunnostetut(?) MD koneet eivät minua ainakaan vakuuta. Rakenteessa ikävintä lienee rautaköli. Kölipultit ja muut rakenteet ovat asiallista materiaalia. Sisätilat eivät vastaa nykyisten samankokoisten tiloja mutta fiilis on hyvä. Erityisen mukava on iso istumalaatikko. Kovissa tuulissa vene on kotonaan, kevyissä avotuulissa on matkanteko hidasta.
      Siitä hinnasta en uskalla arvioida kun en tunne kyseistä venettä. Niitä on suomessa alle 10 kpl.
      Vene on ihan klassikkoainesta, suosittelen lämpimästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe