Kesällä turkkiin

Johannakerava

Ihanaa päästä kesäkuussa Alanyaan en ole ikinä käynyt turkissa aikaisemmin.onko turkki halpa maa esim. Ravintolassa ruokailu tai taksin hinta. Ei jaksaisi millään odottaa kesäkuuta kun on lähtöpäivä . Minulla on nyt jo matkakuumetta.

28

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keravaltaminäkin

      No niin, siitä se alkaa. Älä tuo tuliaisia Keravan veronmaksajille.

      • Matkaajatvantaa

        Olipa kommentti!!😠


    • hirnauskias

      Turkin turistialueet ovat jo Suomen hinnoissa ja koko ajan saa pelätä varkaita, huijareita ja ryöstäjiä.
      Aurinkoahan täällä kovasti kehutaan mutta se paistaa toki muuallakin.

      • VäsynyttäPaskaa

        Olet ilmeisesti jättänyt käymättä henkilökohtaisesti paikan päällä, kun jaat täällä disinformaatiota.


    • KalejaMa

      Me ollaan käyty Alanyassa useita kertoja, aina on matka onnistunut. Nykyään otetaan 2 viikon matka, koska aika menee aivan liian nopeasti. Taksilla ajelu on edullista kunhan sopii hinnan ennen kyytiin menemistä. 5-10€ Alanyan alueella 1-4 henk. Syöminen myös edullista. Meillä meni viimeksi 2 viikon matkalla n.1200€ (kahdelta). Tuliaisineen, juomineen, ruokineen. hissillä Kalekukkulalle, taksilla ajeluun.

    • ketkutyttö

      turkikset ei oo enää muodissa ja siinä tulee hiki kesällä

    • hirnulius

      Ei sitä rahaa mihinkään takseihin kulu. Yhden kerran kun on Kale- kukkulalla käynyt niin se riittää. Mitään muuta nähtävää ei koko kylässä olekaan.
      Yksi seuralainen sanoi että hän katselee netistä kuvia siitä kukkulasta niin ei tarvitse siellä itse käydä. Pidin ajatusta nerokkaana.
      Joku hamameita kehuu. Ketun marjat sanon minä. Yököttää jo ajatuskin että hikiset karva- äijät minua leipoisivat. Jos siellä olisi naishierojia niin menisin. Mutta kun maa on islamistinen niin se on mahdotonta.

      Ruoka nyt on Turkissa aivan samanlaista kuin missä tahansa maailmalla. Turhaa sitä on kehua. Viina on sikahintaista kuppiloissa ja voi sisältää tyrmäystippojakin.
      Juopahtavan turistin kannattaa viettää lomansa Espanjassa. Siellä kalja maksaa saman kuin vesikin. Litran pullon viinaa saa viidellä eurolla.

      • Ihana-alanya

        Oletko koskaan käynyt Alanyassa, kun on noin paljon väärää tietoa kohteesta? Jos on menossa ryyppäämään ulkomaille, niin eikö silloin kannataisi jäädä suomen kuppiloihin tuhlaamaan nekin rahat!!!! Mutta varo, kyllä täälläkin niitä tippoja laitetaan ja vielä voidaan vaikka RYÖSTÄÄ loput kolikot. 😱💰


      • Naulattaa

        Nimimerkki hirnuliuksen tekstissä ei ollut nähdäkseni mitään väärää tietoa kohteesta.
        Päinvastoin; kirjoitus oli oikein hauska. Tietystikään se ei miellyttäne Alanya- höhliä.


      • Naulapyssyttää

        Kyllä se tosiaan kertoo kirjoittajasta ja hänen peloistaan kaiken oleellisen, kohteesta ei niinkään.


    • hehkutus

      Minua naisena inhottaa nämä hehkutukset Alanyaan ihanuudesta ja että kuinka on ikävä ja taas matka varattu. Itse lopetamme sinne matkailun v 2014.

      • hehkutus2

        Siis lopetimme


      • gummeruskios

        Kiitän ja kumarran rva hehkutuksen viisasta päätöstä!
        Kaikkien valveutuneiden kansalaisten pitäisi seurata esimerkkiäsi.

        Turkki on hirviövaltio vailla vertaa ja kaikki sinne matkustavat tukevat omalta pieneltä osaltaan tuon islamistisen roistovaltion rahoitusta.


      • VähänTasoaKiitos

        Minua miehenä ihmetyttää, että nainen joka on reissannut samaan paikkaan ilmeisesti useastikin jaksaa närkästyä, kun joku muukin käy siellä.


    • Pepejäpä

      Hirviövaltio löytyy ihan tästä itänaapuristakin ,ei sitä tarvitse niin kaukaa hakea .
      Rahatkin säästyy kun katselee vaan kotisohvalla matkailumainoksesta eri kohteita.
      Eivät kaikki meistä halua , eivätkä edes sovellu matkailemaan vieraissa maissa.

    • EiTurkkiinEnää

      Matkaoppaat-sarjan perusteella aika kuvottava paikka. Turkin kohteista olen käynyt vain Istanbulissa, silloin oli verrattaen edullista ja myös todella halvalla selvisi jos vain halusi. Mukavuus tietysti silloin kärsii.

      Mutta jokaisella tietysti on omat mieltymykset, unelmansa ja haaveensa. Joillakin ne voivat yhdistyä Alanyassa. Meitä on joka junaan. Itse 50 maassa oleskelleena/käyneenä ja satoja ulkomaitten "kohteita" omatoimisesti nähneenä en usko että Alanyasta saisin irti juuri mitään.

      • EiMihinkäänVieläkään

        Ooh, olet todellinen kaikkien matkustajien äiti. Nyt saat taas matkamessuilta ilmaiseksi esitteitä, voit sohvamatkustaa pariinkymmenen uuteen paikkaan ihan ilmaiseksi.


      • EiTurkkiinEnää
        EiMihinkäänVieläkään kirjoitti:

        Ooh, olet todellinen kaikkien matkustajien äiti. Nyt saat taas matkamessuilta ilmaiseksi esitteitä, voit sohvamatkustaa pariinkymmenen uuteen paikkaan ihan ilmaiseksi.

        Tällä(kin) hetkellä vietän aikaani pitemmällä ulkomaan matkalla, joten matkamessut jäävät väliin. Tuskin olisin mennyt muutenkaan, mutta kiitos muistamisesta!

        Ehkä sinä itsekin vielä saat jonakin vuonna passin tai edes henkilökortin hankittua ja lähdet ihan ensimmäistä kertaa ulkomaille! Analiaan tai Kanarialle! Hiphei!


    • Hehkutus

      Riippuu ihan sukupuolesta mitä sieltä saa irti. TV-ohjelmien perusteella pullukat ja vanhat saavat hyvinkin poika seuraa. Kaikki kelpaa.

    • faari74

      Olen yli 70- vuotias ja matkailu on ollut harrastukseni. Maita olen bongannut yli 60. Intiassa olen ollut yli 10 x, Thaimaassa yli 20.

      Alanyassa olen käynyt kerran ja se riitti.
      Ei nyt varsinaista valitettavaa, palvelut pelasivat tyydyttävästi mutta paikka oli kyllä äärimmäisen tylsä

      • Järkipäähän

        No kyllähän se niin on, sinne ensisijaisesti menevätkin ne, jotka hakevat ns. ihailua osakseen. Eivät tajua olevansa leikkikaluja ja hyväksikäytettyjä. Useimmat reippaasti ylipainoisia, jopa isoäitejä kuten Matkaoppaissakin näytettiin. Jotkut yrittävät tuoda näitä ihailijoita Suomeenkin, jonkun siinä onnistuenkin.. Tiedän, kun sukuun naitetun sisko on siinä onnistunut. Eikä siinä perheessä kinkkua näy joulupöydässä. Äijä elättää sukulaisiaan omaan maahansa. Raha kelpaisi toki suomalaiseen perheekseenkin. Pikku kämpässä vuokralla asuvat.


    • Munkoira..68

      No joo,itse lähden nyt keväällä Turkkiin 11v.tyttäreni kanssa,varmasti tulee mukavaa,kun ei olla kanssa koskaan missään käyty.Fiksuja ihmisiä täällä muuten...

      • petoviili

        Turkissa on uusi laki joka sallii avioliiton 12- vuotiaan kanssa.
        Olemmekin Suomen- osastomme kanssa tekemässä keväällä ryhmämatkaa Turkkiin vaimoja katsastamaan.


      • lorksia

        Muista katsoa tarkasti tyttäresi perään.
        Turkki- miehet ovat ovat kovia pikkutyttöjen perään.


      • atilim

        Lisäisin että myös naiset ja myös kaikkien lasten. Turkkilaiset ymmärtävät lapsirakkaudesta jotain muuta kuin riitaisat eurot(eurooppalaiset).Sydän ja mieli ovat vielä sillä paikalla jossa alun perin ihmisillä oli.


    • Pepejäpä

      Vai TV- ohjelmia katsoen nykyään matkustellaankin ja paikkoja arvioidaan.
      Pitäisi varmaankin hankkia ensin passi ja henkilökortti ja todella lähteä reissuun . Kotisohvalla istuen maailma tuntuu niin ihmeelliseltä ja jopa vähän pelottavaltakin.

    • atilim

      Kesäkuussa on kuuma minä lähden viikon päästä ja olen 3kk ,eli tulen pois suomen sateiseen kesään.Siirryn turkin mökiltä suomen mökille.
      Olen käynyt euroopan melkein kaikissa kohteissa , lomalla turkista.Turkissa ihmiset kaupungissa ja vuoristossa ovat ystävällisempiä kuin muut kokemani.
      Kokemusta vain 25 vuotta.
      juhani

    • mökitön

      Jussi, meilläkin oli "mökki" Alanyassa mutta saatiin myydyksi eikä tullut takkiin kun oltiin ajoissa liikenteessä. Ihmiset ovat pilanneet koko maan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe