Mustavalkokuva jossa väriä

linssilude

En oikein osaa selittää tätä kunnolla mut yritetään:)

Elikkäs haluaisin Photoshopilla muokata mustavalkoista kuvaa siten, että joku objekti kuvassa (esim: paita, solmio, auto, nurmikko...) on värillinen. Vähän niin kuin Schindlerin Listassa se punamekkoinen tyttö:)

Olen yrittänyt tällä tavalla:
1.) ensiksi olen muuttanut värikuvan mustavalkoiseksi Image-->Mode-->Grayscale

2.) tämän jälkeen olen luonut uuden LAYERIN mustavalkoisen päälle

3.) sitten olen kopioinut alkuperäisestä värillisestä kuvasta haluamani objektin (ihminen) Magic Wand Toolin avulla

4.) mutta kun siirrän värillisestä kuvasta kopioimani objektin mustavalkokuvan uuteen Layeriin, niin objekti muuttuu mustavalkoiseksi:(

Miten saada homma toimimaan?

17

2815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

Tulosta kuva paperille. Ota sitten värikynä ja väritä värikynillä mitä haluat. Sitten vain skännäät kuvasi minne haluat.

• Eti(i)kka

Älä muuta kuvaa crayscaleksi.

Kopioi värikuva uudelle layerille ja vähennä uuden layerin saturation -100. Vanha layer jää värilliseksi.

Mene takaisin värilayerille valitsemaan värikkääksi haluamasi alue ja kopioi se jälleen uudelle layerille. Raahaa tämä kolmas layer kaikkein päällimmäiseksi ja siinähän se.

• Saturatio?

Mistä säädetään saturatiota?

• Linssilude
        Saturatio? kirjoitti:

meni vähä otsikko ja nimi väärin:)

• Eri(i)kka
        Saturatio? kirjoitti:

Monta tapaa on, kuten huomaat. Jos kokeilet tuota (myös helppoa) saturation -vaihtoehtoa niin läydät sen kohdasta Image-Asjust-Hue/saturation

• HMJ
        Eri(i)kka kirjoitti:

Monta tapaa on, kuten huomaat. Jos kokeilet tuota (myös helppoa) saturation -vaihtoehtoa niin läydät sen kohdasta Image-Asjust-Hue/saturation

Saturaatiota käyttämällä et voi vaikuttaa eri värien toistumista harmaasävyinä niinkuin se onnistuu Channel-mixerillä, ei hyvä.

• HMJ

-Avaa värikuva
      -Tee uusisäätötaso cahennel mixerillä ja pane kohtaan monochrome ruksi ja säätele säätimillä kuva mukavan näköiseksi
      -pyyhi pyyhekummilla säätötasosta ne kohdat pois, jotka haluat jäävän värillisiksi
      -lopuksi painat flatten image, ja siinä se on.

• Linssilude

Kyllä kävi helposti, kiitos:)

• HMJ
        Linssilude kirjoitti:

Kyllä kävi helposti, kiitos:)

..tehdäkkin MV-kuvat channel-mixerillä, koska sillä on helppo vaikuttaa eri värien toistumista harmaasävyinä.

Pientä harjoitustahan se vaatii, mutta se kannattaa.

• Tahdon myös tietää.

...Se Channel Mixer on?

• Linssilude
        Tahdon myös tietää. kirjoitti:

...Se Channel Mixer on?

Mulla on englanninkielinen versio Photoshopista, mutta näin sen löytää:

Klikkaa ylhäällä olevasta LAYER painikkeesta, tämän jälkeen avautuu lisää vaihtoehtoja, valitse
        NEW ADJUSTMENT LAYER, ja sen jälkeen CHANNEL MIXER

• HMJ
        Tahdon myös tietää. kirjoitti:

...Se Channel Mixer on?

...säätötasot, joista oli puhe, löytyy Layers valikon (siis siitä loorasta joka on työtasolla)alareunassa olevista valikoista kolmas oikealta, klikkaat kuvaketta ja sitten valitset sen Channel Mixerin. myös muita hyödyllisiä säätätasoja voit luoda sieltä, niitä kantsii käyttää.

Säätötasoon voi myös tehdä muillakin työkaluilla muutoksia kuin pyyhekumilla. Kun säätötaso on aktiivinen (sininen) niin musta piirtoväri tekee tasoon reiän (pikamaskisysteemin mukaisesti) ja valkoinen väri pienentää säätötason "reikää".

Säätötasojen käyttö on monipuolista, niinkuin koko Photosopin, siinä on monta tapaa päästä johonkin lopputulokseen. Mahdollisuuksia on rajattomasti.

• :))
        Linssilude kirjoitti:

Mulla on englanninkielinen versio Photoshopista, mutta näin sen löytää:

Klikkaa ylhäällä olevasta LAYER painikkeesta, tämän jälkeen avautuu lisää vaihtoehtoja, valitse
        NEW ADJUSTMENT LAYER, ja sen jälkeen CHANNEL MIXER

Löytyihän se.
        Kiitos. :)

• Ammattilainen

Kopio kahdeksi samanlaiseksi tasoksi. Poista värit ylemmältä tasolta Värien säädöstä vetämällä kylläisyys kokonaan pois. Leikkaa siten saamaasi mustavalkoiseen tasoon lassotyökalulla reikä haluamallesi kohdalle, niin että alempi värillinen taso näkyy siitä kohdasta.

Muillakin tavoilla voit saada haluamasi tuloksen aikaan. PhotoShop on laaja ohelma, ja meillä sitä ammatikseen käyttelevillä on kullakin omat työskentelytapamme.

• Böö...

...Gimpillä tehdä samalla lailla?
      ja jos voi niin miten?

• hiiiiiiiih

miten te kaikki teette sen noin vaikeesti!!

• mielenkiinnosta

Kerropa Hiiiiiiiih oma versiosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6663
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2422
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe